13
sep
Seneste opdatering: 13/9-14 kl. 1555
6 kommentarer - Tryk for at kommentere!
Del...

Choudhary glat som en ål. Læg mærke til, hvordan han undgår at svare ‘ja’ til spørgsmålet, om ISIS er udtryk for koranens lære. Han er dog kommet i menneskehænder, for Levant kan en hel del om islam i modsætning til f.eks. Martin Kranik, der interviewede ham for nogle måneder siden. Choudhary er ind imellem befriende ærlig om koranens barbari, men han er også en skamløs løgnhals, når det passer ham, og han er en terrorsympatisør. Han lever af engelske skatteydere i det han kalder financial jihad, dvs. svæk de vantro ved at udytte dem. Se også Tarek Fatah’s analyse.

Den selektive solidaritet

Om det er synd for et offer, afhænger af hvem gerningsmanden er. Daniel Nordstrøm, der blev myrdet i Malmø af muslimer for sin homoseksualitet, havde de forkerte gerningsmænd. Muslimske kvinder, der bliver banket gule og blå af deres mænd og ikke sjældent myrdet, har de forkerte gerningsmænd. Anne Knudsen anmelder i Weekendavisen Lars Åberg (tekst) og Åsa Sjöström (foto): Sommarens skiraste ljus. Om det dolda våldet mot kvinnor och barn. 255 sider.

Skjult vold. Krisecentrene i Sverige er fulde af kvinder, der er blevet tævet af deres mænd. De allerfleste af disse mænd kommer fra Mellemøsten eller Afrika. Det er politisk ubekvemt, så kvindernes problemer er dobbelt fortrængte.

Ved det svenske Riksdagsvalg på søndag er det meget muligt, at der kommer et feministisk parti i parlamentet. Men det er ikke sandsynligt, at nogen af kvinderne i Sommarens skiraste ljus har stemt på Feministisk initiativ; det er svært at komme til at stemme, når man lever skjult og i rædsel for sit liv. Det er svært at interessere sig for de store linjer, når man hele tiden må se sig over skulderen af frygt for at blive fundet af sin ægtemand eller hans familie. Og i Sverige er det svært at få politisk ørenlyd for et systematisk problem, der er knyttet til indvandring fra den muslimske verden. Heller ikke det feministiske parti har givet udtryk for særlig interesse for de mange kvinder fra indvandrerfamilierne, der er ramt af ganske konkret vold.

I Sverige forholder det sig som i Danmark; de allerfleste af de kvinder, der søger tilflugt i krisecentrene for voldsramte kvinder, flygter fra mellemøstlige ægtemænd. Krisecentrene beskytter dem og deres børn en tid og hjælper dem med kontakter til myndighederne, som efterhånden kan skaffe dem bolig, beskyttet identitet, penge og måske uddannelse og arbejde.


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?


Victor

Posted: 13 september 2014 - 13:33 - Svar

Muliti-kulti på den ufede måde: I Birmingham har et forsøg på at få flere til at bruge cyklen fået kritik: Det er kun hvide mænd, der sætter sig op på jernhesten.

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-new s/23m-birmingham-cycle-scheme-attacked-by-tory-councillor-for-not-cate ring-to-the-elderly-9727179.html#

Denne sætning elsker jeg:

“women of any ethnic group who wish to wear modest clothing, and I count myself in that category, are not going to cycle. It is a discriminatory form of transport”.

Machiavelli

Posted: 13 september 2014 - 17:08 - Svar

Jeg troede rigtige muslimske piger får fjernet clitoris så de ikke bliver for opstemte. Derfor er cyklen vel ikke ophidsende? men det er vist værre – eller bedre – at ride. ( Hest).

Skåning

Posted: 13 september 2014 - 22:01 - Svar

Länken till Tarek Fatah’s analys fungerar inte. Den går till samma video som du har bäddat in i ditt inlägg. Skulle vara intressant att höra. Om du bara har namnet på inlägget kan jag nog hitta det.

    Skåning

    Posted: 14 september 2014 - 19:02 - Svar

    Merci beaucoup, monsieur. 🙂

Leave a Comment