23
dec
Seneste opdatering: 23/12-24 kl. 1759
5 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Peder Mønsted, Vinterlandskab 1917

Af Michael Thestrup

Og det skete i de dage, at der udgik en befaling fra den ny overborgmester om at holde møde for hele kommunens befolkning. Det var det første stormøde, efter Mohamed Hussein var blevet borgmester. Og alle drog hen for at lade sig indskrive. Også Holger drog op fra nabokommunen til den førhen kristne by, København, fordi han og hans slægt var født der, for at lade sig indskrive sammen med Margrethe, sin forlovede, som ventede et barn.

Og mens de var dér, kom tiden, da hun skulle føde; og hun fødte sin søn, den førstefødte, og svøbte ham og lagde ham i en papkasse, for hospitalets fødeafsnit var overfyldt med tørklædeklædte.

I samme egn beherskede shariapoliti gaderne og håndhævede de nye forskrifter. Da stod Imamen, den nye borgmesters stedfortræder, foran dem, og Imamens magt blev synlig for dem, og de blev grebet af stor frygt.

Men Imamen sagde til dem: “Frygt ikke for forfølgelse, lemlæstelse, voldtægt og stening! Se, jeg forkynder jer en stor glæde, som skal være for hele folket: I dag, men kun i dag, er der frelse for dem som konverterer og underkaster sig Allah, Den almægtige. Og dette er tegnet, I får: I skal bringe jer selv og ethvert barn i sikkerhed i Islams Hus også det barn, som er svøbt og ligger i papkassen”.

Og med ét var der sammen med Imamen en række kjortelklædte, som lovpriste Gud og sang:

“Allahu Akbar, Allah er større! Der er ingen gud uden Allah og Muhammed er hans profet! Fred til dem som underkaster sig islam!”

Holger og Margrethe priste sig lykkelige over, at deres lille familie fik dette tilbud om frelse, som de straks tog imod med ydmyg taknemmelighed.

Ny virkelighed, nye ord

Af Michael Thestrup
I takt med ændringer i virkeligheden opstår behovet for nye ord i det danske sprog.

Ordrækken – spolebånd, kassettebånd, kompakt disk, MP3 og streaming – afspejler kort og godt danskernes forbedrede adgang til lydoplevelser i hverdagen.

En anden del af danmarkshistorien ses af følgende liste, hvor årstallene angiver, hvornår de nydannede udtryk tidligst optræder ti gange i den danske avisdatabase Infomedia – primært vedrørende danske forhold:

Fatwa (1991), halal (1993), haram (1993), islamisme (1993), indvandrerghettoer (1993), ghettodannelse (1993), kvindelig omskæring (1994), tvangsægteskab (1995), ghettoskoler (1995), indvandrerskoler (1995), andengenerationsindvandrer (1995), ghettoområder (1995), halalslagtning (1996), indvandrerbande (1996), kulturberigelse (1996), tålt ophold (1997), anden etnisk herkomst (1997), indvandrervold (1997), æresdrab (1998), nydansker (1998), parallelsamfund (1998), tørklædepiger (1999), offermentalitet (1999), tredjegenerationsindvandrer (1999), halalhippie (2000), gammeldansker (2000), islamofobi (2001), shariadomstol (2001), befolkningsudskiftning (2001), ghettoplan (2004), ghettopakke (2004), jihadister (2004), indvandrergymnasier (2004), genopdragelsesrejse (2004), taqiyya (2004), kønslemlæstelse (2005), klanmentalitet (2005), ghettoindsats (2005), æresvold (2006), muhammedkrise (2006), karikaturkrise (2006), shariaråd (2006), tegningekrise (2008), ghettoliste (2008), kunstig jomfruhinde (2008), krænkelseskultur (2009), ghettokommuner (2011), helligkriger (2011), hvide gymnasier (2011), ghettobydel (2012), frikadellekrig (2013), syrienkriger (2013), fremmedkriger (2015), altanpiger (2015), ghettogymnasier (2016), brune gymnasier (2016), brune skoler (2016), indvandrerklaner (2016), sharia-imam (2016), koranklodser (2017), lastbilterror (2017), from the river to the sea (2017), ramadansang (2019), klankriminalitet (2020), shariakontrakt (2020), dominansvold (2020), korankrise (2023) og koranlov (2023).

Vi lader udtryk og årstal stå et øjeblik.

Racistisk bekymring

Af Michael Thestrup

Siddende Tyr er bekymret:

”Der kommer stadig flere europæere til vores land. De integrerer sig ikke, men samler sig i ghettoer, hvor de fastholder deres sprog, religion, skikke og klædedragt. De respekterer ikke vores regler, men følger egne love. Deres unge mænd stifter store familier med koner, som de henter hertil fra deres hjemlande. Indimellem voldtager de vores døtre, som de kalder ludere.

Desuden bliver de europæere, som tilslutter sig vores værdier, ramt af hård social kontrol og ’genopdragelse’, så de ikke bliver ’for indianske’. Antallet betyder noget, så vi må begrænse den europæiske indvandring, hvis vi skal bevare sammenhængskraften og vores indianske tillidssamfund.”

Stampende Zirene sætter Tyr på plads:

”Som midaldrende mand med rødgylden hud er du blind for dine privilegier. Det er netop din stigmatisering og generalisering, som får det sårbare europæiske mindretal til at slå fra sig i frustration. Vi har et moralsk og etisk ansvar for at tage godt imod alle medmennesker. I stedet for at møde vor næste med afvisning, skal vi sætte massivt ind med inklusion, modersmålsundervisning og et stort økonomisk løft i de udsatte europæiske områder, som er i risiko for at komme på ghettolisten. Desuden løser integrationsproblemerne sig selv, for europæernes børn, er jo født og opvokset her i landet, så de er lige så indianske som os.”

Inden Siddende Tyr når at svare, griber ordstyreren ind: ”Ja tak! Det er desværre ikke første gang, at Tyrs hadetale skaber frygt og bekymring blandt sårbare grupper, som i forvejen døjer med traumer fra en farefuld sejlads over Atlanten for at undslippe ulighed og fattigdom. Alle skal kunne føle sig trygge i det her rum uden frygt for verbal vold, så Siddende Tyrs taleret er suspenderet i 30 dage.”

Stampende Zirene opsummerer: ”Hvor er det sørgeligt, at Tyr forsøger at piske en stemning op af had vendt mod vores minoriteter. For at undgå et nyt Holocaust registrerer vores statistikker ikke følsomme oplysninger om etnicitet og religion, så Tyrs vilde påstande er fuldkommen udokumenterede – og siger mere om hans småracistiske fordomme end om virkeligheden. Det er blevet flovt at være indianer.

Jeg skammer mig over alt det had og racisme som vores sårbare minoriteter møder hver dag. Vi har altid modtaget indvandrere og impulser udefra, og vi er selv vandret hertil for 14.000 år siden. Man kan ikke eje et land, og slet ikke Amerika. De fremmedede er venner, vi endnu ikke har mødt, og det er en krænkelse af menneskerettighederne at forlange, at europæerne skal afstå bare en tøddel af deres ideologiske, moralske, familiære og religiøse identitet. Faktisk kan vi slet ikke undvære berigelsen, og vi hverken kan eller vil lukke os om os selv. Derfor, kære europæere, efterlad os ikke alene med de rødgyldne!”

Næste punkt på dagsordenen var spørgsmålet om åben eller hemmelig skriftlig afstemning. Stampende Zirene argumenterede for åben afstemning, for ”racistiske elementer med skrårems-fantasier må ikke kunne gemme sig bag anonymitetens feje maske”. Derved blev det, for Tyrs profil var allerede suspenderet.

Stampende Zirenes linje blev vedtaget med overvældende flertal. Kun en lille hård kerne af skimlede højreradikale kældermennesker stemte imod, mens de råbte racistiske slagord om ”vores land”. Deres mikrofon blev slukket og deres taleret suspenderet, for ikke at give dem en platform til at fremsætte synspunkter som en gang for alle var underkendt. En enkelt fik dog alligevel ordet, fordi han i fuldskab var kommet til at stemme forkert og gerne ville undskylde, så han kunne beholde sit arbejde. Han blev nu alligevel fyret, efter hans arbejdsgiver havde modtaget en klagestorm fra tværkulturelle menneskerettighedsorganisationer samt trusler og stenkast fra grupper af krænkede og frustrerede udsatte unge med europæiske rødder.

Stampende Zirenes modtog siden Dialogprisen for sin engagerede indsats mod fremmedhad, og i sin takketale rettede hun en særlig tak til alle de nyamerikanere, som havde stemt på hende som prismodtager.

Blå Bog

Stampende Zirene, 39 år. Datter af Sioux stammens åndemaner og medicinmand. Gift med teaterhøvding. Bor i stor tipi i mondænt kvarter fjernt fra europæernes indvandrerghettoer. Børnene går på etnisk rødgyldne gymnasier, for de nærvedliggende indvandrertunge alternativer har ikke den ønskede fagkombination.

Citater og perspektivering

”Jeg vægter overholdelsen af de internationale konventioner højere, end om der kommer 4.000 eller 10.000 udlændige til Danmark ved familiesammenføringer.” Marianne Jelved, Jyllands-Posten 8/8-2004.

”Jeg mener ikke at beregninger, der forudser 55.000 flere børn af indvandrere og flygtninge, er realistiske – men selv om de holder, er der ikke noget at frygte. Børnene bliver jo født som danskere.” Bjørn Elmquist, Jyllands-Posten 1/12-1994

”Det er blevet flovt at være dansker.” 1038 personer i annonce i Politiken 29/3-2000.

”Jeg skammer mig over at være dansker. Og jeg skammer mig over det politiske liv, vi har i Danmark netop nu.” Thomas Vinterberg, Berlin filmfestival 16/2-2016.

”Man kan ikke eje et land, og slet ikke Danmark.” Suzanne Brøgger, B.T. 21/3-1990.

”En fremmed er en ven, du endnu ikke har mødt.” Svend Auken, Christiansborg slotsplads 24/6-2009.

”Foreigners, please don’t leave us alone with the Danes.” Kunstnergruppen Superflex. Gade Kunst 2002.

”Det er simpelthen en krænkelse af menneskerettighederne at forlange, at de skal afstå bare en tøddel af deres ideologiske, moralske, familiære og religiøse identitet.” Hanne Smyrner, Ekstra Bladet den 14/1-1992.

”Faktisk kan Vesteuropa slet ikke undvære indvandring.” Philippe Legrain, britisk økonom og forfatter, Jyllands-Posten 24/5-2014.

”Det er vigtigt, at vi som journalister slukker for mikrofonen for dem med det modsatte synspunkt, når det modsatte synspunkt en gang for alle er underkendt. Og nogen gange går det for langsomt.” Iben Maria Zeuthen, Ekstra Bladet 8/9-2020.

“Pia Kjærsgaard og hendes skimlede sekt af klamme kældermennesker.” Carsten Jensen, Politiken 17/9-2011.

5 3 votes
Article Rating


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

5 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
ino
ino
3 hours ago

Den gode Michael Thestrup får da sat navn på en stribe af vores fremmeste patologiske altruister, men hvordan kurerer man dem?

Michael T
Michael T
1 hour ago
Reply to  ino

ino: Takker. Man skriver på Snaphanen og håber på et julemirakel…

ino
ino
1 hour ago
Reply to  Michael T

Ja, jeg håber da hvert år på et julemirakel. God jul til dig.

Hellere bæelam end islam
Hellere bæelam end islam
2 hours ago

Fjern al is fra islam og den overtro bliver lam.

ino
ino
1 hour ago

Ja, tak til is og lam; jeg elsker begge dele, men ikke islam.

5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x