21
okt
Seneste opdatering: 22/10-09 kl. 1836
46 kommentarer - Tryk for at kommentere!

To ganske udmærkede indslag fra P 1 Orientering om de sidste dages SD- fejde, som måske vil interessere vores svenske venner: Heftig svensk debat om politisk parti, min 10: 03 med bl.a. professor Tom Bryder og  Søren Espersen: DF bruges som skræmmebillede, men almindelige svenskere holder meget af Pia, min. 6:55. P1 roder lidt rundt  navnene og mener at svenske indvandrere er bedre uddannede og integrerede end danske, men det er skønhedspletter. (foto: Søren Espersen)

espersen

Hvem er populist?

Det kan man nok tænke over. DR føler sig altid kaldet til at annoncere “højrepopulisten Geert Wilders”. Dagens Nyheter definerer det her, men det er vi ikke trygge ved. Det er enhver der ikke er DN liberal: “Antiintellektuelle, der ikke støtter frihedsværdierne.” Lidt mere  kød kommer  der på her: Samtal med författaren och journalisten Christian Andersson som analyserar begreppet och tendensen med populistiska partier i Europa. Men det er stadig ikke udtømmende. Det eneste man med sikkerhed kan sige er, at populist er den som én til enhver tid lige udnævnes til populist. Holder Wilders op med at være populist den dag 70% af det hollandske parlament mener som han? Næppe. DR vil stadig synes det. Måske de ville begrunde det overfor os der lytter? Er det op til en public service station, at strø om sig med mishagsadjektiver med stærkt flydende betydning? ER  DR’s oplæsere bedre informeret om Holland og Islam end Geert Wilders? Hvorfor er Pia Kjærsgaard ikke højrepopulist i DR, når hun er det i svenske medier hver dag?  Mener DR, at det er forbeholdt udlændinge? Er man venstrepopulist, når man baserer sine vurderinger på mange, gode følelser og et minimum af viden? Er pastor Ramsdal og Gadegaard populister, fordi de mener der er politiske standpunkter, der er særligt magtpåliggende for kristne? Måske skulle man bare undgå ordet og fastslå, at det i øjeblikket siger mere om den talende end om den beskrevne. Hvis populisme er forbeholdt bestemte holdninger, og ikke måden man har dem på, så er det ikke længere en brugbar beskrivelse af noget. Det er måske derfor journalister elsker ordet, der betyder alt og ingenting, men dog mest om dem man ikke kan lide: Det fuldendte gummiord. Når alt flyder, kan man altid klynge sig til ordenes oprindelse. Det vil vi lade os nøje med. Måske vi vil begynde at kalde folk, der overhovedet bruger ordet, for populister.

Da kærlighedens stærke arm brækkede

Abildgårdskolen må siges at have nogle umiddelbart kønne idealer om demokrati og nultolerance. Sagen har alle chancer for at blive pædagogik på nationalt plan: Voldsofferet var tilsyneladende en sekulær araber/berber, og sagen kan derfor ikke spinnes til at handle om snævertsynede og intolerante danskere. Skolen på sin side må klargøre helt nøjagtigt hvilke “anderledes holdninger” der alligevel ikke kræves “åbenhed” overfor. Ubegrænset tolerance kommer tydeligvis til kort. Og når nu overtrædelse af kropslige tabuer er forbundet med voldsom adfærd, kunne det så være at man skulle overveje frivillighedsaspektet omkring tørklædeindpakning? (LFPC)

Abildgårdskolen er en skole med godt 500 elever, heraf er 91 % tosprogede. Eleverne kommer fra 24 forskellige lande og mange forskellige trosretninger er repræsenteret. […]

I den daglige undervisning tages der udgangspunkt i elevernes forskellighed. Gensidig respekt og tillid, åbenhed overfor nye og anderledes holdninger, udseende og påklædning er en del af mangfoldigheden på skolen. […] 7. årg. tager på demokratitur til København, besøger Folketinget og diskuterer med politikere……Vi fejrer hvert år skolens fødselsdag med masser af danske flag og fødselsdagssange. Hvert år d. 5. juni fejrer skolen Grundloven med et stort fællesarrangement. Demokrati og indsigt i hvordan samfundet fungerer er hovedtemaerne. […]

Vi ser skolens mangfoldighed som en styrke – en ressource – og ikke et problem. Det gælder også det enkelte menneskes ret til selv at bestemme om man ønsker at bære tørklæde el. ej. […] Allan E. Feldskou, skoleinspektør: Mangfoldighed frem for ensretning

[…]  En skole-hjem samtale på Abildgårdskolen i Vollsmose i Odense udviklede sig til et voldeligt overfald onsdag eftermiddag. En far slog en lærer i gulvet og bed ham kraftigt bag øret. Læreren blev kørt til behandling på skadestuen, oplyser politiet.

Faderen og hans datter i 3. klasse skulle til samtale med to lærere, en 47-årig mand og hans kvindelige kollega. Men inden de var kommet i gang, gik det galt. – Da den mandlige lærer gik frem mod dem og ville give hånd til pigen, hidsede faren sig voldsomt op. Han råbte noget på arabisk og spyttede læreren i ansigtet, fortæller vagtchefen ved Fyns Politi. […]

Faderen er 33 år og herboende statsløs palæstinenser. Læreren er 47 år og har i øvrigt marokkansk baggrund.[…]Lærers håndtryk til pige udløste overfald

Jørgen S. Nielsen blandt venner

Infamien i professor Jørgen S. Nielsens to indlæg om Danmark på IslamOnline.net overgår nok det meste man har set, og det er jo ikke så lidt. Påstandene – så som at danskerne skulle være særligt disponerede for fremmedhad på grund af  usikkerhed over deres nationale identitet – er uhyrlige og udokumenterede, ligesom den erasmusmontaniske fremhævelse af de sofistikerede borgere i andre lande. Den vestlige verden er polariseret i hvidglødende antagonisme i spørgsmålet om islam, men sker der nogen bevægelse de to fronter imellem, kan afskalningen kun gå i vores retning, al den stund at virkeligheden bliver vanskeligere at fortrænge, og naturligvis ikke det modsatte. Derfor er der heller ingen grund her til at gå ind på nærmere kritik af Nielsens postulater – de vil ingen som helst effekt have på et vestligt publikum, ikke sælge billetter for apologien, og hans indlæg er jo også henvendt til læserne af den selvmordsterrorforsvarendebøssehenrettelsesfortalende, hustruvoldsgodkendende “sheik” Yusuf Al-Qaradawis site IslamOnline.

Jørgen S. Nielsen forstår at vælge sine venner. Han har valgt side.

Der var også mange personer der under 2. Verdenskrig og Den Kolde Krig valgte side med fjenden, fulde af hybris og tankeløse antagelser om at vinden ikke ville vende – imod dem. Man kan diskutere om redepisser, landsforræder eller påvirkningsagent er den rette etiket at hæfte på professoren. Vi skal ikke her afgøre sagen, og Nielsen begår næppe noget strafbart i denne forbindelse. Hvad angår den mulige betegnelse påvirkningsagent kan man kun igen ytre ønske om, én gang for alle, at få afklaret om motivationen hos alle nielsenerne og bæksimonsenerne til den forbløffende konsekvens i fortielser og apologi i deres udmeldinger kunne have såre kontante årsager. Den der smører godt kører godt, osv.

Nielsen pisser på os, derfor må det også være berettiget at stille spørgsmålstegn ved motiverne: Når nu en saudiarabisk rigmand kunne donere 20 millioner dollars til deres ligemand John Espositos  såkaldte “H.R.H. Prince Alwaleed bin Talal Center for Muslim-Christian Understanding” – ja, opkaldt efter rigmanden – ved Georgetown University, kunne man så forestille sig at lignende midler også er dryppet over danske forskere/aktivisters hoveder? Vi siger ikke, vi siger bare. Usle petrodollars, eller bare indfedtning i et miljø hvor det er karrieremæssigt selvmord at fortælle den beskidte sandhed, iblandet et drys Stockholmsyndrom? Få sandheder kunne være mere velgørende at få på bordet i den aktuelle situation (LFPC).

[…] At a deeper level, the regularly returning debates on Islam and Muslims — first and foremost of which is the cartoon crisis of 2005 and 2006 — are really driven by a widespread sense of crisis of national identity. Through many generations, and up until the 1960s, Denmark became one of the most monocultural countries in Europe, a country where people, language, culture, law, and religion became monolithic. Denmark was thus different from other European countries where there was a tradition of several religions (especially Catholicism and Protestantism), often of various nationalities as in the United Kingdom, or even of several languages as in Switzerland. […]

In the 1970s and 1980s, the immigrants from Turkey, Pakistan, and Iran — together with the refugees, particularly from Lebanon, Somalia, and Iraq — upset this self-contained stability. Once a country of one culture, Denmark now suddenly started to find out how it is to be a society of many cultures. Without an imperial past like that of France or Britain, Denmark had no experience of how to live with differences.

At the same time, this was all happening as globalization was on the rise. In this period of rapid change, all the new things made many people nervous and uncertain. For Denmark, becoming part of the EU was a source of both optimism and instability. Globalization meant that events on the other side of the world or on the other side of the Mediterranean had threatening consequences that could not be understood or controlled. […] Danish Context of Debates on Islam (Part 2)

[…] Muslim women who keep their faces covered (whether by wearing burqa, niqab, or something similar) are seen as rejecting any contact with the wider society — as refusing to integrate. Covering the face — much more than covering the hair — is seen as a symbol of female oppression, even if the individual woman has freely chosen to dress thus.

It is commonly said among Danes that, for nonverbal communication, the face is essential. […]

The debate continued with some people pointing out that it was only about the dress of probably no more than 50 individuals countrywide! […] Burqa Debate in Denmark: Values or Expediency? (Part 1)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • morlille

    Når den kvindelige studievært på et tidspunkt i en af udsendelserne påsår, at Sverige er bedre til at integrere muslimer, så mener jeg bestemt ikke, hun giver sit bidrag til, at udsendelserne bliver “udmærkede”. Hun sidder jo og lyver direkte ind i den åbne mikrofon overfor de folk, der betaler hendes løn!

  • @Morlille: Der er jo ikke belæg for det, tværtimod, men det er kun kort tid ud af 17 minutter. Ja, det kan jo godt være jeg er blevet lidt mild til mode efter en snabeløl til middag 🙂

  • Masser af forskning er jo fondsfinansieret nu om dage. Udenom staten, forskningsråd med videre. Forskerne finder selv de penge, de skal have i løn, når de skriver deres klamamser. Er der egentlig nogen, der har undersøgt, hvor disse islam-“forskere” har deres finansiering fra? Kommer noget af det fra Saudi Arabien eller ligesindede?

  • Mette

    Professor Jørgen S. Nielsen har længe været en nyttig samarbejdspartner for Det Muslimske Broderskab, dette fremgår blandt andet af Tariq Ramadans bog “At være europæisk muslim”, der udkom i 2002, hvor Nielsen som den første ud af mange takkes så inderligt hjerteligt i forordet og selv har skrevet et.

    Bogens mange korancitater er i øvrigt oversat af en vis Abdul Wahid Pedersen dog uden henvisninger til de steder i Koranen, der angiveligt citeres fra.

    Som tro og beundrende støtte af dette værk optræder desuden Naser Khader i diverse bøger fra samme tid og senere. Ramadan og hans guru Al-Qaradawi er Khaders helte, ingen tvivl om det. Khader ligger for deres og dermed Det Muslimske Broderskabs fødder og tjener fortsat penge på de bøger, hvor han ligger der. Hvilken bombe under Det Konservative Folkeparti, hvis nogen begynder at skrive og tale om det i næste valgkamp. Det kan koste en borgerlig valgsejr, så hvorfor ikke demontere bomben i tide, de herrer og damer journalister?

    Nærlæsning af “At være europæisk muslim” efterlader en med den sikre overbevisning, at for forfatteren (og hans venner) er der kun en måde at være muslim på, og det er at begive sig ud på shariaens vej. Sharia er og bliver referencerammen, som revl og krat bør måles og vejes imod. For eksempel popmusik.

    Bogen er tung, tung, tung og slæbende i sin ideologiske og religiøse optagethed. Ånden flyver så lavt, at den aldrig slipper jorden. Men et må man lade Ramadan. Han forstår at give sin kone komplimenter i forordet.

    Uden den nærmest endeløse tilgang til midler, kunne Det Muslimske Broderskab ikke købe sig ind over alt. Men pengene er der desværre, og det går fint for broderskabet,snart får det en stormoske på Amager, og mon ikke PET deltager i indvielsen?

    Jørgens S. Nielsen arbejdede ved bogens udgivelse i England,

  • Thomas Nydahl

    Innan jag går till sängs läser jag de senaste svenska TT-telegrammen. Vad sägs om det här:

    ODENSE. Ett danskt kvartssamtal i Vollsmose på Fyn slutade innan det ens börjat på onsdagen med misshandel medelst flaggstång. En far med palestinskt ursprung blev rasande när läraren ville ta eleven i hand. En manlig och en kvinnlig lärare, en flicka i tredje klass och hennes far deltog i onsdagseftermiddagens möte på Abildgårdskolen. Men redan när sällskapet skulle hälsa blev det kulturkrock, trots att både den manlige läraren och fadern har arabisk bakgrund.

    – Då den manlige läraren gick fram och skulle ta flickan i hand blev fadern mycket upprörd. Han skrek något på arabiska och spottade läraren i ansiktet, sade vakthavande vid Fynpolisen på kvällen. Medan lärarinnan flydde för att hämta hjälp kastade sig fadern över den 47-årige läraren, som härstammar från Marocko, med sparkar och slag. Enligt polisen användes bland annat en mindre flaggstång som tillhygge. Den 33-årige fadern kunde efter dramat gripas.

    *

    Men det är väl bara danska araber som beter sig så illa??? Det är som bekant något svårdefinierat – kanske rasistiskt – med danskar, inte sant? Det är bara en sak jag skulle vilja reda ut: satt Dannebrogen på stången de slogs med?

    • Thomas Nydahl skrev:
      Det är bara en sak jag skulle vilja reda ut: satt Dannebrogen på stången de slogs med?
      Tack så mycket Thomas, for et herligt skrat!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Mvh Eyvind

      • Bjovulf

        Haha – bra att see en svensk, som förstår dansk humor 🙂

        Då hoppas jag verkligen inte, att Dannebrogen fick något muslimskt blod på seg –
        det skulla ju i så fall vara ett uttryck för oerhört gröv dansk racism – på grund (ut?) av korset 😉

  • Jeppe Larsen

    Please, slet eller undsig anekdoten om “brødtyven” der får brækket armen. Det er en vandrehistorie der er blevet debunket mange gange, men desværre stadig lever…

    • Selvfølgelig, men giv lige et par søgehints. Jeg bragte historien fordi det var/er mere end svært at tro at billederne ikke forestiller en afstraffelse.

      • Jeg fandt en debunking her, men den virker endnu mere søgt end den angivelige historie: At det skulle være optræden af trickartister, og at historien kan skabe negativ omtale af islam, som AL-DRIG vil gøre små børn fortræd. Øhhhh … ashura-optog blandt shiiterne, hvor små børn skæres til blods?

        Måske er der mere konkret debunking, men denne virkede i sig selv suspekt.

  • Thomas Nydahl

    Ursäkta att jag upprepade historien på svenska! Det gjorde jag i ren glädjeyra över vad danskar – förlåt danska araber – kan hitta på! Men är det en vandringshistoria som Jeppe säger?

    • Bjovulf

      Det är inget als att ursäkta för, Thomas –
      vi hoppas på många flera svenska läsare 🙂

      Och Jeppe menar den historien om en 8-åring brödtyv i nått muslimsk land,
      som får sin arm bruten under ett stort fordons hjul. ( se bilderne här:
      http://snaphanen.dk/2009/10/21/det-helt-store-tabu/ – rul ner en bit )

      Det ser ju annars ganska ägta ut – har inte set den som vandringshistoria förut.
      Och några av dom är ju tokiga nog att göre såna vansiniga saker – det har vi set förut.

  • Familien er markedsgøglere, siger man rundt om på nettet. Men ikke destomindre er det børnemishandling. Tæppet tager en del af vægten fra bilen, hvis det er pakket ordentligt. Hvis. Og kun en del.

  • Jeg har lige set Abildgårdskolens fotoalbum (som skildrer skolens aktiviteter) igennem.

    Nogle få danske elever er fanget i et hav af tørklædepiger og morgendagens militsfolk!
    Mest af alt ligner det et dansk ulandsprojekt, hvad det jo også er, så det ligner alså det det er.!
    Problemet er bare at det er en del af Danmark der her er forvandlet til flygtningelejr og islamo-enklave.
    Den konservative borgmester er på besøg i en af billedeserierne, som en repræsentant for en fremmedmagt vader han rundt med et stift-pinligt smil og inspicere tabt land, men velsagtens også en lille smule facineret af dette eksotiske dar al-islam, måske med en flygtig fornemmelse for kaliffernes Baghdad eller Samarra!

    Den danske lærerstab slår på tromme, danser, keramikmaler, synger og gymnastikker den med somaliske og arabiske stammefolks børn og ligner mest af alt deltagere i et af Tvinds projekter in a galaxy far, far away. Og så alligevel bare i H.C Andersens gamle Odense. Ligesom de nu turkoislamificerede anatolske provinser Kommagene, Kilikien, Pontus og Kappadokia, hvor munke, kirkefædre, græske embeds og adelsmænd engang slog deres folder. Hvor kristne landeværn af bønder og byfolk igen og igen slog arabiske jihadister ude på razzia efter gods og slaver tilbage.

    Vollsmose er tabt for danskerne og tør vi håbe på det nogensinde bliver vores igen?
    Eller rettere sagt er vi parate til at tage det tilbage? Borgmesteren ligner nemlig en der har opgivet!

    • Janne

      Og imens en hel del pædagoger og folkeskolelærere – der er offentligt ansatte – ommøblerer hele områder/offentlige institutioner i Danmark med halal dogmer, tørklæder til både piger og offentlige ansatte kvinder, bederum, køns- og kulturapartheid, religiøse fester betalt af skattekroner osv., ja, så bruger socialdemokraterne tiden på personangreb internt i partiet… aktuelt Ritt vs. Thorning Schmidt..

      I Odense siger borgmesteren at han håber at håndtryksepisoden i en folkeskole i Odense er et enkeltstående tilfælde. Well, jeg kan da fortælle ham at jeg kender flere der i venlighed og som god dansk skik har rakt hånden ud til håndtryk, men er blevet ignoreret af både tilflyttede kvinder og mænd. Det er sket i faglig sammenhæng, både på skole, sygehus og i private hjem. Der var i disse tilfælde ingen der fik slag af nogen art, men afvisningen var som et slag i ansigtet.

      Hvor er Danmark en slap kultur, at den tillader så uvenlig en behandling af sin urbefolkning og skikke/traditioner.

      • Janne

        En ting der er meget vigtig, er, at den far der har slået og sparket og spyttet på og bidt i en skolelærere, han har gjort det foran sin datter. Hun har set ham gå amok. Han har nu vist sin datter, at hvis hun giver hånd til nogen, hvis hun viser tillid på en måde der er en dansk skik, så vanker der ballade og vold. Han har derfor i den grad udøvet psykisk vold mod sin datter. Jeg håber at der er nogen der tager hånd om hendes trivsel og fortæller hende at hun som pige godt må vise tillid til sin skolelærer og godt må give hånd i Danmark. Skolelederen snakker om hvor hårdt læreren har det efter volden, men hvad med pigen? Og hvad med andre piger der udsættes for noget af det samme, hvis de ikke makker ret i formørkede patriarkalske og ekstremt religiøse familier?

        I fagbladet Børn og Unge opfordres lærere og pædagoger til at rose piger der har hijab på i skole. Måske skulle lærere og pædagoger lade være med at forskelsbehandle piger og drenge på den urimelige og usaglige måde. Det er udtryk for kønsdiskriminering af værste slags. Det ville også sende et klart signal til forældre om at drenge og piger er ligeværdige mennesker i det danske skolesystem og i børneinstitutioner i det hele taget. Og det kan måske få forældre til at stoppe med at slå, spytte og true lærere og pædagoger fremover.

        Folkeskolen har, for mig at se, en del af skylden for kulturkonflikter og diskrimination af piger – i og med at folkeskolen er svag og kulturrelativistisk og i stigende grad gør forskel på piger og drenge af hensyn til importeret patriarkalsk dybt reaktionær religion.

        • Dhimmitilværelsen er på alle leder grotesk og ond.

          Han/hun må se sin kultur, sine rettigheder og sin værdighed trampet flad og dertil betale for det hele.

          Problemet ved det offentliges dhimmificering er, udover den økonomiske byrde, isærdeleshed det enorme tab af tillid der bliver et skæbnesvangert biprodukt. Ingen respektere eller stoler længere på staten, som er dømt til opløsning.

          Og det går hurtigere og hurtigere!

    • morlille

      Abildgårdskolen, hvor inspektøren klicheagtigt introducerer med at skolen prioriterer “Mangfoldighed frem for ensretning”. Hele “inspektørens spalte” tyder på, at indsigt og viden er afløst af afgrundsdyb enfoldighed. Jeg forestiller mig, han kan rigtig mange remser udenad, så han altid kan hive en passende op af lommen for at imødegå enhver tvivl om de bedste intensioner om at medvirke til skabningen af det paradisiske multireligiøse verdenssamfund. Held og lykke med projektet Hr. inspektør. Det får du sandelig brug for, hvis projektet skal nåes inden pensioneringen!

  • Proclus: nu har vi jo religionsfrihed her i landet. Det vil sige, at forældre er i deres gode ret til at vælge, hvilken religiøs indflydelse, de vi udsætte deres børn for. Og Gud ske lov vælger et stigende antal forældre at fjerne deres børn fra skoler med (for meget) islamisk indflydelse. Jo mere man ved om islam, desto større er tilskyndelsen til at finde omgivelser uden islamiske islæt.

    Islam forlanger segregation. Noget danskerne ikke har villet indtil nu. Men billedet er vendt. Fra nu af vil islams tilhængere få segregation i et omfang, de slet ikke havde ventet. Vold, kriminalitet og krav om religiøse særhensyn har endegyldigt sat en stopper for den bevidstløse, nærmest retarderede tolerance.

    Alene på den baggrund er der intet håb for integrationstanken. Desværre bliver folkeskolen offer i den sammenhæng. Den dør. Privatskolen vinder. Men vi bevarer muligvis den højt besungne sammenhængskraft på den konto. Danskerne søger sammen.

    • Ja, det er et paradoks!

      Multikulturen afføder den mest hårdhændede intolerance, fordi den enes halal er den andens haram.

      Det er ikke uden en hvis komik, hvis man alså er til galgenhumor!

      Du skriver: “Den dør” ! Var den nogensinde i live?

      • “Den dør”!

        Havde jeg læst som integrationen. Men det var folkeskolen du skrev om!

        Ups-filli-dups! 🙂

      • Janne

        Det ironiske er at dekonstruktivismen var et opgør med dikotomi-tænkningen i Vesten – og hvad har det gjort plads for nu? Intolerant religiøs dikotomi-tænkning: halal vs haram. Det er centrum-venstre, der har banet vejen for den nye intolerante dikotomi-tænkning ved at have indført halal, bederum, tørklæder, kønssegregering og religiøse fordomme i så mange instititioner i Danmark – ja i Vesten.

  • Janne

    Læs hvad en kultursociolog fra Syddansk Universitet mener om den voldelige fars adfærd på skolen i Vollsmose:

    “Akademikere og journalister har i mange år fortalt indvandrerne, at danskerne er racister, og at indvandrerne er ofre. Det gør, at mange indvandrere er mentalt psykisk forberedt på at blive fornærmede. De finder enhver anledning til at eksplodere,”

    h t t p://jp.dk/indland/krimi/article1859393.ece

    Tænk hvis en urdansker sagde sådan.

    • Onslow

      Det hænger så ikke i sammen i pågældende sag, da skolelæren jo kommer fra Marokko!

      • Janne

        Det er en grov generalisering han laver – og han bruger betegnelsen indvandrere. Men også indvandrere er forskellige og har meget forskellig baggrund.

    • Janne

      Kultursociologen siger desuden:

      “”Islam i sig selv gør ikke folk voldelige. Men muslimer, der har besluttet sig for, at de er ofre for internationale og danske konspirationer, finder nogle sætninger i koranen, de kan bruge eller misbruge. Islam som sådan er ikke voldelig, men de finder noget, de kan hægte deres fornærmethed op på,” mener han.”

      Islam ikke voldelig? Hvad er det for sætninger i koranen mennesker hænger deres fornærmethed op på?

  • Man kan høre interviewet med kultursociolog Mehmet Ümit Necef på min blog: http://kortlink.dk/73fk
    I øvrigt har jeg lige hørt, at den 33-årige far er blevet løsladt: http://kortlink.dk/73fn Det er rent ud sagt uhyggeligt, at man kan begå sådan et overfald og blive sat på fri fod dagen efter. Det havde jeg trods alt ikke troet om det danske “rets”-samfund.

    • Mette

      Mehmet Necef udtaler sig som ofte før roligt og fornuftigt, men desværre oplever vi også i hans tilfælde, at han frikender islam for at være en voldelig religion. Det er de enkelte muslimer, der pga. offermentalitet og prædestineret modvilje mod veluddannede danskere finder nogle steder i Koranen, de kan bruge i voldelig sammenhæng, får vi at vide.

      Her argumenterer Necef – omend med modsat fortegn – efter samme mønster som Lars Hedegaard og Mogens Camre i deres bog “1400 Års Krigen”, hvor der også skelnes mellem islams dårligdomme og muslimer. Denne sondring fik cand.mag. i antropologi Dennis Nørmark helt op i det røde felt af sydende arrigskab, da han anmeldte bogen i JP den 13. ds. og gav den dumpekarakter. Nørmark indleder skolemesteragtigt:

      “Hvis der er noget, der giver røde streger i afleveringerne på en samfundsvidenskabelig uddannelse, så er det, når sociale fænomener, ideologier og religioner pludselig bliver til besjælede tingester, der kan handle selv”.

      Og Nørmark slutter med ordene:

      “Bogen har glimrende kritiske refleksioner over eksempelvis den tiltagende dobbelttilstand både i debatten og i den førte politik, men overordnet set må man sige, at som seriøs samfundsanalyse er den til dumpekarakter.”

      Sådan tænker Mehmet Necef åbenbart ikke, når han analyser situationen, og han er dog magister i kultursociologi fra Københavns Universitet, siden phd og i mange år lektor på Syddanske universitets Center for Mellemøststudier.

      Nu har jeg på fornemmelsen, at Dennis Nørmark aldrig ville dumpe Mehmet Necef og sikkert heller ikke udtale sig, om hvordan Necef kunne slippe af sted med at erhverve sine universitetsgrader. Men når dette er skrevet, vil jeg tilføje, at Nørmark efterfølgende har argumenteret superstærkt for sit synspunkt, der i øvrigt er ateistisk:

      Muslimer må tage ansvaret for deres religion, lyder det, og jeg kunne ikke være mere enig.

      Alligevel begår vi jo hele tiden den lille synd at skelne mellem islam og muslimer, for det er vi nødt til, hvis vi overhovedet vil ytre os og undgå at ende i den Bæk Simonsenske fælde, hvor alt opløses i så små enheder, at det hele turde være løgn, og man sidder tilbage med spørgsmålet, hvorfor vi i dette lilleputland skal betale for flere professorater i islam,når islam ikke eksisterer?

    • Victor

      Jan

      Egentlig er straffelovens paragraf 119 klar:

      “§ 119. Den, som med vold eller trussel om vold overfalder nogen, hvem det påhviler at handle i medfør af offentlig tjeneste eller hverv, under udførelsen af tjenesten eller hvervet eller i anledning af samme, eller som på lige måde søger at hindre en sådan person i at foretage en lovlig tjenestehandling eller at tvinge ham til at foretage en tjenestehandling, straffes med bøde eller fængsel indtil 8 år.”

      Altså – op til otte år. Lovgiverne har ikke sat den her forseelse på linje med et fummelfingret tallerkentyveri i Bilka. Derfor er jeg også dybt forundret over, at manden bliver sat på fri fod næste dag.

      Det her er da ellers en open and shut case. Og jeg undrer mig over, at der er så lidt opbakning til skolelærere, læger og sygeplejersker, brandmænd osv. Det er sgu en langemand til dem.

  • Janne

    Islam bestemmer indhold af kulturmøde/konference:

    “Det Danske Kulturinstitut blev advaret om brug af Muhammed-tegning. Advarslen kom fra andre kulturinstitutter i Europa.”

    h t t p://politiken.dk/kultur/article814088.ece

  • Victor

    Pat Condell har lige uploaded en ny vid:

    http://www.youtube.com/watch?v=KjSjpNe1-Vc&feature=sub

  • PeterK

    Jeg vil have en hund. Ikke en stor krasbørstig kamphund eller en af de der tætte bulldogs der ligner en jordemodertaske med rokokkoben. Jeg vil have en helt almindelig lille tæppetisser, f.eks en lige som den “grisehandler Larsen” hund jeg passede for min datter sidste uge. Den er ½ år gammel, meget nysgerrig, helt uskadelig og fuld af spilopper. Hvorfor jeg vil have sådan en?

    Jo, jeg havde den med i byen, og på vejen passerede jeg buscentralen, hvor alle bybusruterne samles inklusive ghettoekspressen. Der stod en somalisk kvinde i fuld regi, med det stormønstrede telt der signalerer, at hendes mand (på bistand og deltids khat-smugler) er så velhavende, at hun ikke behøver at arbejde. Pusser som kræet hedder, min skal hedde muhammed, syntes damen lugtede interessant, de bruger andre parfumer end danske kvinder, og ville lugte til hende. Da hunden nærmede sig med halen vildt logrende, blev hun fuldstændig stiv, gik et skridt tilbage med strittende fingre og spærrede øjne og mund op i vild rædsel, og sagde et eller andet meget hurtigt på ukendt sprog. Da var det at jeg kom til at tænke på at hunden er haram – uren. Hun har garanteret brændt teltet og skuret sig med ståluld i en time da hun kom hjem.

    Sådan en må jeg simpelthen have.

    • Janne

      I den nye og importerede dikotomi-tænkning og verdensorden halal vs haram er hunde ikke mere bare et nuttet og hyggeligt dyr, men er blevet en fornærmelse og ganske uren. Hvem havde forestillet sig at Danmark skulle blive så intolerant et land, når det gælder dyr? Et dyrefjendsk land. Derudover sælges der et hav af halal slagtede kyllinger i Danmark. Trist trist trist. Jeg har selv flere gange set at indpakkede kvinder, men også mænd, har gået i en demonstrativ stor bue uden om hunde – selvom de var i snor. Religion – der opdeler i rent og urent og rettroende og vantro – gør vores land og samfund intolerant og tillids fattigt.

      • Skolen skulle forestille at være baseret på videnskab. Alligevel indlæres det aktivt, hvad der er halal og hvad er er haram. Skolekøkken, skoleboder, lejr-mad etc. er halal. De vantro børn tvinges til at overholde sharialoven. Deres egen madkultur er uren. Det er fuldstændigt absurd.

        Kender en historie om en børnehave, hvor det også er sådan. Sharia-halal-mad hver dag. Der på stedet måtte børnene ikke dele kage ud til fødselsdag. Muslimer holder jo ikke fødselsdag, så det kunne virke fornærmeligt. På det punkt skulle sharialoven også overholdes. Ved juletid kunne der ikke laves julepynt. Religion havde ikke noget at gøre i den institution, blev der sagt. Da forældrene spurgte, om det ikke var lidt hyklerisk, blev der spurgt tilbage: var de monstro ikke racister, når de var så intolerante?

    • Mette

      Jeg vil overvejen en rottweiler, som i givet fald skal hedde Aisha, når der er muhamedanere i nærheden. Man kan vel opdrage den til at rejse børster og knurre, når man bruger det navn. 🙂

      Men egentlig vil jeg langt hellere have en border collie eller sort labrador ligesom min engelske Shandy.

  • Robin_Shadowes

    Snart blir det väl haram att äga en hund. Vi får ju inte förolämpa dom stackars muslimerna. Man stramar väl upp med att förbjuda pålsdjur i hyres-lägenheter. Nästa steg blir ett totalt förbud. Vägrar man att göra av med sin familjemedlem så kommer väl muttawan på hembesök och halal-slaktar ens älskling framför ögonen på en.

  • Hans Erling Jensen

    Her i Sverige, hvor vi bor, har vi en lille 5 kilos nøgenhund. Den mest lækre og bedårende skabning, der kan gå på 4 ben (to når hun vil have godter). En dag når jeg gik tur med hende i Esløv, hvor vi boede tidligere, var der en irakier der sparkede hende. Hun var ikke engang henne og snuse! Jeg stak den sindsyge kvinde en ørefigen. Hvilket palaver der blev. Eftersom de fleste mennesker kendte mig der i Esløv, ja så flyttede konen og jeg på landet med den lille hund. Nu bor vi i en lille by, hvor der bare findes gode skåninger og en eller anden gammel-etnisk dansker her og ser! Med de holdninger jeg har omkring Islam, kan det alligevel somme tider være svært at manøvrere i samfundet!

    Se i Sverige så kan man endnu ikke kende forskel på Islam og muslimer, islamkritik og fremmedfjendtlighed, religionskritik og racisme – sikkert heller ikke nazisme og tyskere – og så beskytter man dem, der sparker en lille stakkels nøgen hund!

    Tak for Snaphanen….den er en “sten” til min store glæde! 😀

  • Anonym

    Hans Erling Jensen

    Jeg havde gjort præcist det samme som dig – stukket konen en ordenlig en på kassen !

    Ingen skal sparke til eller spytte på nogen eller noget jeg holder af.

    Men ellers har min metode været at jeg på det nærmeste er kravlet ind i teltet i begejstring over at møde sådanne herligt eksotiske mennesker her i denne lille havneby.

    Det har gang på gang vist sig, at ingen af dem kan udholde den vantro kommer fysisk alt for tæt på, ser dem i øjnene og smiler hjerteligt til dem !

    DET har undret mig gentagne gange !

  • Vivi Andersen

    Hans Erling Jensen.

    Glimrende – jeg havde gjort det samme.

    Men i mangel af hund kan man åbenbart anvende sig selv hvis man er ser ud til at være en vantro dansker for jeg har til min forundring ikke så sjældent oplevet, at de muslimske kvinder ikke kan fordrage at jeg fysisk kommer tæt på dem, ser dem i øjnene, mens jeg smiler hjerteligt til dem.

    Første gang jeg lagde mærke til dette var ved et tilfælde uden for den lokale Fakta, hvor jeg næsten stødte sammen med et indhyllet menneske, fordi jeg kiggede på min huskeseddel .

    Derefter afprøvede jeg helt bevidst om min iagttagelse kunne passe – og det gjorde den faktisk.

    Mærkeligt !

  • PeterK

    Klart Vivi,
    de indvandrede og hjemmefødte muslimer har jo indført apartheid, “dem” og “os”. Det er jo ikke de danske myndigheder der har tvunget dem til at bå i Mjølnerparken, Århus Vest, Voldsmose og lignende, de flytter selv dertil. De indpodes fra barnsben koranens forskrifter om de forfærdelige vantro, hvis skæbne er at drikke kogende vand og iklædes ildens dragt. Koranen (med stort fordi det er efter et punktum) må være enhver pyromans favoritbog. Derfor kan de ikke klare det, hvis en af fjenden smiler venligt til dem, for bag alle deres lederes pæne ord om integration gemmer sig masterplanen om overtagelse. Jeg kan huske hvor edderspændt jeg blev hver gang marxisten Miriam Makeba med et stor hvidt smil afsluttende “..and we will win”.

    Latterliggørelse og afsløring er et stærkt våben: Tag generalsuniformen og de blanke solbriller af enhver diktator, og se den lille tykke gamle mand med hængevom og stikkelsbærben der gemmer sig bag den. Jeg er sikker på at pennen i det lange løb er stærkere end sværdet, og pennen er mit våben. Men tiden er kommet, hvor vi skal vise at vi altså også har et sværd i skuffen og at vi kan og vil bruge det. Hvis sværdet og ikke mindst viljen til at bruge det kun er symbolsk, så skal vi smide det væk, så vi ikke bilder os selv ind at vi har noget.

  • Mette

    Apropos våben.

    På en netauktion har jeg set en pistol udbudt til salg. Det undrede mig, at der i teksten stod, at det ikke er nødvendigt med en våbentilladelse for at købe den.

    Der har vi igen den manglende logik og konsekvens. Folk får en plettet straffeattest, hvis politiet opdager, at de har en hobbykniv, som de bruger på deres arbejde, liggende i bilen. Men pistoler kan man købe i fri handel og faktisk anonymt, hvis man opgiver falsk navn og selv henter den og betaler kontant.

    • PeterK

      Mette, der står helt klart i lovteksten om knive, at det handler om at bære kniv på offentligt tilgængelige steder. Siden hvornår er det indre af min bil blevet offentligt område? Siden hvornår er det blevet “at bære kniv” hvis den ligger inde i min aflåste bil og jeg står udenfor, hvis den ligger dybt ned i min sejlertaske som jeg ikke tog ud fordi hjeg skal bruge den igen i morgen, eller hvis jeg skal i sejlklubben lige efter arbejde?
      Fælden klapper da først i det øjeblik den ligger i min lomme, i bæltet, eller jeg har kniven i hånden.Jeg ville godt tage en tørn i Højesteret om den, for jeg tror jeg vinder. Bemærk at man udmærket godt ved hvem man er ude efter. Hvor mange midaldrende hvide mænd kommer der lige på de nævnte steder? En foldekniv der ikke kan låses er i øvrigt møgfarlig at bruge, før eller siden klapper den ind over fingrene.

      1. § 4, stk. 1, affattes således:

      »På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position.«

      • Anonym

        Ja, Peter. Men kan du fortælle mig, hvad man skal bruge en lovligt købt pistol til i dagens Danmark? Man kan jo ikke påstå, at den er velegnet fx til jagt på dyr, og helvede er løs, hvis man som urmageren i København og andre forsvarer sig. Der er tale om en Glock 26. Jeg går ud fra, at den højst kan bruges indenfor skydesport, men den skal immervæk fragtes rundt, og jeg forstår ikke, at den kan erhverves uden videre. .

        Jeg tror også, at du har gode chancer for at vinde den sag, du skitserer. Men i en retssal kan alting ske.

  • milak

    Janne skriver:

    “En ting der er meget vigtig, er, at den far der har slået og sparket og spyttet på og bidt i en skolelærere, han har gjort det foran sin datter. Hun har set ham gå amok. Han har nu vist sin datter, at hvis hun giver hånd til nogen, hvis hun viser tillid på en måde der er en dansk skik, så vanker der ballade og vold. Han har derfor i den grad udøvet psykisk vold mod sin datter.”

    En meget vigtig observation.

    • PeterK

      Ja, det samme så man i det brev til integrationsministeren der angiveligt er skrevet af en 10 årig pige hvis forældre er blandt de udviste(?) irakere. Hun fortalte at “hendes far blev sur når politiet kom”, åbenbart så “sur” at de mødte op med 4 mand bare til at håndtere ham. Jeg tror hans form for surhed er andet end at sætte sig i krogen og se muggen ud.

      De lærer fra helt små, at det er OK at være voldelig og at danske myndigheder ikke har nogen myndighed, og i det sidste har de desværre ret. Derfor er det også håbløst, når man ser på forældrene som en del af løsningen på problemet med voldelige unge muslimske mænd og drenge. Forældrene er en del af problemet, og ikke en del af løsningen.

  • Peter Buch