Han har det svÊrt pÄ Al Jazeera. Whittle leder New Culture Forum. Jeg filmede ham her, da han formfuldendt introducerede Melanie Phillips i KÞbenhavn i 2009, og jeg fotograferede ham her.
Kom til Sverige, min far, sÄ skal du se voldelige venstreekstremister
Weimar i MĂ€lardalen. Er Sverige egnet for demokrati? Ikke rigtigt, egentlig. Det er Nordens MellemĂžsten. Meget af det vi prĂŠsenteres for af svenske medier, er rent teater. Sverige balancerer pĂ„ en kvivsĂŠg og kan ganske let blive 9â10 November 1938. NĂ„r folket er sĂ„ kuet, foragtet og censureret, kan man ikke tale om et egentligt demokrati. Hvert 4. Ă„r kan de stemme, men der er ikke en presse, der leverer fakta for en informeret stemmeafgivning. Et uoplyst og vildledt folk kan ikke stemme kvalificeret.
Man kan synes, at den store skurk i Sverige er denfolkevalgte, men den er i realiteten public service og den statsstĂžttede presse, der har en tydelig ideologisk dagsorden. OprĂžr imod dem er uhyre vanskeligt. Et demokratisk samfund skal give folk redskaberne og informationerne til at danne deres mening, ikke fortĂŠlle dem, hvad de skal mene. Man kan ikke vurdere demokratiets goder og onder, fĂžr man har tilladt det at virke, og det er sket meget modvilligt i Sverige.
Dansk og norsk demokrati fÄr lov at agere, svensk ikke. Mistro og nedvurdering er set ude fra, det mest fremtrÊdende karakteristikum. Folkestyre opfattes som et onde, man mÄ forsÞge at leve med og opdrage, manipulere og og nedtyste. 18.000 journalister er uddannede eksperter i det. De skal af med deres land, er det ok? à benbart.
VĂ€nsterkampanj bakom vĂ„g av attentat, “Odla ditt klasshat”, Systematiska attacker. Fine produkter af et uddannelsessystem og et mediehegemoni. Hvad man sender op i luften, kommer ned i hovedet pĂ„ Ă©n igen. NĂ„r de bliver lidt ĂŠldre, bliver de moderate og gĂ„r ind i EXPO. Lidt senere skriver de i Aftonbladet og Expressen og til sĂ„ bliver de Riksdagsmedlemmer eller deres generations Mikael Wiehe.
Man lĂžber aldrig tĂžr for noget at revoltere imod, tilsidst gĂ„r de voldeligt til angreb pĂ„ dĂžden, den er ogsĂ„ orĂ€ttvis, og rĂ€ttvisa er en meget stor ting i Sverige. Her tĂŠnkes ikke pĂ„ den juridiske, men pĂ„ den mere holistiske og eksistentielle. SĂŠkulĂŠre samfund kan ogsĂ„ vĂŠre meget religiĂžse. “When a Man stops believing in God he doesnât then believe in nothing, he believes anything”, tilskrives Chesterton. Vold, for eksempel. Men se nedenfor, hvad der mĂ„ske er medfĂždt af moral og ‘fordomme’. Er vi fĂždt bigotte og danner kulturen vores tolerance og udsyn alternativt vores smĂ„lighed og snĂŠversyn? Og hvis det er sĂ„dan, kan de gode, revolutionĂŠre viljer virkelig betvinge naturen og kulturen?
Man kan vel sige, pĂ„ trods af den megen snak om integration, Ăžkonomi osv., at kernen i diskussionen om masseindvandringen handler om hvorvidt Europa tilhĂžre europĂŠerne eller hele menneskeheden. De europĂŠiske eliter mener uden tillĂžb til tĂžven, at hele menneskeheden hĂžre hjemme her, mens flertallet i de europĂŠiske befolkninger mener at deres lande tilhĂžre dem selv. Det er en kamp som eliterne indtilvidere har vundet stort, og ogsĂ„ har sat alt ind pĂ„ at vinde, selv fremtiden har de satset pĂ„ denne politik. SpĂžrgsmĂ„let er sĂ„ om Dr. Frankenstein kan styre sit monster og det er der ikke meget der… Read more »