2
sep
Seneste opdatering: 3/9-09 kl. 0616
44 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Så er det i aften kl 22.40 på svensk TV 4. Da jeg ikke har TV, må jeg vente på You Tuben (første minut her reklame)

Pia Kjærsgaard “ville  ikke  møde hende” – ” et tegn på hendes främligsfientlighet”, mener TV 4 journalisten. Men hvis man husker DNs 2002 “interview” med hende, ville man godt kunne  forstå det. Hun havde formentlig bare ikke tid. Men Søren Krarup optræder i denne videosnut. Han “är emot mänskliga rättigheter”, og så er alt jo sagt. Politik på kravlestadiet i en hørm af gratis, uflyttelig moralisme. Imens krakelerer landet om ørerne på hende, men det usmagelige i hykleriet er, at hun ved det godt, og hun ved at det ikke rammer  hende selv. Endnu. Man kan næppe være på en avisredaktion i over ti år, uden at kende detaljer i udviklingen og uden at være klar over, at det skrives double-speak i Sverige. Sundström tilhører venstrefløjen af det svenske socialdemokrati. Der er trygt at være karrieremæssigt, men man kan sagtens forestille sig, at det ikke varer ved.

Det främlingsfientliga Danmark: Lena Sundström söker bakgrunden till det danska motståndet mot islam. Hon möter bland annat den vanliga dansken som börjat ljuga om varifrån han kommer när han reser utomlands. Hon besöker språkskolan för invandrare där de får lära sig om moral och träffar politikern som har skärpt kraven på invandrarna och är emot mänskliga rättigheter. Hon grillar med Dansk Folkepartister och provar på att vara dansk ett tag.

En ungersvend der hedder Ronnie Sandahl, har i AB denne herlige analyse:

I det danska samhället har Dansk Folkeparti fungerat som en trojansk häst. Även om partiet inte är mer än landets tredje största har de framgångsrikt styrt debatten bort från klasspolitik till en regelrätt rasism.

To historier fra de varme lande

Engang kunne man narre alle medier hele tiden. Dengang man eksempelvis vedtog en særlov for asylsøgere, der havde søgt tilflugt i en kirke på Nørrebro. Dengang palæstinenserne tog kirkeasyl i Blågårds kirke. Det kan man ikke mere.

Skriver Mads Kastrup rigtignok. Det gælder endnu, men aftagerne til historierne må være blevet færre siden 1992 og palestinenserloven. I nat er op til 20 irakere så blevet sendt hjem. Tvangsdeporteret som det hedder på svensk, vi har jo en del nynazister i Danmark, som der står i Sydöstran.  Advokat Kåre Traberg Schmidt, et navn der forpligter, har protesteret behørigt med en replik der kunne gå uændret ind i en Dickens roman: »Jeg kan ikke forstå, at det skal foregå i nattens mulm og mørke«.

Halo Kheder Karim taler direkte usandt: Politiets egne optagelser fra Brorsons Kirke viser nemlig, at Halo Kheder Karim, allerede da politiet kommer ind i kirken kl. 01.05 natten til torsdag den 13. august har væske løbende ud af sit øre. I løbet af den 60 minutters lange optagelse gnider han sig i alt fire gange i øret og kigger bagefter på sine fingre. Sidste gang er klokken 01.50, hvor han ses helt oppe ved alteret. Her folder han et stykke papir, propper det ind i øret og tørrer det. Bagefter tager han det ud, og fjerner snavs og væske fra papiret med to fingre.
Professor dr. med. Christian Brahe Pedersen, der er overlæge ved øreafdelingen på Århus Universitetshospital og har skrevet lærebøger om øre- næse og halssygdomme, afviser, at irakerens øreproblemer kan stamme fra knippelslag.
Det er helt usandsynligt, at der skulle komme pus ud af øret efter et slag. Det mest sandsynlige er, at manden har mellemørebetændelse. Det er meget udbredt i tredje verdens lande. Og det passer også med jeres oplysninger om, at han har gået og kløet sig i øret, inden han kommer ind i politibussen, siger Christian Brahe Pedersen.B.T. henvendte sig i går til Halo Kheder Karim i hans celle i Ellebæk, men efter en tænkepause, hvor han rådførte sig med de andre irakere afslog han at svare på spørgsmål.Irakeren taler usandt, Bag det irakiske asyl i Brorsons Kirke står støttegruppen. Deres initiativ til dels er orkestreret af veteranerne fra Blågårds Kirke i 1992.

Samia Aziz skylder Næstved 710.000 kroner

Ekstra Bladet skriver blandt meget andet i dag om de irakiske millionærsvindelere:

Men på trods af den svimlende hyre – som hun har tjent i Irak siden begyndelsen af 2005 – har hun fortsat hævet sin førtidspension i Næstved, hvor hun har folkeregisteradress e. I alt har Samia Aziz, mens hun har fået førtidspension, nået at tjene cirka 5,5 millioner kroner i løn, som hun heller ikke har betalt skat af i Danmark. Den høje løn betyder også, at Samia Aziz slet ikke har været berettiget til at få én eneste krone i førtidspension. Hun har derfor efter de gældende takster ulovligt fået udbetalt knap 710.000 kroner i førtidspension siden 2005, hvor hun blev valgt til parlamentet. Socialbedrager tjente formue

Ekstra Bladet har ved flere lejligheder skrevet, at medlemmerne af det irakiske parlament tjener 46.000 skattefri kroner om måneden. Men det er en beklagelig fejl. De tjener nemlig mere end det dobbelte. Nye tal som Udenrigsministeriet har fået oplyst fra det irakiske parlaments sekretariat viser, at de tjener 23-25 mio. irakiske dinar pr. måned -svarende til cirka 115.000 kroner.Dertil kommer en række tillæg, der i lighed med lønnen er skattefri, da der i Irak ikke findes indkomstskat.

Og i lederen blandt andet:

EN STRIBE irakiske politikere platter det danske socialsystem for førtidspensioner, selv om de samtidig magter at bestride travle poster i det overbetalte irakiske parlament. Mere svagelige er de åbenbart ikke. Samia Aziz Mohammad f.eks., der blev hædret af Anders Fogh og holdt frem som en lysende rollemodel, henter 1,4 mio. kr. skattefrit om året. INGEN kan længere tro disse irakiske politikere over en dørtærskel. [..]
HELE billedet af, hvad det er for et spirende demokrati, vi har kastet så mange kræfter og penge i, fylder en med væmmelse. Mens befolkningen lever i fare og fattigdom, skovler politikerne fuldstændig vanvittige værdier til sig. De sender det dårligst tænkelige signal til deres menige medborgere, der meget forståeligt ser med dybeste mistro på, hvordan det opreklamerede folkestyre sviner med befolkningens tillid og midler.Virkelighedensynes også milevidt fra det, danske soldater har sat livet på spil for. [Ledende artikel: Milliardstøtte til pampersump, ikke online]

Amit Taheri video ny version

Videoen har været en tur over Atlanten for at få forbedret lyden. Det tvang mig ind i Skype alderen, på mobilt bredbånd endda. Jeg kan heldigvis stadig imponeres. Der dukker videomekanikeren frem på min skærm med sin hund på skødet og forklarer mig hvordan man sender meget store filer med Skype. Hvor meget bedre den er, kan måske diskuteres. Den står nok på et nyt videokamera snart. Amir Tahiri Copenhagen 2009 35:44

What’s in a name?

Journalister og mainstreampolitikere får tilfældigt øje på en kendsgerning de ikke lige har været opmærksomme på, og tror de har en historie. Men navnet Jihad er blot ét af mange navne med tankevækkende implikationer i den muslimske verden. Vi kan oplyse journalisten, at Shahid (martyr), Saif (sværd), Abdul/Abdullah/Abdallah (Allahs slave) også er fuldgyldige personnavne, og medierne vil nok få mere end vanskeligt ved at argumentere for at disse navne er kendetegnende for “fanatikere”, og ikke mainstream-islam i almindelighed. Der venter en stor, forunderlig verden af utiltalende kendsgerninger og venter til den dag de vågner op.

Reda Seyam er anklaget for på internettet og på religiøse seminarer at have opfordret unge tyske konvertitter til at blive hellige krigere, jihad.

Sin yngste søn på fire år kalder den 49-årige islamist åbenlyst for Jihad, hellig kriger.

Det har den socialdemokratiske senator fra Berlin, Ehrhart Körting, nu gennem tre år forsøgt at få sat en stopper for, men tabt. Efter tre års tovtrækkeri ved tyske domstole har Seyam fået rettens ord for, at han godt må kalde sin søn for ”Hellig kriger”, eller ”Jihad”.

Rettens begrundelse for at afvise Körtings indvendinger er, at Jihad på arabisk er et almindeligt fornavn. Ganske vist bliver begrebet brugt af ”radikale islamister for at betegne væbnet kamp mod de vantro, også med terroristiske midler”. Alligevel finder retten det ikke anstødeligt. […]Fanatiker kalder sin fireårig søn “Hellig kriger”

Nej, for hvis de fandt dette anstødeligt ville illusionerne og selvbedraget ikke længere kunne opretholdes. Så ville alting skride, for der er ingen ende på de ubehagelige sandheder (LFPC).

Ikke ‘dialog’, men seriel monolog med en kritisk læser

I vores kommentarindbakke ligger der lige nu fire poster fra en “sahcha”, som at dømme efter bemærkninger om valg af ægtemand er en kvinde, men sjovt nok skriver hun fra en mands emailadresse. Al erfaring siger, at jeg intet vil få ud af at engagere “sahcha” i ‘dialog’, men kommentarerne er interessante og sigende nok til at holde dem frem som illustration.

Vi møder den velkendte skryden på sin religions vegne, med absurde påstande som hun godt ved ikke er sande, og som hun godt ved at vi ved ikke er sande. Men for hende er de alligevel sande, fordi de udtrykker hendes hierarkiske overhøjhed over os vantro. Bemærk også brugen af danske ord forstået i en islamisk sammenhæng – “beskytter” er vist ikke helt hvad vi forstår ved ordet:

en muslimsk mand har ære han beskytter sig selv og andre mod fristelser fra ham, snakker derfor ikke bare med fremmede kvinder kigger ikke efter andre kvinder om han så er i kina og man selv er i danmark ved man han ikke laver noget forkert pga han er praktiserende muslim og frygter Allah .

de er til at stole på og beskytter deres kvinder og børn …
en muslimsk mand har ære han beskytter sig selv og andre mod fristelser fra ham, snakker derfor ikke bare med fremmede kvinder kigger ikke efter andre kvinder om han så er i kina og man selv er i danmark ved man han ikke laver noget forkert pga han er praktiserende muslim og frygter Allah . de er til at stole på og beskytter deres kvinder og børn …

du er beskidt i din mund og dine tanker , lad nu os bestemme selv hvad vi vil lad vær at pådutte os dine klamme ideer´,
vantro beskidte mænd er fyldt med sygdomme , de vasker sig ikke efter toilet besøg og de er grimme at se på . føj i har ingen mening med jeres liv , at blive gift med en ikkemuslim er at kaste sig selv for hajerne .

de vantro kvinder (ikke muslimer ) de blir aldrig voldtaget fordi de spreder ben for alle og en vær.
de muslimske kvinder der bliver voldtaget det sker oftest nede i iraq og afganistan i fængslerne , hvor de klamme forbandede amerikanere holder dem spærret inde .

Bemærk også kitman lige fra rygmarven: Voldtægt er forbudt i islam, men det nævnes ikke at det drejer sig om voldtægt af muslimske kvinder. Slavekvinder, f. eks., tilhører slaveejeren til fri benyttelse (Koranen 4:3).

voldtægt er forbudt i følge islam og straffeds med pisk eller stenning, hva sker der her i danmark i putter ham i fængsel i 6 måneder en dejlig ferie for ham , bagefter går han ud og voldtager en ny og han lærer aldrig noget.

Læs kommentarerne uforkortet i deres velkendte sproglige armod her. “sahchas” måske største uforløste modsigelse og dilemma er også velkendt: Vi er så-og-så foragtelige, men hun opholder sig alligevel her, antageligt på overførselsindkomst. Dette ville være en uomgængelig kilde til ydmygelse for de fleste, men muslimers udvej er sædvanligvis at opfatte udnyttelse af de vantro som deres Allahgivne ret til jizya, beskyttelsespenge, jfr. Koranen 9:29. Den rette orden – islamisk overhøjhed – hersker ikke fordi muslimer ‘forfølges’ og ‘undertrykkes’, og derfor må de selv tage sig til rette med jizya her og nu. Hænger det sammen inde i det indpakkede hoved på ’sahcha’? Godt spørgsmål (LFPC).

“Per Ramsdal, folkekirkens svar på Komiske Ali”

Dagens, og måske ugens, replik.

Egon Clausen stiller 30/8 et spørgsmål angående Brorsons Kirke, der siger mere om ham selv end om sagen.

Hvordan kan man, spørger han blidt, kalde kirkeasylet i Brorsons Kirke for et misbrug af kirkens rum uden samtidig at kritisere den østtyske kirke i DDR, der i sin årelange kamp med den socialistiske stat også anvendte kirkeasyl.

Som EC sikkert godt véd, er DDR lige præcis eksemplet på en stat, der ikke kender sin grænse, en stat, der vil herske over sjælene og ikke blot holde lov og orden, og dermed en stat, der, hvis man tager Luthers to-regimente-lære alvorligt, netop ikke har krav på lydighed.

For selvfølgelig står staten ikke over kirken, ligesom enhver i sidste ende skal adlyde Gud mere end mennesker.

Staten har ligesom kirken fået sin opgave af Gud, og når myndighederne efter bedste evne forsøger at udføre denne opgave, skal kirken af samme grund ikke boykotte politiets arbejde.

Det sidste var det, som Per Ramsdal, folkekirkens svar på Komiske Ali, forsøgte – i øvrigt uden at risikere det ringeste. Endnu en markant forskel fra præsterne i DDR.

Når EC sammenligner den danske retsstat med den østtyske uretsstat, viser han, at han, hvad angår troværdighed, sagtens kan konkurrere med Ramsdal. Det siger ikke så lidt. Katrine Winkel Holm: Clausens afslørende sammenligning

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Jacob CT

    Det rigtige link til historien om den irakiske social-bedrager

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1215007.ece

  • Victor

    Ang Samia:

    URL’en http://ekstrabladet .dk/nyheder/ samfund/article1 215007.ece? service=print indeholder tegn, der ikke er lovlige dér, hvor de i URL’en optræder.

  • Victor

    Og så en historie fra de noget koldere lande: (Vest)Tysklands gamle hovedstad har netop haft kommunalvalg – to muslimer indvalgt på en muslimsk liste:

    http://www.express.de/nachrichten/region/bonn/zwei-muslime-in-den-rat- gewaehlt_artikel_1251217084059.html

    Bonn er i øvrigt også byen, hvor saudierne driver en skole, det såkaldte “König Fahd Akademie”.

    http://www.sueddeutsche.de/politik/11/393800/text/

  • JensH

    OT

    Er dette ikke et eksempel på det fænomen man kalder “The sucidal jew”:

    http://politiken.dk/debat/article780083.ece

    Men et virkelig kvalmende indlæg i debatten om de AFVISTE Irakiske asylansøgere, hvor den får på alle tangenter med ‘feel-good’-abstraktioner som “næstekærlighed” og “i anstændighedens navn” tilsat den sædvanlige shaming af Danskernes “uvilje mod fremmede” og en lodret uforskammet sammenligning med “de danske myndigheders behandling af jødiske flygtninge fra Nazityskland i sin tid”. Men indlægget/apellen passer vel meget godt til den følelses-manipulerende linje Politken har lagt under Tøger Seidenfaden og Anita Bay Bundegård.

  • OT

    Denne kommentar på Nicolai Sennels’ nye JP-blog fortjener at blive udbredt:

    W. Lübke, Herlev | Skrevet: 2. sep 09 kl. 08:50

    Det følgende er et uddrag af Dr. Peter Hammonds bog: ”Slavery, Terrorism and Islam”:
    Så længe den muslimske befolkningsandel forbliver på ca. 1% i et givet land, vil de blive betragtet som en fredselskende minoritet og ikke som en trussel mod nogen. Faktisk bliver de undertiden i artikler og film stereotypiseret for deres farverige eneståenhed:

    USA – 1% muslimer
    Australien – 1,5% muslimer
    Canada – 1,9%
    Kina – 1%-2% muslimer
    Italien – 1,5% muslimer
    Norge – 1,8% muslimer

    Ved 2 og 3% begynder de af hverve tilhængere blandt andre etniske minoriteter og utilfredse grupper herunder især stor rekruttering i fængsler og blandt gadebander:

    Danmark – 2% muslimer
    Tyskland – 3,7% muslimer
    Storbritannien – 2,7% muslimer
    Spanien – 4% muslimer
    Thailand – 4,6% muslimer

    Fra 5% og opefter udøver de en i forhold til deres procentvise andel af befolkningen overdreven indflydelse.

    De kræver indførelse af halal (ren efter islamiske standarder) madvarer, hvorved muslimer sikres jobs i tilberedelsen af madvarer. De øger presset på supermarked-kæder om at have det på hylderne – fulgt af trusler, hvis de ikke makker ret. (USA).

    Frankrig – 8% muslimer
    Philippinerne – 5% muslimer
    Sverige – 5% muslimer
    Schweiz – 4,3% muslimer
    Holland – 5,5% muslimer
    Trinidad &Tobago – 5,8% muslimer

    På dette stade vil de arbejde på at få den herskende regering til at tillade dem at regere sig selv under Sharia, den islamiske lov. Islams endelig mål er ikke at konvertere verden, men at etablere Sharia-lov over hele verden.

    Når muslimer når 10% af befolkningen vil de øge lovløsheden som et middel til at klage over deres forhold (Paris – bilafbrændinger). Enhver ikke-muslimsk handling, der krænker islam, vil medføre opstande og trusler (Amsterdam – Muhammad-tegninger).

    Guyana – 10% muslimer
    Indien – 13,4% muslimer
    Israel – 16% muslimer
    Kenya – 10% muslimer
    Rusland – 10-15% muslimer

    Ved 20% kan man forvente optøjer opstået ud af ingen ting, der dannes jihad-militser, der forekommer sporadiske myrderier, og kirker og synagoger nedbrændes:

    Ethiopien – 32,8% muslimer

    Ved 40% opleves omfattende massakrer, evindelige terrorangreb og vedvarende milits-krigshandlinger:

    Bosnien – 40% muslimer
    Chad – 53,1% muslimer
    Libanon – 59,7% muslimer

    Fra 60% kan man forvente uhæmmet forfølgelse af ikke-troende og tilhængere af andre religioner, sporadiske etniske udrensninger (folkemord), anvendelse af Sharia-lov som et våben og jizya – den skat, der pålægges vantro:

    Albanien – 70% muslimer
    Malaysia – 60,4% muslimer
    Qatar – 77,5% muslimer
    Sudan – 70% muslimer

    Efter 80% kan man forvente statsdirigeret etnisk udrensning og folkemord:

    Bangladesh – 83% muslimer
    Egypten – 90% muslimer
    Gaza – 98,7% muslimer
    Indonesien – 86,1% muslimer
    Iran – 98% muslimer
    Irak – 97% muslimer
    Jordan – 92% muslimer
    Marokko – 98,7% muslimer
    Pakistan – 97% muslimer
    Palæstina – 99% muslimer
    Syrien – 90% muslimer
    Tajikistan – 90% muslimer
    Tyrkiet – 99,8% muslimer
    Forenede Arabiske Emirater – 96% muslimer

    100% indvarsler ’Dar-es-Salaam’ – fred – ’det islamiske Fredens Hus’ – der skulle forestille at være fred, fordi alle er muslimer:

    Afghanistan – 100% muslimer
    Saudi Arabien – 100% muslimer
    Somalia – 100% muslimer
    Yemen – 99,9% muslimer

    Det er selvfølgelig ikke tilfældet. For at tilfredsstille deres blodtørst begynder muslimer derfor at dræbe hinanden af forskellige årsager.

    Upassende ? Klag over indlæg

    Leon Frandsen, Gørlev | Skrevet: 2. sep 09 kl. 09:06

    Mikkel Madsen

    “Kalifatet i (Syd)Spanien indtil slutningen af 1400-tallet. Der er sikkert andre, men jeg har ikke tid til at finde det lige nu.”

    Det er endu en historieforfalskende EU/UNESCO propageret propaganda løgn, designet til at få os til at sænke paraderne overfor islamiseringen:

    http://frontpagemagazine.com/readArticle.aspx?ARTID=35809

    Der var kun fred fordi muslimerne var det etablerede herrefolk og “de urene” accepterede det. Dhimmier skulle gå med særlige mærker på tøjet og deres bopæle skulle ligeledes mærkes, så man kunne se at der boede “en uren”. Derudover havde de så godt som ingen rettigheder, præcis som dhimmier alle andre steder.

    Hvor har vi mon set denne type mærknigsordning af postulerede “urene” før? Var det 30′erne?

    • Antaller af muslimer, er dog kraftigt undervurderet hvad angår flere lande.

      I Danmark er de mindst 4 procent.

      I Sverige er de omkring 5-7 procent – Indvandrere fra muslimske lande alene er omkring 4 procent, så spørgsmålet er hvor mange efterkommere der er?

      I Frankrig over 10 – 12 procent.

      I England kan 2-3 procent heller ikke længere gøre det.

      Ellers kan man ikke sætte det op på den måde, muslimerne i Thailand og på Filipinerne laver væsentlig mere ballade, end i Frankrig.

      Og Indonesien, endnu en strategisk front i spredningen af radikal islam via Saudi penge, sammen Pakistan og USA, fordi vi taler om folkerige, eller magtfulde stater, som hovedandelen af Saudi Sponsorede moskeer og madrassaer bliver opført i.

      I Indonesien blev mellem 1998 og 2003 omkring 10.000 kristne dræbt og 1000 kirker brændt ned:

      http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/article547726.ece

      • bl

        @TBH

        “Ellers kan man ikke sætte det op på den måde, muslimerne i Thailand og på Filipinerne laver væsentlig mere ballade, end i Frankrig.”

        Pointen er jo netop, at muslimerne i Thailand og Filippinerne bor i yderområder, hvor de kompakt udgør flertallet eller næsten flertallet. Dérfor er procenttallene for landene som helhed misvisende; men hvis man har i mente, at de netop bor i yderområder, så giver det en helt anden mening. “Islams blødende grænser”

        Opstanden i Sydthailand:
        http://en.wikipedia.org/wiki/South_Thailand_insurgency

        Filippinerne / Muslimske autonome områder i Mindanao
        http://en.wikipedia.org/wiki/Autonomous_Region_in_Muslim_Mindanao

  • Peter Buch

    Lagt på Politiken under link set i kommentaren sat på tråden kl. 10:00:
    Kl 12:03:
    citat:
    Udgangspunktet kunne være at lande skal behandle deres borgere godt. At problemer retteligt bør løses i lande der ikke behandler deres borgere godt. At bebrejde Danmark for ført politik er ikke at løse problemet med og i lande der ikke behandler deres borgere godt. Det er ikke at ville gøre noget ved det virkelige problem. Som er: Lande der ikke behandler deres borgere godt. Efter min opfattelse.
    citat slut

  • Janne

    Jeg har taget et kig på Politiken Runes nye facebook kreation – en gruppe der anser DF som værende det største problem Danmark står med lige nu. Og det til trods for at iranske religiøse fanatikere nu tilsyneladende er ved at betale for brohoveder i København og islamisme hærger i flere europæiske lande.

    Politiken Runes gruppe kalder sig for Danmarks løver. Tak for kaffe, hvor de har det svært med dem de ikke er enige med. Har I set hvilke billeder der er lavet af DF?

    Gruppen minder mig om ham Jon der deltog i debatten her på bloggen for nyligt. Han gled let og elefant uden om problemer i og med islam – det samme gør Runes facebook gruppe.

  • Mia

    this one goes out to Sahcha…

    De danske mænd er til at stole på og beskytter deres kvinder og børn. Ikke fortrinsvis vha. vold (i hvert fald ikke før det bliver absolut nødvendigt) men ved at opføre sig hensynsfuldt og hjælpsomt i hverdagen(hvilket også er grunden til, at idioter som dig, Sahcha, har fået lov til at blive i DK, skønt du er asocial, ubegavet og ikke bidrager med andet end frygt og irritation) …

    En dansk mand har ære. Han beskytter sig selv og andre. Om så han er i Kina, og man selv er i Danmark, ved man, at han ikke laver noget forkert; IKKE fordi han er praktiserende muslim og frygter Allah, men fordi han ved, at med en pæn opførsel burde man kunne skabe et trygt og hyggeligt samfund .
    Danske mænd er til at stole på og beskytter deres kvinder og børn, og tilmed også andre mænds koner og børn …

    Sahcha, du er beskidt i din mund og i dine tanker(og er skyldig i, at bruge de mest stereotype vendinger!). Lad nu os danskere bestemme selv, hvad vi vil. Lad være med, at pådutte os dine klamme ideer(du kom jo trods alt til os, og ikke omvendt!). De troende kvinder (med undtagelse af kristne ), de bliver aldrig voldtaget, fordi de lever i familiefængsler og bliver købt og solgt til ægteskab, som man køber og sælger køer).
    Troende, beskidte mænd er fyldt med sygdomme, de vasker sig ikke efter toilet besøg, og de er grimme at se på (og af og til lugter de tilmed!). Føj! I troende mennesker har ingen mening med jeres liv. At blive gift med en muslim er at kaste sig selv for hajerne .

    De danske kvinder, der bliver voldtaget, det sker oftest af udlændinge på gaderne , hvor de klamme forbandede muslimer overfalder dem.

    Sahcha, det ovenstående vil på dig sikkert virke på samme måde, som dine latterlige kommentarer virker på mig. Dybt, dybt sårende!
    Jeg er ikke engang helt sikker på om det stadig er lovligt for mig i Danmark, at skrive nøjagtigt de samme ting om dig og dine, som du skriver om mig og mine. Forskellen på dig og mig er, at jeg ikke mener, at man bør være så generaliserende, som jeg lige har været i teksten ovenfor, og det er på trods af, at mine kommentarer om dig og dine, ligger væsenligt tættere på den skinbarlige sandhed end dine kommentarer om os danskere.

  • JensH

    OT

    Venstre er nu for alvor ved at udvikle sig til et lalle-liberalt parti, der er har oiphøjet koventionerne til gudommelige åbenbaringer:

    http://www.180grader.dk/nyheder/Venstre_siger_nej_til_Konservative_Ing en_fratagelse_af_statsborgerskab_ved_socialt_bedrageri.php

    Så det kommer nok til at gå med disse Irakeres sociale bedrageri, som det gik med de 5-6000 ‘Dansk’-libanenesere, der var på sommerferie i hjemlandet i sommeren 2006, og måtte evakueres på de Danske skatteyders regning da Israel angreb Hizbollah. Der sker selvfølgelig ingentig, og disse Irakere kan givetvis fortsætte med at pumpe de offentlige kasser for millioner af skattekroner. Det er åbenbart kun hvis det er etniske Danskere hammer falder.

  • JensH

    “Det gælder endnu, men aftagerne til historierne må være blevet færre siden 1992 og palestinenserloven.”

    Nej, det tror jeg nu ikke. Der er simpelthen et andet flertal i Folketinget end der var i 1992. Dengang kæmpede den daværende justitsminister Hans Engell også med næb og klør, og ville ikke give disse afviste Palæstinensiske kirkebesættere ‘humanitær opholdstilladelse’. Derfor vedtog SF+S+Rad denne berygtede særlov. Det var bestemt ikke et folkeligt ønske, men dengang kunne asyl-til-alle-‘aktivisterne’ bare regne med at et alternativt flertal til VK-regeringen i Folketinget ville gennemtrumfe deres ønsker om asyl til Palæstinenserne. Der var således ikke flere ‘aftagere’ til alle historierne om hvorfor det var livsnødvendigt med amnesti til de afviset asylansøgere. At dele af pressen så er blevet en smule mindre ‘mikronfon-holdende’ i.f.t. disse ‘gut-menschen’ er så en anden ting. Det ændrer ikek ved, at de mere ’slagkraftige’ som TV2 og DDR er mindst lige så rædselsfulde som tilbage i 1992.

  • Mette

    Jeg tænkte nok, at den iraker havde mellemørebetændelse. Skrev det allerede i forgårs.

  • ole burde

    @Jens H
    “The suicidal jew”
    Denne “joediske menighed” som politikken her citerer repraesenterer kun sig selv. Helt klart er der tale om en flok naive taaber af den slags som proever at vaere mer politisk korekte end naboen.
    I USA var det den slags “frelste” joeder som var med til at faa valgt Obama via organisationsarbejde. Efterhaanden som obama afsloerer sine hensigter er der mange af dem som nu er vede at vaagne op…
    Hvad mon der egentlig skal til for at en lignende haard opvaagning kan ske i denne “menighed” ?
    I Israel udgoer den slags halleluja- tyber kun et lille mindretal, her har vi allerede haft rigeligt med haarde opvaagninger.

  • JensH

    @Ole Burde

    Du har ret. Politken præsenterer dem under rubrikken ‘Fakta’ som:

    “Jesper Yoel Andersen, Hetty Kviat og Martin Salamon er hhv. formand for og medlemmer af bestyrelsen for den progressive jødiske menighed Shir Hatzafon.”

    Ordet ‘progressiv’ bruges i Politiken-sammenhæng om islam-apologi, fri índvandring, kulturel selvfornægtelse og naiv ‘globaliserrings.begejstring.

  • Sæt medfølelsen med asylansøgere over politisk taktik

    Af JESPER YOEL ANDERSEN, HETTY KVIAT OG MARTIN SALAMON HHV. FORMAND FOR OG MEDLEMMER AF BESTYRELSEN FOR DEN PROGRESSIVE JØDISKE MENIGHED SHIR HATZAFON

    VI JØDER I DANMARK er næsten alle børn eller børnebørn af asylansøgere og flygtninge, og mange af os har selv oplevet at skulle flygte fra diskrimination, krig, forfølgelse eller etnisk udrensning.
    VI OG VORE forældre var heldige og fik en positiv modtagelse.
    Andre var ikke så heldige som vi, men blev afvist ved grænsen og sendt tilbage til forfølgelse og død. Vi er dybt taknemmelige over for de mennesker, der reddede os og vore forfædre. Der er for os at se intet i gældende dansk lov, der i dag hindrer at tildele humanitært ophold, hvor det er ret og rimeligt.
    Derfor forstår vi heller ikke Danmarks hårdhjertede og hårdhændede behandling af asylansøgere – syge, børn og gamle – på flugt fra forfølgelse i krigszoner.
    Vi forstår ikke, hvorfor vores fædreland Danmark ønsker at fremstå som ekstra afvisende blandt nationerne. Hvorfor vil netop Danmark lægge afstand til den vigtige hovedhjørnesten i vores fælles kulturarv: næstekærligheden og retten til asyl ? I Bibelen står der: »Den fremmede, som bor hos jer, skal være som en indfødt iblandt jer, og du skal elske ham som dig selv, for I har selv været fremmede i Egyptens land,« og »øver ret for den faderløse og enken og elsker den fremmede«. Moseloven sikrede også muligheden for asyl for uretmæssige henrettelser.
    FORAGTEN FOR DEN faderløse, enken og den fremmede, der bor iblandt os, leder tanken hen på de danske myndigheders behandling af jødiske flygtninge fra Nazityskland i sin tid. Dette undskyldte Anders Fogh Rasmussen efter 60 år, men allerede nu har regeringen igen glemt læren fra fortidens fejltrin, og det meste af Folketinget lader taktisk tavshed gå forud for medmenneskelighed.
    Det bedrøver os utrolig meget.
    Samtidig glæder det os dog, at titusindvis af danskere to gange i dagene efter rydningen af Brorsons Kirke mødte op – med ganske kort og uformel varsel – og demonstrerede fredeligt i anstændighedens navn.
    Som jøder i Danmark appellerer vi hermed til medborgere og politikere om, at sætte medfølelsen med de trængte irakiske asylansøgere over politisk taktik og uvilje mod fremmede.
    Vi og vore forældre var heldige og fik en positiv modtagelse.
    Andre var ikke så heldige som vi, men blev afvist.

    Man kunne lige tilføje, at Sverige ikke indtog jødiske flygtninge fra Tyskland mellem 1933 og 1942-43. Ville danske jøder have flygtet til Sverige før Stalingrad, havde de fået den kolde skulder.

    • Peter Buch

      steen

      http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/judaica/ejud_0002_0019_0_1 9410.html

      http://www.geocites.com/CapitolHill/4952/Scandinavia.htm

      Der er flere kilder ( også flere end disse ), der viser du tager fejl. Der kom jøder til Sverige i 1930erne, tal set i link er 3.000 der får lov at blive og 1.000 ankom i transit, hvilket som jeg forstår det, var tre måneders ophold og derpå måtte man videre.

      Antal der i alt kunne have ansøgt om adgang, så jeg ikke nævnt, men kunne muligvis findes ved nøjere og bedre studier end mine evner tillader.

    • Peter Buch

      Ud over det jeg allerede har skrevet som kommentar til JESPER YOEL ANDERSENS, HETTY KVIATS & MARTIN SALAMONS ord i Politiken som:
      14 42 2. sep 09 Peter Buch, Frederiksberg. Danmark.
      Udgangspunktet kunne være at lande skal behandle deres borgere godt. At problemer retteligt bør løses i lande der ikke behandler deres borgere godt. At bebrejde Danmark for ført politik er ikke at løse problemet med de og i de lande der ikke behandler deres borgere godt. Det er ikke at ville gøre noget ved det virkelige problem. Som stadig er: De lande der ikke behandler deres borgere godt.
      – kommentarcitat slut.

      Konsekvensen af kombinationen af islam og elendig ledelse i muslimske lande, der blandt andet kan ses i, at omtrent halvdelen af befolkningen i mange muslimske lande gerne ville udvandre til Vesten hvis muligheden var til stede, for det mener jeg med få ord var, hvad muslimer selv konkluderede på basis af flere undersøgelser og diverse forskningsmateriale for FN for et par år siden.

      Det er muligt, jeg her tillader mig at koble et materiale med et andet, men det kan jeg vist godt gøre uden store protester, når essensen i øvrigt er- korrekt gengivet.

      Multikulturalisme i Danmark, og Vesten har medført store problemer, hvilket medier dagligt giver vidnesbyrd om, og problemets ophav- navnlig de elendige forhold islam giver millioner, når der her bortses en stund fra små rige enklaver og velhavere, en befolkningsvækst der for ….mk ……
      God nat, min computer gik ned og …sov godt.

  • JensH

    @Thomas Bolding Hansen

    “I Sverige er de omkring 5-7 procent – Indvandrere fra muslimske lande alene er omkring 4 procent, så spørgsmålet er hvor mange efterkommere der er?”

    I de Svenske statistikker optræder kun ‘udenrigsfødte’ uden for gruppen ‘Svenskere, forstået således, at er du født i Sverige indgår du i statistikkerne som ‘Svensker’. Da Sverige ligesom Danmark fik de første muslimer til landet i forbindelse med højkonjukturen i 1960’erne (gæstearbejdere) så er disse 4 procent langt under det egentlige antal muslimer i landet. De Svenske politikere/medier taler skiftevis om, at der er hhv. 300.000 og 500.000 muslimer i landet.

  • Mette

    OT

    Apropos sagen om drengen på Bornholm. Her en en anden sag med en meeeeeget farlig ung mand, der skal i fængsel pga. en hobbykniv. Det er jo vanvittigt.

    Man skal åbenbart til at tænke en ekstra gang over, hvad man har liggende i sin bil. Jeg har altid regnet min bil for at være privat område ligesom mit hjem.

    Kort til fitnesscenter, et par sejlerstøvler, træningssko og en lygte. Gad vide, om jeg er mistænkelig?

    http://politiken.dk/indland/article780551.ece

    • Yep. Forholdet mellem indvandrere og efterkommere i Danmark er 2/3 efterkommere af indvandrerne fra muslimske lande.

      Det er sikkert det samme i Sverige – hvilket giver mellem 600.000 og 800.000 muslimer i Sverige.

      http://logisksnit.blogspot.com/2009/07/sveriges-demografi-vs-danmarks- 2.html

      Åh ja og til Politiken, med humane jøder:

      “An appeaser is a person which keeps feeding a crocodile hoping it will eat him last”.

      De er jo øverst i muslimernes fødekæde, så det gælder om at lægge så lang afstand som muligt, til det mest oplagte bytte.

      Bear in mind, det er jo ikke flygtningene fra Sudan de kæmper for, et land hvor et reelt folkemord pågår. Ikke begået af enkeltpersoner, eller terrorister, men med støtte langt ind regeringen.

      Altså et land, hvor det er regeringen de flygter fra. Hvis de facto begrebet skal have nogen mening, skal det være regeringen som direkte er skurken og problemerne massive.

      En meningsfyldt definition er ikke et farligt område, det bliver Nørrebro en dag, mere end det er nu, og Sydafrika er et farligere land. Det er land hvor regeringen selv står for forfølgelsen og dermed ingen planer har om at ende den.

      Og de fleste af de samme mennesker ville ligeledes kæmpe i mod hjemsendelse til Kosova.

      Det er en blanding af facadepudsning og et ønske om at alle verdens nødlidende skal ikke afvises.

  • JensH

    DDR er fuldtændig uhæmmede i deres propaganda mod hjemsendelsen af Irakerne her til morgen. I ‘Aftenshowet’ sad der en eller anden Iraker, der havde været med til besættelsen af Boroson kriken, og han fik lov til at udgyde sin mening om hjemsendelsen uden modsigelse fra studieværten. Tværtimod, kørte der trailere hen over skærmen, der alle kunne fortælle hvor farligt der i Irak.

    Efter ‘Aftenshowet’ kom TV-Avisen , og studieværten i aften var af alle -Line Geertsen- som må siges at være den mest hadefulde når det kommer til VKO-politikere. Line Geertsen er virkelig en iskold fanatiker, som giver mig myrekryb hver gang hun er på skærmen. Først havde TV Avisen et langt indslag om hvor farligt det er i Irak, hvorefter Line Geertsen interviewede Birthe Rønn Hornbech med spørgsmål om ‘hvordan kan du være ligeglad med Deres (Irakernes) skæbne’ og ‘Hvordan kan du se dig selv i øjnene’. Line Geertsen er en skandale, og et selvstændigt argument for at afskaffe tvangs-licensen.

  • Mette

    Mon ikke de fleste af os gerne ville sætte medfølelse over politisk taktik, sådan som den jødiske forening plæderer for.

    Men så længe ressourcerne ikke er grænseløse, kan medfølelsen heller ikke være det.

    Umiddelbart virker det derfor noget uklogt at svinge pisken så svulstigt over Danmark, og jeg funderer over, hvad foreningen ønsker at opnå med det?

    • Janne

      Jeg er helt enig med dig. Det virker noget patetisk og uigennemtænkt. Verden er fuld af mennesker der ikke har hvad de har brug for og derfor hjælper Danmark også med mange milliarder kroner hvert år i forskellige ulande. Der er også mennesker i Danmark der er i klemme. F.eks. børn på børnehjem og hjemløse osv. At bruge så meget tid, energi og penge på en lille håndfuld afviste asylansøgere, som faktisk har fået hjælp i 10 år, det er noget skidt. Og kan slet ikke forsvares overfor de mange både i Danmark og i udlandet, der har det slemt.
      Sagen med de afviste afsylansøgere har vist os, at asyllejre fremover må ligge i nærområder. Ikke mere i Danmark. Af hensyn til alle parter. For at vi kan hjælpe flere og for at Dansk Røde Kors ikke mageligt skal kunne putte sig i Danmark, men se at komme ud hvor der virkelig er brug for Dansk Røde Kors. Jeg forstår slet ikke hvorfor Dansk Røde Kors ikke rejser med irakerne tilbage til Irak og hjælper dem i gang – og samtidig hjælper andre i Irak også.

  • JensH

    @Mette

    “og jeg funderer over, hvad foreningen ønsker at opnå med det?”

    Kunne det tænkes at de bare er bund-naive, (som resten af Politken-segmentet)??

  • Problemet er jo at vi har nogen gæster der smadre hytten og er skide asociale .

    Danmark har aldrig været lukket og fremmedfjendsk , vi har været globale i over 1000år og kendt til verden omkring os mindst lige så længe .

    “Alle de Danske Jøder” Steen citere , laver jo en Ramsdal når de i samlet folk skriver .
    Citat:
    Derfor forstår vi heller ikke Danmarks hårdhjertede og hårdhændede behandling af asylansøgere – syge, børn og gamle – på flugt fra forfølgelse i krigszoner.
    Citat slut .

    Der er jo faktuelt forkert fra ende til anden ! .

    Det er mig ubegribeligt hvordan man kan bruge bruge en så fej argumentation , der først roser og bag efter går lige efter det mest ømme punkt man kan finden .

    At debat niveauet her i landet aldrig har været laver i fredstid skal sku nok passe .

    Her til aften så jeg på TV2 en gråd kvalt teenager forand Odense internationale lufthavn sammen med nogen “bedstemødre for tideligerefterløn” . Hun kunne næsten kun lige nøjagtigt fremstamme parolen for de voldsomme flashback hun havde fra hindens tid i Nord Irak , eller også var det fra hindens tid i Kirke Asyl .

    Det sjove eller retter tragikomiske var at i går var jeg nede ved min lokale pizza pusher der kom til Danmark for over tyve år siden fra et område i nord Irak tæt på den Tyrkiske grænse .
    Jeg har fået fortalt han var PKKér hvilket sikkert er sandt , men har laver nogen skide gode pizzaer og så er han en sjov fætter .
    Han elsker Danmark og takker Danmark for at befri hans land som han siger “Vi elsker alle der hjælper os”!

    Han havde været tilbage for første gang i 2005 og siden da 6 gang , den sidste i foråret hvor han fløj sin far hjem til Kurdistan for han kunne blive begravet der .

    Det er fuldstendig den omvendte verden at snakke Kurdistan med ham , han forslog i ramme alvor at jeg tog der ned og så hvor smukt der var . . . Det er billigt , rigtig billiget lige som her sagde han , og der blev på intet tidpunkt snakket om sikkerheds vagter, bilbomber og alt det der .
    Da jeg alligevel prøvet at dreje den lidt der hen af blev det fejet væk med “nej nej det du høre om er ikke i Kurdistan ,der er fred siger jeg jo” ……

    Det kan godt være at en pizza mand fra Øst-Himmerland ikke virker af meget i forhold til UNHCR og Kirke Asyl med venner .
    Men af en eller anden grund virker han bare mere troværdig . . . . . ?

  • Mette

    Jeg er enig med Janne.

    JensH
    Et besøg på den jødiske forenings hjemmeside efterlader kun et godt indtryk. Foreningens navn oversætter de til “Sang fra Norden”, og den ønsker at styrke et religiøst og kulturelt fællesskab om en moderne jødedom. Foretagende ser ungdommeligt ud, og dets budskaber adskiller sig vel egentlig ikke fra dem, vi er vant til at få fra andre ungdomsforeninger af religiøs og politisk art. Jeg synes blot, at de jødiske foreninger skulle lade være med at trække Anden Verdenskrig og Holocaust så ofte ind i diskussionerne, fordi der i første omgang sker det, at folk ikke ønsker at give tilbage med samme mønt, og i anden omgang at folk bliver trætte af at blive pålagt skyld og skam.

  • Vivi Andersen

    DR2 har Arne Melchior inde til interview … og alt det lort han får lukket ud er dog ganske utroligt !

    Jeg kan slet ikke genfortælle hvor usle og sløje han mener vi er blevet her i landet.

    Nu må det da snart være nok med den facon DR teer sig på !

    Jeg er virkelig rasende !

    • PB

      Jeg er ikke sikker på at DR2 gjorde Arne Melchior en tjeneste der, han virkede på grænsen til det præsenile og sluddervorne og havde indimellem besvær med at holde “tråden” , men det var da rigtig nok,stort set en slem omgang det han fik lukket ud .

  • Vivi Andersen

    Og jeg glemte :

    hvor lang tid endnu mon folk gider betale deres skat ?

    Efterhånden får jeg større forståelse for de der enten rejser deres vej eller forsøger at undgå at skulle betale via skatten til det arabiske gedemarked det er ved at blive herhjemme.

  • JensH

    Pyha, så blev det tid for reklamer på Svensk TV4. Jeg sidder og ser Lena Sundströms ‘dokumerntar’ om Danmark, og ordet ‘främligsfientlighet’ bliver brugt i stort set hver sætning hun rabler af sig. Dansk Folkeparti bliver selvfølge konsekvent benævt ‘främligsfientligt’, men derudover er det stort alt der ‘främligsfientligt’ i Danmark. Men nuvel, disse politisk korrekte og moralisernede Svenske mediepampere synger alligevel på sidste vers. Snart vil den multikulturelle vireklighed indhente dem, og den er slet ikke rar som når de sidder og skriver om den på behagelig afstand.

    • PB

      Ja selv “Pocahontas ” vil vel på et tidspunkt få nok når det svenske samfund går ned i flammer.

      • Bjovulf

        LMAO @ “Pocahontas” – ja, hun ligner faktisk ret godt – i hvert fald i Disney-udgaven.

        Sikke dog en omgang forudindtaget propagandashow, som vist i virkeligheden handler mest om,
        at den svenske befolkning skal skræmmes fra overhovedet at tænke på at finde på noget,
        der bare minder om, hvad der er sket i DK.

        Hvem havde mon lige udvalgt de mennesker, der kom og satte sig på bænken eller dem hun mødte på
        gaden, som KUN rakkede DF ned? Og hvorfor skulle vi mon se et mystisk klip med nogle ulækre kakkerlak-
        agtige insekter, hver andet øjeblik?

        Og så fik vi igen, igen serveret myten om, at det stort set kun er uudddannede og folk allerlængst ude på
        bøhlandet, hvor der næsten ingen muslimer findes, der stemmer DF.
        Tja, måske er de bare klogere? Tænker længere frem og på deres børn og børnebørn mv? Ved at danske
        værdier og kultur betyder enormt meget for det danske samfunds sammenhængskraft?
        Eller de har måske tidligere boet, hvor det “kulturberigelsen” foregår for alvor?
        Eller de har familie eller venner og bekendte, der gør?

        Men jeg kan godt forestille mig, at det kan få præcis den modsatte effekt af det TV4 og “Pocahontas” ønsker
        sig, nemlig at det for alvor sætter gang i den tilvarende debat i Sverige, som jo har været helt vildt undertrykt af
        en altomsiggribende politisk korrekthed styret af en frelst “elite” af gloriepudsere, “intellektuelle” og meningsdannere,
        hvor selv det allermindste kritiske pip om indvandringens størrelse, karakter og yderst alvorlige langtidskonsekvenser
        er blevet slået ned med hård hånd gennem flere årtier.

  • Mette

    Jeg har det svært med medsøstre, der får afleveret en masse infamiteter, mens de smiler hjerteligt.

    Mon ikke “Pocahontas” giver igen for de mange gange, hvor hun selv har følt sig anderledes og måske udenfor pga. sin koreanske baggrund. Nu lader hun så, som om hun advarer svenskerne mod at blive lige så modbydelige som danskerne og tillader sig endda lidt selvpiskeri for at vise, hvor ekstra god og forståehde hun er. Lad os håbe, at svenskerne ikke gider at købe hendes sladrende bog.

    …….

    Ang Arne Melchior synes jeg, at han har været et vrøvlehoved i mange år. Jeg har stor forståelse for, at jødeforfølgelserne og Holocaust altid må ligge et sted i baghovedet på jøder, og da ikke mindst i disse år, hvor antisemitismen igen pibler frem fra rottehullerne. Jeg kan også forstå den angst, det må skabe, og at nogen forsøger at idyllisere og glatte ud i håb om at forhindre, at fortidens ondskab manifesterer sig alt for konkret igen.Men jeg tror blot ikke, at det er klogt at trække Holocaust-kortet i tide og utide.

  • JensH

    Lena Sundströms ‘dokumerntar’ sviner Danskerne og i særdeleshed Dansk Folkeparti til. Gad vide hvor lang tid der går inden denne ‘dokumentar’ kan ses på DDR. Den ligger ihvertfald helt i tråd med DDR’s syn på dagens Danmark.

    • Bjovulf

      Ja, den er helt sikkert på DDR i løbet af kort tid – 1-2 måneder max ( lige op til kommunalvalget måske ? 🙂 )
      Der var lige noget de kan bruge på DDR, i modsætning til Channel 4’s Dispatches – Mosque undercover”
      og lignende programmer, der naturligvis aldrig har fået chancen – eller endsige er blevet overvejet.

      Selv de ud af til politiske korrekte svenskere må vel kunne se, hvad det var for en omgang ensidig propagandashow.
      Jeg tror, hun brugte ordet “främlingsfientlig” stort set hver gang, hun nævnte DF eller dets politikere. Så forhåbentlig kan dette program give bagslag i Sverige og få den hårdt tiltrængte debat på dette område til at blusse op for alvor.
      Langt de fleste svenskere – og endda en del højtstående svenske politikere 😉 – siger nemlig stort set de samme kritiske ting
      privat om indvandringen og dens enorme omfang og karakter, som mange danskere siger og har sagt offentligt i mindst 10-15 år.
      Vi har bare en langt større tradition for en mere åben og ligefrem debat, end man har i Sverige. I Sverige tror mange folk stadig på,
      at politikerene trods alt ALTID har deres befolknings bedste interessere på sinde, når de træffer deres beslutninger.

      Utroligt at det helt kan lykkes en “journalist” at forbigå de mange ÅRSAGER til danskernes stærkt voksende skepsis og
      påståede fremmedfjendskhed. Det er åbenbart i hendes optik bare noget vi er blevet skræmt og dresseret til – at vi selv skulle
      kunne være i stand til at danne os en opfattelse på basis af vore “bagdomme”, altså hvad vi ser og har set af grov kriminalitet, religiøst vanvid, fanatisme, ekstreme holdninger og endeløse særkrav om halal, bederum, baderum, apartheidsvømning, fætter-kusine-tvangsægteskaber og æresdrab samt total mangel på vilje eller evne til bare elementær integration i bare nogenlunde
      rimeligt omfang blandt meget store grupper af især muslimske indvandrere, strejfer ikke denne forbløffende ligeglade og
      komplet overfladiske Pocahontas bare et lille øjeblik. Ja, selv en anti-EF sang med John Mogensen fra 72 – skrevet under helt andre omstændigheder – kunne endda bruges til at illustrere vores xenofobi over for alt fremmed.

  • Mette

    Jeg har forsøgt at lægge indlæg ind på Uriasposten, men det lykkes ikke. Gentager jeg forsøget, får jeg at vide, at jeg allerede har postet mit indlæg Er der andre, der har det problem?

  • Peter Buch

    Mette

    Problemer med een browser i at få Uriasposten frem, det kræver talriiiige klik, eller at jeg bruger en anden browser.
    Opera virker fint, og er i ny version aktuelt.

  • @ Bjovulf: Det kan du nok få ret i.

    Får et år siden prøvede jeg at gøre DR 2 interesseret i BBC s fremragende dokumentar om Enoch Powell. Og den er virkelig et utroligt spændende tidsbillede af 1968 og årene efter, selvskreven til DR 2 til forståelse af England idag. Troede jeg, men de svarede aldrig på min henvendelse. Men nu har jeg ikke TV længere, så de kan rende og hoppe.

  • Peter Andersen

    Jeg gad nok se hvordan Lena Sundstrøms Danmark-film bliver modtaget i den svenske blog-verden imorgen. Hun snakker om fordomsfuldhed, men den kommer sgu’da ikke fra danskerne. De taler, tværtimod, rent ud af posen. Måske med undtagelse af dem hun møder på gaden. Men de kender jo også hendes agenda, så snart de hører, at hun taler svensk.

    Forhåbentlig kan svenskerne bruge dette program som et ubønhørligt spejl på deres, helt utrolige, konfliktskyhed vs danskernes. Det er, i sandhed, et studie værd.

    Jeg tror såmænd de fleste muslimer i Danmark bifalder en hårdere linie. Svenskerne griner de sgu’ af!..

  • @ Peter: “Främlingsfietnlighed” er et svindel-ord. For det første er det moraliserende, i stedet for politisk. For det andet, hvis der overhovedet er tale om “fjendtlighed”, så er den rettet mod landets politikere, der lader en kostbar dokumenteret ulykke fortsætte.

    Jeg selv er ikke fjendtlig overfor nogen, heller ikke udlændinge. Det er sgu lidt svært, når man har boet, rejst og arbejdet i over 50 lande. Det er afsporing af debatten, at bruge den slags udtryk. Det er for at slippe for at dskutere substansen, nemlig: hvad har multikulturalismen gjort ved vores land, og opfordrer det til at fortsætte? Vi har jo fakta nok, lad os gå ud fra dem.

    Hun har mange andre klicheer: “Den utroligt magtfulde Pia Kjærsgaard” . Så er hun altså ikke stærkere. Hvem tale om, at Marianne Jelved og hendes parti bestemte alt i landet fra i firserne og halvfemserne ? Det er overfladesnak.

  • Mette

    Peter Buch. Tak for svar. I dag lykkedes det på Uriasposten.

  • Peter Buch

    Mette

    Du er så velkommen.

    http://jp.dk/opinion/kronik/article1803273.ece

    Peter Buch, Frederiksberg. Danmark. | Skrevet: 3. sep 09 kl. 12:13
    Modstand mod besættelsen kunne foretages med fredelige midler eller tage form af aktiv modstand. I den henseende er Mogens Fogs valg at foretrække, efter min opfattelse. At han så var en kommunist bør ikke lastes ham i henseende til hans tagen del i modstanden. Historiens kronologiske forløb er ikke i min tolkning med vægtige belæg for, at den ene børnehjælpsdag afløses af den næste, som nogle nominelt kristne gerne ville have den udgjorde. Hr. Bryld har været min censor, og kan være uenig heri.