14
jan
Seneste opdatering: 14/1-24 kl. 1411
12 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Af Lars Hedegaard

For nogen tid siden indkøbte byen Jackson og Teton County i staten Wyoming otte elektriske busser til erstatning for nogle af de dieseldrevne. Desværre kan ingen af de ”grønne” busser køre, og selskabet, der har produceret de elektriske køretøjer, er gået fallit. Andre steder i USA meldes det, at de elektriske busser bryder i brand, hvilket kan være ganske ubehageligt, hvis man sidder ude på en landevej, og termometret viser minus 20.

Også i Sverige lader jordens opvarmning vente på sig, og vejret er for koldt til, at de elektriske busser kan starte. I 2006 forlød det ellers, at i 2026 ville folk at glemt, hvordan man står på ski, fordi der ikke længere ville være sne. Nu er det nok en god ide at medbringe ski, hvis man skulle strande på en tilsneet landevej.

I Arjeplog blev der for få dage siden meldt om minus 49,7 grader. Det er tæt på kulderekorden på minus 52,6 tilbage i 1966.

I Skellefteå var der kun minus 34 grader, men det var nok til, at byen måtte aflyse kørsel med de elektriske busser, fordi de skulle opvarmes af deres batterier, som derfor ikke var tjenlige til længere ture.

Disse fiaskoer har utvivlsomt bidraget til en voksende folkelig skepsis mod de grønne profeter. Ifølge en nylig måling gennemført af det amerikanske MWR Strategies mente kun 3 pct. af respondenterne, at klimaforandringerne var USA’s vigtigste problem, mens 59 pct. i stedet pegede på økonomien og inflationen som enten den vigtigste eller næstvigtigste udfordring. Adspurgt, hvor meget folk var villige til at betale til kampen mod klimaforandringer, var gennemsnittet $10 eller ca. 68 danske kroner, mens 35 pct. af alle svarpersoner og 17 pct. af demokraterne meddelte, at de ikke ville betale noget.

Det må siges, at være et nedslående resultat for de medier, politikere og ”eksperter”, der gennem mange år har prøvet at gøre ”klimaet” til verdens største udfordring. Klimaet har været et projekt drevet af en snæver elite, som har deres på det tørre, og som fornøjer sig med at koste rundt med den almindelige befolkning. Jo mere, der bliver talt om ”klimaet”, des mere ved vi, at de rige vil have vores penge, og at vi kan se frem til at skulle spise insekter og kun må bevæge ud ved sjældne lejligheder.

Danskerne er ikke blevet spurgt, hvor meget de vil betale for at virkeliggøre de grønne fantasier, men de betaler alligevel. Som Finans.dk kan fortælle, viser en ny opgørelse, at traditionelle pensionsopsparinger de seneste to år har givet bedre afkast end ”grønne” opsparinger.

Hos PFA Pension er de grønne kunder gået glip af mere end fem procent i afkast de seneste to år. Hvor man i 2023 med en grøn opsparing på to millioner kroner har fået et afkast på 178.000 kr., fik kunder med almindelig opsparing et afkast på 242.000 kr., altså 64.000 kr. mere på et enkelt år, meddeler Finans.dk.

Det bliver til penge alt sammen.

4.4 7 votes
Article Rating


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

12 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
NÅR DET ER FOR SENT VÅGNER DANSKERNE
NÅR DET ER FOR SENT VÅGNER DANSKERNE
1 year ago

Det kræver ikke lang tid at finde ud af at solen er afgørende for temperaturerne og klimaet. Det er solens varierende udstråling som varierer klimaet. Co2 er en uskadelig og livsvigtig del af luften, for uden den visner alle planter, træer, buske, kornmarker, græs- plæner, blomster, bananpalmer osv. Læs selv om co2 og fotosyntesen. Hele co2-kampagnen bygger på bluff, humbug og forfalsket videnskab. PragerU, Hodja og Youtube har masser af oplysninger om de naturskabte klima-forandringer. I dagens Danmark har MSM skabt en løgneverden. Vi bombarderes dag ud og dag ind med halve og kvarte sandheder plus fortielser og sorte løgne.… Read more »

Poul
Poul
1 year ago

Bemærk også at hvergang de taler om en ny varmerekord og kalder det for en “klimakatastrofe”, så nævner de ofte at sidst vi have lignende temperaturer som den nye varmerekord var i 1823 eksempelvis. Feks 40,3 grader i 2023 og 40,1 grader i 1823. Hvortil “eksperterne” så måske burde spørge hvor mange biler og fabrikker der var på jorden dengang, og hvordan de kan være årsagen, hvis vi har haft lignende temperaturer før de overhovedet eksisterede. Men jeg tror faktisk at de fleste er ved at have gennemskuet dem, for det er ved at være længe siden jeg hørte noget… Read more »

Danskernes fremtid ligner et fascistisk mareridt
Danskernes fremtid ligner et fascistisk mareridt
1 year ago
Reply to  Poul

I DR vrøvler de stadig løs for fulde gardiner
om klima, co2, vejrrekorder og jordklodens
snarlige udslettelse pga. menneskeskabte
og co2 skabte vejrforandringer. I radio-serien
“Guld og grønne skove” rabler co2-fanatikere
løs om at uden store co2-afgifter, millioner af
el-biler og tusindvis af fugledræbende vindmøller
på en halv kilometers højde, er Danmark dømt
til katastrofe og undergang om 10 eller 15 år.

Deres bla-bla-bla pilles dog fra hinanden af
Hodja og PragerU.

Poul
Poul
1 year ago

Nåja, jeg havde glemt at DR stadig fandtes. Men du skal nok ikke regne med at hverken deres seere eller medarbejdere aner hvem hodja og pragerU er, så effekten af det pilleri er nok ret begrænset. Medmindre nogen deler deres artikler som modvægt i kommentarene på DR’s klima-opslag på facebook feks.

Det er ikke noget hr og fru fladskærm opsøger af sig selv, for sandheden er som bekendt både højreradikal og suspekt her i det frivillige nordkorea.

Piotr
Piotr
1 year ago

Direkte CopyCat fra dokument.dk d. 12 Jan. 2024. Javist, den er lidt lang, men narrativet om vort tids(såkladte) politikere er desværre sand! At kalde sig politiker idag, er blevet en karriervej, hvad resultatet bliver, er sekundært.

Elbusser og andre dagdrømme. Af: Geir Hasnes   12. januar 2024, 15:26comment imageElectric bus on charging with using pure energy from windmills.

Chesterton skrev engang om umuligheden af ​​at diskutere med folk, der havde en utopi. I deres sind er utopien perfekt, og ingen fakta griber ind i deres ræsonnement.
Desværre er de fleste politikere 
utopister. Mange politikeres Utopia er et grønt paradis, hvor vinteren er en illusion, olie og gas ikke har noget med velstand at gøre, og elektricitet er noget magisk.

Marx mente, at arbejderne blev fremmedgjorte fra det produkt, de er med til at fremstille. Jeg vil gå videre og påstå, at politikerne og de fleste stats- og kommunalt ansatte er fremmedgjorte fra de penge, de tjener. Lønnen kommer ind uanset værdien af ​​det, de arbejder med, eller for den sags skyld det værdiløse affald, de producerer.

Mod sådanne politikere hjælper det ikke at fremlægge fakta. Man skal huske, at de fleste politikere er imprægneret over for fakta. De læser ikke noget, der kan udfordre deres intellekt, de er udmærket i stand til at følge handlingen i en billig moderne krimi. De kan ikke tælle og har ingen fornemmelse af mængde, så hvis de giver en million eller en milliard væk i løbet af en ind- og udånding, gør det ingen forskel.

De forstår ikke grafer, og derfor kan historiske data heller ikke hjælpe dem med at forstå noget. De har intet forhold til sandheden, fordi sandheden aldrig har betydet noget for dem. De tror på, hvad der er nyttigt at tro på, og hvis de falder over en ubehagelig kendsgerning, rejser de sig, børster oplevelsen af ​​og går ubesmittet videre.

Da Marie Antoinette hørte, at folk ikke havde noget brød, var hun ikke arrogant, da hun spurgte, om de ikke måtte spise kage i stedet for. Hun havde ingen måde at forestille sig, at nogen kunne være uden mad. Fænomenet eksisterede ikke i hendes verden. Så dum var hun virkelig, og derfor er hun nok politikeres høje idealfigur.

For politikere har ingen mulighed for at forestille sig, hvordan verden vil se ud uden olie og gas og uden CO2, ligesom de ikke engang har mulighed for at forestille sig, at den før-industrielle globale gennemsnits-temperatur ikke er optimal for jordens befolkning, eller at vejret har sine cyklusser.

Der er kun én ting, der tæller for politikere, og det er at være følgere og sige præcis, hvad de andre siger. Wodehouse har en sjov novelle om Hollywood, hvor film-instruktører hyrede folk til at deltage i møder og yde støtte. Du startede som nikker, og så nikkede du, når filminstruktøren sagde noget, du burde være enig i. Efter at have arbejdet et stykke tid som nikke og været god til det, kunne du rykke op til ja mand , og så fik du lov til at åbne munden og give din støtte verbalt.

Politikere har tit bevidst ansat copycats som politiske rådgivere. Disse har som regel været ansatte i politiske ungdomsorganisationer og har lært, hvad der er brugbart at sige. Derfor vil der overhovedet ikke komme noget brugbart fra de opfølgende rådgivere.

De internationaliserede politikere er til gengæld efterlignere af udenlandske ledere af større nationale eller internationale organisationer. Den, der skulle tage chancen på at ytre sin egen, selvstændige tanke, bliver hurtigt ryddet væk takket være politikernes egen udvikling, hvor det er de mest tilpassede, der overlever.

Ligesom parasitterne overlever i naturen, gør politikerne det også, hvis de ikke går for vidt. Det sker dog i ny og næ, og så er der revolution eller krig og/eller andet fordærv, som desværre rammer flere end dem, der lever i deres atmosfære af lyserød kartoffelmos.

Mod sådanne politikere nytter det ikke noget at sige, at vinter og sne kan komme igen. De har i bedste solipsistiske ånd besluttet, at det er dem, der bestemmer og ikke naturen. I tredive år har vi hørt, at sneen forsvinder om vinteren på grund af menneskelig CO2-udledning, og når man ikke vil acceptere, at det er det rene sludder, bliver politikken derefter.

Heldigvis er naturen ikke til grin, for den gør, som den vil, og i år besluttede den sig for at indhente det. Det resulterede i, at elbusserne blev stoppet, både her og der, til stor overraskelse for politikerne. Ikke for bus-chaufførerne, for de havde advaret, uden at det havde hjulpet.

Jeg underviser i systemudvikling på NTNU. Der skal du kunne tage en idé og bringe den til et færdigt produkt. Så tidligt som muligt skal man sætte sig ind i, hvordan ideen forholder sig til virkeligheden. Du skal derefter tale med kunden om alle forhold omkring brugen af ​​produktet.

I Oslo og andre steder, hvor de har købt elbusser, har de hverken forholdt sig til virkeligheden eller til kunderne. Når de forsøger at bortforklare dette, kommer de med de sædvanlige floskler, såsom at de følger et mål for elektrificering, der er sat af fjerne politikere i deres lyserøde kartoffelmos.

Miljøstyrelsen forsøger ikke engang at forklare. De imødegår, at brugen af ​​el-busser kan øges igennem at gøre brændstof dyrere, gøre almindelige brugs-busser dyrere i indkøb, enova-støtte, som ikke er andet end brug af statsmidler, der kunne have været brugt til noget fornuftigt, eller grønne lån, som ikke er andet end midlertidig lav rente på et anden unødvendige lån. Er det muligt at være så forskruet?
Altså: Lad være med at købe busser, der fungerer i kulde, og lad os lægge endnu flere hindringer i vejen for at købe busser, der rent faktisk fungerer også selvom vinteren er lang og kold.

Vi bemærker også, at kravene til el-busserne gør det umuligt at bruge kæder på dem, at helårsdækkene bruges af ‘klimamæssige årsager’ og er ubrugelige på våd asfalt, og at jo koldere det er, jo hurtigere tømmes batterierne. Og batterierne tager lang tid at lade op, og imens står disse busser, mens passagererne venter og venter – eller bliver hjemme.

At politikerne er skæve, skyldes blandt andet, at olieproduktion finansierer deres sludder. Men ligesom de imbecile idioter, de er, arbejder de på at afmontere olieproduktionen. Det er mig fuldstændig uforståeligt, at de ikke er klar over, at de ved at indstille produktionen mister deres indkomst og deres stillinger.

Samfundet vil ikke kollapse fuldstændigt, for de fleste olieproducerende lande har ingen planer om at stoppe med det. Det bliver frygtelig svært at bo i Norge, da det meste af landbruget og industrien allerede er lukket ned. Det er heller ikke helt nemt at dyrke kartofler i Norge. Størstedelen af ​​Norges befolkning er beskæftiget med job, som der ikke vil være økonomi til.

De fleste almindelige mennesker ønsker ikke at blive skydeskiver, og derfor bliver de stiltiende involveret i politikernes ødelæggende aktiviteter. De vil hellere stå i madkøer og fryse end at starte politisk aktivitet med den hensigt at gøre en ende på klima-galskaben og alle dens parasitære aktiviteter.

Men de fleste almindelige mennesker har også en iboende rest af sund fornuft. Dette gør mainstream-medierne så meget som muligt for at viske væk, ved at øge afhængigheden af ​​hjernedød underholdning, sport og åndssvage masseproducerede nyheder, der har det til fælles, at de er produceret for at lokke befolkningen til at læse dem.

I klimaspørgsmålet er næsten halvdelen af ​​befolkningen kommet til den erkendelse, at klima-skræmslerne ikke står for virkeligheden. Der er stadig lang vej til politikerne er rullet i tjære (fra olieproduktion) og fjer (fra fritgående høns fra gårde). Men måske er det at undgå at blive rullet i tjære og fjer hovedformålet bag politikernes endeløse mas om at stoppe olieproduktionen og nedlægge landbrug?

Poul
Poul
1 year ago

Ligesom at man bare kan sige “snaphanen.dk” til folk der tror at vaccinerne var uskadelige, så kan man også bare sige denne enkle sætning til klimatosserne:

”Planter lever af C02 og mennesker lever af den ilt planter producerer”

Jeg vil anbefale alle at gøre begge dele. I sparer en masse tid på ikke at diskutere med idioter, og de får plantet et lille frø i hjernen, som måske en dag spirer og bliver til en selvstændig tanke.

Manden, som fortsætter med at betale sort i 2024
Manden, som fortsætter med at betale sort i 2024
1 year ago

Når et el køretøj brænder, udledes der flere toksiner end en gammel dieselbil udleder på 10 millioner kilometer.

Det tales der ikke om i MSM.

Tim Pallis
Tim Pallis
1 year ago

Bilfabrikkerne har vist opdaget det, men ikke politikerne og journalisterne. Der produceres ikke flere el biler i verden længere. Det er slut! Kulden gjorde også sit.

Dan Christensen
Dan Christensen
1 year ago
Reply to  Tim Pallis

Elbiler er klimakset ved klimafantasternes primature ejakulation.

NÅR DET ER FOR SENT VÅGNER DANSKERNE
NÅR DET ER FOR SENT VÅGNER DANSKERNE
1 year ago

Det som Hedegaard mener, er det ikke at hvis
termometret viser 20 minusgrader, kan det være
ganske behageligt hvis bussen bryder i brand.?
Så får man da noget at varme sig ved. Altså
bør man i kolde lande holde sig til el-busser!!

Dan Christensen
Dan Christensen
1 year ago

Nu ved vi hvorfor svenskerne flest er så kolde i røven.

Nielsen
Nielsen
1 year ago

Når du ta’r afsted
så vend dig ikke om
der er ingen vej tilbage
hvorfra du kom
Alle deres remser
dem ka’ du udenad
du kender deres
mistro og had




-vidner mod den verden de har fået

12
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x