3
okt
Seneste opdatering: 4/10-09 kl. 1646
33 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Khaled var frihedens store stemme i 1980’ernes Algeriet, hvor folkemusikken raï trodsede diktaturets mørkemænd. Han var stjerne i sit franske eksil, men hans sange om drukture og utroskab var blevet noteret af hjemlandets fundamentalistiske mørkemænd, og Khaled figurerede højt på deres dødslister. Kongen af Rai, Aïcha’s far spiller i Vega d. 8 oktober.

“Aisha” som lidenskabelig kærlighedssang: Som man kan se ved at sammenligne denne originalversion (1996), der musikalsk er  langt bedre, med Outlandish´, så er det to helt forskellige  kvinder de besynger. Cheb Khaleds drømmesyn er en fri, ikke for fastholdere, kortskørtet, utilsløret kvinde med neglelak og tyk læbestift, der forsvinder fra ham og teaterscenen op i luften som en arabisk Columbine. Aben man ser i flere glimt, er også lige ud af Commedia dell’Arte, der ikke var kendt for sin snerpethed inden kirken udrensede uartighederne. Det kunstgreb klarer Outlandish 400 år senere på 4 minutter. “Halal-versionen” eller kunstnerisk forræderi og snylteri kan man alt efter behag kalde deres islamiserede, klorblegede udgave. De der læser fransk, kan se at også Outlandish´ tekst er en næsten hel-amputeret, primitiviseret version af originalen. Det giver alt i alt god mening, at Outlandish anvender islamistiske referencer og optrådte på “Islamofobi-konferencen” i 2006 sammen med 1200 andre kønsadskilte mørke-mænd og kvinder, der samlede sig for at afpresse Danmark. Netop de bornerte  typer Khaled måtte flygte fra i 1986. Khaled er dagens hit på bloggen. Han er det moderne Mellemøsten, der i dag må gispe efter vejret også i Europa. Der er andre sange på nettet, for eksempel Didi. Hør den flot producerede lyd med hovedtelefoner. (En anden algierer der er truet ud af landet, er Souad Massi, der synger en blanding af country og fado med orientalsk præg, for eksempel her i Moudja.)

S- kommune har fået nok

Katrineholms kommun vill ha ett mottagningsstopp av flyktingar från och med nästa år, det skriver kommunstyrelsens ordförande, socialdemokraten Göran Dahlström, i ett brev till Länsstyrelsen. Kommunen klarar inte längre av att ta emot flyktingar på ett bra sätt, enligt kommunledningen. (S)-politiker vill ha flyktingstopp, hør interviewet.

Hedegaard: Islam er stor og bliver større

Som den rettroende muslim, han er, kender den tyrkiske ministerpræsident Erdogan naturligvis islams og Tyrkiets historie som sin egen bukselomme. Så når han taler om at genoprette Det Osmanniske Riges magt, må det være denne islamiske magtepoke, han har i tankerne. Hvis det var noget andet, han mente, ville han utvivlsomt have sagt det.

Af LARS HEDEGAARD journalist og forfatter, formand for Trykkefrihedsselskabet

Nyheden burde været braget gennem dansk presse, men jeg har slet ikke set den omtalt: Den 21.september kunne et armensk nyhedsbureau citere den tyrkiske ministerpræsident Recep Tayyip Erdogan for at have udtalt, at det er Tyrkiets mål at genoprette Det Osmanniske Riges magt.

Hvis nogen skulle have glemt deres historieundervisning, så var Det Osmanniske Rige et muslimsk imperium med sæde i Istanbul, hvor islams øverste leder, Sheik al-Islam (som man vel kunne kalde en slags sunni-muslimsk pave) holdt til, indtil han blev smidt på porten, efter at Kemal Atatürk i 1924 havde opløst islams såkaldte kalifat i forbindelse med sin antireligiøse revolution. Ved siden af det religiøse overhoved sad der i Istanbul en verdslig leder, sultanen, som efterhånden underlagde sig størsteparten af Mellemøsten og den sydøstlige del af Europa. Han ville gerne have snuppet resten og forsøgte to gange – i 1529 og 1683 – at løbe storm mod Wien.

John-Lars-Kurt

Hedegaard og Westergaard i Ontario i går. I midten National Post’s Jonathan Kay, se The most hated man in Mecca. (mobilfoto)

Var det lykkedes ham at erobre den østrigske hovedstad – og det var på et hængende hår, at det ikke lykkedes – ville vejen være banet til Tyskland og Polen og hvorfor ikke Danmark? I så fald ville den lutherske reformation være endt som en kort parentes i Danmarks historie. Københavns Domkirke ville have heddet Sejrsmoskéen, der ville have været minerater med bønnekald overalt, og forholdene ville have lignet dem, som tyrkerne indførte alle de andre steder, hvor de fik magten. Tænk på Syrien, Libanon, Egypten, Balkan osv. Tænk på de århundredlange forfølgelser af anderledes troende overalt inden for kalifatet.

Tænk på folkemordene på de kristne armeniere, nedslagtningen af de kristne grækere, serbere og andre folkeslag, der var uheldige nok til at komme under Istanbuls jernhæl. Tænk på de såkaldte dhimmier, dvs. ikkemuslimer, der fik lov at beholde livet, men som generation efter generation måtte leve i en tilstand af retsløshed, som blev brandskattet og måtte udlevere deres smukkeste og raskeste sønner til tvangskonvertering og optagelse i sultanens elitestyrke, janitsarerne, og derefter brugt til at holde deres egne kristne familier i slaveri.

Som den rettroende muslim, han er, kender Erdogan naturligvis islams og Tyrkiets historie som sin egen bukselomme. Så når han taler om at genoprette Det Osmanniske Riges magt, må det være denne strålende islamiske magtepoke, han har i tankerne.

Hvis det var noget andet, han mente, ville han utvivlsomt have sagt det.

Men Erdogan er en moderat leder, hører vi hele tiden fra vore politikere i Danmark og EU, som ikke hurtigt nok kan få 70 millioner tyrkere ind i Unionen, således at Europa om 20-30 år kan få muslimsk flertal.

I den forbindelse skal man lægge mærke til, at Erdogan i sin tale om det genoprettede imperium også opfordrede hver tyrkisk familie til at få tre børn. Alle de nuværende medlemmer af EU får betydeligt færre børn – ikke engang nok til at opretholde deres folketal. Så med Tyrkiet i EU vil Europas demografiske omvæltning komme til at gå meget hurtigt.

Og denne demografiske strategi for magtovertagelsen i Europa og resten af Vesten er præcis den, som islams ledende politikere, religiøse chefer og organisationer som OIC, Den Islamiske Konferenceorganisation med sine 57 medlemslande, har lagt sig fast på, efter at de har måttet sande, at de ikke kan erobre Vesten med traditionelle militære midler.

Om dette kan man i detaljer læse i den bog, som jeg netop har skrevet sammen med Mogens Camre. Den hedder 1.400 års krigen og er udsendt på Trykkefrihedsselskabets Bibliotek.

Den er desværre ubehagelig læsning, især for dem, der lukker øjne og øren for det faktum, at islam aldrig har opgivet sit krav om verdensherredømmet.

Det kan muslimer heller ikke, for kampen for at udbrede islam, indtil Allahs religion hersker overalt, er beordret af Gud, og enhver muslim, der ikke aktivt bidrager til krigen, har forskertset sin plads i Muhammeds paradis.

Sådan står det skrevet i Koranen og hadith’en, som er troværdigt overbragte beretninger om profetens ord og gerninger, og som har samme kanoniske status som Koranen.

Kravet om jihad, indtil alle vantro er bragt under islams kontrol, kan ikke fraviges. For Allahs besked til menneskeheden er endegyldigt og ikke kan tages tilbage, ikke omfortolkes, ikke modificeres.

Jihad betyder ikke nødvendigvis krig i vores forstand – altså krig med våben. Jihad kan føres med en lang række midler – også med midler, som vi ud fra en vestlig betragtning ville anse som fredelige. Langt de vigtigste våben i islams arsenal i vores tid er indvandring, der skal føre til en demografisk overmanding af Europas oprindelige befolkninger, kulturelle særkrav så som kvindelig tilsløring, kønsadskillelse og halalkød – der alt sammen har til formål at bevare en separat muslimsk identitet midt i fjendeland og forhindre, at de tilvandrede muslimer bliver opslugt af de oprindelige befolkninger og således går tabt for islams hær.

Så længe de vestlige regeringer ikke har forstået denne grundlæggende mekanisme, er det ganske enkelt latterligt at bruge penge på den såkaldte integration af muslimske indvandrere.

Imamerne, ulema (islams retslærde) og ledende islamiske politikere taler ganske vist om integration, men de mener ikke det samme med det, som vi andre.

Det er ikke meningen, men tværtimod absolut forbudt, at herboende muslimer skal lade sig optage i det danske folk. De skal for enhver pris overtales, tvinges eller trues til at bevare deres separate identitet, kultur og retlige normer.

Erdogan kunne ikke have sagt det tydeligere, end da han den 10. februar 2008 talte til 16.000 tyrkiske indvandrere i Köln: »Jeres øjne og øren har til stadighed været rettet mod Tyrkiet. Den kendsgerning, at I gennem 47 år (dvs. siden de første tyrkere ankom til Forbundsrepublikken ) har bevaret jeres sprog, jeres tro, jeres værdier. jeres kultur, men frem for alt at I til stadighed har understøttet hinanden, fortjener al mulig anerkendelse. .. Ingen kan forvente af jer, at I underkaster jer assimilation. For assimilation er en forbrydelse mod menneskeheden.« Altså: integration er ok, men assimilation er en forbrydelse mod menneskeheden. Det må vel så betyde, at herboende tyrkere, der f. eks. vil skifte religion, gifte sig med en dansker og blive en del af det danske folk, er forbrydere.

Og hvilken “integration” kan der være tale om, hvis tilvandrede tyrkere skal blive ved med at rette blikket stift mod Anatolien og leve, som om de stadig befandt sig der? Og for at bortvejre enhver tvivl om Erdogans politiske projekt er det værd at erindre om en tale, han holdt, mens han i midten af 1990′ erne var borgmester i Istanbul: »Man må enten være muslim eller sekulær! Hvis de to skal sameksistere, skaber de omvendt magnetisme.. . Derfor er det umuligt for et menneske at sige “jeg er muslim” og derefter sige “jeg er også sekulær”. Og hvorfor det? Fordi Allah, muslimernes skaber, har uindskrænket magt.« I 1998 fik samme Erdogan 10 måneders fængsel og et foreløbigt forbud mod at opstille til politiske poster for at have citeret følgende digt: »Moskéerne er vore kaserner, kuplerne er vore hjelme, minareterne vore bajonetter og de troende vore soldater.« Men vore politikere vil have, at vi tager det fuldstændig roligt.

Erdogan mener noget helt andet i dag, får vi at vide. Han er blevet demokrat, sekulær og moderat.

For det siger han selv, når han mødes med vestlige ledere, og ingen af dem har fantasi til at forestille sig, at han lyver, selv om retten til at skjule sine sande hensigter over for vantro – på arabisk taqiya – også er en guddommeligt indstiftet praksis i islam.

Natos nye generalsekretæ r Anders Fogh Rasmussen er i hvert fald helt overbevist om tyrkernes noble hensigter. Ligesom Barack Hussein Obama er han sprunget ud som en af islams varmeste fortalere. Islam er en af verdens mest storslåede religioner, fortalte kan for nylig sine tyrkiske værter, og den skal snart indtage sin retmæssige plads i Europa.

Nå ja, det er ikke gratis at opnå Tyrkiets støtte til Foghs ophøjede placering på de bonede gulve.

Fogh har måttet vælge mellem danskernes og tyrkernes interesser, og da de sidste er mere talrige og mere fremfusende end de førstnævnte, er valget ikke faldet ham svært.

Og da islam er en vidunderlig religion, har vi jo heller ikke noget at tabe ved at overgå til fremmedherredømme. Lars Hedegaard: Kronik: Islam er stor og bliver større [JP 3.10.2009, ikke online]

Erdogan: our goal is restoration of Ottoman Empire might

Turkey’s goal is to live in peace with all countries and restore the might of the Ottoman Empire, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan said. “I believe that each Turkish family should have at least three children. We believe in Turkey’s future and call on everybody to believe,” he said. Dwelling on Turkish-Russian relations, he described them as strategic. “Russia is our partner. The trade between our countries has reached $40 billion,” Milliyet newspaper quoted Erdogan as saying. 21.09.2009

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Vivi Andersen

    Gid en vis mand havde Fogh Rasmussen og samtlige øvrige spytslikkere der sælger ud af Europa til islam.

    Men desværre, det forholder sig som Hedegaard beskriver det – denne, den 3. Jihad mod Europas lande og befolkninger ser ud til at kunne lykkes denne gang.

    Takken kan Erdogan et al stile til europas snorksovende befolkninger og deres impotente politikere.

    Det er det skammeligste, der nogen sinde er sket : at Europa er blevet forrådt af sine egne ledere og til dels af dets egne befolkninger.

  • Mia

    En Aisha med et glimt i øjet!
    Man havde ellers vænnet sig til Outlandish-versionen med en alvorlig og dydig Aisha, der render rundt og prøver at redde børnene. Hendes belønning er tilsyneladende, at de muslimske drenge tænker på den gode dydige pige, når de har det sjovt i baren.
    Jubii! !
    Man bider i øvrigt mærke i, at de muslimske medlemmer af Outlandish ikke gider at klæde sig på traditionel islamisk vis, men foretrækker den vestlige model.
    Det er som om, de vil ophøje kvinden til noget særlig helligt og fint. Noget manden ikke skal forsøge at leve op til, for det ville han alligevel ikke kunne. En opofrende kvinde med et kedeligt liv! Føj!
    Hvis drengene er så vilde med den slags uselvisk og puritansk opførsel, så skulle de måske starte med sig selv. Jeg gætter på, at deres religiøse principper ville bortfalde den dag, de ikke selv kunne tage en dukkert med vennerne, gå i T-shirt og shorts på en varm dag og ikke have sommerromancer til diverse fester.

  • Mette

    Og nu bliver Foghs slyngven Tony Blair nok snart vores præsident.

    Hedegaard har skrevet en virkelig god kronik i et enkelt sprog med en rød tråd, som alle har mulighed for at følge. Han får trukket de lange linier op, og det er hele tiden nødvendigt at have dem for øje, fordi perspektiverne forsøges druknet i småpludren, der munder ud i ingenting.

    Ikke at jeg synes, at sagen om Forsvarsministeriet og Forvarskommandoen ikke er uhyggelig. Det er jo dødsensalvorligt, at vi har så mange klaphatte posteret hos politiet, Politiets Efterretningstjeneste, Forsvarets Efterretningtjeneste og på Christiansborg. Foreløbig trædes vande, vel sagtens for at skjule, at forsvarsministeren er blevet trukket rundt ved næsen af både sin egen departementschef, der tidligere var chef for Politets Efterretningstjeneste, og af Forsvarskommandoen med dens chef spidsen. Denne sag viser, hvor dårligt vi er rustet til at modstå det, som vi står overfor. Det er hovederne, det er galt med. De er ikke tilstrækkeligt intelligente.

    • Man må nok sige, at denne sag er blevet håndteret elendigt.

      Desværre flytter det fokus fra, at en meningsløs pop roman med aktuel baggrund, faktisk røber utroligt meget omkring svaghederne og operations metoderne ved elitestyrkerne. Oven i at den nævner noget som angiveligt er lige så klassificeret, som det altid har været.

      • Mette

        Thomas Bolding

        Jeg har på fornemmelsen, at der er meget mere i den sag, end vi hidtil har fået at vide. Der er flere ting, som slet ikke stemmer, hvordan man end vender og drejer det, måske skal vi tænke langt mere kreativt og politisk. Måske vidste eller anede Seidenfaden noget, som vi andre ikke forestillede os.

        Der har ligget en anmeldelse hos Politiken af bogen, den er skrevet af terrorforskeren Lars Erslev Andersen. Desværre kunne jeg ikke finde den igen. Erslev Andersen synes, at bogen er glimrende, og nævner, at din navnebror ikke afslører noget, som ikke allerede er afsløret af andre militærfolk i deres bøger. Der er mange amerikanske soldater, der har skrevet om forholdene.

        Det nye er, at danskerne får at vide, at det sandsynligvis er korrekt, at vi har udleveret fanger til amerikanerne, og at de kan være blevet tortureret. Og det er også nyt, at vi har soldater, der arbejder som agenter i en gråzone uden sikkerhedsnet. Dette mener Erslev Andersen, at vi har godt af at få på bordet og til diskussion.

        Dette er vel ikke helt forkert? Hele situationen er mere ond og grusom, end det vi er vant til at være indblandet i. Som jeg ser det, er vi i en hærdningsproces, som højresiden men ikke venstresiden har accepteret. Hvad mener du?

        • Hmmm jeg har læst bogen, og den nævner mig bekendt ikke noget om udlevering af fanger, eller bringer nogle lig frem fra skabet. Men jeg kan da have overset det.
          Det er ikke en Guldbrandsen, eller hvad han nu hedder, produktion.

          Der er angiveligt en forestilling fra Politiken omkring at forsvaret vil slukke for den her bog, for at holde ligene i skabene.

          Det er i mine øjne ikke hvad det drejer sig om.

          Det er klart forsvaret ikke kan ud og sige konkret, hvad de er imod kommer frem. Det ville være det samme som at bryde tavshedspligten selv.

          Jeg kan identificere en ting, som jeg klart fik besked på inden for militæret, at det måtte jeg ikke fortælle.
          Detaljer om operationer har altid været heldige, det er de også for amerikanernes vedkommende, som gerne fortæller hovedtræk, men ikke detaljer.

          B.S. Har jo også holdt kæft omkring eventuelle operationsdetaljer, selv om han er blevet udfrittet.

          Det britiske specialstyrker, som kun er lidt med i bogen har også brokket sig over detaljeringsgraden.
          Dem bliver der ellers ikke fortalt så meget om, som om jægernes arbejdsmetoder og opgaver.

          Der er ikke en fis samfundsrelevant information i den bog. Til gengæld er der masser af information, som kan gøre livet sværere, og i værste fald kortere, for jægerne.

          Samt information, som jeg er ret så sikker på er hemmeligt, og som det er kotume, at enhver soldat får konkret specificeret som hemmeligt.

          Forsvaret har været ude med pegepinden på det han fortæller om sikkerhed ved topmøder, men det er ikke det eneste han fortæller. Det er ikke uden grund, at forsvaret synes det var bedst at standse hele bogen. Det omkring topmøderne kunne have været slettet.

          Det er nok nærmere et eksempel på det mindst sensitive.

          Prøv at sætte det op, hvis der var noget betændt i historien, noget politisk inkriminerende, mord på civile og udlevering til tortur. Så var der skrevet spalte op og ned allerede.

          Der er ikke andet, end en adrenalinjunkies historie om hans trip, og hans gejst med hensyn til at indvie resten af verden i dette.

          Og det er spændende læsning, men går lidt for meget i detaljer.

          Jeg kan sagtens se det, og sagtens se hvorfor den bog gør livet farligt for sådanne patruljer i fremtiden.

          Samt fortæller ting om sikkerheden for VIPs, som ikke tilhører offentligheden.

        • “Dette er vel ikke helt forkert? Hele situationen er mere ond og grusom, end det vi er vant til at være indblandet i. Som jeg ser det, er vi i en hærdningsproces, som højresiden men ikke venstresiden har accepteret. Hvad mener du?”

          Jeg mener at almindelige kamptropper som kommer i kamp, indkalder airstrikes, osv, er i en langt mere ond og grusom situation. Hvor der til tider ryger civile.

          Så man ærgrer sig nok mest over, at man har gjort en sag ud af noget uden lig på bordet, hos Politiken.

          Nu er de så så heldige, at forsvarskommandoem har så travlt med at skyde sig selv i foden, at fokusset er flyttet og deres troværdighed er røget.

  • “Nyheden burde været braget gennem dansk presse, men jeg har slet ikke set den omtalt: Den 21.september kunne et armensk nyhedsbureau citere den tyrkiske ministerpræsident Recep Tayyip Erdogan for at have udtalt, at det er Tyrkiets mål at genoprette Det Osmanniske Riges magt.”

    Hæng dem ikke i detaljer, hæng dem i PKs reb.

    Man føder ikke mange børn i tyrkiets middelklasse. De ender i samme situation som os. De ser reality tv og hører popmusik, går på disco mens de kulturkonservative føder mange børn, der også ønsker et nyt khalifat.
    Sådan er Erdogan en mand før sin tid, men han er blot endnu et skud på stammen i 1400 år islamisk historie.
    For de gamle der faldt, vil der være nye over alt, sådan er det jo, når man føder børn nok.

    Vi andre må nøjes med airstrikes, og det tunge teknologiske gear, som vi alligevel ikke kan bruge til en skid, mod verdens største guerilla hær.

  • Mette

    Han synger jo godt, den Khaled – meget bedre end skabekrukkerne i Outlandish.

    Men jeg bryder mig ikke om de der arabiske og nordafrikanske mænd. Forleden var der igen en debattør, der skrev, at danske kvinder falder for deres store brune øjne, men jeg kender ingen, der har været så dum, og det er også helt hus forbi med mig. Skønt min dejlige far var sorthåret og havde brune øjne, de havde bare ikke det der bedende blanke hundeudtryk, og de kunne lynhurtigt veksle fra det lidt venligt sky til at glimte smalt og farligt. Det samme gælder junior. På det sidste fotografi, som jeg har set af min omkringfarende gut (meget andet ser jeg ikke til ham), ligner han en, der netop er roet over Nordsøen i en vikingeskib og er på vej til at blyndre et kloster m.m.. Det er helt betryggeende at vide, at den slags mænd stadig findes her i landet, og der er da en del af dem. 🙂

    • Janne

      Jeg synes nu at han er en flot fyr, ham der synger. 🙂

      Men ellers er musikvideoen kedelig klassisk. Manden synger, handler og er den aktive, mens kvinden er den passive og meget smukke. Til pynt. Var hun ikke lidt for gammel til at spille Aicha? Aben fik mig til at tænke på Pippi, men Aicha var som sagt kun til pynt i videoen, modsat vores kulturkreds’ Pippi.

      • Benjamin

        @Janne: “Jeg synes nu at han er en flot fyr, ham der synger”

        Det er præcis fordi mange kvinder tænker lige som dig, at det her land er på vej neden om og hjem.
        Flot fyr? Det ved jeg såmænd ikke, det er muligt at kvinder bliver tiltrukket af sådan noget, men det er faktisk også sagen uvedkommende. Interesserer du dig slet ike for hvad han har mellem ørerne? Om han har videregående uddannelse og arbejde? De muslimske lande ligger jo netop omkring de 80, hvad angår gennemsnitlig IQ
        http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality

        Der er desværre alt for mange kvinder der tænker som dig, Janne, og ligger i med Briantyperne og 2G indvandrerne, fordi de er “smarte” eller ser lækre ud. Som følge heraf går det tilbage med den intellektuelle udvikling i vores del af verden. Intelligens er arveligt, og når de dumme mennesker får mange børn og videreført deres ringere arveanlæg, mens de kloge mennesker får få børn, ender det som intellektuelt selvmord.

        • Janne

          Bare rolig, Benjamin. Der er både kvinder og mænd – i alle farver og størrelser og med alverdens kulturelle, sproglige og religiøse baggrund – som jeg synes er flotte. Det gør ikke at jeg ønsker at få børn med dem eller gifte mig med dem eller ønsker at købe hus eller bil sammen med dem. Det ville da vist også blive noget af en storfamilie. 😉

        • Benjamin

          Jamen det glæder mig da, Janne. Hvis bare der havde været flere af dine kønsfæller, der havde været enig med dig. Alt for mange europæiske kvinder i dag er blevet hjernevasket af feminismen til at tro at “som kvinde har jeg ret til at gøre lige hvad jeg har lyst til”. Med friheden følger der et ansvar, og du kan godt miste din værdighed som et frit menneske, hvis du frivilligt smider din frihed i skraldespanden.
          Selvfølgelig har man frit valg, men derfor skal man alligevel tænke over hvad man gør. Når en dansk kvinde (mis)bruger sin frihed på at konvertere til islam og få børn med en retarderet kameldriver, der vil gøre Danmark muslimsk, så har hun krænket ikke kun sit eget køn, men også alle de mennesker m/k der gennem tiden har kæmpet for kvindens rettigheder. Danske mænd dør i Afghanistan i kamp for kvinders rettigheder, og så findes der krafteddeme kvinder herhjemme, der ligger i med kvindeundertrykkende mørklødede halvaber, der banker dem og foragter danske kvinder som “ludere”. Sådan noget kan faktisk gøre mig ret gal på dit køn, Janne. Det er selvfølgelig, heldigvis, ikke alle kvinder, der tænker sådan, men alt for mange. For slet ikke at tale om de forblændede “asyl til alle” aktivister, der jo hovedsageligt er kvinder.

    • Benjamin

      Men jeg bryder mig ikke om de der arabiske og nordafrikanske mænd.

      1000 tak for det, Mette. Det er jeg skam glad for. Hvis bare alle kvinder var lige som dig og kunne tænke selv i stedet for at lade sig reducere til fødemaskine for retarderede mujahedeenere. Men det er de jo desværre ikke. Det er det, der er selve problemet. Hvis du går en tur ned af Nørrebrogade eller Strøget her i hovedstaden og lægger mærke til de forskellige “par”, vil du sikkert blive ret skræmt på dit køns vegne. Det er jeg i hvert fald blevet et par gange. Så sent som i sidste uge så jeg en (formodet) konvertit, pakket ind i tørklæde og langt stofstykke, med lidt bleg hud tittende frem ved hænderne og under bleen på hovedet. Når man ved hvordan islam behandler kvinder, bliver man ret chokeret ved et sådant syn. Vil kvinder i virkeligheden gerne undertrykkes, siden de gør sådan noget? Eller også er der bare en overrepræsentation af naive masochister hos det smukke køn. Desuden er det fortrinsvis kvinder, der støtter islams udbredelse i Danmark; ja til moskebyggeri, fri indvandring, asyl til alle osv. osv.

  • @ Mette: Ja, de øjne har jeg af gode grunde ikke at se med. Måske er det en sentimentalitet fra min side, men jeg oplevede Beirut i 60 erne før borgerkrigen (og Algier, Oran og Tanger)- og det er det jeg tænker på når jeg hører Khaled og læser teksten: Smukke, europæisk (fransk) prægede, ret frisindede byer.

    Iøvrigt synes jeg Khaleds lyd er flot produceret, man hører Europa komme ind nordfra og Youssou N´Dour sydfra. Hans Aisha er fra 1996, ser jeg. – ti år efter hans flugt til Europa.

    Islamic fundamentalists’ threats


    Algerian Islamic fundamentalists were violently opposed to raï because of its sometimes irreverent tone and the fact that raï singers freely addressed issues considered taboo in Islam, like sex, drugs, and alcohol.
    Singers like Khaled articulated socially progressive, more modern themes that many younger people identified with, a way of rebelling against the constraints of the older generations and more traditional Islam. As Khaled says himself, “in rai music, people can express themselves. We break taboos”.This open embracing of taboo subjects in Islamic culture can be witnessed in the video of Khaled’s hit song, “Didi”, showing women provocatively dressed and dancing, both taboos in Islamic culture.
    However, due the nature of these lyrics, fundamentalists were infuriated when the Algerian government, in the wake of a hugely popular 1985 raï festival in Oran, officially declared it to be one of the country’s native music styles. In response, fundamentalists sent death threats to some raï artists. The danger forced Khaled to move to Paris in 1986. In 1994 these threats materialized when another raï artist, Cheb Hasni, was murdered.[4]

  • HelgeD-H

    67,1 % irsk JA til Lissabon-Traktaten, dss. Forfatnings-Traktaten. Nu er der fri bane for EU-adelen til at gøre
    som det passer dem, samt få gjort Tyrkiet til fuldgyldigt medlem af EU.
    Man så bare med Metock-dommen, at EU vil øge indvandringen til Danmark fra de muslimske lande.
    EU og Islam bruger samme metoder til at tromle igennem som tunge tanks.
    Hvornår mon EU anbefaler de oprindelige europæiske nationers befolkninger til at konvertere til Euro-islam,
    uden sværdslag, for at undgå blodsudgydelse ?

    • Tjekkerne stemmer stadig NEJ, så nu må vi se…

  • Peter

    Dejligt med lidt musik paa bloggen. De har ikke nemme vilkaar og de kaemper desvaerre en kamp imod saavel islamistiske moerkemand som kulturradikale amoeber.

  • Mette

    Steen. Jeg kan godt huske, at Libanon engang var noget helt andet og med mange flotte hoteller. Levantens Monaco. 🙂

    Benjamin. Tak. Jeg fik i tidlig alder en stor afsky for nordafrikanske mænd, og det gik sådan til:

    Jeg var først i tyverne og med min norske mand i Granada. Vi rejste for os selv, det var i december og hundekoldt, og vi besluttede at finde en båd og tage til Tanger for en dag. Så vi tog til Algeciras og kom om bord på et lidet luksuriøst skib. Men selv om der var koldt på dækket var det værd at se på Atlasbjergene. De var smukke og tåget blå, og det er også det eneste gode, der er at sige om den tur.

    Ankommet til Tanger som de eneste turister med den båd havde vi knap sat foden på jorden, førend vi blev overfaldet af en masse tiggere i djellabaer, der hev i os fra alle retninger og var meget uappetitlige. Siden tænkte jeg, at de sikkert arbejdede sammen med den yngre fyr i krøllet hvid habit, der pludselig dukkede op som redningsmand, og som ligner Khaled, der synger så pænt for os her. Han fik sendt tiggerne væk og spurgte derefter, om han ikke skulle vise os Tanger.

    Nej, sagde jeg på dansk til min mand, men nordmænd er endnu mere naive end danskere, så han syntes, at det var en strålende idé. Han havde fået en ny ven, en af de ædle vilde. Derefter udviklede det sig noget i retning af en Hollywood film med Peter Lorre med de uhyggelige psykopat øjne.

    Vi blev ført bort fra det franske kvarter og ind i kasbaen, og jeg syntes overhovedet ikke om det. Det var første gang, at jeg så tilslørede kvinder, og gaden snævrede ind til det rene ingenting, og vi blev ført rundt om mange hjørner. Jeg kan tydeligt huske, at jeg syntes, at det var uhyggeligt, at jeg ikke kunne “læse” folks ansigter, jeg syntes, at de så mærkeligt kolde ud. Det var første gang, at jeg var i en fremmed verdensdel. Til sidst blev vi ført ind i et hus, jeg ville først ikke med ind, men da min viking høj, og blond og blåøjet og mere end almindelig flot (Brad Pitt kan godt gå hjem og lægge sig) fulgte efter sin ven ind i huset, gik jeg også med.

    Det lyder som en dårlig kulørt roman, men det var præcis sådan. Vi kom ligesom James Bond gennem perleforhæng og ind i et lokale, hvor der sad en ret gammel mand i beduintøj, som begyndte at granske os nøje, blikket gled uforskammet vurderende og og ned, og det var ikke et ringe syn. Vi kunne givetvis have indbragt en pæn sum på et slavemarked i Sahara. Så blev selv vikingen urolig og sagde, at nu ville han ikke være der mere, hvorefter hans nye ven i den krøllede habit lo hånligt og sagde, at vi ikke selv kunne finde ud af kasbaen. Det er sådan en myte, som også blev brugt i førnævnte film.

    Han nåede ikke frem til at tale om penge eller noget andet, for derefter gik det hele meget, meget hurtigt. Jeg sagde til vikingen, at vi var gået stejlt opad hele vejen, og at vi måtte komme ned til havet, hvis vi hele tiden bevægede os nedad. Ikke så snart havde jeg sagt det, førend den tapre nordmand fra Norge drejede om på hælen og løb i rasende fart ud af huset og nedad. Med mig bagefter. Der blev råbt efter os, og der foregik et eller andet, men vi så os aldrig tilbage og nåede ned til skibet. Jeg har aldrig ønsket at komme tilbage til Tanger.

    Dette er en rigtig skandinavisk historie og sandt hvert ord. Jeg har også mange andre gange været med til at gøre noget idiotisk i udlandet, fordi vi her i Norden er så tillidsfulde, så tillidsfulde. Men det er jeg altså ikke, når jeg ser det der hundeblik, som jeg så på kajen i Tanger.

    Jeg ved godt, at jeg har fortalt den historie tidligere, men husker ikke, om det var her. 🙂

    Men Khaled synger stadig godt, og jeg vil ønske for de kristne libanesere, at deres liv bliver lettere. Desværre er der vist intet, der tyder på det, Hizbollah har krammet på Libanon.

    • Mine erfaringer fra Tetouan (lige syd for Ceuta) er lige så ubehagelige. Jeg har rejst Asien tyndt, men aldrig har jeg oplevet en stemning som i Morocco, ikke en gang i Syrien. De hustlers er som gale hunde, og mit besøg begrænsede sig også til to dage, så måtte jeg tilbage til Algeciras igen.

      • Mette

        Godt med support!

    • Benjamin

      Tak for historien, Mette. Men faktisk burde det ikke være nødvendigt for en europæisk kvinde at tage til Nordafrika for ikke at bryde sig om muslimske mænd. Et kig i koranen burde være tilstrækkeligt, og den kan lånes på ethvert bibliotek.

      Læg i øvrigt mærke til pigen i outlandish-videoen, som tager tørklæde på; ligner hun ikke en etnisk dansker? Det er svært at se fordi det er i sort-hvid, men det ville faktisk ikke undre mig fra outlandish-krigerne med sådan skjult reklame for islam. “Konvertér, danske piger! I vil elske islam”.

      Hvad angår de rød/grønne feminister og deres store kærlighed til denne kvindeundertrykkende ideologi: Jeg kan ikke lade være med at nævne Anna Rytter i denne sammenhæng:
      Feminist og konverteret muhammedaner er hun. Lidt det samme som at være Greenpeace aktivist og smide affald i naturen samtidig.
      http://www.facebook.com/pages/Anna-Rytter/61051712334#/pages/Anna-Rytt er/61051712334?v=info
      Sammen med en somalisk mand ovenikøbet. Jaja, jeg skal da love for at de afrikanske mænd behandler deres kvinder godt. Se bare hvor mange rettigheder afrikanske kvinder har og hvor få gange de bliver slået og tvunget til hårdt, fysisk arbejde, mens manden sidder på sin flade. (Advarsel: Ironi!!! Ukendt begreb hos røde kvindesagsforkæmpere). Men i deres sindssyge univers er det jo også kun hvide mænd, der kan mishandle kvinder. De er jo nødt til at finde nogle allierede i dette univers af offermentalitet.

      • Mette

        Benjamin

        Jeg deler Vivis syn på konvertiteterne. For ikke så længe siden så jeg to danske kvinder, der tydeligt var mor og datter, i mit lokale supermarked. De virkede fuldstændig forstyrrede, og da de begge var usædvanligt høje og datteren var i kulsort chador, var det umuligt ikke at kikke på dem. Efter sproget at dømme, var det et par kultiverede damer, men datteren var for at sige det lige ud ikke ret køn. Og som sagt forstyrret og akavet. Jeg fik den tanke, at det var første gang, hun optrådte i sit islamiske outfit, og at hun havde sin mor med som støtteperson.

        Når jeg ser de der konvertitter, tænker jeg altid på en bog af John Fowles, der er filmatiseret med Meryl Streep og Jeremy Irons “Den franske løjtnants kvinde”. Den handler om en neurotisk grå mus i Victorias England, som opdigter en myte om en franskmand og en ulykkelig kærlighedshistorie og hver dag står op se tragisk ud over havet. Hun påkalder sig en masse opmærksomhed ved sin lydløse og meget iøjnefaldende anderledeshed. Hvis man ikke får opmærksomheden på anden måde, kan man altid trække i en chador, for så er man stensikker på at vække opsigt, ligegyldig hvor kedelig og eventuelt grim man er. Det er sikkert også nemt for den slags neurotiske personer at få sig en muslimsk mand. 🙂

        Det kunne faktisk være sjovt at prøve med en chador en lørdag klokken 11 i Kvickly og med et skilt på ryggen, hvor der står “bare for sjov”, Og vinke og grine til alle kendte ansigter og kræve, at der ikke er mandlig betjening ved kassen eller mænd i køen. Det ville ogsåm være logisk at forlange, at al øl, brændevin og svinkød fjernes øjeblikkeligt, og at der sprittes efter. . :-). Bevar mig vel for et stunt, man kunne lave, hvis man var en hel flok, og folk ville med garanti grine sig flade og komme med hujende tilråb.

        • Benjamin

          Hvis man ikke får opmærksomheden på anden måde, kan man altid trække i en chador, for så er man stensikker på at vække opsigt, ligegyldig hvor kedelig og eventuelt grim man er.

          Her er der noget, der falder mig ind: Den dansker, der er konverteret og gift med tuneseren, der ville myrde Kurt Westergaard udtalte, at hun havde iført sig burka, fordi der i hvert fald ikke var nogen mand, der skulle “glo” på hende, mens hun ikke lige var opmærksom.
          Aha?
          Men hvis hun ikke vil tiltrække sig opmærksomhed, så skal hun da for alt i verden ikkke iføre sig sådan en klud, så er det da først at folk begynder at glo. Lidt det samme som med postyret omkring “jæger” romanen: Hvis den virkelig indeholdt noget hemmeligt (hvilket jeg i øvrigt tvivler på) så er det sidste man skal gøre da at SIGE det til gud og hver mand, for så er det da først at folk interesserer sig for den skide bog. Jeg ville da f.eks. aldrig havde opdaget den var skrvet, hvis ikke den blev omtalt kraftigt.

          I øvrigt: Det med at tørklæde/burka skulle have en beskyttende effekt mod kvinderne (som konvertitterne jo påstår), fordi at de så ikke længere bliver betragtet som sexobjekter: Er det da værre at blive betragtet som et sexobjekt end det er at blive betragtet som et fjols? Med en sådan ble på ens hoved virker man da i mine øjne væsentligt mere uværdig end hvis man har en afslappet tøjstil med håret frit fremme.

  • KimS

    Rigtig godt nummer og mile-bedre end outlandish, som jeg aldrig har kunnet fordrage pga. deres evige politiseren over netop de islam-temaer, som jeg synes vi har nået kvalmepunktet af i DK.

  • HelgeD-H

    @Mette
    -Uhyggelig skildring fra Tanger i Marocco, som du skrev d. 3.okt. 22:29, jeg kan levende forestille mig det i jeres sted. Jeg kan næsten ikke tænke til ende hvordan det ville blive hvis dig og din viking-mand blev for længe i kasbaen -hvad ondt der ville hænde. Stor medfølelse.
    I mange Nordafrikanske storbyers muslimske stræder findes der endda kvarterer som er skiltet med, at her må ikke-muslimer ikke færdes.

    Dig der kan lide klassisk musik. Har du hørt, at operasangersken Hildegard Behrens ikke er mere ?
    Det er først i dag, jeg kan se hun “gik bort” den 18.august.
    Den version af “Den flyvende hollænder” jeg bedst kan lide, og er vant til, er : Decca – 36418 fra 1994.
    Ære være hendes minde (R.I.P.)

    • Mette

      HelgeD-H

      Ja, det var uhyggeligt og meget uvirkeligt den gang i Marokko, og i dag har jeg ganske opgivet, at rejse i muslimske lande. Jeg har sådan en lede ved islam, at jeg er klar over, at der er steder, som jeg aldrig kommer til, skønt jeg engang gerne ville. Jeg startede jo ikke med at være fjendtligt stillet overfor muslimer, tværtimod. I øvrigt kan jeg tit lide arabisk musik.

      Nej, jeg var ikke klar over, at den kendte wagnersangerinde er død. Jeg ville gerne have oplevet “Den flyvende Hollænder”. med Tina Kiberg på havnefronten i Bremen sidste sommer.

  • Vivi Andersen

    Benjamin

    Ved du hvad, jeg tror de piger der falder for de mørkøjede muslimske mænd er piger med meget lidt selvværd – og måske en ringe opdragelse med i bagagen.

    Piger, der ikke har oplevet nogen succes af betydning og som generelt føler sig underlegne.

    Med en mørkøjede Ørken Sheik som “fangst”, bliver de i egen opfattelse så pludselig til noget.

    Uanset hvor mange advarsler de har modtaget begiver de sig ind i forholdet, måske et islamiske ægteskab, med sheiken.

    Efter der er kommet et barn eller flere til finder de måske så ud af at HAN fortsætter som han plejede og hun selv er bundet på hænder og fødder og underlagt den islamiske hustru´s restriktioner.

    Senere stikker han måske af til oprindelseslandet med ungen/ungerne og så skal staten forsøge at redde dem fra ham.

    De piger der kommer ud i sådanne historier kommer sågutte fra de, om jeg må sige, bedre lag i samfundet.

    Uanset hvad er det trist at se på danske piger der valtrer rundt i lange frakker og niqab – men de har ikke villet se virkeligheden i øjnene men haft tunnelsyn, hvor de forenden af dette kun så det smilende, lidt mørke ansigt med de brune øjne og de hørte kun hans slebne ord om dem selv .

    • Benjamin

      Jeg tror det er rigtigt at konvertitter generelt ikke har for meget mellem ørerne 😉
      Jeg læste en artikel om én af de terrorister, der blev anholdt i Tyskland for at planlægge bombesprængning mod amerikanere ved Ramstein Airbase: Etnisk tysker var han, og konverteret. I en beskrivelse af hans levnedsløb hed det om ham at han i skolen “klarede sig halvskidt”. Det må være mennesker, som indser, at de ikke rigtigt kan “blive” til noget her i livet og ikke rigtigt er gode til noget, andet end at tiltræde en sindssyg dødskult og sprænge sig selv og 100 uskyldige mennesker i luften. Jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske, hvis intelligente mennsker begyndte at konvertere.

  • Pingback: Tankekorset » Aicha i to utgaver()

  • Pingback: »Den meningsløse vold« « Snaphanen()

  • Pingback: Den erotiske Aisha « Snaphanen()

  • Pingback: Den erotiske Aisha « Snaphanen()