3
apr
Seneste opdatering: 3/4-09 kl. 1734
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Det er for√•r og 18 grader i K√łbenhavn.

fredg-028

Ideologisk begejstring

Metro var på plats när beslutet om homoäktenskap togs på onsdagen. Här kysser hon RFSL:s Ulrika Westerlund. En stor riksdagsmajoritet sade på onsdagen till att införa könsneutralt äktenskap. Från och med den 1 maj får homosexuella gifta sig. 261 ledamöter röstade ja och 22 nej. 16 ledamöter lade ner rösterna. Monas heta homokyss

sahlin

Nu h√łrer k√łnsneutrale √¶gteskaber til det, vi ikke har nogen mening om. Hvis de alternativt k√łnnede vil gifte sig, s√• lad dem dog. Enhver idiot kan blive gift, og b√łr kunne blive det. Halvdelen kan finde ud af at v√¶re det. Nej, det interessante her er Mona Sahlins “hede begejstring”. N√•r ens mund er sn√łret sammen som en h√łnser√łv, s√• skulle man m√•ske hellere lade v√¶re med at mundkysse til √¶re for fotograferne. Det er simpelthen for kikset og det virker ikke videre statsmandsagtigt (et ord vi har l√¶rt af TV), hvis hun nu alts√• skulle g√• hen og blive statsmand m/k i 2010, hvad man ikke m√• h√•be for ¬†Sverige.

Aha-Jensen

ENDELIG FIK jeg forklaringen p√•, hvorfor Danmark skulle krig i Irak og Afghanistan! Der var et dobbelt form√•l. At sikre verden mod islamisk terror og sikre Fogh jobbet som departementschef i en international politisk-milit√¶r alliance. (Lasse Jensen i Ekstrabladet, ikke online. Tilsyneladende afg√łr NATO sp√łrgsm√•let i aften.)

Pro Kölns video kommet  tekstet på engelsk

i to You Tube dele

Norge står overfor sosial bombe hvis Ap ikke tar grep i integreringspolitikken

Det er lovlig sent Arbejderpartiet er kommet p√• den tanke. De skulle selvf√łlgelig presses h√•rdt af FrP f√łrst, n√łjagtigt det, der ikke sker i Sverige, hvorfor deres sociale bombe ogs√• m√• anses for v√¶re f√¶rdiginstalleret. Norsk demokrati fungerer med sv√¶r forsinkelse, Sveriges fungerer ikke, selvom det r√łr lidt p√• sig. ¬†Hvad nu hvis, vi siger bare hvis, integrationspolitikken ikke udretter mirakler og kun lykkes delvist, meget lidt eller slet ikke ? Og var det mon en id√© at stoppe for tilstr√łmningen, indtil der er klarhed over det ? ¬†Document.no

Selvp√•f√łrt hate crime

Jeg har et lidt ambivalent forhold til de mange videoklip af islamisk idioti som nettet bugner af, og som vi ogs√• bringer nogle af her. Underholdningsv√¶rdien er, uanset alvoren i det emne de handler om, absolut i top. P√• den anden side er det ekstra frustrerende, at selv ikke nok s√• h√•bl√łse l√łgne og d√•rlige fors√łg p√• manipulation af folk der ikke forst√•r den kultur de fors√łger at manipulere, kan s√¶tte det n√łdvendige holdningsskred i gang: Der er kulturer og ideologier der legitimerer l√łgn, og det er berettiget at v√¶re mistroisk over for (angiveligt) gejstlige som ‘Sheik’ Taj El-Din Hamid Hilaly, den australskboende “catmeat”-sheik der p√• alle m√•der har gjort sig berygtet som en rigtig skidt karl.

Personer som ham, og de lidt mere snu der med uld i munden pr√łver at h√¶vde at de tager afstand fra stening, og s√• alligevel ikke, burde jo v√¶re katalysatorer for slag i bordene i samtlige politiske partier med krav om helt nye boller p√• suppen. At dette stadig ikke sker, men at der bare tr√¶kkes p√• skuldrene af l√łgnen og plattenslageriet, er hvad jeg synes er frustrerende. Nu er den australske sheik taget p√• fersk gerning af sin egen tv-overv√•gning i at beg√• h√¶rv√¶rk mod moskeen som han derefter anmelder til politiet (LFPC).

Overmod i Beirut

ssnp_flagChristopher Hitchens var lige ved at komme rigtig galt afsted da han s√• et symbol med en bet√¶nkelig lighed med … ja, se selv. I forts√¶ttelse af hvad jeg n√¶vnte i et par poster i g√•r, s√• er en af de sandheder det er umuligt at tr√¶nge igennem med i den fastfrosne debat om islam, at regul√¶r nazisme trives i den arabiske verden, snarere end hos et fuldt demokratisk gammelsocialdemokratisk parti herhjemme. Men n√¶vnes skal det selvf√łlgelig (LFPC).

As Arab thoroughfares go, Hamra Street in the center of Beirut is probably the most chic of them all. International in flavor, cosmopolitan in character, it boasts the sort of smart little caf√© where a Lebanese sophisticate can pause between water-skiing in the Mediterranean in the morning and snow-skiing in the mountains just above the city in the afternoon. “The Paris of the Middle East” used to be the clich√© about Beirut: by that exacting standard, I suppose, Hamra Street would be the Boulevard Saint-Germain.

Not at all the sort of place you would expect to find a spinning red swastika on prominent display. Yet, as I strolled in company along Hamra on a sunny Valentine’s Day last February, in search of a trinket for the beloved and perhaps some stout shoes for myself, a swastika was just what I ran into. I recognized it as the logo of the Syrian Social Nationalist Party, a Fascist organization (it would be more honest if it called itself “National Socialist”) that yells for a “Greater Syria” comprising all of Lebanon, Israel/Palestine, Cyprus, Jordan, Kuwait, Iraq, and swaths of Iran, Saudi Arabia, Turkey, and Egypt. It’s one of the suicide-bomber front organizations-the other one being Hezbollah, or “the party of god”-through which Syria’s Ba’thist dictatorship exerts overt and covert influence on Lebanese affairs.

Well, call me old-fashioned if you will, but I have always taken the view that swastika symbols exist for one purpose only-to be defaced. Telling my two companions to hold on for a second, I flourish my trusty felt-tip and begin to write some offensive words on the offending poster. I say “begin” because I have barely gotten to the letter k in a well-known transitive verb when I am grabbed by my shirt collar by a venomous little thug, his face glittering with hysterical malice. With his other hand, he is speed-dialing for backup on his cell phone. As always with episodes of violence, things seem to slow down and quicken up at the same time: the eruption of mayhem in broad daylight happening with the speed of lightning yet somehow held in freeze-frame. It becomes evident, as the backup arrives, that this gang wants to take me away.

I am as determined as I can be that I am not going to be stuffed into the trunk of some car and borne off to a private dungeon (as has happened to friends of mine in Beirut in the past). With my two staunch comrades I approach a policeman whose indifference seems well-nigh perfect. We hail a cab and start to get in, but one of our assailants gets in also, and the driver seems to know intimidation only too well when he sees it. We retreat to a stretch of sidewalk outside a Costa caf√©, and suddenly I am sprawled on the ground, having been hit from behind, and someone is putting the leather into my legs and flanks. At this point the crowd in the caf√© begins to shout at the hoodlums, which unnerves them long enough for us to stop another cab and pull away. My shirt is spattered with blood, but I’m in no pain yet: the nastiest moment is just ahead of me. As the taxi accelerates, a face looms at the open window and a fist crashes through and connects with my cheekbone. The blow isn’t so hard, but the contorted, glaring, fanatical face is a horror show, a vision from hell. It’s like looking down a wobbling gun barrel, or into the eyes of a torturer. I can see it still. […] Christopher Hitchens: The Swastika and the Cedar

Hedegaard og¬†islamismens¬†och p√łlsepopulismens gemensamma syn p√• individen

Till skillnad fr√•n Andreas Malm var jag d√§r och skrev dagen efter konferensen en kr√∂nika i Expressen (18.06.06) som tog sin utg√•ngspunkt¬†i ett avst√•ndstagande fr√•n Hedegaards tankefigurer. Veckan d√§rp√• f√∂ljde jag upp kr√∂nikan med en st√∂rre kulturartikel som lyfte fram islamismens¬†och p√łlsepopulismens gemensamma syn p√• individen “som √• ena sidan fullst√§ndigt betydelsel√∂s” – religionen, nationen, betyder allt – ” och √• andra sidan livsfarlig, varje avvikare utg√∂r ett hot mot det som verkligen betyder n√•got, den kollektiva identiteten” (“Mulla-Gulla”, Expressen 25.06.06).

Liberalismens st√•ndpunkt √§r radikalt annorlunda, h√§vdade jag. F√∂r en liberal kommer individen och hennes r√§tt att sj√§lv v√§lja sitt liv f√∂rst. Som liberal st√∂der man d√§rf√∂r den d√∂dshotade islamkritikern Ayaan Hirsi Ali av exakt samma sk√§l som man k√§nner djup antipati mot Dansk Folkeparti. S√•dana argument intresserar inte Malm. Han l√•tsas som om de inte existerar. Varf√∂r? “

Och Mats Holm så här i Landskrona Posten:

“Malm skriver exempelvis om ett program i tv-kanalen Axess. Jag r√•kade vara redakt√∂r f√∂r det. Det handlade om journalisterna och Sverigedemokraternas mediala genombrott. Malm skriver att just detta program puttrade vidare i gemytligt samf√∂rst√•nd efter att en av debatt√∂rerna, f√∂rre chefen p√• Utrikespolitiska Institutet, Anders Hellner, sagt att Sverigedemokraterna inte var rasistiskt.

Malm utelämnar dock vad som verkligen hände. Att en av debattörerna kraftfullt markerade mot Hellner och att detta tveklöst var programmets definierande ögonblick får inte plats i Malms suggestiva bild av Axess som ännu en pusselbit i det strukturella muslimhatet. Om Andreas Malm varit ärlig hade det varit lätt för honom att att ta reda på hur ledningen på Axess hanterade en av redaktionernas önskemål om att vid ett senare tillfälle i ett av kanalens program visa Lars Vilks rondellhundar.

Ansvarig utgivare sa nej, ville inte medverka i en offentlig hetsjakt p√• muslimer. Knappast ett uttryck f√∂r islamofobi.”

av Johan Lundberg, Axess

                                                                                   ***********************

Slipsfascisme,¬†avgrundsh√∂gern og parasith√∂gern og nu p√łlsepopulisme. N√•r verden ikke arter sig, m√• man sk√¶lde ud. Man skulle oprette et s√¶rligt ¬†kartoktek. Nu skelner b√•de DF, Hedegaard, Wilders, Spencer,Warraq og mange andre udtrykkeligt mellem islam og muslimer, selvom der ¬†i teorien er en kollektiv Umma. Svenske liberale m√• med skalpel udskille de stuerene fra de ikke stuerene, den ene ist fra den anden ist, for at f√łle sig godt tilpas. Jeg vil blot h√¶vde, at de liberale ikke har forst√•et ¬†betydningen af nationalstaten og de har ikke vovet at forst√• islam, og slet ikke hvorved den ¬†adskiller sig fra alle andre religioner. Allerede ved at de overhovedet anerkender islams offer udtryk “islamofobi”, begynder uenigheden. ¬†De er skrivebordsgeneraler i en parallelkrig og vil f√łlgelig ¬†heller ikke se, hvad de er ¬†i f√¶rd med at g√łre mod Sverige. Menigmand oplever det hver dag, et par pluk fra dagens mikrokosmos:¬†Kvinna med barnbarn knivr√•nad i centrala Lund – og ¬†Ungdomar √•talade f√∂r grov misshandel av handikappad.¬†Fuldst√¶ndig¬†ut√¶nkelige historier i Sverige ¬†anno 1975.

De svenske “ister” vil komme til at opdage, at folk i al almindelighed ikke vil af med deres nationer. Der er ingen pr√¶cedens for det. Og de vil slet ikke p√•f√łres en minikrig, som Sverige er blevet, endsige betale for det og lide afsavn ogs√•. Det vil synke ind p√• et tidspunkt, voldsomt eller stille og roligt.

 

 

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Thomas Bolding Hansen
11 years ago

Se i √łvrigt programmet F√łdeby Bagdad, p√• National Geographic p√• Tirsdag. Der f√łlger man tre unge universitetsstuderende, intelligente unge mennesker, hvor kun den yngste (19 √•r) ikke har gennemskuet elendighedens uoverkommelighed, og stadig tror p√• at han kan bidrage til en forandring. Personligt h√¶lder jeg nogle gange til en positiv diskriminering, disse unge menneskers kr√¶fter og ressourcer er spildt i disse lande. Men et brain drain g√łr jo ikke situationen bedre i de lande, dog er det sv√¶rt, at ikke betvivle at fornuftige, liberale mennesker har en chance der i overkommelig fremtid. Omvendt, hvis de kommer til vesten, s√• kan… Read more »

Emeritus
Emeritus
11 years ago

OT. For nyankomne p√• denne blog kan det, jeg skriver til tr√•dene, se ud, som om jeg betragter indvandrere som andenrangs mennesker. Intet kan v√¶re mere forkert. Ingen har angrebet mig for at mene s√•dan om andre mennesker, men det er faldet mig ind, at mit sprogbrug kan misforst√•s – is√¶r af nytilkomne. Det har aldrig v√¶ret mit √¶rinde at se ned p√• nogen eller at opbygge en hetz mod nogen. Mennesker er i h√łj grad, hvad de bliver gjort til, og jeg under alle mennesker et godt liv – under alle omst√¶ndigheder og alle himmelstr√łg. I min kommentar af… Read more »

Emeritus
Emeritus
11 years ago

Tak.
Mvh.

Emeritus
Emeritus
11 years ago

‘…De svenske ‚Äúister‚ÄĚ vil komme til at opdage, at folk i al almindelighed ikke vil af med deres nationer. Der er ingen pr√¶cedens for det. Og de vil slet ikke p√•f√łres en minikrig, som Sverige er blevet, endsige betale for det og lide afsavn ogs√•. Det vil synke ind p√• et tidspunkt, voldsomt eller stille og roligt…’ Kloge ord, som ikke mindst har adresse til os selv. Gu’ vil vi da ej af med hverken folket eller nationen. Allerede i 1987 – fire √•r efter katastrofens √•r udtalte socialdemokraten og formand for partiets ‘indvandrer- og flygtningeudvalg’ Vibeke Storm Rsmussen stik… Read more »

Johansen
Johansen
11 years ago

OT

Det foto nederst i denne artikel må da tage prisen som årets pressefoto.
To sjæle én tanke:

http://www.fyens.dk/article/1216630:Odense–Afvist-kvinde-i-orkanens-oeje

polinos
polinos
11 years ago

-> Steen Nu m√• du ikke v√¶re s√• h√•rd over for M√•na… Pr√łv lige at forestille dig underholdningsv√¶rdien, hvis Sahlin bliver statsminister. Og se ogs√• p√• hende som det naturlige slutpunkt (forsvindingspunkt?) for en generation af svenske politikeres afmontering af “Folkhemmet” og reduktionen af svenskerne som folk til en flok forpryglede dhimmier. Det bliver da sjovt at se dette uvidende, overfladiske, sm√•kriminelle fruentimmer tumle rundt som en ko i en porcel√¶nsbutik og g√łre sig selv, den svenske stat og det svenske folk til grin. Og et eller andet sted har svenskerne vel fortjent hende. De har uden modstand ladet sig… Read more »

Jonny
Jonny
11 years ago

I Sverige r√§cker det inte att skilja mellan islam och muslimer, man m√•ste √§ven skilja mellan islamism och islam. Som ett exempel skriver H√•kan Holmberg, politisk chefredakt√∂r p√• Upsala Nya Tidning (tidigare folkpartistisk riksdagsledamot 1988‚Äď1997): “Schablonerna inom borgerligheten tar sig annorlunda uttryck, men det betyder inte att liberaler inte har ett ansvar. I utkanten av svensk borgerlighet gryr islamofobin. Kritik mot islamism f√∂rv√§xlas med kritik mot islam, och d√• glider kritik av islamister √∂ver i kritik av muslimer. Ett exempel √§r Dick Erixon, en flitigt l√§st och citerad borgerlig skribent och bloggare. Han s√§ger sig ta strid f√∂r det liberala… Read more »

synopsis-olsen
11 years ago

Helt utroligt som Mona Sahlin ‘prostituerer’ sig til √¶re for publicity. F√¶nomenet kendes vel ogs√• fra DK. Politikere,og deres hustruer, ‘prostituerer’ sig i diverse underhldningsprogrammer hvor v√¶rdighed er forkastet til fordel for medieorgasmer. Stakkels Sverige med hende som statsminister. Den k√¶re Obama foretog et endog s√¶rdeles dybt buk for kongen af Saudiarabien, p√• G20 topm√łdet. Ja, han n√¶rmest gik p√• kn√¶. Er det en v√¶rdig opf√łrsel for en pr√¶sident, is√¶r n√•r etiketten ikke foreskriver et s√•dant kn√¶fald? Jeg har linket til episoden p√• min blog.