22
sep
Seneste opdatering: 23/9-09 kl. 1657
95 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Endnu et tv-debat fra i går aftes, der i virkeligheden handler om, ja dagsordenen. Et evigt møde der aldrig begynder, fordi man kun kommer til punkt 1: Godkendelse af dagsorden. Selve emnet, tilstrømningen til Sverige, familiesammenføringer på snart 50.000, opløsningen af nationalstaten og civilsamfundet, den økonomiske byrde, det når man aldrig frem til, og det er Riksdagspartierne givetvis de sidste til at beklage. Jan Helin gentager sine logiske kortslutninger og sorte tale, Lena Sundström gentager sine pubertære  Danmark mantras, men Lotta Gröning gør en god figur. Hun indleder video 1 med at indrømme at der er systematisk, politisk censur i Sverige (eufemismen hedder i programmet “tystnadens väg” – ganske poetisk), og det er da rart at høre dét udtalt, enhver har vidst i 20 år. Hvad der i virkeligheden tales om her, er i hvor høj grad censuren skal løftes, en fuldstændig surreel diskussion at høre i et vestligt demokrati. Men det egentlige politiske indhold er som sædvanlig helt fraværende. “Mens græsset gror, dør horsemor”, skrev Blicher i Hosekræmmeren. Moder Svea, ville han have skrevet her. Det siges at valgkampen er begyndt. Tak skævben! Den blåstemplede debat om et nationalt skæbspørgsmål, er ukvalificeret og helt nede på fælgene, læs f.eks. DN idag: Integration: Låt fler komma in. –  SVT Debatt, Särbehandlas Sverigedemokraterna? online 27 minutter eller i tre You Tube dele.

»The Jungle«

How interesting that French police waited until the end of Ramadan before forcibly dismantling the Calais “jungle”. That tells us something we really need to remember about a huge proportion of the illegal immigrants seeking to enter Britain: that they are pious Muslims. Note that there was a bigger fuss about the taking down of the mosque than there was about the removal of the makeshift houses. Damian Thompson, The Calais ‘jungle’ and the Islamic settlement of Britain (Thompson hentyder til lejrens moské, fotoserie her.)

Afvist asylansøger voldtog 14-årig

En af de 282 afviste irakiske asylansøgere, som mange danskere kæmper for skal blive i landet, er dømt til to et halvt års fængsel for voldtægt af en mindreårig. Tre andre har begået andre alvorlige forbrydelser som brandstiftelse, narkohandel og berigelseskriminalitet. Det fremgår af et svar fra Integrationsministeriet til folketingsmedlemmerne Søren Pind (V) og Peter Christensen (V), skriver B.T.

– Det er jo helt utroligt, at folk demonstrerer og smider sig foran busser for at forhindre, at en dømt voldtægtsforbryder bliver udvist af landet. Der er flere hærdede kriminelle imellem de afviste irakiske asylansøgere. Og jeg undrer mig over f.eks. Poul Nyrup Rasmussen, der for ud og talte om, at det var uanstændigt at arrestere irakerne i kirken. Hvad er det egentlig, der er mest uanstændigt, siger Søren Pind til B.T. Den 38-årige Mustafa Ahmed er dømt til to et halvt års fængsel og udvisning for voldtægt af en 14-årig i 2004. Mustafa Ahmed, der er gift og far til to børn, slog den 14-årige pige i maven og ansigtet med knyttede næver og voldtog hende i et skovområde i nærheden af København. Han blev også dømt for blufærdighedskrænkelse ved at have befølt den samme pige og – ved en anden lejlighed – en anden pige på intime steder i en lejlighed i Nordvestkvarteret. BT.DK

Vi taler altså kort og godt om en pædofil voldtægtsmand. Og vi taler om en af de afviste irakiske asylansøgere, som Leif Bork Hansen, Line Barfoed, Margrethe Auken, Lykketoft og hele det sammenrend har krævet skal have ophold i Danmark. 25/6 2008 har Information en beskrivelse af sagen. Foruden denne krænkelse af straffeloven er han dømt efter Straffelovens §§ 224 og 232… Blufærdighedskrænkelser m.m…. Da manden blev dømt – det er altså lykkedes manden, foruden at opholde sig uberettiget i Danmark, også oven i at få en udvisningsdom baseret på den laveste kriminelle adfærd vi kender – stod der demonstranter foran retssalen og krævede “Asyl til alle”. Det er sagen i sin nøddeskal. Det er den totale grænseløshed.Søren Pind: Den påståede anstændigheds grænseløshed, Pind: Nyrup vil give asyl til pædofil voldtægtsmand.

[Det billede vi tidligere gengav, med henvisning til en blog på TV2 som angav at det viste Mustafa Ahmed, må nu endegyldigt kunne fastslås ikke forestiller ham. Snaphanen beklager.]

Mustafa Ahmed bad straks efter domsafsigelsen sin advokat om at kære kendelsen og sagde til dommeren, at han var rystet over den behandling, Danmark har givet ham. “Det minder om, hvad Hitler gjorde mod danskerne,” sagde han stærk ophidset, mens tolken forsøgte at berolige ham. “Jeg vil blive i Danmark, ellers tager jeg til Sverige. Jeg nægter at rejse til Irak,” sagde Mustafa Ahmed gennem sin tolk. TV2 og Information) Maj 2009: Endnu en kriminel iraker identificeret: Ghassan Younis, dømt for ‘våben og narko’ (Steen).

Kirkeasyl og Bedsteforældre for Asyl har en tabersag. En af de værst tænkelige forbrydelser, og alligevel prøver de i interviewet at snakke udenom. Den kan ikke reddes. Skulle de have fortjent bare lidt troværdighed ville de have stået på hovedet for at beklage at der ikke havde været vandtætte skodder mellem de 282 og den voldtægtsdømte, og at de ville arbejde uden fine fornemmelser på at sikre at den slags ikke vil ske igen. Alliancen mellem det venstreekstremistiske ‘asyl til alle’-segment og pæne bedsteborgere holder ikke i længden (LFPC).

[…] Men er en iraker dømt for at voldtage en 14-årig også en person, I kræver skal have lov til at blive i landet?

»Vi mener, at regeringens politik er uretfærdig og i strid med FNs flygtningekonvention.

Derfor er vi imod, at de 282 skal udvises,« siger Karen Vad [Bedsteforældre for Asyl].

Randa Sebelin fra Kirkeasyls pressegruppe:

»Vi kender intet til den sag, B.T. omtaler. Hvis en person dømt til udvisning af retten har været i kirken, har det helt været uden Kirkeasyls viden om dette. Kirkeasyl handler og har hele tiden handlet om at give ophold til de 282 afviste irakiske asylansøgere, ikke om andre mennesker, der er udvist ved dom. Men det er da muligt han har været der, vi har ikke kontrolleret irakerne ved kirkens døre.« […] Afvist iraker voldtog 14-årig [BT 22.9.2009, Infomedia-udgave]

Norge: Snydt så det driver

Af Katrine Winkel Holm

Savner man en forklaring på, hvorfor det norske valg gik, som det gik, kan det anbefales at læse Hege Storhaugs nyudkomne bog Rundlurt. Om innvandring og islam i Norge.”Rundlurt” betyder noget i retning af ”taget ved næsen” og det er det, den norske offentlighed bliver ifølge Storhaug. Fortielse, desinformation og manipulation præger islam- og indvandrings-debatten, hvor postulater, der trods alt ikke længere er gangbare herhjemme, præsenteres tilsyneladende uimodsagt. ”Massiv indvandring er afgørende for at beholde velfærdsstaten”, kan ikke alene venstrefløjen og Civita, Norges svar på CEPOS, påstå, nej, også kræfter inden for partiet Høyre, der sammen med Fremskrittspartiet danner grundstammen i den borgerlige opposition, synger med på denne åbenlyst afsindige sang. [..]

Man får i det hele taget deja vu-fornemmelse, når man læser Storhaugs veldokumenterede rapport fra den norske debat. ”Sådan gjorde vi også i 90’erne”, kan man ikke lade være at nynne for sig selv under læsningen, for det er der alt sammen: Nazikortet, som selvudnævnte anstændige borgerlige er så raske til at spille, islamofobi-etiketten, der deles ud med løs hånd, alle islam-er-fredens-religion-postulaterne fra den universitære verden og endeligt en stort set ensrettet presse…..Midt i elendigheden kan man med tilfredshed konstatere én ting: Debatten er der dog. Der hersker ikke total, svensk tavshed i det furede, vejrbidte land.

Norsk naivisme, Sådan gjorde vi også i 90’erne. Dagbladet mente at Hege Storhaug forfaller til hatsk retorikk. Anderledes i Morgenbladet: Fornuften er en ensom ting. Hege Storhaug vil diskutere med nakne kjensgjerninger som våpen. Men det lar seg ikke gjøre.Trond Berg Eriksen er professor i idéhistorie.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Men det forhindrede naturligvis ikke flygtningelobbyen i at protestere mod hans udsendelse foran retten, da han blev dømt:

    http://jp.dk/indland/krimi/article1377098.ece

  • Kirkeasyl afviser at kende til sagen. Kirkeasyl kan ikke bekræfte at Mustafa Ahmed opholdt sig iBrorsons Kirke,

    Eftersom han var i Domkirken, er det vel rimeligt at antage han var i Brorsonskirken. Spørgsmålet er : hvor en han nu ?

  • Janne

    For nyligt hørte jeg en præst sige at kristendommen har et blødt punkt for syndere. Jow jow, med hvad med dem volden og kriminaliteten går ud over? Historien om den 14-årige pige er næsten ikke til at holde ud at tænke på. Folkekirkens patenterede godhed har nogen gange uhyggelige konsekvenser.

  • JensH

    OT

    Så vil FN igen-igen have EU-landene til at tage flere flygtninge. Alene i år håber FN’s Flygtninge-højkommissær at de Europæiske lande vil tage 120.000 ekstra, “som ikke har andre steder at søge hen i deres flugt fra krige og fattigdom.”

    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/09/21/204841.htm

    hvis fattigdom bliver et kriterie for at opnå flygtningestatus kan EU-landene lige så godt åbne grænserne på vid gab og indføre fri indvandring. Men det er bare endnu et eksempel på hvor stærke internationale kræfter der arbejder på at underminere Europa som et vestligt kontinent, og fratage de etniske Europæere deres førsteret på kontinentet. Egentlig utroligt, at det ofte er de samme lobby-grupper som konstant hyler op om Palæstinensernes ‘ret til eget land’, men denne ‘ret’ forsvinder som dug for solen når det kommer til de Europæsike befolkninger.

  • Limewoody

    På den kultur-relativistiske fløj hedder det sig jo, at en mands terrorist er en anden mands frihedskæmper.

    Det kan nu skrives om til, “at den ene mands offer er et andet barns voldtægtsforbryder”.

  • @ Jens: EU også men “flere lande vil ikke være med”

    EU på väg enas om större flyktingmottagande

    BRYSSEL.EU:s länder är på väg att enas om ett program som ska hjälpa flera flyktingar in i EU. Men det är frivilligt och en del länder har redan sagt att de inte kommer att delta.

  • JensH

    @Steen

    “EU også men “flere lande vil ikke være med””

    Det lyder jo umiddelbart fint nok, og jeg håber da at Danmark tilhører gruppen ‘af de “flere lande” som ikke vil være med. Men desværre har vi jo altså noget der hedder Schengen-samarbejdet, og det betyder at har man først fået ophold i et Schengen-land, er man sikret at kunne rejse frit rundt inden for Schengen-området. Så det vil sige, at uansvarlige lande som Sverige, Belgien og Spanien kan påtvinge os andre deres ‘åbne dør’-politik. Eksemplevis vakte det ikke just begejstring i Paris og Berlin, da Spanien i 2004 valgte at give amnesti til 800.000 illegale emigranter. Hvorfor mon?? Fordi Tyskerne og Franskmændene (begrundet) frygtede at en stor del af disse emigranter ville søge mod de mer evelhavende lande mod nord, hvor velfærdsstaterne også er mere udbyggede.

    Så tak for linket Steen, men jeg er ikke beroliget.

  • Ja det ER for galt. Og ja han skal ud. Og nej, der må ikke gives ophold til den slags i forvejen afviste personager. Og ja Kirkeasyl har sovet i timen. Og de er ikke rationelt tænkende osv….

    OG det er for slattent at div. aviser laver en direkte moralsk kobling mellem en eller to kriminelle asylansøgere. Eller 10 for den sags skyld og generaliserer over grænseløshed.
    Induktive slutninger er næsten altid noget lort, når der skal ideologiseres.

    Den påståede anstændigheds grænseløshed kan ikke holde til KUN at blive båret af det eksempel. Så nej, der er ikke tale om sagen i en nøddeskal for det ville kræve, at eksemplet kan bære en henvisningshelhed, og det kan eksemplet ikke.

    • Nøgleordene her er berettiget tvivl og mistro. Man haler gladeligt en narkodømt frem i rampelyset som talsmand, og prøver at sno sig udenom alle afsløringerne. Du vender sagen på hovedet: Det er ikke os der som udgangspunkt skal have tillid fordi alle har ret til en fribillet til Danmark. Det er vores egne tarv der kommer først, og Kirkeasyl og BfA har ikke udvist den mindste omsorg for dette – man definerer godhed og barmhjertighed som blot værende dette at lade dem komme ind i Danmark, uden tanke på konsekvenserne for danskerne (f. eks. pigen i Vorbasse).

    • Janne

      Tror du ikke at den 14-årige pige og hendes familie er temmelig ligeglade med om “Den påståede anstændigheds grænseløshed kan ikke holde til KUN at blive båret af det eksempel. Så nej, der er ikke tale om sagen i en nøddeskal for det ville kræve, at eksemplet kan bære en henvisningshelhed, og det kan eksemplet ikke.” ?

      Og hvad hvis den afviste asylansøger forgriber sig på en anden pige i Danmark?

  • JensH

    Åh christ, så skal vi på den igen. Jeg havde ellers troet at al denne snak om såkaldt ‘borgerlig anstændighed’ var forstummet med Ny Alliances totale kollaps. Men nej, nu melder der sig en ny ‘nok-er-nok’ fløjsmave, og det er ikke overraskende Eyvind Vesselbo fra Venstre. I en kronik i Berlingske Tidende idag ønsker Vesselbo et opgør med Dansk Folkepartis indflydelse:

    http://www.berlingske.dk/article/20090922/kronikker/709210074/?dsq=171 09190#comment-17109190

    For Journalisterne på Berlingske Tidende er han allered en helt (Er han mon frelseren der skal redde os fra VKO. Khadar kunne ikke). “DF er et skråplan”:

    http://www.berlingske.dk/article/20090922/politik/90922062/

    • Janne

      Den sidste artikel som du linker til, ser jeg mest som en kritik af bovlamme politikere – politikere der ikke tør at argumentere med DF. Det er da også for ringe. Men så må de op på dupperne.

      • Janne

        Venstremanden kalder DF for et Vogternes Råd, men det er ikke DF der vogter hijab, burka og niqab til kvinder, det er tværtimod Venstre.

    • Bjovulf

      Jeg kan ikke rigtigt greje ham Vesselbo. Det ene øjeblik fremkommer han med advarsler om konsekvenserne af en totalt
      uigennemtænkt og alt for voldsom tilstrømning af indvandrere / flygtninge med dertil hørende direkte famiilesammenføringer og en koloenorm kædeinvandring via tvangsægteskaber og arrangerede ægteskaber især fra lande med stærkt afvigende kulturmønstre og en for os yderst barbarisk religion – og endog ofte med en ekstrem indgangsvinkel til tingene – , og han fremlægger så stærkt foruroligende statistiker over udviklingen, som alle de politisk korrekte nedgør pr. refleks ( “kan da umuligt passe …” etc. ), og alle deres ekspertvenner bagatelliserer dem og kalder naturligvis ham og hans opvågnende meningsfæller racister og fremmedhadere, hvorefter det ironisk nok viser sig 10-15 år senere, at alle hans prognoser faktisk ramte lige på kornet. Det blev så slemt, som
      han havde spået!

      Og nu, hvor man ISÆR på baggrund af DF’s mod og vilje til at stå fast og sige tingene, som de er, samt deres mandater endelig har fået bremset i hvert den værste del af problemerne i at vokse sig endnu større, så fremtræder han så pludselig som en slags naiv lalleliberral, der åbenbart helst vil tillade hvem som helst at indvandre og udleve deres ædle kulturer og religioner for fuld udblæsning – om de så var kannibaler, hovedjægere eller fanatiske, engelske venstresidebillister 😉 – for ALTING er jo som bekendt lige godt for en sand liberal, intet er mere værd end andet, og danskerne har jo alligevel heller ingen kultur af betydning selv, som det er værd at værne, vel?

      Men er jo ved at falde ned af stolen over, hvor uvidende og dybt naive nogle af de, der nu roser ham til skyerne i Berlingeren, åbenbart er. Stod det til dem skulle der nok slet ingen stramninger have været overhovedet, uanset de yderst alvorlige konsekvenser for danskerne og DKs sammenhængskraft på længere sigt. Det vigtigste for dem er jo at have en god moral og et “godt menneskesyn”, så de ikke skal rende rundt og være flove over at være danskere ( Hvem har mon lært dem det?)
      Det er åh-så-typisk for sådanne frelste folk, der aldrig selv har boet op og ned af “kulturberigelsen” – endsige kunne drømme om at gøre det – eller har børn eller anden familie, der er blevet udsat for den for alvor. De har absolut ingen anelse om, hvad vi har med at gøre – ingen ide om hvor meget det vil forvandle vort samfund, når de “fremmede” bliver rigtigt mange og for alvor begynder at stille krav om, at ting efter ting skal indrettes efter deres normer, for ellers kan de ikke svare for følgerne. Vi er jo allerede begyndt at se de første spæde tegn på dette, og hvor villige vore kommunalpolitikere er til konstant at lægge sig på maven for vore “kultuberigende gæsters” krav – i håbet om at de almindelige danskere nok alligevel ikke orker at reagere og protestere for alvor. Men vi har kun lige set starten – se på England og deres enorme problemer med store grupper af vrangvillige og fanatiske muslimske indvandrere – uanset hvor meget de har stået på pinde for dem for at til passe deres samfund til indvandrerne i bedste svenske stil – , hvis I vil se vores fremtid.

      Uden DF var der stadig ikke sket en skid på dette område, havde ingen seriøs demokratisk debat været, ikke eksisteret nogen velfortjent kritik af idiotiet og ansvarsløsheden hos S & R mfl. Det er ISÆR DF’s fortjeneste, at det overhovedet nu er blevet muligt at diskutere tingene lige ud, uden konstant at blive kaldt racist af andre end de nu helt ligegyldige, selvgode gloriepudsere ( Tøger & co.) og andre naive og uansvarlige PK-tosser ( diverse kunstnere, skuespillere, forfatter og stærkt venstreskruede “eksperter” fra Uni og omegn) . Så havde man nemlig stadig siddet og diskuteret pænt stolpe og stolpe ned uden at komme ind til sagens kerne af bare berøringsangst og prøvet at bagatellisere problemernes sande omfang, mens politisk korrekte eksperter aften efter aften uimodsagt havde udlagt teksten for os på DR og belærte os om det multikulturelle samfunds endeløse velsignelser.

      Nu må du altså snart til at bestemme dig Eyvind – du kan sgu ikke både blæse og have mel i munden 🙂

      • Janne

        “Det er åh-så-typisk for sådanne frelste folk, der aldrig selv har boet op og ned af “kulturberigelsen” – endsige kunne drømme om at gøre det – eller har børn eller anden familie, der er blevet udsat for den for alvor.”

        Man kunne godt få den tanke at hvis man som politiker vælger at lægge afstand til hr. og fru Danmark – i gøren og laden – så slipper man også for at snakke om de ting (som går ud over netop hr. og fru Danmark bl.a. i ghettoer), der giver multikultur fiktionen mislyd.

        DF er vigtigere end nogensinde før.

  • milak

    Opklarende spørgsmål:

    Randa Sebelin fra Kirkeasyls pressegruppe siger:

    »Vi kender intet til den sag, B.T. omtaler. Hvis en person dømt til udvisning af retten har været i kirken, har det helt været uden Kirkeasyls viden om dette. Kirkeasyl handler og har hele tiden handlet om at give ophold til de 282 afviste irakiske asylansøgere, ikke om andre mennesker, der er udvist ved dom. Men det er da muligt han har været der, vi har ikke kontrolleret irakerne ved kirkens døre.«

    Er denne voldtægtsmand ikke en af de “282”?

    • Ikke så vidt jeg kan forstå det. De 282 er afviste asylansøgere, mens voldtægtsmanden er dømt til udvisning. I interviewet jeg citerer fra prøver de jo også at benægte kendskab til ham.

  • milak

    @ Lotte

    De palæstinensere, der i sin tid fik ophold, er for en stor dels vedkommende kriminelle. Sandsynligvis gælder noget tilsvarende irakerne.

  • Anne Marie Buch

    Lotte,

    foreløbig er der 3 af de fremhævede afviste asylsøgere der er kriminelle, og udvist fordi de er kriminelle.

    Det er udtryk for at flygtningenævnet og domstolene har tænkt da de afgjorde sagerne, og at kirkeasyl, bedsteforældre for asyl o.l. ikke tænker, men kun føler. For nogen i hvert tilfælde. Dvs. føler for voldtægtsforbryderen, men ikke for barnet.

    Skammeligt.

  • Robin_Shadowes

    “Jeg vil blive i Danmark, ellers tager jeg til Sverige. Jeg nægter at rejse til Irak,” sagde Mustafa Ahmed gennem sin tolk.

    Neeeeeej för helvete!!! Låt inte oss få hit skiten här!! Utvisa fanskapet till Irak istället!

  • JensH

    Konsekvenserne af Palæstinenser-særloven af 1992:

    “Umiddelbart efter vedtagelsen valgte over halvdelen af palæstinenserne at tage tilbage til Libanon for at fejre opholdstilladelsen i Danmark – på trods af at de havde påstået at de havde været forfulgte i Libanon. Ugen efter kom det yderligere frem at 312 af de 321 angiveligt forfulgte palæstinensere havde rejst frem og tilbage mellem Danmark og både Libanon og Syrien i løbet af 1990 og 1991, mens de havde søgt asyl i Danmark.

    I 2005 viste en undersøgelse at omkring 42% (135) af palæstinenserne i de efterfølgende år har været involveret i og dømt for kriminalitet og at 74% (238) var på passiv forsørgelse. Af de 110 børn født af gruppen af 321 palæstinensere havde 56% (62) været involveret i kriminalitet.”

    http://da.wikipedia.org/wiki/Pal%C3%A6stinenserloven

    Utroligt, at rød blok ikke har lært af denne fejltagelse, og går i brechen for amnesti til disse afviste Irakiske kirkebesættere.

  • @milak
    @Anne Marie Buch

    Det ændrer ingenting på den etik, der engang skal bære os frem, når det her pis (sorry) er overstået.

    @Janne

    Jo. Det ville jeg da også selv være. Den/de afviste skal UD af klappen.
    Det ligger helt fast i min forståelse.
    Faktisk, hvis det var min unge, er jeg ikke sikker på, at jeg ikke ville gribe til selvtægt i afmagt og raseri. Og faktisk er jeg også forholdsvis sikker på, at ingen socialpædagog ville kunne redde sådan en klam stodder fra at gøre det igen og igen.

    Men det ændrer heller ikke ved min pointe.
    Der kommer sjældent noget godt ud af induktive slutninger på ideologier eller ideologisk tænkning. Vi holder med Pind, yes..men det ændrer ikke ved, at manden burde pille ved “de anstændiges” anstændighed eller mangel på samme fremfor at lave en ny moral på slattens grundlag. Mit krav er simpelthen, at man argumenterer mindst 10% bedre end dem, man anklager, og der er nok at tage af i eksempelposen på kirkeasyl m.fl.

    • Janne

      “Mit krav er simpelthen, at man argumenterer mindst 10% bedre end dem, man anklager, og der er nok at tage af i eksempelposen på kirkeasyl m.fl.”

      Fair nok, men jeg er ikke enig. For det kan skille vandene i stedet for at samle. Det er for elitært. Det skal være muligt at argumentere på flere måder. Og hvad er egentlig også bedst (og mest virkningsfuldt), når det kommer til argumentation. Elitær argumentation KAN skubbe væk i stedet for at skabe forståelse og ændringer/bedringer. Det bliver politikere og andre nødt til at tage højde for.

  • milak

    @ LFPC

    Men følgende fremgår af Søren Pinds udsagn:

    “En af de 282 afviste irakiske asylansøgere, som mange danskere kæmper for skal blive i landet, er dømt til to et halvt års fængsel for voldtægt af en mindreårig.”
    _

    Hvis voldtægtsmanden er en af de 282, er Kirkeasyl for alvor på gyngende grund.

    • Det må være en svipser fra Pinds side, for udvisning ved dom er noget andet end at få afvist ansøgning om asyl.

  • Mette

    Jeres overskrift om, at Norge er blevet snydt, så det driver, er mere korrekt end Katrine Winkel Holms “taget ved næsen”, som slet ikke er stærkt nok.

    På norsk betyder “at lure” det samme som at narre. Og at rundlure nogen er at trække nogen rundt ved næsen, dvs. ikke blot at narre dem men at narre dem totalt, så at de ikke ved, hvad der er op og ned, sort eller hvidt.

    Kortsagt er den norske befolkning gennemgående gjort totalt til grin af egne medier, politikere og såkaldte kulturpesonligheder. Høyres formand Erna Solberg gjorde præcis det, som jeg havde frygtet. Hun satsede på at shanghaje Fremskrittspartiets vælgere fremfor at samarbejde med Siv Jensen for en fælles borgerlig valgsejr. Det var “anstændigheden”, der talte og fik det sidste ord. Men den “anstændighed” vil forsvinde som en sæbeboble.

    Det kan næsten ikke blive anderledes, end at tiden vil arbejde for Siv Jensen og Fremskrittspartiet, blot man holder den nuværende kurs. Hvis Siv Jensen ønsker sig et barn eller to, kan hun måske nå det, førend regeringsansvaret om fire år forhåbentlig helt eller delvist lander på hendes skuldre. Sådan kan man også se på det.

    Men der kan selvfølgelig også ske det, at den nuværende regering føler sig nødsaget til se noget af virkeligheden i øjnene, det er i hvert fald svært at forestille sig, at den kan undgå det. På den anden side traver man jo gerne i storebror Sveriges spor.

  • milak

    @ Lotte

    Du skriver: “Det ændrer ingenting på den etik, der engang skal bære os frem, når det her pis (sorry) er overstået.”

    Konkret ændrer det sandsynligvis ret meget for de konkrete ofre om, deres gerningsmænd er udvist eller ej. Pigen fra Vorbasse Marked, der blev oralt, vaginalt og analt voldtaget af fire irakere, udtrykte i hvert fald lettelse, da hendes gerningsmænd blev udvist af Danmark.

    Desuden betyder det også en hel del for de mennesker, der slipper for at blive disse voldsmænds fremtidige ofre.

  • milak

    @ Janne

    Helt enig med dit svar til Lotte.

  • Ham pusherkongen Ghassan Younis som Asylret og 500 moralsk handicappet underskriver fik ud af fængslet på “jule amnesti” sammen med Mustafa Ahmed .

    Kom han ikke i gennemhullet tilstand sussene af Nørrebrogade på en bårer med drop og det hele , kort tid efter de var blevet løsladt ? .

    Det er jeg nu ret sikker på han gjorde . .

  • @Janne

    “Det er for elitært. Det skal være muligt at argumentere på flere måder. Og hvad er egentlig også bedst (og mest virkningsfuldt), når det kommer til argumentation. Elitær argumentation KAN skubbe væk i stedet for at skabe forståelse og ændringer/bedringer. Det bliver politikere og andre nødt til at tage højde for.”

    Ja, det er slagsiden ved mit krav. Imidlertid er jeg sikker på, at netop Pind kan løfte den opgave.
    Og så mangler der nogle flere Kai Sørlander-tænkende individer, der kan formidle. Generelt er jeg “bare” træt af, at der ikke bliver set frem og argumenteret mere deduktivt. Hvis man ser ud over “blogland” så er der forsvindende få ideologer tilbage, der mener i ramme alvor, at alt kan socialpædagogiseres væk til fordel for alle-har-ret-til-alt. Det skriger på en eller anden kursændring. Riget er ved at være oplyst, de færreste har problemer med at se pointerne, og jeg kunne godt tænke mig, at næste valg ikke faldt ud til S, SF og R´s side på baggrund af argumentation og ideologier, der er for dårligt tænkt. Kan næsten ikke udholde forestillingen om, at blive bombet tilbage til 90érne. Og ja hermed har jeg også sagt, at jeg ikke tror en meter på, at den blog kan løse opgaven. For nuværende.

    • Janne

      Forstå mig ret, jeg anerkender fuldt ud god og dygtig argumentation og begavelse. Min erfaring er dog bare ofte, at selvom ting bliver sagt på en avanceret måde og i flotte vendinger og med et højt lix-tal, så er det ikke nødvendigvis det med mest ræson og fornuft i, der bliver sagt. Der lukkes bare så meget lort ud.
      M.h.t. Pind, så synes jeg at det er en fordel at han når et bredt publikum – det gør han ikke ved at tale og tænke i alt for akademiske vendinger. M.h.t. ideologier, så synes jeg at kommunisme og socialisme og nazisme har gjort sit til at det ikke virker så indbydende – og nu ser vi islamisme, så det er for mig at se værd at holde begge ben på jorden – og hovedet højt – og hjertet varmt, hvis jeg må være så fri.

      I øvrigt nu vi taler om at argumentere, så har de Konservative lige fået sig argumenteret frem til at burka og niqab hører hjemme i Danmark – for det siger grundloven og konventionerne… Så konsekvenserne af god argumentation er ikke altid det der er bedst for mennesker – eller for vores frihedsrettigheder.

    • Du er simpelthen for kryptisk til at jeg kan forstå dig, så what we have here is a failure of communication, mere end meningsuoverensstemmelser – måske.

      Men det korte af det lange er, som jeg ser det: Det havde været berettiget mistro ikke at give de fire irakere i Vorbassesagen ophold i Danmark. Der har ingen screening været for ukontrollabel tredjeverdensseksualitet, og selv om sådan en screening var mulig, ville intet flertal gå ind for at afvise på dette grundlag.

      Vi er i klart mindretal, folk stemmer simpelthen ikke på politikere der vil handle proaktivt – induktivt. Det rigtige at gøre ville være at sige at muslimer kun kunne hjælpes i deres nærområder, her er der bare lukket for det varme vand. Alle andre tredjeverdensborgere skulle også gennem en kritisk granskning, med øjeblikkelig mulighed for fratagelse af opholdstilladelse eller statsborgerskab.

  • Og ps. forresten

    Eliten,hvad fanden det så end er anno 2009?, glimrer næsten totalt med deres fravær. PINLIGT på alle måder.

  • JensH

    @Lotte

    Mener du at afviste asylansøgere skal hjemsendes, kriminelle eller ej??

  • @Jens H

    “Mener du at afviste asylansøgere skal hjemsendes, kriminelle eller ej??”

    Ja da…retssystemet har talt.

    Mener jeg det er fedt, sejt. superlækkert og helt igennem uproblematisk?

    Nej naturligvis ikke. Jeg kunne da godt tænke mig at være almægtig og hjælpe ALLE og enhver. Og forresten også afskaffe fattigdom. Hvis jeg kunne det, så ville jeg få skovlen under en del af min dårlig samvittighed samtidig.

    @Janne

    “Der lukkes bare så meget lort ud.”

    Ja.

    “I øvrigt nu vi taler om at argumentere, så har de Konservative lige fået sig argumenteret frem til at burka og niqab hører hjemme i Danmark – for det siger grundloven og konventionerne… Så konsekvenserne af god argumentation er ikke altid det der er bedst for mennesker – eller for vores frihedsrettigheder.”

    Og derfor kunne jeg godt tænke mig, at vi snart kom til den del af snakken, der går på, hvordan og hvorfor islam er en dårlig ideologi og kun må eksistere i hjertet, hvis man har lyst til det. Det vil automatisk føde en distance til f.eks. tørklædedebatter, som jeg er mægtig træt af.

    Problemet er nemlig, at hvis man finder på at forbyde f.eks. tørklæder eller burkaer, så er jeg nødt til at tage det på af hensyn til frihedsidealet. Og det gider jeg faktisk ikke. Det får mit hår til at klaske sammen.

    • Janne

      “Og derfor kunne jeg godt tænke mig, at vi snart kom til den del af snakken, der går på, hvordan og hvorfor islam er en dårlig ideologi og kun må eksistere i hjertet, hvis man har lyst til det.”

      Jeg tror på at vi når dertil ved at blive ved med at kritisere de udtryk for islam, der skader vores samfund og vore frihedsværdier. Vi kommer dertil ved ikke at opgive kritikken af tørklæder, burka og niqab – kultur der berører danskeres hverdag. Men den debat har vi to vist haft før på Uriasposten.

      Tørklæder og burka tilstedeværelse i det offentlige rum er udtryk for mere end islamisk intolerant kvindesyn – de er også en del af hele neomoralisme og -forbuds kulturen, der præger vores samfund lige nu. Moralisme og fordømmelse og intolerance som også ses hos forskere og hos kunstnere og hos politikere osv.

      Så kritik af tørklæder og burkaer er også en kritik af en generel fordummende og intolerant moralisme, der har tendens til udemokratisk at stoppe al debat. Vi må sige fra før det bliver umoralsk at debattere – sagt med lidt humoristisk overdrivelse.  Moralismen kvæler både vores frihedsrettigheder og vores vitale og dynamiske samfund.

      Det bliver nok ikke V og K der får os ud af den anti-demokratiske moralismesump – det er de for pæne til – men måske DF gør…

  • JensH

    @Lotte

    “Mener jeg det er fedt, sejt. superlækkert og helt igennem uproblematisk?”

    Det er ikke et spørgsmål om at juble og synes det er ‘fedt’ når asylansøgere får afslag på asyl. Det er et spørgsmål om nøgtern realisme. Danmark kan ikke afskaffe denne verdens fattigdom ved at åbne grænserne for fattigdoms-indvandring (via asylsystemet) fra 3. verdenslande. Når man har en generøs velfærdsstat med universielle ydelser, hvor man stort set kan blive forsørget fra vugge til grav uden modkrav, så er man også nødt til at kontrollere tilstrømningen til landet. Nothing personal, only business. It’s as simple as that.

  • @Jens H

    “Nothing personal, only business. It’s as simple as that.”

    Nej, det er ikke så simpelt. Men gid det var.

    Og jeg ér enig med dig i resten.

  • Mette

    Jeg har ikke fattet, hvad nogle af jer diskuterer, og hvori problemet består. 🙂

    t

  • @Janne

    Ja, og det er godt med mange stemmer, der kan nuancere debatten.
    Du trækker lidt den ene vej, og jeg lidt den anden. Så passer pengene.

  • Mette

    Nå, jamen det er da godt.

    Her er de sidste nye Allah-skrig fra det århusianske. Højtalere i brug ved moskeen på Grimhøjvej, hvorfra så meget ondt er kommet, ex “kvinder er Satans instrumenter” og lignende under fredagsbønnen.

    http://jp.dk/indland/aar/article1825421.ece

    • Bjovulf

      Ja, Mette – jeg har lige set den ;-(

      Det er en ren jammer og lidelse at høre på – selv en nabomuslim (? har åbenbart fået nok.
      Og det stopper med garanti ikke der – snart vil de kræve tilladelse til at udskråle deres
      gyselige jammer og provokationer overalt, som vi allerede har set det nogle steder i Norge,
      England og vist også i Tyskland.

      Hvad med at man bare fik vedtaget i en fart, at den slags uudholdeligt “jammerskrål”
      er der sgu ingen, der skal tvinges til at høre på i DK?

      Og de PK i Århus og andre steder er sikkert allerede i gang med modeksempler på,
      at “vi jo så sandelig også har kirkeklokker, der bimler løs”…
      JA, OG HVAD SÅ ? Det her er Danmark, ikke Abdullihstan eller omegn!

  • JensH

    @Mette

    “er er de sidste nye Allah-skrig fra det århusianske. Højtalere i brug ved moskeen på Grimhøjvej,”

    Jamen, der sidder da givetvis borgmestre over hele landet som helt røde i hovedet af misundelse over at Århus er blvet religoøst beriget på denne nemme måde. Mange af disse bykonger ærgerer sig sikkert over de ikke selv fik den ide, og er ikke et øjeblik i tvivl om at “so ein ding müssen wir auch haben”. Jeg er sikker på, at Odense-borgmester Jan Boye allerede har taget kontakt til vennerne i Islamisk Trossamfund, og tilbudt dem at deres moske kan få en sådan højtalervogn på kommunens regning.

    Angående ‘rundluringen’ af Nordmændene var der så ikke noget med, at de katastrofale tal for tilstrømningen af asylansøgere først blev offentliggjort dagen efter Stortingsvalget??

  • Aage har et godt forslag på min side: Han skriver:

    “Var jeg nabo til dem i Aarhus, kunne jeg nok hurtigt få en optagelse af læsning af en lasbilfuld grise på vej til slagteriet vredet ud gennem mine Lowther 2,2Tesla 5,6 kg cobolt-magnet højttaler, vendt mod Mekka.”

    😀

    • Bjovulf

      Tak for et godt grin, Lotte 😉

    • Bjovulf

      Eller måske skulle man som nabo begynde at
      gøde sin grund med førsteklasses svinegylle –
      det burde nok kunne rive de muslimske næsebor.

      Så får de da først for alvor grund til at jamre sig 🙂

  • Mette

    JensH

    Naaj, man var godt klart over, det var helt galt fat, for alle asylcentre var fyldt til randen, og asylanter måtte derfor indlogeres på både og i telte, dette var kommet frem i medierne.

    Men den officielle statistik kom først dagen efter valget, det har du ret i, og det var en rå manipulation. På den anden side forstår jeg ikke nordmændenes passivitet. Den er ikke tilfældig, der skal tit meget til at sætte gang i dem. Når det så endelig sker, går det tit alt for voldsomt for sig.

    Hvis du har tid, kan du læse et eksempel, Jostein Gaarder kronik i Aftenposten fra 11. august 2006, hvor han forudsiger og håber på Israels undergang. Den kronik fik mig til at kigge lidt nærmere på omstændighederne, og jeg fandt ud af, at Gaarder havde foretaget et impulskøb nogle måneder forinden. Et serveringsteater i den indvandrertætte gamle arbejderbydel Grønland i Oslo. Jeg vil tro, at han med sine verbale udskejelser sikrede sig en vis goodwill. Det skrev jeg meget og meget sarkastisk om i Aftenpostens netdebat. Anser ham for at være en storskrydende bajads.

    http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1411153.ece

  • Mette

    Et barn er død, og det er altid tragisk. Han faldt om, da han spillede fodbold i fredags. Hjertestop siger JP’s artikel, men det dør vi jo alle af. Et barn dør ikke af hjertestop sådan uden videre.

    For nogle år siden skrev islamisten Helen Latifi, der allerede da var langt henne i et medicinstudium på Syddansk universitet, en artikel i ramadanen, hvor hun fremførte nogle meget uvidenskabelige og direkte farlige påstande om blandt andet faste. Hun blev hurtigt irettesat professionelt, dog kunne jeg have ønsket, at hun mere konkret havde fået at vide, at hun er helt ude, hvor kragerne vender og bør fratages retten til at virke som læge en dag, hvis hun ikke ændrer sine anbefalinger.

    Jeg havde især hæftet mig ved, at Helen Latifi frimodigt skrev, at diabetespatienter sagtens kan faste – no problem. Min tidligere mand var fra sin teenagetid diabetiker og måtte hver dage give sig selv injektioner, og jeg vidste, at det som Latifi anbefalede kan være direkte livsfarligt. Jeg har flere gange oplevet, hvad det medførte, når min mands insulin ikke var i balance med kosten og drikkevarerne, det er meget uhyggeligt at stå med et menneske, der går i insulinchok. Det endte med at koste ham livet alt for tidligt.

    Hvad med denne dreng, var han fastende? Kunne han tåle at faste?

    Hvad vil lægestanden gøre ved disse nye islamistiske læger, der ikke holder deres lægeløfte og lader islam tage over i stedet?

    http://jp.dk/indland/article1825402.ece

    http://tiny.cc/Tt44n

    • Drengen var tyrkisk og overvægtig:

      Død dreng blev mobbet
      Den 12-årige dreng, der døde af et hjerteanfald i fredags, blev mobbet på sin gamle skole, men efter skiftet til Furesø Privatskole blomstrede han op

      Den 12-årige dreng, der

      På sin gamle skole blev drengen, der er af tyrkisk afstamning, mobbet på grund af sin overvægt, men efter skiftet til Furesø Privatskole blomstrede han op.

      – Han blev drillet på sin gamle skole, men han var en sød dreng, der blomstrede op, da han skiftede til os i 3. klasse, fortæller skoleleder Hasan Ademovski til ekstrabladet.dk.

      Furesø Privatskole har 90 procent tyrkiske elever, og lørdag havde skolen arrangeret stor fest i anledning af ramadanens afslutning, men festen blev naturligvis aflyst efter det tragiske dødsfald.

      Forældrene blev orienteret via en mail lørdag, og tirsdag blev eleverne tilbudt psykologhjælp, da skolen havde lukket i går på grund af ramadanens afslutning.

      Drengen led angiveligt ikke at nogle alvorlige sygdomme, og via en obduktion skal lægerne nu finde frem til dødsårsagen.

      (Ekstra Bladet)

      En kombination af overvægt og ramadanens afslutning? Vi må vente og se.

  • Vivi Andersen

    Lotte

    ….. at vi snart kom til den del af snakken der går på hvordan og hvorfor islam er en dårlig ideologi……….

    Mener du virkelig det du der skriver alvorligt ?

    I så fald er der en mængde diskussioner der er gået dig forbi både herinde på Snaphanen, på Uriasposten og ikke mindst på de engelsksprogede blogs.

    For ikke at tale om de efterhånden meget store antal af bøger, skrevet af folk der har beskæftiget sig med islam i masser af år og som fremlægger, under henvisninger til hvad der foregår derude i virkeligheden, hvorfor islam er skidt for mennesker og hvordan dette denne elendighed viser sig.

    Forøvrigt udgiver Trykkefirhedsselskabet en ganske glimrende af slagsen d. 1. okt. 2009 under titlen

    ” 1400 års krigen. Islams strategi, EU og frihedens endeligt.” skrevet af lars Hedegaard og Mogens Camre.

    Jeg må tilstå jeg er blevet i usædvanlig dårlig humør siden jeg er begyndt at læse bogen .

    Det er så nedslående sandheder de 2 forfattere fremlægger.

    Ikke at vi ikke anede meget af det i forvejen, men at se det på tryk gør altså et voldsomt indtryk på mig fordi jeg ikke efterfølgende længere kan unddrage mig tankerne om at det er for sent at agere imod omkalfatringen af de europæiske lande, som foregår lige for øjnene af os.

    Hvad enten vi giver opholdstilladelse til et par eller 10 kriminelle irakere eller ej, gør det ikke nogen forskel i det samlede billede.

    Og det fordi der ude i kulissen står mange, virkelig mange andre kommende asylansøgere og indvandrere fra de arabisk-islamiske lande på spring, folk som vi ikke har nogen muligheder for at vægre os imod bl.a. takket været EU, EF-domstolen og Metock-dommen.

    Billedet viser, at vi i realiteten er frataget vores selvbestemmelse.

    Vi kan ikke selv længere bestemme hvem vi vil have ind i landet og hvorfra disse mennesker vi lukker ind skal komme.

    Hvad enten vi bryder os om det eller ej er Danmark blevet til Region Nord i EU-systemet – og vi bilder os ind at have selvbestemmelse her i regionen, hvilket vi ikke har.

    Måske det var nådigt mod os selv om vi overlod statsministerposten til venstrefløjen og Sosserne, idet de vil sørge for at fremskynde den omkalfatringen.

  • JensH

    @Mette

    Ja, jeg kan godt huske Jostein Gaarder rædselsfulde kronik, som såvidt jeg husker vakte en del international opsigt. Men jeg vidste ikke at han havde økonomsike interesser i et ‘indvandrertæt’ (eufisme for muslimsk kvarter formoder jeg) kvarter i Oslo. Men i så fald må denne anti-semitiske kronik vel have givet ham noget ’street-credit’ i derre kvarter.

    Men det egentlig mærkeligt så forhadt Israel er blevet i Norge og Sverige. Bevares, vi har så sandelig også vores hjemlige Israel-hadere i centrum-venstre, men det forkommer mig at hadet til dette mellemøstens eneste demokrati er meget mere udbredt og intenst i Norge og Sverige. Har jeg ret i fornemmelse??

  • Mette

    Ja, det har du i hvert fald ret i for Norges vedkommende. De overanstrengte sig jo heller ikke for at redde deres jøder under krigen.

    I Danmark er Jostein Gaarder kendt for “Sofies verden”, og sådan er det i mange lande og dermed slut. Men i Norge er han et ret stort navn i det hele taget og har åbenbart tjent så mange penge, at han kan foretage impulskøb i den størrelse. De mangler ikke penge deroppe.

    Jeg har et indlæg liggende i filteret.

    • Beezy

      Jan Guillou har heller ikke levet forgæves. Tænk på hans forbindelse til PFLP.
      I øvrigt er det mærkeligt, at folk måske nok tager afstand fra Blekingegadebanden, men uden at overveje, hvilken ideologi de arbejdede for – f.eks. i de seneste udsendelser tages dette som gode varer.

  • @Vivi

    “Mener du virkelig det du der skriver alvorligt ?

    Altid. Ellers gør jeg opmærksom på det. Gør mig umage med at skrive hvad jeg præcis mener.

    “I så fald er der en mængde diskussioner der er gået dig forbi både herinde på Snaphanen, på Uriasposten og ikke mindst på de engelsksprogede blogs.””

    Med vi menes, man, enhver, kongeriget, medier i bred forstand, mennesker på gaden. Alle har en holdning, de fleste aner bare ikke på baggrund af hvad.

    Hverken Uriasposten, Snaphanen eller Sappho rammer særlig mange mennesker. I al respekt.
    Det brede mediebillede er lige til at lukke op og skide i…..

    I blogverdenen er der ikke meget, der går min næse forbi 🙂

    Jeg har spurgt…Hmm…et slags på tasken 20 mennesker, om de har læst Koranen. Jeg har til dato ikke fået et JA! (udenfor denne verden), men det har ikke afholdt folk fra at mene. Blandt andet at der var noget galt med mit menneskesyn fordi …. Ja i kender jo smøren…..

    For en uge siden, landende jeg så her:

    http://www.karenwest.dk/blog/?p=405

    og her:

    http://www.karenwest.dk/blog/?p=383

    Hvor jeg forsøgte at argumentere “islam-sagen” godt assisteret af bl.a. Jørgen Laursen.
    Det holdt hårdt.

    Der er flere af den slags debatter end der er uriasposte og snaphaner. Det er dem, jeg gerne vil have fingrene i.

    Og det mener jeg meget alvorligt.

    Min egen blog går pt. ud på, at vi skal til at tale mere om europæisk idehistorie fremfor islam, islamofobi op og ned på krænkelse. Jeg vil blæse på, hvem der føler sig krænket. Til gengæld vil jeg gerne være med til at eksponere den sag jeg GERNE vil dele ud af. Islam kan jeg desværre ikke dele ud af. Ideologien er vejet, og fundet for let. Bl.a. takket være Williams gigantarbejde med at læse og udlægge netop DEN bog for almenvældet. Europæisk idehistorie skal ud med et lixtal, der er vedkommende for mange. Det vil helt naturligt give islam baghjul simpelthen fordi, det ikke er kompatibelt med samme.

    Og så skriver jeg sjældent kommentarer steder, hvor jeg er (næsten) enig. Det er jo ligegyldigt. Det rigtig interessante sker selvfølgelig der, hvor man er lodret uenig.

  • JensH

    @Steen

    Jeg sidder netop nu og ser programmet ‘Debatt’ på SVT2. De ‘debatterer’ hvordan man skal bekæmpe et fænomen som SverigesDemokraterne. JImmy Åkeson er faktisk inviteret med i studiet, men ‘kampen’ står stort set mellem hamog resten af de inviterede publikum + studieværtinden. Det er endnu ikke lykkedes Åkeson at få lov at tale ud. Det vist bare meningen han skal sidde og tage alle ’stødene’ fra de øvrige indspiste debattører.

    Danmark og DF bliver selvfølgelig hele tiden hevet frem som skræmme-eksemplet, og Lena Sundstrøm er der selvfølgelig også i studiet som de Svenske mediers nykårede ‘Danmarks-ekspert’. Ordet “främlingsfientliga” bliver stort set brugt i hver sætning disse Svenske tågehorn udtaler. En helt igennem klam udsendelse. Svensk ‘demokratisk’ debat når den er allerværst.

  • @Mette

    http://www.religion.dk/artikel/313189:Synspunkt–Darwin-er-snart-aarhun dredets-stoerste-joke

    Følg den.
    Hvis jeg, som eksaminator i videnskabsteori, fik sådan en stukket ud, så ville jeg ikke bare dumpe, jeg ville dumpe med anbefaling om, at vedkommende skulle begynde helt forfra.

    Islam skal kvases med idehistoriske pointer af folk der ved, hvad de taler om.

    • Mette

      Lotte

      Jeg ville også kvase Helen Latifi for det svineri, og jeg ville gøre mere end det, for jeg ville opfordre hende til grundigt at overveje sin situation og ikke lægge skjul på, at jeg mener, at hun ikke besidder de rette evner til at blive læge indenfor det danske sundhedsvæsen. Samt at hun med sin ringe vurderingevne og ubetvingelige trang til manipulation burde holde sig fra alt, hvad der hedder vestlig videnskab.

      Det er meget for dårligt, at Kristeligt Dagblad optager et så hadsk et indlæg med så mange pseudovidenskabelige flop, og det vidner mest om racisme, at man ikke har afvist det. Racisme fordi man godtager noget latterligt vrøvl, når det serveres af en muslim. Vi andre ville aldrig have fået optaget det.

      Men igen, det danske sundhedsvæsen tillader åbenbart, at typer som denne islamist får lov til både at erhverve en lægeuddannelse og fører sig frem på den. Hvis ingen stopper hende, får hun meget på sin samvittighed men er antageligvis fuldstændig ligeglad.

    • Janne

      “Islam skal kvases med idehistoriske pointer af folk der ved, hvad de taler om.”

      I forhold til islam er vi alle empirister. Husk det! Imamer og islam forskere og nogle politikere vil meget gerne have at islam kun er for lærde og skal sættes op på en piedestal, som vi ikke må kritisere, men sådan spiller musikken ikke i et oplyst og demokratisk samfund.

      • Janne

        Den var til Lotte.

  • Niels Hansen

    En solskins historie fra de varme lande:

    “60-årige Mona Egebjerg vendte 14. juni hjem til sin mand med kraftige hovedskader, som hun – stærkt konfus – forklarede, at hun havde fået, da tre drenge skubbede hende omkuld.

    10 dage senere døde hun af sine kvæstelser i hovedet.

    Politiet har siden efterforsket sagen og afhørt tre drenge på 13 og 14 år, der erkender at have været i kontakt med kvinden.

    – Men billedet er helt omvendt, for drengene har faktisk forsøgt at hjælpe Mona Egebjerg, efter at hun var faldet og blødte fra hovedet, siger efterforskningsleder Henning Svendsen og fortsætter:

    – De tre drenge tilbød den blødende kvinde at ringe efter en ambulance, men hun afviste og vaklede videre. Da de var bekymrede for hende, fulgte drengene efter, indtil hun kom til en Statoil-tank, hvor hun tørrede blodet væk med en papirserviet. Så gik de videre.”

    http://ekstrabladet.dk/112/article1226408.ece

    • Mona Egebjerg var borgerservicechef i Gribskov Kommune og leder for et kvinde krisecenter .

      Det var røveri da de krævet “penge og mobil telefon” , jeg skrev om sagen dagen efter på min blog hvilket fik familien til at reagere . Jeg tog mig også den frækhed at ringe til Gribskov Kommune for at vejer stemningen over på “berigelsen” af en så central person .
      Ikke bare central i det kommunale system , men præcis den med ansvar for hele borgerservicesen .

      Og tro mig det kan simpelhen ikke bliver mere tragisk og grotæsk , slæt ikke hvis man søger lidt på hvad Mona Egebjerg kom fra og hvad hun var engageret i med liv og sjæl ! . . .

      Min Ekstrabladsagtig samtale med Mona Egebjerg´s kollegaer i Gribskov Kommune vil jeg ikke citere noget fra , men bare sige at den var god nok , og en helt del mere til . . .

      Tre indvandre drenge på 13 og 14 år rovmyrdet forstads “Mother Terese ”

      En sandt og modbydelig klart overskrift på hvor vi står i dag . . . .

  • Vivi Andersen

    Lotte

    Og hvor ER så alle de folk der ved hvad de taler om ?

    Og hvad med alle os andre, der ikke er op på det niveau som du ønsker skal være fremherskende – vi skal måske pænt lade de vidende diskutere og nøjes med at høre på og/eller læse med ?

    • Jeg vil nok også efterhånden mene, efter at have fulgt Lottes mere og mere kryptiske og dunkle udmeldinger her, at det er på høje tid at få nogle navne og kildehenvisninger på bordet. Det kan godt være du er eksaminator i idéhistorie, Lotte, men nogen great communicator er du s’gutte. Hvis vi ikke er for uværdige, kunne vi så ikke lige få en liste med navne på og bøger af folk der ved hvad de taler om – udsagnsord og tillægsord og den slags behøver du ikke spekulere på.

  • Det viser meget godt hvilke side MSM er på i spørgsmålet om venstrefløjens mange “initiativer” den sidste tid .

    Selv om kritikken er massiv og brutal i blogosfæren af den måde Kirkeasyl , Asylret , Det grå guld for mere berigelse” og hvad de nu hedder allesammen agerer , så er tavsheden blandt MSM lammene som en Ramadan afslutning i Århus .

    Hvorfor stilles der ikke spørgsmål til Said Parvin formand for Asylret omkring deres “jule amnesti” hvor dybt kriminelle og udvisnings dømte personer blev løsladt efter Asylret´s massive hylen , trusler om retssager om brud på menneskerettigheder , underskrift indsamlinger , fakkeltog og fælledes sang.
    Men overhovedet ikke et ord om HVEM det var vi snakket om og hvorfor politiet og retsvæsen mente de skulle bag lås til deres fly gik ? .

    Nu får Asylret så i stedet en pris overakt af kommandant Johanne Schmidt Nielsen i 3F bunkeren i Valby .

    Noget vi jo nok skal høre mere om i MSM ! .

    “Gelsted-Kirk-Scherfig-Fondens årlige pris går i år bl.a. til Asylret ved Said Parvin.

    Hædersprisen uddeles hvert år til en person eller organisation, der har ydet en betydelig indsats bl.a. for fremme af social eller etnisk ligestilling og fred.

    Fondens bestyrelse finder, at netop Asylret har gjort sig fortjent til at
    modtage en pris i år, for deres arbejde med at forhindre Danmark i at overtræde Menneskerettighederne ved at nægte 22 herboende irakere ophold af humanitære grunde.

    Den danske regering har i stedet valgt at udvise de irakiske asylansøgere til en uvis skæbne i et land præget af vold og bombeangreb.

    Prisen er på kr. 10.000,- og motiveres af Johanne Schmidt Nielsen, MF for
    Enhedslisten ved et arrangement den 7. november 2009 hos 3F, Trekronergade 26, Valby.

    Udover Asylret uddeler Gelsted-Kirk-Scherfig-Fonden samme dag pris til
    skuespiller Flemming Jensen, entertainer Jesper Klein og til Sjakket.

    På bestyrelsens vegne
    Gitte Thomsen
    formand “

    • Victor

      Nu har jeg ikke læst andet af Gelsted end hans Homer-gendigtninger. Men jag har sgu læst nok Scherfig – prælat var et skældsord for ham – og Kirk, der mere end de fleste andre forfattere, gjorde grin med religiøse narrehatte.

      Sikke en jammer.

      • Undskyld men jeg er stadig ved det med hvad fanden Flemming Jensen, Jesper Klein og Sjakket lige har gjort for freden og etnisk ligestilling ? .

        Snakker vi lys dansk “Kvik Nisse” møder velintegreret “Calypso Nisse” i tideliger slavekoloni , eller hvordan ?

        Det giver overhovedet ingen menig noget at det der sker fortiden , er folk splitter ragende sindsyge ?

    • Janne

      “Udover Asylret uddeler Gelsted-Kirk-Scherfig-Fonden samme dag pris til
      skuespiller Flemming Jensen, entertainer Jesper Klein og til Sjakket.”

      I stedet for kun at være syrlige, så synes jeg at vi skal forsøge at gøre en del af den gamle forfatterkultur til vores egen. I stedet for at skubbe Gelsted, Kirk og Scherfig fra os, så skal vi holde fast på dem som en del af vores danske kultur. Hvis Pia & Co. kommer ind over der, så skal I se Enhedslisten & Co. lave grimasser. 🙂

      Kirks religionskritik passer netop ikke sammen med kirkeasyl, men sammen med islamkritikere i dag, synes jeg. Tidsskriftet Nomos har for nylig kigget på Villy Sørensen som kulturkonservativ – det samme burde ske med Gelsted, Kirk og Scherfig. Jeg er godt klar over at de var meget, meget venstreorienterede, men alligevel. Alle tre forfattere – til trods for deres politiske ståsted – er hamrende danske, hvis I spørger mig. Giv mig religionskritiske Kirk tilbage! Tænk blot på romanen Fiskerne, som også er filmatiseret. Den er blevet højaktuel nu. Gelsted har skrevet skønne digte og Sherfig Det forsømte forår og malerier. Disse forfattere/kunstnere skal EL ikke have lov til at sætte sig på. De må dele med os andre. Med DF f.eks. 🙂 Netop disse forfattere kan bruges proaktivt i forhold til venstrefløjens leflen for islam.

      • Janne

        Det kunne være skønt hvis DF og V og K på en eller anden måde tog disse forfattere til sig, for det er deres religionskritik DF og V og K har brug for i forhold til den islam-konservative venstrefløj.

        • Janne

          Jeg mener, vi behøver ikke at opfinde den dybe tallerken igen, for den danske kultur er fuld af religionskritik – i ældre kulturradikale og venstrefløjs romaner, digte, noveller og i malerier. Det er blot at tage dem til os og bruge dem. Gøre dem levende igen. Religionskritik er en del af den danske folkesjæl.

  • Citat fra Danmarks Statistiks rapport Indvandrere i Danmark 2008.

    “Mænd under 30 år med flygtningebaggrund er i højere grad kriminelle end mænd i samme aldersgruppe, der ikke har flygtningebaggrund.
    Blandt flygtninge er der fx 18 pct. af de 20-29-årige, der er dømt for kriminalitet, mens det kun gælder for 14 pct. af de 20-29-årige mænd med andet opholdsgrundlag. For mænd over 30 år er mønstret det omvendte; her er der en mindre andel af flygtningene end af personer med andet opholdsgrundlag dømt for kriminalitet.”

    Sikke en kvittering for gæstfriheden.

  • Mette

    Thomas.

    Ja. Det vil sige, at det er næsten hver femte unge flygtningemand, der takker for gæstfriheden ved at begå kriminalitet. Ak, hvor forandret. Som Blicher skrev.

    Og som Kurt Westergaard skrev i en tekst til en illustration i JP i søndags: “Husk, næstekærighed kan være en ugengældt romance!”

    Forresten, mens jeg husker det, god vind til høstmødet. Skulle gerne have deltaget.

  • @Vivi og LFPC

    I er gamle debattører. Jeg er enig med jer i langt det meste i skriver, her og på Uriasposten.

    Siden hvornår blev det til et spørgsmål om at komme OP på nogens niveau?

    @LFPC

    Jeg er ikke eksaminator i videnskabsteori, og det skrev jeg vist heller ikke. Jeg skrev, fordømmende fordi jeg bliver gal i skralden når jeg ser sådan noget BRAS i en dansk avis, at såfremt jeg havde haft den opgave, var damen dumpet med et brag og lidt til.

    Er du venlige at sætte en finger på det sted, hvor jeg gjorde mig skyldig i at mene dig og øvrige kommentatorer uværdige?

    Så den her er da helt afmarcheret:

    “vi så ikke lige få en liste med navne på og bøger af folk der ved hvad de taler om ”

    Hvordan kom det til at fremgå, at jeg mener der er folk til at hente ned fra hylderne?

    Du kender allerede listen. Du læser formentlig de samme debatbøger som jeg gør at dømme på denne og tilsvarende siders anbefalinger.

    • Jeg accepterer det selvsagt hvis du siger at du ikke mener det jeg har tillagt dig. It takes two to tango, og kun vil jeg fastholde, at dine formuleringer kan virke uklare og ufuldstændige. Som om du kommunikerer med én du kender godt, så du ikke behøver at fuldføre sætningerne. F. eks.

      Hvis jeg, som eksaminator i videnskabsteori, fik sådan en stukket ud, så ville jeg ikke bare dumpe, jeg ville dumpe med anbefaling om, at vedkommende skulle begynde helt forfra.

      Islam skal kvases med idehistoriske pointer af folk der ved, hvad de taler om.

      – “som eksaminator” kan læses både som om du er dette, og som noget hypotetisk, og det var altså det sidste. “Som ved, hvad de taler om” fejllæste jeg i forlængelse af hvad jeg opfattede som uklare indvendinger mod – ja, mod hvad? – som endnu en indvending. Formuleringen kan implicere en løftet pegefinger.

      Nok om det, siden vi mere taler om form end om substans.

  • @LFPC

    Jeg kan godt se, den kan misforstås. Jeg er ikke formelt uddannet til at eksaminere i videnskabsteori men har til gengæld viden nok til at gennemskue, når jeg ser en klaphat i noget der nærmer sig den disciplin.

    Helt enig med Mette.

  • @LFPC

    “Som om du kommunikerer med én du kender godt, så du ikke behøver at fuldføre sætningerne”

    Helt igennem skyldig. Og det beklager jeg.
    Jeg har læst mere af jer, end i har kommunikeret med mig.

    Det ufuldstændige vil jeg stramme op på.

    Herinde.

    Min egen blog har et helt andet udgangspunkt, hvor min ambition er, at enhver (mange) forstår, hvad jeg skriver i henhold til både idehistorie og bredere filosofi. Tanken er, at jeg med min “filosofi-for-dummies” kategori, systematisk kan indføre mine læsere i humanistisk videnskabeteori og idehistorie med henblik på at endnu flere kan lave en potent politisk kobling, der holder vand og giver elendige ideologier noget baghjul og debat et løft. Kald det bare et opdragelsesprojekt.

    På den konto, er det faktisk meget lærerigt at gå over til naboen og kvaje sig lidt 🙂

  • Pk

    Mette citere den gode Blicher.”Ak, hvor forandret”. Er glad for den gode digter og har brugt det citat
    mange gange. Når een er 65 år ,så er der grundlag for det.
    Lad os nu bruge “Life of Brian” til at forstå vores situation i dag.
    Kan I huske John Cleeses revolutionære gruppe holder møde og hvor er de vrede på romerne.
    Så siger en:”Hvad har romerne gjort for os”? Stilhed og en nu kommer svarerne :”bedre undervisning,rent vand,bedre veje og
    sikkerhed på vejene.” Kan ikke huske om der er flere.
    De voldelige muslimer og andre voldelige indvandrere er kommet til et ganske fantastisk land. Gratis undervisning og lægehjælp.
    Penge i stride strømme og lejligheder, som stilles til rådighed.Penge for ikke at arbejde. Og de første årtier en gigantisk moralsk
    støtte fra Soc,SF og de Radikale. Ofte vendt mod den oprindelige befolkning.
    Så kære Mette; for mig er Steen Steensen Blicher og Monty Python vidunderlig kultur og Islam det modsatte.

    Ak, hvor er vores land forandret.

  • @Janne

    Når jeg skriver af folk der ved, hvad de taler om, så mener jeg ikke nødvendigvis “lærde”.eller universitetsfolk, så stor ærbødighed har jeg slet ikke for det formelle uddannelsessystem, men det kan du selvfølgelig ikke vide om mig 🙂

    Jeg kender universitetsfolk, der har 10 års uddannelse, hvis indsigt kan stå på bagsiden af et frimærke.

    Og så kender jeg folk, der ikke har en dags formel skoling i analyse, der er dygtige kritikere.

    Af samme grund er jeg meget begejstret for Williams gennemgang af ” de hellige skrifter”.

    • Janne

      Det er godt at du uddyber, hvad du mener, jeg kan ikke læse dine tanker. 🙂

      Jeg mener nu heller ikke at man behøver at kunne skrive og tænke som William Jansen, for at deltage i debat. Det skal alle kunne. Det gælder også når emnet er islam. Særligt fordi religion nu i høj grad bruges som et magtredskab.

      • Janne

        Særligt fordi religion nu i høj grad bruges som et magtredskab. Et politisk magtredskab. Se blot hvordan ramadan bruges til at få islam (og dermed koranen og dens menneske- og samfundssyn) ud i gaderne, ind på skoler, ind på rådhuse, ind på Christiansborg, på Rådhuspladser, ind på sygehuse og på universiteter etc. I Århus er ramadanen nu også blevet brugt til at kalde til bøn over højtaler. Det er langt ude. Og venstrefløjen hjælper desværre til.

  • Janne

    Ang. ‘junglen’ i Calais

    Kvinder dør i barselsseng i ulande:

    ”I Sierra Leone, ett av verdens fattigste land, dør én av åtte kvinner i forbindelse med svangerskap og fødsel.”

    (…)

    ”I Sierra Leone er diskriminering et stort problem, og kvinner har lav sosial status. Her ligger mye av forklaringen på den høye dødeligheten, mener Khan.”

    h t t p://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=589985

    i andre ulande forlader mænd kvinder og rejser væk.

    ”…interimistisk lejr med omkring 150 afghanske drenge og mænd ved Calais.”

    (…)

    ”De fleste af afghanerne er kommet fra Afghanistan ved hjælp af kostbare og farlige hemmelige rejser.”

    h t t p://politiken.dk/udland/article793495.ece

  • Mette

    Kære Pk

    Den scene, som du henviser til i “Life of Brian”, er kostelig. De sammensvorne bliver jo ved med at finde gode ting, som deres ærkefjender romerne står for. 🙂

    Jeg lo også meget af den scene, hvor Brian holder tale til et folkehav og råber noget i retning af “I er alle indvidualister”, hvorefter folkehavet bekræfter med een stemme: “Vi er individualister”. Med en enkelt undtagelse, der bjæffer: “Ikke jeg”. Aldrig har så mange været “individualister” på samme måde som i dag, hvor det ligefrem er en religion at være det.

    Blicher ja. Da min farmor døde, havde jeg kort forinden lånt to bøger af hende, som jeg siden beholdt. Den ene var et af bindene i min farfars udgave af Blichers samlede værker, og den anden var Martin A. Hansens “Agerhønen”. Tolv år senere befandt jeg mig i stor nød uden nogen at spørge til råds og begyndte i min kvide at studere min farmors familie, som jeg altid havde fået at vide, at jeg ligner. Og ad mærkelige veje nåede jeg i første omgang frem til Niels Blichers kirkebøger på landsarkivet i Viborg, der med bittesmå men faste bogstaver tillige er en slags lokalhistorie, og som også førte til læsning netop af en af de noveller, der befandt sig i den bog, som jeg ikke fik afleveret. Den viste sig at have et fint noteapparat med lidt slægtshistorie, og så begyndte puslebrikkerne at falde i mønster. Så hvor om alting er, da jeg var familiens sorte får, var jeg blot fulgt jeg blot i min farmors spor og hendes slægtnings, som Blicher kredsede om, og ingen af os havde forugående vidst, at vi gjorde det. Jeg skrev senere en sang til min mor på hendes 70 års fødselsdag, der gik på melodien til “Til Glæden” (Hulde engel! osv.), og den var morsommere end de fleste fattede og også mere alvorlig.

    Når man ikke aner sine levende råd kan man have stor glæde af at føle, at man har rødder. Vi har dem jo allesammen. At være løsrevne individualister og globalister er ikke noget at stile efter. Men at tilhøre en lille homogen nation, hvor mange små historier på godt og ondt løber sammen i den store historie er særdeles meningsfuldt, synes jeg.

    LFPC bruger udtrykket, at vi kæmper for Danmarks sjæl, og det er præcis det, jeg føler. Mange af os bruger af samme grund stærkere ord, end vi normalt anvender. Det er jo ikke for meget at sige, at det danske folk bygger på et meget gammelt skæbnefællesskab, der har udviklet en fælles myte. Nøjes vi med at gå omkring 150 tilbage, havde de fleste af os for eksempel en eller flere slægtninge, der pludselig var i den uvante situation, at de var blevet soldater, så at sige uden forudgående træning, og led et fælles nederlag, som de fleste i nutiden kan fatte omfanget af. Også den gang var der Tøger Seidenfaden typer, der satte andres liv unødigt på spil for selv at brillere. Og sådan kan vi godt regne med, at det fortsætter bagud med de sejre og nederlag, der gjorde landets befolkning til det, vi er.

    • Beezy

      Prægtigt tænkt og skrevet, Mette! Helt enig. Jeg har arbejdet i adskillige lande igennem årene, og oplever derfor intensivt den erfaring, som du er kommet til på anden vis.

      • Mette

        Tak for de pæne ord, Beezy, nu blev jeg glad. Jeg har boet i fire lande og holder af dem alle, men har også erfaret, hvor dansk jeg er, skønt jeg engang mente det modsatte.

    • PB

      Når du nu nævner Martin A. Hansen, kommer jeg ,i det du længere henne skriver om generationers skæbnefællesskab der har formet befolkningen, også som uforberedte soldater der pludselig er kastet ud i krig, til at tænke på “Lykkelige Kristoffer”, en fantastisk fortælling fra/om den tids Danmark.

      • Mette

        PB.

        “Lykkelige Kristoffer” findes også her, meget fin bog. Der er mange forløb i vores historie, som jeg godt kunne tænke mig, at der blev lavet film om. “Flammen og Citronen” var en stor publikumssucces, og at folk tænkte længere end handlingen, var jeg ikke i tvivl om. Jeg så filmen i en stor fyldt biograf, og der var dødsstille, da den var slut, og folk gik ud.

  • Pingback: Politisk racisme « Veritas Universalis()

  • Efter min mening er William Jansen ikke så lidt af et tågehorn. Han går helt systematisk glip af det væsentlige. Og nej: jeg gider ikke finde eksempler…

  • En noget bedre koran-analyse er Robert Spencers. Det er alle kapitler, der analyseres her. Der er link til en dansk udgave nederst på denne side: http://www.jihadwatch.org/quran-commentary.html

  • @Universalgeni

    Så vidt jeg ved, har ingen dansk forsker udlagt koranen på litteraturanalytisk og filosofisk grundlag nogensinde. Og det er selvfølgelig fordi, de ikke tør. På samme konto er Williams initiativ godt.

    Jo flere analyser jo bedre. Kvaliteten af dem, er jeg principielt set ligeglad med.

  • “Jo flere analyser jo bedre. Kvaliteten af dem, er jeg principielt set ligeglad med.”

    For nuværende. Ethvert initiativ på kontoen bør hilses velkomment. Alene med henblik på at give frygten baghjul.

  • Spencers arbejde er uhyre korrekt. Behandlingen af de islamiske kilder er eksemplarisk, metodeapparatet er på plads. Jansen skriver jo sådan set bare et 100 sider langt læserbrev.

  • “Jansen skriver jo sådan set bare et 100 sider langt læserbrev.”

    Og Kurt Westergaard m.fl. tegnede også bare en tegning. Der for så vidt ikke havde enorm kunstnerisk værdi.

    Mange bække små.

    🙂

  • Pk

    kære Mette. Tak for dit dejlige indlæg. Du taler om rødder blandt andet.
    Mine er tyske og franske med en familie, som har boet i vores land i ca 400 år.
    Var emmigrant i AUS. og havde taget to bøger med .Scherfigs Frydenholm , som et minde
    om det ikke så perfekte land. Den anden var J.V. Jensens Kongens fald. Det at være dansker i Danmark.
    Det er bestemt en stor værdi at have rødder.
    Hvem ved? Måske bor danskerne i Canada og Argentina een dag, og tænker tilbage på det gamle land.
    Ha det godt…

  • Mette

    Kære Pk

    Var de mon huguenotter, og er der mon noget, jeg helt har misforstået, driller du mig en lille smule? 🙂

    Frydenholm opgav jeg, fordi jeg fandt den for ond. Måske ville jeg tænke anderledes i dag.