Karikatur-manifestation blandt norske taxi-chauffĂžrer
Selvom chauffĂžrerne forklarer at “Det er misbruket av ytringsfriheten vi reagerer pĂ„. Det vi gjĂžr er ikke noe brutalt opplegg, men vi vil vise at vi er imot at vĂ„re verdier blir misbrukt, ” stĂ„r det ikke klart, hvad det er de demonstrerer imod. Er det Dagbladets publicering, er det at politiet linker til Muhammed-grisen eller bare det, at det er en svinsk StĂŒrmer-tegning af den slags man kan se i arabisk presse i bundter hver dag om jĂžder og kan fodre…Ăžh, fĂ„r med? MĂ„ske har chauffĂžrerne kun set billedet og ikke lĂŠst teksten i Dagbladet, vi ved jo fra Hamid El Mousti at ikke alle  lĂŠser sĂ„ lange tekster som en kronik. Det er pĂŠrelet at se hvorfra tegneren Tatiana Soskin har hentede sin inspiration i 1997. Hun fik to Ă„rs fĂŠngsel. Det gĂžr arabiske bladtegnere ikke. TaxisjĂ„fĂžrer streiker i karikatur-protest. (se evt.: Cartoons from the Arab World eller  Anti-Semitic Motifs in Arab Cartoons.)
Muhudiin M. Geele melder politiet til politiet
Den 28-Ärige mand, der nytÄrsdag trÊngte ind til Kurt Westergaard, melder PET til politiet ikke at have holdt fortrolige oplysninger for sig selv. Berlingske.
Geele skulle overveje at melde  kenyanske aviser til politiet for at publicere hans navn og hans foto. Vel er han ikke  dÞmt, som hans sagfÞrer siger, men han er til overflod grebet in flagrante delicto. Benyt evt. lejligheden til at lÊse N.Y.TŽs  The Jihadist Next Door om en ung mands rejse fra high school til en Shabab terrorvideo i 2009.
Outlandish kommer nu unge i Sarajevo til gode i forbindelse med en Outlandish-koncert og et cafearrangement i Bosnien-Hercegovinas hovedstad. Her deltager Isam Bachiri i en paneldebat med lokale kunstnere, der skal diskutere og svare pÄ spÞrgsmÄl fra publikum om politisk deltagelse.
âDet er bydende nĂždvendigt, at man forholder sig politisk til sin omverden, og det er et privilegium at kunne vĂŠre med til at bestemme. Derfor kan vi kun opfordre til, at unge mennesker giver deres mening til kende og pĂ„tager sig et ansvar. Her er kunsten et enestĂ„ende redskab, der kan bruges pĂ„ mange forskellige mĂ„derâ, siger Isam Bachiri pĂ„ vegne af Outlandish, der er inviteret til Sarajevo af den danske ambassade…… Outlandish fremstĂ„r som en modhistorie og som rollemodeller for de unge bosniere. De tre andengenerationsindvandrere af marokkansk, pakistansk og honduransk afstemning har skabt en politisk platform uden for den etablerede politiske arena. Deres albums indeholder ofte temaer om islam og problemer for unge muslimer i Vesten samtidig med budskabet om at fremme religiĂžs tolerance og -forstĂ„else. Udenrigsministeriet: For yderligere info kontakt den danske ambassade i Sarajevo.
Mere Outlandish â Homoseksuelle skal straffes med dĂžden. JĂžderne vil mĂžde deres endeligt. Outlandish-forsanger Isam B stĂžtter terrorsigtet i Glostrup-terrorsagen, Outlandish: Islamismens musikalske budbringere.
Islamolog: “Tveksamt om Danmark i lĂ€ngden kan rĂ€knas som en demokrati”
Saudiarabien stĂ€ller krav bĂ„de pĂ„ religion och hĂ€rstamning för att ge medborgarskap. I Israel Ă€r hĂ€rstamning en förutsĂ€ttning för fulla medborgerliga rĂ€ttigheter. I Danmark vill Dansk Folkeparti lagstifta om att 30 procent av allt kött som tillagas inom Ă€ldrevĂ„rden ska vara danskt flĂ€skkött. Den danska regeringen inför allt fler av Dansk Folkepartis pĂ„ ethnos grundade krav. Det Ă€r dĂ€rför tveksamt om Danmark i lĂ€ngden kan rĂ€knas som en demokrati, anser Jan HjĂ€rpe….De islamofobiska ideerna Ă€r en parallell till antisemitismen. Muslimerna eller judarna utgör ett hot, de ska ta över. Man utgĂ„r ifrĂ„n att religionstillhörighet Ă€r genetisk. Det handlar om makt. MĂ€nniskor Ă€r inte medvetna om att islamofobi handlar om maktutövning, sĂ€ger han. Jan HjĂ€rpe om rĂ€dslan för islam av Per Roijer
(Er “islamofobi” gangbart fagsprog pĂ„ Lunds Universitet?) Jan HjĂ€rpe vidnede i 1989 til fordel for Ahmed Ramis Radio Islam i Stockholm “Den grövsta pronazistiska och antisemitiska radiostationen i Europa efter andra vĂ€rldskriget försökte HjĂ€rpe fria frĂ„n alla misstankar om hets mot folkgrupp.” Rami blev dĂžmt seks mĂ„neders fĂŠngsel.
Systematiske fordomme og legitimeret had
Islam is not a race, but it is an imperial threat, and it has been a threat since it first began.Video: Islamic Imperialism
Ja, nogen medlidenhed fĂ„r lĂŠrerne ej heller fra mig ! PĂ„ det tidspunkt, hvor jeg underviste i Folkeskolen var der gang i begejstringen, hos hovedparten af lĂŠrerne, over det multi-kulti samfund som Danmark forhĂ„bentligt ville udvikle sig til. LĂŠrervĂŠrelset viste pĂ„ det tidspunkt en splittelse som bestod i, at et par, eller 3, af de ĂŠldre lĂŠrere havde en lidt anden opfattelse af projektet, som de holdt kĂŠft med, men som jeg kendte til. Om det var fordi de var bange for at blive slĂ„et i hartkorn med de Ikke-Stuerene eller fordi de sĂ„ overhovedet ikke ville blive talt med… Read more »
“Der er en vis logik i at Jan HjĂ€rpe anvender ordet. For det fĂžrste har han taget islamisters side siden Rami sagen, hvad ogsĂ„ rimer med hans yderlige venstre-engagement. Desuden er der vedholdende rygter om, at han er konverteret. Jeg skal ikke kunne sige det. Det er blot hvad jeg hĂžrer med melemrum.”
Det skulle knappast förvÄna mig. Han beter sig mer som en genomsnittlig taqyyia-mohammedan Àn en kristen pastor. Oavsett hur det ligger till i verkligheten sÄ betraktar jag honom som en förrÀdare.
Til Pk.
Intet er politisk forandret hverken i DLF, og blandt lĂŠrerne, i BUPL eller blandt pĂŠdagogerne, uanset om vi skriver 90-erne eller 2010. Erhard Jacobsen havde bestemt en pointe.
PĂ„ gymnasierne er det politiske landskab sikkert det samme.
GymnasielÊrer Morten Uhrskov er formentlig en undtagelse, og jeg gÊtter pÄ, at han blandt gymnasielÊrere fÄr lov at hÞre for sine synspunkter.
Det er i de kredse, som om man ikke kan vĂŠre menneskelig, med mindre man enten er radikal eller venstreflĂžjser.
Med venlig hilsen
Vedr. de islamistiske importerede taxachauffĂžrer, der demonstrerer imod offentliggĂžrelsen af en muhammed-tegning, sĂ„ har danske medier pĂ„ det seneste nĂŠgtet at offentliggĂžre vores karrikaturtegninger af den pĂŠdofile profet med henvisning til, at ALLE jo vidste, hvilke tegninger der er tale om. Nu, hvor en norsk karrikaturtegning er aktuel ved at “sĂ„re” norske taxa-chauffĂžrer, ville det da med henvisning til mediernes form for logik vĂŠre indlysende, om disse medier viste den norske karrikaturtegning. Vi er jo INGEN, der ved, hvordan den ser ud! Eller vil medierne pĂ„stĂ„, vi ALLE ved hvordan den ser ud?
kĂŠre snaphaner.
Husk lige at pÄ en LÊrer-Kongres i midt 90-erne stemte
100% af de delegerede FOR DET MULTIKULTURELLE SAMFUND.
Blomsten af Danmarks lĂŠrere.
Som en lĂŠrer skrev bagefter i ugebladet “Folkeskolen” var der ikke bare een som sagde nej. NEJ DESVĂRRE.
De danske lĂŠrere havde alle sammen set lyset og skuede med glĂŠde udi fremtiden.
SUK.
Bjovulf, du fÄr vÀl skaffa ett lös-skÀgg hehe!!
Ja, Robin – hahah – har du et jeg kan lĂ„ne nĂŠste
gang jeg skal pÄ reportagetur til Afghanistan og
de “lovlĂžse” dele af Pakistan ? đ
Det er lĂŠnge siden, jeg spontant er brudt ud i latter pĂ„ grund af en overskrift. Men denne her tager virkelig kegler. âTveksamt om Danmark i lĂ€ngden kan rĂ€knas som en demokratiâ – er de totalt galne i deres huvudor derovre i Sverigstan? Ak…
âTveksamt om Danmark i lĂ€ngden kan rĂ€knas som en demokratiâ Det er da et godt spĂžrgsmĂ„l. Hvor lĂŠnge formĂ„r Danmark (og andre vestlige lande) at forblive et demokrati med de anti-demokratiske tiltag danskere i hĂžjere grad udsĂŠttes for. Nu senest forĂŠldremĂžder i folkeskole regi hvor forĂŠldre forbydes adgang alene i kraft af deres kĂžn. Af hensyn til ‘integration’ og ‘multikultur’ ideologi. (Og af hensyn til de mange kvindelige lĂŠrere? â dem er der rigtig mange af pĂ„ skolen) Jo mere multikultur jo mindre demokrati og jo fĂŠrre vestlige frihedsvĂŠrdier i det hele taget. Jo mere multikultur – jo mere apartheid… Read more »
@ Johnny: “Ăr detta ett allvarligt menat spörsmĂ„l? ” Ja, det var det. Det undrer mig ikke at HjĂ€rpe bruger islamisters sprog, men jeg ville viden noget om universitetet i almindelighed. SĂ„ jeg takker for dine oplysninger.
@Bjovulf
LÊreren er med stor sandsynlighed venstreorienteret eller kulturradikal, sÄ ingen medlidenhed her fra. LÊrerstanden hÞster xsom den har sÄet pÄ vegne af hele samfundet.
LÊrerstanden er inficeret af humanisme, og derfor lÊrer den aldrig af virkeligheden, for hvis man generaliserer voldsmandens adfÊrd til hele kulturen eller endda tilregner individet moralsk ansvar, har man svigtet dogmet om, at alle mennesker grundlÊggende set er gode og kun Þver ondt somfÞlge af dÄrlige sociale forhold. BemÊrk italesÊttelsen af sagen som en kedelig episode, hvilket er et bevis for, hvis et sÄdant ellers var pÄkrÊvet, at den ansvarlige intet har lÊrt af sagen.
Ja, PerH, god pointe – nu du siger det, sĂ„ ligger de, som de har redt đ
Ja, man skulle da tro, at den slags klassisk “sovjetisk” enstemmighed havde fĂ„et dem til
at blive bare lidt bekymrede, ikke? ( nÄ ja, nÄr bare der ikke er over 100 % stemmer,
sĂ„ gĂ„r den vel lige, ikk ? đ .
Det er da lige denne form for “kulturberigelse”, vi stĂ„r og mangler desperat her i det kedelige, “fremmedhadende” DK đ Enhedslisten & Carsten Jensen-typerne har jo helt ret …. Hvordan kan vi danskere og andre vestlige lande dog ogsĂ„ vĂŠre sĂ„ onde at bekĂŠmpe udbredelsen af sĂ„danne interessante, alternative kulturer og spĂŠndende juridiske systemer? Hvem ved ? MĂ„ske kan vi endda fĂ„ ham halalfĂŠtteren her til DK som ekspert under forskerordningen, sĂ„ vi kan genindfĂžrt lov og orden i “ungdomsklubben” Medina og lignende steder …. đ http://ekstrabladet.dk/112/article1294818.ece Taleban-krigere har straffet to mĂŠnd og en teenager med pisk i fuld offentlighed… Read more »
NĂ„ – nu er der endnu en gang en lĂŠrer, som har fĂ„et bank af en ophidset far….skal vi vĂŠdde pĂ„, han ikke kommer fra Herning?
http://ekstrabladet.dk/112/article1294784.ece
haha, Victor – der var du et par numre for hurtig for mig. Jeg skulle lige til at spĂžrge, om der er nogen her, der har et kvalificeret bud pĂ„ hans etnicitet đ Jeg synes lizzom, “stilen” virker ret bekendt pĂ„ en eller anden mĂ„de … http://politiken.dk/indland/article895092.ece En lĂŠrer fra TjĂžrnelyskolen i Greve hev i spisefrikvarteret i dag en ung gut ud af en mĂŠlkekĂž, fordi han ikke opfĂžrte sig ordentligt. Han blev derefter trukket i armen med pĂ„ kontoret, hvor han fik en skideballe og en lektion i at opfĂžre sig ordentligt, skriver eb.dk. Vi har haft en meget… Read more »
Jeg gÊtter pÄ Gaza, og retur med skidtet.
Pat Condell – en hĂŠdersmand. Jeg kunne ikke have udtrykt det bedre selv. Retssagen i Holland er intet mindre end en skandale,og et lĂŠrestykke i hvordan fremtiden under EU vil blive. Forbrydelsen bestĂ„r ikke i om det man siger er sandt eller usandt, forbrydelsen bestĂ„r i at det er forbudt at tĂŠnke og sige det. Som det siges hen imod slutningen, tiden til hĂžflighed, snak og dialog er ovre. Nu skal den selvudrĂ„bte elite have kamp til og over stregen hvis vi vil redde resterne af vores frie og demokratiske samfund, inklusive de smĂ„skavanker det har. Alternativet er vĂŠrre, og… Read more »
Er âislamofobiâ gangbart fagsprog pĂ„ Lunds Universitet? Ăr detta ett allvarligt menat spörsmĂ„l? SjĂ€lvklart Ă€r âislamofobiâ en vanligt förekommande fackterm pĂ„ Lunds universitet! BĂ„de bland forskare och studenter: “Med tanke pĂ„ den rapportering, uppmĂ€rksamhet och debatt som följt i rapportens spĂ„r och de konsekvenser som kan bli resultatet, vi tĂ€nker bland annat pĂ„ krĂ€nkningar av mĂ€nskliga rĂ€ttigheter som följer pĂ„ tilltagande islamofobi, Ă€r det viktigt att slentrianmĂ€ssiga schabloner och hörsĂ€gner undviks i dessa för demokratin sĂ„ viktiga frĂ„gor. Vikten av god forskning och vetenskaplighet Ă€r en grundsten i detta arbete” http://www.lu.se/o.o.i.s?id=1187&news_item=3321 Den andra delen fokuserar pĂ„ synen pĂ„ muslimer ochislam.… Read more »
Jeg hÄber at der en dag er en forsker der forsker i forskeres systematiserede brug af begrebet islamofob om meningsmodstandere. Kan forskere ikke se at de ÞdelÊgger det for sig selv. Deres trovÊrdighed klasker sammen. Hvis de er sÄ usaglige, stemplende og fordomsfulde i deres omtale af meningsmodstandere, hvad siger det sÄ ikke om deres forskning og saglighed i det hele taget.
ordet er ikke til at udrydde. De er sĂ„ glade for det at det mĂ„ glĂŠde de mullaher der opfandt det. Yttrandefrihet och Islamofobi – tvĂ„ heta Ă€mnen som Teater Tamauer i Göteborg valt att uppmĂ€rksamma i sin nya pjĂ€s Parasomnia. Huvudpersonerna fĂ„r trĂ€ffa en gammal vĂ€n som blivit Sverigedemokrat – och de hĂ„ller inte alls med om hennes nya Ă„sikter.PjĂ€sen Parasomnia Ă€r en del av Teater Tamauers satsning pĂ„ pjĂ€ser om religions- och yttrandefrihet. Regissören Andreas Friberg sĂ€ger att han vill att publiken ska börja fundera. Vad Ă€r yttrandefrihet? Och vem har rĂ€tt att uttrycka sina Ă„sikter? Han tycker… Read more »
Udrydde begrebet? Det er vel ikke nĂždvendigt. Men det er godt at prĂžve at indkredse i hvilke kredse og blandt hvilke personer det er udbredt at kalde meningsmodstandere for islamofober. Nu kan vi se at det altsĂ„ er vĂŠldig udbredt i akademiske kredse – og i teaterkredse. Jeg synes at det er en pattebarns kultur der breder sig – bĂ„de pĂ„ universiteter og hos nogle teatre. Hvis det sĂ„ bare var sjovt, men det er ikke sjovt – det er bare kedeligt og ensformigt. Og sĂ„ har vi set at det mange gange er mennesker der bekender sig til vestlig… Read more »
Det kunne ogsĂ„ vĂŠre interessant at se hvor mange forskere der er religiĂžse. Og se hvor stor en indflydelse religion har pĂ„ det der forskes i og mĂ„den der forskes pĂ„ – og de resultater forskningen ender op i. Er en religiĂžs forsker i stand til at se pĂ„ sit stof med objektive og saglige og stringente Ăžjne ? Det kunne ogsĂ„ vĂŠre godt at finde ud af hvor meget religion i det hele taget skal fylde pĂ„ vestlige, sekulĂŠre universiteter. Nu er der bederum pĂ„ mange universiteter – og det er ikke vestlig moderne kultur at blande universiteter og… Read more »