23
mar
Seneste opdatering: 23/3-15 kl. 0635
3 kommentarer - Tryk for at kommentere!

On October 11th, Hamed Abdel Samad gave us an eye-opening lecture in Hamburg on why islam is the way it is. After the Technical University, where some of the 9/11 terrorists had once met and studied, turned us down for fear of “endangering the inner peace of the campus”, the Free Academy of Arts gave us the honor of hosting our event.

Denne kommer med selvom den er fem mĂ„neder gammel, fordi Abdel Samad helt enkelt er sĂ„ brilliant. Det er rette tidspunkt at minde om hans skarpsindige sammenligning af bogstav- og shariatro islam med facismen et par dĂžgn efter at V.S.Naipaul udrĂ„bte ISIS til “Det Fjerde Rige.”

Der er sÄ at sige kun lighedspunkter: FÞrerdyrkelsen, den autoritÊre stat, tanke- og ytringsufriheden, dyrkelsen af volden og krigen som livets mening, dyrkelsen af kollektivet mod individet, hadet til jÞder og homoseksuelle, opdelingen af de rene og de urene, foragten for svaghed og for kvinder, der er sÄ udtalt at en egyptisk mand ikke kan nÊvne sin mors navn offentligt og fortsÊt selv.

Dele af islam er vor tids store fascisme og sharia er vor tids nazistiske NĂŒrnberg-love blot noget vĂŠrre og stĂžttet af mange flere. Koranen er verdens fĂžrste systematiske opsskrift pĂ„ diskrimination baseret pĂ„ tro, kĂžn og race, som kendere af den siger. Mein Kampf er det renebarnekammer sammenlignet, og jeg har lĂŠst den. En muslim der kĂžber den bog og lĂŠser den, hvilket mĂ„ vĂŠre fĂ„, da den er svulstigt ulĂŠselig, mĂ„ blive slemt skuffet nĂ„r han er vant til Muhammeds vitriole had og lemlĂŠstelsesfantasier. De er ikke pakket ind i Hitlersk pseudofilosofi.

EuropĂŠiske politikere har helt uden om befolkningerne besluttet, at vi skal reformere og modernisere islam, som det ikke er lykkedes for nogen i 1400 Ă„r, eller risikere at sende vores bĂžrn ud i et blodbad. Klogskaben bag den beslutning vil blive diskuteret igen og igen de nĂŠste hundrede Ă„r, og enhver multikulturalist skal glĂŠde sig over at skulle i jorden tids nok inden de stilles for en dennesides dommer.

Det er ikke kun Abdel Samads imponerende livsrejse fra indoktrineret sĂžn af en egyptisk imam, der er sĂ„ imponerende – altsĂ„ hans frihedstrang og evne – det er hans begavelse, lĂŠrdom og klarhed i tanken. Man kunne sige, han er som en ubestikkelig, tysk Naser Khader, men han kĂžrer intellektuelt i et vĂŠsentligt hĂžjere gear.

Det ville vÊre bedre, at sige en tysk Douglas Murray, hvis vi vedtager at hans homoseksualitet ogsÄ gÞr ham til offergruppe i nogens forestillingsverden. Han er en Hirsi Ali, en Kareem Amer, en ny generation, der stiller de forbudte spÞrgsmÄl, googler tingene og prÞver at indhente islams spildte 300 Är, hvor bogtrykkerkunsten og oplysningen var forbudt. Fra Gutenberg til internettet er der et stort hul i muslimernes verdensforstÄelse.

Nettet skal netop ikke bruges pÄ Muhammed, det skal bruges pÄ alt det Muhammed har forbudt og undertrykt i generationer. Heri ligger det endnu spinkle hÄb om en reformeret fremtid. Morten Storms muslimske tro brasede sammen efter fÄ googlinger. At tvivle, lÄ i hans danske gener i forvejen. Hvis man er fÞdt ind i islam,  skal man over det tabu og den forhindring, at tvivl er forbudt. Det har Abdel Samad gjort, og derfor er han mere vidende om processen end Morten Storm.

Der er intet bedre, end nĂ„r “ofre” siger det forkerte, det ikke forventede fordi de har ret og er for begavede til deres samtid. Jeg har mĂždt ham i KĂžbenhavn i 2011, men det var alt for kort og aborteret. Nogen bĂžr give ham en times taletid her, ligesom den i Hamborg ovenfor, og nogen bĂžr spille dette foredrag i samtlige parlamenter i Europa. Jo mere de ved, desto fĂŠrre vil behĂžve dĂž af radikal islam i de kommende Ă„rtier, og politikerne imponerer ikke vildt med deres overblik lige nu trods det, at vi er i fuld fart ind i en muslimsk terrortid.

Deres ansvar er tungt, og det bliver hele tiden tungere. Alle kommende dĂždsofre, er allerede pĂ„ deres kappe. En politisk-medial klasse, der har pĂ„fĂžrt os vor tids fascisme, vil naturligvis bekĂŠmpe forstĂ„elsen af problemet og forfĂžlge dem, der taler offentligt om det, som Abdel Samad, kalder de “kontroversiel”, nĂ„r det er i den blidere ende. Det kan ikke vĂŠre anderledes.

Udstiller du magtens dumhed og uvidenhed, er du som minumum “kontroversiel.” HĂžr pĂ„ enhver journalist, selv de fĂ„ mere informerede, der bare har en for os andre ligegyldig karriere at pleje. “Kontroversiel” er politisk hĂŠndervasken, inden de overhoedet har berĂžrt snavs. “Kontroversiel” er den diskrete gloriepudsning, en fribilllet til de dyre siddepladser, et signal der betyder “Se, jeg er ufarlig og lydig.” Hvad det rager journalistikkens kunder, har jeg aldrig fundet ud af.

Han har ogsĂ„ lune og overskud. HĂžr om hans nylige besĂžg hos “der Altkansler” Helmuth Schmidt, hvor han rĂžg masser af mentholcigaretter, selvom han er ikke ryger, og hĂžr hvordan han gradvist vinder hele salen for sig, for han taler nemlig ogsĂ„ til intellektuelle, frihedselskende muslimer, hvis interesser ikke forstĂ„s eller opmuntres af vestlige politikere. “Deres ligegyldighed er det der skrĂŠmmer mig mest”, siger han.

Hans accentfri hoch-deutsch er undertekstet pĂ„ engelsk, selvom det er en ringe erstatning for den ĂŠgte vare., hans smukke tyske.  – Varighed en time, derefter Q & A. Der islamische Faschismus: Eine Analyse Gebundene Ausgabe – 1. April 2014 von Hamed Abdel-Samad og Mein Abschied vom Himmel: Aus dem Leben eines Muslims in Deutschland.

Der er tre vigtige lÊseoplevelser dette dÞgn i Sverige, jeg af plads- og tidsnÞd gÞr opmÊrksom pÄ sÄdan her: Professor Arnstberg SÄ dette med godhet,  Per Gudmundsson med den alvorlige advarsel  Utmaning eller systemkollaps og  den Oslobaserede professor Göran Svensson Svensk journalistik lider av systemfel. Mon ikke den gÞr.

Hvis du vil hÞre en virkelig dum dansk journalist, skal du hÞre TV Lorry fra i gÄr. Det er ikke bare dumt, det er propaganda uden nogen faglig stolthed. Vi TV-fri takker vores eventuelle Gud. Havde vi ikke skrottet det, havde vi allerede pÄdraget os en dÞdelig rÞvkatar, og jeg ville  ikke sidde her og skrive dette.

Bra intervju med Lars Vilks i SĂžndagsrevyen

Av HANS RUSTAD

Marianne Rustad Carlsen hadde reist til Sverige og intervjuet Lars Vilks. Det var toppoppslag i SÞndagsrevyen. Intervijuet var ikke preget av Ä sette-til-veggs. Lars Vilks fikk snakke ut og han kan snakke. Det er meg bekjent fÞrste gang Vilks blir intervjuet pÄ seriÞs mÄte av NRK. Det tÞr ha noe med Rustad Carlsen Ä gjÞre. Hun virker genuint interessert i tema.

Vilks fikk fortelle at ytringsfriheten er truet i Norden. Han mÄ leve som en sikringsfange og det er ikke hver gang han slipper ut. Det ble ikke sagt, men vi vet: De som stÄr ham etter livet kan bevege seg fritt.

Rustad Carlsen laget en direkte kobling til intervjuet med mullah Krekar: Han satt noen uker tidligere og utlovet belĂžnning til de som dreper karikaturtegnere eller blasfemikere. Krekar snakket om kurderen som brente noen sider av Koranen, men han kunne like gjerne nevnt Vilks.

Problemet er de moderate muslimene som lar trusler bli fremsatt i deres navn og ikke gjĂžre noe med det, sa Vilks.

Han kunne ogsĂ„ nevnt mediene, politikerne og alle NGO’ene som har latt det skje. Frem til nĂ„.

Rustad Carlsen nevnte ikke Vilks’ besĂžk i Oslo og foredraget 23. oktober, da 22 organisasjoner sto pĂ„ trappa til Deichman og protesterte mot at han fikk tale. Det var et direkte angrep pĂ„ hans ytringsfrihet. Man kommer ikke fra at det var en ubehagelig likhet mellom disse demonstrantene og jihadistene. De fĂžrste ville hindre ham i Ă„ snakke, de sistnevnte vil stoppe munnen pĂ„ ham.

Demonstrantene brennmerket ham som nazi-apologet. Hvordan kjennes det etter KrudttĂžnden?

Den gang stilte mediene seg mer eller mindre bak demonstrantene. Det var ikke noe sympatisk Þre Ä fÄ. Det har enkelte trolig dÄrlig samvittighet for. NRKs intervju var en god ny begynnelse.

NRK Dagsrevyen

0 0 votes
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

3 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Park sammenligner islam med facisme, ligesom Hamed Abdel Samad ogsÄ gĂžr i Tyskland, dog uden at blive straffet. Denne sammenligning har nu fĂ„et ham indkaldt til […]

T. Snorrason
T. Snorrason
9 years ago

Samads vigtigste kommentar er nok, at man skal stoppe og rulle islam tilbage, fjerne og undgĂ„ den snigende islamisering ved at tillade og inkorporere sharia i selv det mindste omfang, i skoler, halalĂžnsker, badeforhold, bederum, udenlansk finansiering af sĂ„kaldte dialogcentre – lĂŠs moskeer med tilhĂžrende “lĂŠrde”, islamisk banking osv.
Kan muslimer ikke leve med vore love og samfundsform, ja sÄ mÄ de rejse eller blive vÊk.
ForstĂ„r politikerne ikke det, sĂ„ er der kun den voldelige lĂžsning tilbage – IsabellalĂžsningen.

3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x