3
sep
Seneste opdatering: 4/9-18 kl. 1846
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!

Skruppelløs optimisme løsrevet fra erfaringer

Det ringer nogle klokker:

“Hvem skaber ud af børnene soklen for, at institutionerne kan overleve? Det gør først og fremmest kernefamilier, der forstår at den primære dannelse af et barn, forgår først og fremmest i familien, ikke i vuggestuen, børnehaven eller i skolen.”

Totalitære samfund tror og håber, hele dannelsen foregår i skolesystemet. Jeg havde en rektor, som var teolog og gav mig en grundig, kristen uddannelse i skolen. Men jeg kom fra et hjem med en far,  der var læge og aldeles irreligiøs. Jeg havde derfor aldrig et troende sekund i mit liv, og jeg har først efter 50 års alderen kunnet gå afslappet til alters med mine præstevenner.

Jeg ved, hvor meget i mine vurderinger. som er kristent, og jeg har det endelig helt afslappet med, ikke at være religiøs. Det er virkelig ikke skolen, der danner os. Pædagoger lider af en svær selvovervurdering. “Masseinstitutionaliseringen af børnene, lægger en grund for  historieløsheden og afskaffelsen af vores kultur.”

Facebook Comments


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Deltag i debatten...

avatar
  Subscribe  
Notify of