11
jan
Seneste opdatering: 11/1-19 kl. 2317
3 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Lars Hedegaards oplÊg fra konference i gÄr aftes pÄ Christiansborg. Foto: Per Vestergaard Johansen, Facebook.

Halal og den islamiske strategi

Det er lidt usikkert, hvad Koranen i grunden vil tillade muslimer at spise. I Sura 2, vers 173 stĂ„r der: ”Han [altsĂ„ Allah] forbyder jer kun selvdĂžde dyr, blod og svinekĂžd samt det, hvorover der er udtalt en andens navn end Guds.”

Hvad skal det betyde, at man ikke mĂ„ spise blod? Ret beset mĂ„ man vel sĂ„ slet ikke spise kĂžd, fordi der jo altid vil vĂŠre rester af blodet i kĂždet. Og hvorfor ser vi sĂ„, at alt muligt andet ogsĂ„ skal halalgodkendes – fra kosmetik til cornflakes?

Ikke fordi den slags spÞrgsmÄl burde vedkomme os, der ikke vil have med islam at gÞre. Hvis folk vil leve efter forskruede regler, som er opfundet af selvbestaltede hellige mÊnd, mÄ det vÊre deres egen sag. Vi kan pÄ ingen mÄde vÊre forpligtet til at respektere deres kostregler i danske institutioner. Hvis muslimer ikke vil spise den mad, der bliver sat pÄ bordet, mÄ de tage madpakker med hjemmefra eller bestille noget ude i byen. Det kan ikke vÊre rimeligt, som vi har set eksempler pÄ, at offentlige institutioner skal omlÊgge menuen for at behage mennesker, som uinviteret er kommet til landet, og som forlanger, at vi skal indrette os efter deres Þnsker.

Hvis forretninger vil at sÊlge produkter, der appellerer til halalsegmentet, mÄ de jo gÞre det, men sÄ mÄ betingelsen vÊre, at der hÞjt og tydeligt pÄ pakningen bliver gjort opmÊrksom pÄ, at varen er fremstillet i overensstemmelse med retningslinjer fra lokale eller internationale islamiske organisationer.

Ingen skal vÊre tvunget til at kÞbe halal-certificeret mad eller andre varer og dermed uforvarende komme til at stÞtte en sag, som man ikke gÄr ind for eller er direkte modstander af. I dette tilfÊlde altsÄ betale for at fremme islams magtovertagelse.

Jeg kender ikke stÞrrelsen af de indtÊgter, som islamiske propagandaorganisationer kradser ind vednat tage sig betalt for halal-certificering, men de mÄ vÊre betydelige, nÄr sÄ mange firmaer betaler for at blive halalgodkendt, og nÄr halalprodukter er til salg i ethvert supermarked.

Det mÄ vÊre en lovgivningsopgave at beskytte danskerne mod at blive tvunget til at betale til islams verdensprojekt, og det krÊver i det mindste, at det tydeligt markeres, hvad man kÞber.

Det forudsÊtter igen, at politikerne begynder at interessere sig for sagen, og her kniber det Äbenbart gevaldigt. Halal-certificering er simpelthen ikke et politiske emne, som partierne (de fleste af dem) vil diskutere. Og medierne mener for det meste, at det hele er noget pjat, som kun fanatikere og hÞjreekstremister kan gÄ op i. Men hvorfor er det egentlig sÄdan?

Jeg tror, svaret er, at vi betragter islam og islams konkrete manifestationer ud fra et helt forkert udgangspunkt. Vi ser pÄ islam ud fra vores eget vestlige udgangspunkt, som jo er, at mennesker er forskellige og har ret til at vÊre det.

Nogle kvinder gÄr med hat, andre gÄr uden hat. Nogen spiser kÞd, andre er vegetarer eller veganere. Nogen spiser brokkoli, andre kan ikke fordrage det. Nogen foretrÊkker at kÞre i bil, andre vil hellere tage cyklen osv. Smag og behag veksler, og det er vel ikke noget at tage sig af? SÄdan vil en almindelig dansker vÊre tilbÞjelig til at se pÄ sagen, og gÞr han ikke det, er der noget galt med ham, synes vi.

Men hele indgangsvinklen, som er, at vi skal betragte islams manifestestationer, f.eks. kvindetildĂŠkning, mĂŠndenes lange sorte skĂŠg og lĂžsthĂŠngende pyjamas og pludderbukser og naturligvis de sĂŠregne spiseregler, som om de var vestlige fĂŠnomener, er forfejlet.

I virkeligheden er vores tilgang udtryk for vestligt overmod. Vi kan ikke for alvor forestille os, at der kan vÊre mennesker, som ikke dybest set deler vores opfattelse af det gode liv og det gode samfund. Og selv om vi bedyrer det modsatte og prÊdiker multikultur og alle kulturers ligevÊrd, sÄ tror vi ikke rigtigt pÄ det. NÄr de fremmede har vÊret i landet i nogle generationer, vil de nÞdvendigvis slutte op om ytrigsfriheden, menneskenes frie valg, demokratiet og ligestillingen mellem kÞnnene. Det er os ubegribeligt, at der findes mennesker, som slet ikke vil vide af friheden, demokratiet og ligestillingen, men foretrÊkker at leve livet og indrette samfundet efter nogle regler, der opstod i meget fjerne egne for meget lÊnge siden.

Den rigtige tilgang til islams manifestationer er naturligvis at se dem ud fra islams synspunkt, og ikke vores. Det spÞrgsmÄl, vi mÄ stille os, er: Hvilken funktion tjener fÊnomener som halal, kvindelig tildÊkning og seksualleregler i islams projekt?

Derfor mÄ vi fÞrst gÞre os klart, hvad det projekt gÄr ud pÄ, og det er tydeligt i islams hellige skrifter, som de rettroende betragter som retningsgivende for hele deres opfÞrsel, og som er selve meningen med deres tilvÊrelse.

I korthed gÄr projektet ud pÄ at fÞre hellig krig med alle formÄlstjenlige midler, indtil Allahs ideologi hersker i hele verden. Og alle de sÊrlige regler og forordninger er midler til at nÄ dette mÄl.

Tager vi halalreglerne, sĂ„ kan de beskrives som kampskridt – som en af mĂ„derne at fĂžre krig pĂ„. Ligesom ogsĂ„ de andre muslimske kulturelle sĂŠrkrav. Jihad, som vi ofte oversĂŠtter som ”hellig krig”, behĂžver ikke at blive fĂžrt med vĂ„ben eller andre voldelige midler og indebĂŠrer mĂ„ske ikke engang noget, som vi kan genkende som militĂŠre sammenstĂžd. Der er masser af mĂ„der at fĂžre jihad pĂ„, og voldsmetoder er mĂ„ske ikke engang de mest effektive. Det er langt bedre at fĂžre krigen pĂ„ en sĂ„dan mĂ„de, at de vantro, der skal undertvinges, slet ikke bemĂŠrker, at de er under angreb.

Det er f.eks. tilfĂŠldet i Danmark, hvor politikerne, pressen, prĂŠsterne og eksperterne endnu ikke har lugtet lunten. De har stadig den opfattelse, at alle problemer med indvandring skyldes, at vi – altsĂ„ danskerne – ikke har gjort nok for at integrere de fremmede. De har slet ikke overvejet den mulighed, at muslimske tilvandrere aldeles ikke er kommet for at blive integreret, men for at dominere, for at underlĂŠgge Danmark Allahs og hans profets herredĂžmme.

De ved stort set ingen ting om islam eller om islams virkningshistorie og har derfor ikke bemĂŠrket, at det ikke noget sted eller pĂ„ noget tidspunkt de seneste 1400 Ă„r er lykkedes nogen at integrere en muslimsk befolkning. NĂ„r den nĂ„r en vis stĂžrrelse, opstĂ„r der alle steder en kamp om magten over territoriet. Det betyder i praksis, at den vantro stat afstĂ„r visse omrĂ„der – vi kalder dem ghettoer – til til fremmede erobrere og kolonister, som indfĂžrer deres eget politiske system og deres egen retsorden.

SĂ„ lĂŠnge det ikke er gĂ„et op for danskerne, hvad der gĂ„r for sig, kan de muslimske ledere stille og roligt praktisere en salamitaktik, der gĂ„r ud pĂ„ at fravriste de vantro en rĂŠkke tilsyneladende ligegyldige eller perifere indrĂžmmelser – accepten af kĂžnsopdeling, kvindelig tildĂŠkning, accept af kvindelige muslimers ret til ikke at give hĂ„nd, virksomheders accept af at betale for halal-certificering, store virksomheder, der bĂžjer sig for muslimske sĂŠrkrav, og meget andet.

Vi mĂŠrker det nĂŠsten ikke, men hver gang vi bĂžjer os for de muslimske sĂŠrkrav, forĂŠrer vi atter en bid af Danmarks frihed til krĂŠfter, der vil afskaffe friheden og underkue os.

Hvad fĂ„r de muslimske ledere, imamer, missionsselskaber, kulturforeninger mv. ud af at insistere pĂ„ halal? For det fĂžrste vinder de en oplagt sejr ved at tvinge de indfĂždte til at acceptere regler, som de aldrig har haft mulighed for at tage stilling til. NĂ„r vi gĂ„r i supermarkedet, aner vi ikke, hvad der er halal og hvad der ikke er. De muslimske ledere fĂ„r oven i kĂžbet os til at betale for deres besynderlige ordninger. Dertil kommer, at skellet mellem halal og ikke-halal (islam kaldes det: haram) ikke bare gĂ„r mellem ren og uren mad og andre produkter, men mellem rene og urene mennesker. Muslimerne er det rene herrefolk, mens danskerne og andre vesterlĂŠndinge, der holder fast i deres spisevaner og andre traditioner, bliver urene – nogen som muslimer er i deres gode ret til at se ned pĂ„ og forfĂžlge, hvor det er muligt.

I 1400 Är er det trods enkelte forsÞg ikke noget sted lykkedes at normalisere, civilisere eller formilde islam, der stÄr for prÊcis det samme erobringsprojekt som pÄ profetens tid. Det er langt fra alle muslimer, der aktivt bidrager til projektet, men det er ikke dem, der lÊgger kursen og styrer ummaen, den muslimske nation.

Skal vi nogen sinde sĂŠtte et effektivt forsvar ind, mĂ„ vi bekĂŠmpe islams ydre manifestationer – opdelingen i rent og urent, mellem rene og urene mennesker, mellem mĂŠnd og kvinder. Vi mĂ„ insistere pĂ„, at her i landet skal man ikke bare tilslutte sig den demokratiske orden og respektere grundloven. Indvandrere mĂ„ ogsĂ„ acceptere, at Danmark er danskernes land. Og at her hersker dansk kultur og danske skikke. De fremmede skal i hvert fald ikke komme og pĂ„tvinge os en kultur, der har forkrĂžblet hvert eneste samfund, hvor den har vundet indpas.
Det er i det lys vi skal se kampen mod halal.

0 0 votes
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

3 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Peter Zichau
Peter Zichau
5 years ago

Man kan ikke fÄ flertallet af danskerne til at tage islam alvorligt, fÞr de stÄr med kniven for struben.
De kan ikke forestille sig noget sÄ vanvittigt virkelig eksisterer.
NÄr de kigger pÄ de islamiske lande, tÊnker de pÄ fattigdom eller diktatur. De begriber simpelthen ikke hvad islam gÞr ved et samfund og de skal blive slemt overraskede nÄr de ser nogle af vores nabolande gÄ i total oplÞsning, indenfor de nÊste ti Är.

Allan Hansen
Allan Hansen
5 years ago

Det sataniske kĂžd.

Hver gang du kĂžber halal kĂžd, stĂžtter du terror
over alt i verden!
Stop alt terror kĂžd i Europa – det haster!

SkÄning
SkÄning
5 years ago

Som sÄ mÄnga andra saker, sÄ stÄr inte detta i Koranen, utan i hadith-samlingarna. Dessa i sin tur Àr förmodligen djupt influerade av andra religioner innan Islam blev ett fixt koncept. I detta fallet judendomen.

3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x