24
mar
Seneste opdatering: 25/3-10 kl. 1358
34 kommentarer - Tryk for at kommentere!

We should invade their countries, kill their leaders and convert them to Christianity. We weren’t punctilious about locating and punishing only Hitler and his top officers. We carpet-bombed German cities; we killed civilians. That’s war. And this is war. Ann Coulter “This Is War,” September 2001.

Det var første gang, jeg hørte  hendes  navn. Der er meget jeg er uenig i, det er ikke pointen her. Hun overholder én journalistisk grundregel: hun keder ikke folk ihjel. Så når jeg er ved at falde i søvn over Berlingske Tidende (unskyld Kastholm og Blüdnikow) eller den samlede svenske verdenspresse, så surfer jeg på You Tube efter  hendes seneste knaldperler, så vågner jeg igen. I samtalen, hvor hun karakteriserer New York Times, beskriver hun også et svensk pressespeciale – aldrig at sige hele sandheden om “kontroversielle” historier. Bare et greb i posen fra i dag. Med andre ord, bare en anden måde at lyve på hovedårsagen til at færre og færre gider spilde tid på at læse dem. Nu hvor de har sat internetcensuren i system, kan skrivelystne lige så godt holde helt op. Forleden var Coulter i Canada. Samtalen handler en del om ytringsfrihed og visse jyske og svenske tegnere.Vilks kalder hun dog “hollænder,” måske hun forveksler ham med Cornelis Vreeswijk. Ann Coulter, who cancelled her speech to the University of Ottawa Tuesday night over fears for her safety, says she’s the victim of a hate crime.U of C boosts security for Ann Coulter. (lyden ude af sync.)

“Americans love Canada, one of our presidents, Bill Clinton, served here during the Vietnam – war”

Since arriving in Canada I’ve been accused of thought crimes, threatened with criminal prosecution for speeches I hadn’t yet given, and denounced on the floor of the Parliament (which was nice because that one was on my “bucket list”). Posters advertising my speech have been officially banned, while posters denouncing me are plastered all over the University of Ottawa campus. Elected officials have been prohibited from attending my speeches. Also, the local clothing stores are fresh out of brown shirts. Welcome to Canada!  Coulter: Oh, Canada!

Diskriminér!

Det politiske mål bør være at bevare sammenhængskraften. Ikke blot skaber den tilfredshed, men også velstand. De kulturelle traditioner, der skaber tillid, må fastholdes. Det gælder f.eks. den nationale kultur, der bygger på protestantismen.Politisk bør multikulturalismen afvises, for den skaber blot mistillid. Politikerne bør også sortere indvandrerne efter kultur, så man får dem fra højtillidslande og i hvert fald undgår dem fra lavtillidslande i Afrika og Mellemøsten. Støvring: Social kapital giver også økonomisk kapital

Kentucky Fried Halal Chicken

Endnu en vestlig institution vælger mørket (LFPC).

A diner was left furious after a KFC restaurant refused to sell him a bacon burger – because it wasn’t halal. Alan Phillips was told the restaurant was no longer selling his favourite ‘Big Daddy’ burger, which contains a chicken burger with bacon, cheese and salad, because it had decided to sell only halal food. The Burton-on-Trent branch is one of the 86 out of 750 British KFC restaurants which is now selling nothing other than halal meat. […]

KFC spokeswoman Nina Arnott said the halal trial was expected to last ‘a few months’. She said: ‘We’ve responded to requests to provide halal food in some parts of the UK and the Middleway Park restaurant in Burton is one of the restaurants taking part in our trial. […] ‘We’re sorry Mr Phillips feels disappointed but we’d recommend he visits our nearest non-halal restaurant, at the Derby Xtra services five miles away, if he wants to get his hands on a Big Daddy burger.’ KFC diner told ‘you can’t have bacon in your burger here – we’re now halal’

Elizabeth Cotten (1895-1987)

Klassisk Americana fra starten af forrige århundrede er et stort, stort område at udforske, når man som jeg for alvor får ørerne op for dets rigdom. For et års tid siden nævnte jeg her The Carter Family, som i den grad har været en overvældende oplevelse at stifte bekendtskab med. Navnet Elizabeth Cotten har jeg ikke bidt mærke i før for et par timer siden, da en amerikansk radiostation spillede denne sang:

Hør også Shake Sugaree, her i en version sunget af hendes da 14-årige barnebarn eller i denne version med Bob Dylan. Freight Train kender alle vist – jeg vidste bare ikke det var hendes sang. Den skrev hun som 12-årig (LFPC).

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Victor

    Må jeg lige minde om, hvad Ann Coulter sagde på Fox i 2004:

    “They are lucky we allow them to exist on the same continent.”…

    “They don’t even need to have an army, because they are protected, because they’re on the same continent with the United States of America.”

    “We could have taken them [Canada] over so easily.”

    Hvis en tysk kommentator havde sagt sådan om Danmark, tror jeg såmænd heller ikke, at hun havde kunnet tale i Danmark uden problemer.

    • ER du forarget ? Nu sender du mig ned ad memory lane: A description of the suspect (omtalt min. 37 i interview ovenfor)

      hvad med denne ?

      der er selvfølgelig det problem, at 500.000 drenge bliver 15 i Afhanistan hvert år. Hvis bare en fjerdel bliver talebaner, så er der jo ikke rigtig nogen ende på det.

      Anyway. Jeg var glimrende underholdt. Jeg er uenig med hende om abort, om health care, om Obama osv. osv. osv. – men det er som sagt ikke pointen.

  • PeterK

    Selvfølgelig er hun da kontroversiel i mediebilledet – hun siger sandheden. Normen i mediebilledet er løgn, omskrivninger, Orwellsk sprogbrug, politisk korrekthed, sløring af sandheden. Dagens avislæsere skal tale lidt med deres bedsteforældre, og få forklaret, hvad der menes med “læse mellem linjerne” og opøve den færdighed.

    I dag ville nazisterne i Tyskland have fået frie hænder, og USA ville have undskyldt Japan for at stillehavsflåden lå i vejen i Pearl Harbour. Allerede den gang kunne danske politikere kunsten ikke at kunne se elefanten i rummet, for det foruroligede dem ikke det mindste, at der foregik indskibning af tropper i østersøhavnene, og at der stod en stor motorkolonne lige syd for grænsen.

    I dag må man ikke kritisere islam – og snart ikke noget som helst – fordi man kunne fornærme islam og dens gauleitere – imamerne. Dengang havde man ikke de store kvababbelser, og da tyskerne, opildnet at tidligere manglende reaktion på blatante overtrædelser af aftaler, gik for vidt, indledte man en væbnet konflikt. Man indledte en væbnet konflikt som følge af en aftale om at støtte Polen mod en invaderende magt, og valgte ud af to invaderende magter – Tyskland og Sovjet- at erklære krig mod Tyskland, og senere alliere sig med Sovjet.
    Den krig gik i allerhøjeste grad ud over den civile tysker, for da det viste sig at Royal Airforce ikke kunne finde militære mål om dagen, gik man over til at brænde civile mål af om natten. I Casablanca fik Arthur Harris Carte Blanche til vilkårlig afbrænding af enhver større tysk by, “med henblik på at ødelægge den tyske civilbefolknings moral”, som der direkte står i dokumentet. Metoderne var grove, og det skyldtes kun at de vandt, at flere af de allierede ledere befandt sig på den behagelige side af anklagebænken i Nürnberg.

    I dag kan meget få skelne mellem at kritisere en ideologi og dens ledere – og dens ofre. Når man kritiserer islam, skydes man i skoene at man kritiserer muslimer. Jeg kritiserer islam og dens ledere, helt ligesom jeg kritiserer kommunisme og dens ledere, eller nazismen og dens ledere, men jeg kritiserer ikke civilbefolkningen.

    Der er mange ofre for islam. Befolkningerne i da lande de invaderer, i mange af de vestlige land godt hjulpet af sympatisører og 5’kolonnefolk, dem der kalder andre for “kontroversielle” og det der er værre. Der er også en anden gruppe ofre, halvdelen af muslimerne – kvinderne. En stor del af befolkningerne i islamiske lande er trælbundne af den mest modbydelige ideologi verden har set, den farligste cocktail der findes: Religion og hensynsløshed. Når muslimer dræber, er det ikke muslimen der dræber, han er allahs redskab. Det står direkte i koranen flere steder, og samtlige islamiske skoler bakker op om den udlægning. Islam er ikke en normal religion. Det er en dødskult, der forherliger krigerdøden og det at dø for sin fører. Sådanne organisationer er direkte forbudt i Tyskland, man husker endnu hvad det førte med sig, men man mangler – undskyld udtrykket – nosser til at tage opgøret.

    Derfor forfalder man til plattituder som at kalde de der siger sandheden: Wilders, Ann Coulter, Hirsi Ali, Krarup, Hedegaard m.fl. for kontroversielle, islamofober, fremmedhadere, racister og nazister. Sagt af små naive mænd og kvinder, der end ikke standser, den dag den islamiske racisme går ud over dem selv eller deres familie. Præcist som nazisten der var stolt over at hans søn blev dræbt i sort SS uniform, eller kommunisten hvis søn omkom i blå KBG uniform. De er ikke mange, men de har viljen. Vi skal have viljen til at sige dem imod.

    • Pk

      PeterK.21.19.
      Der er lidt tidligt og en er ikke helt vågen, men tæppebombede tyskerne
      ikke Londons tætbefolkede onråder? London Øst?
      Før englænderne gjorde det samme mod tyske byer?

      • PeterK

        Optakten til det var et forfejlet Luftwaffe angreb på Croydon, der også dengang lå inde midt i London, hvor man ramte nogle civile mål i stedet for. Den pågældende besætning kom for en krigsret og blev dømt. Så startede den ulyksalige onde cirkel – slår du , så sparker jeg. Prestigeangreb på Berlin, Bädecker angrebene, kulminerende med 1000-bomber raids mod Hamborg, Køln, Berlin, Nürnberg, og Ruhr som et generelt område.
        Jo der var blitzen mod London, men man skal også huske at inden da, havde Luftwaffes mål primært været militære, og man var ret tæt på at ødelægge Royal Airforce. Dårlige tysk topledelse rev nederlaget ud af sejrens sikre greb. Man skal også huske at Churchill forlangte giftgasangreb på tyske byer, og at den meget misbrugte ordre om at skyde på redningsfartøjer i færd med redningsaktioner ikke var tysk, men engelsk. Battle of Britain, der på tysk lidt mere rammende hedder Kanalkampf, medførte at begge parter mistede mange fly over vand, og den pågældende pilot skulle så fiskes op igen. Englænderne udviklede nogle hurtigtgående motorbåde, som efter krigen var ret eftertragtede, mens tyskerne brugte vandfly. Churchill udstede en helt klar ordre om at disse fly skulle bekæmpes som var de militære enheder, Røde Kors flag eller ej.
        Hamborg blev angrebet i 3 døgn. Min mor der boede på Lolland kunne mærke rystelserne i jorden og se røgsøjlen om dagen. Englænderne kom ind om natten, første bølge havde primært sprængbomber med der skulle rive tagene i stykker og fritlægger tømmeret. Næste bølge var næsten udelukkende brandbomber, iblandet tidsindstillede sprængbomber der skulle gå uvarslet af senere og slå redningsmandskabet ihjel. Om dagen kom amerikanerne og bombede der var til overs fra om natten. Der døde flere i Dresden som blev brændt af kort for krigens afslutning, end der døde i Hiroshima.

        I krig begår begge sider uhyrligheder, se de mange udsendelser om Sovjet som TV sender for tiden. Efter den ene af parterne har tabt mest, ser man kun den tabende parts fejl. Tiden gør at vi nu kan se begge parters. Handler det om etnisk betonet terror er Vesten engle, her fører kommunismen og Islam stort. Gælder det militær begrundet terror er vi førende i Vesten. Nedskudte besætningsmedlemmer der landede med faldskærm nær tyske brændende byer, blev ofte slået ihjel med nærmeste vandrør. Mange af de overlevende engleske bomberbesætninger gik aktivt ind i pacifistiske bevægelser efter krigen.

        Ikke at der var mange af dem. Til at begynde med omfattede en “tour” 20 togter, hvorefter man blev flyttet til mildere egne, Transport Command, Coastal Command, Training Command og lignende. Det viste sig at i gennemsnit overlevede man 12-13 togter. Det hang jo ikke sammen, så der skulle bruges flybesætninger – mange. Et simpelt regnestykke om replenishment, genopfyldning, som ethvert supermarked laver hver dag. Senere udvidede man det, af mangel på kanonføde, til at en “tour” blev på 30 togter, og senere igen skulle man gennemføre 2 “tours” for man blev flyttet til sikrere steder. Det opnåede meget få, og de fleste knækkede psykisk inden. De var vant til, at hver gang de kom hjem efter et raid, tømtes 5-8 af kammeraternes værelser, fordi indehavere ikke havde brug for dem mere. Nogle af raidene havde en tabsprocent på 17%, – 5 togter og Bomber Command eksisterede ikke mere. Intet under at det handlede om så meget fest som muligt, så meget druk som muligt, og sex med så mange piger som muligt. Hver dag kunne bogstaveligt talt blive den sidste.

        Det er satans, vi ikke har en anden løsningsmodel, når det virkeligt kniber. Det er altså bedre at gamle mænd får mavesår, end at unge mænd dør.

  • Per N

    Kan ske at denne video kan forsøde + til videre oplysning.

    http://www.vimeo.com/10395152

    Per N.

  • Per N

    PS. Kamelen er med i vidioen . : – )

  • JensH

    @Victor

    “Hvis en tysk kommentator havde sagt sådan om Danmark, tror jeg såmænd heller ikke, at hun havde kunnet tale i Danmark uden problemer.”

    Måske ikke. Men havde denne (fiktive) kvindelige Tyske kommentator udtalt, at efter hendes mening “var Danskerne blevet så fremmedfjendske og islamofobiske, at landet fortjente at blive overrendt af indvandrere fra den muslimske verden i en grad så de kommer i mindretal”, så var hun virkelig blvet hypet af de Danske medier. Hun var hver gang hun blev omtalt i de Danske medier blevet præsenteret som den “progrssive, indsigtsfulde og respekterede Tyske Kommentator”.

    • Victor

      Nej Jens – helt ærligt: Når tyske politikere taler om at opsige Bonn-København-aftalerne, fratage mindretallet deres politiske rettigheder etc. – så bliver de pænt modtaget af danske ministre. Det samme, når de direkte forslår, at Danmark afskaffer kongehuset – som Joschka Fischer gjorde, mens han var udenrigsminister. Eller når den nuværende tyske regering – gennem sin ambassadør – åbent prøver at blande sig i danske skolers læreplaner.

      Parallelen med Tyskland er, ift, Canada ikke helt ved siden af. En stormagt som nabo til et lille land – det kan nemt give gnidninger. Og hvis man så siger som Coulter – så skal man ikke blive forarget over, at nogen gerne ville betale forlystelsesskat for at give ham nogen på bærret.

  • PeterK

    Det har ikke en brik med stormagt som nabo eller ej at gøre. Den kommende fallent Sverige, omtaler dagligt Danmark i lidet flatterende vendinger, og danske medløbere – Carsten Jensen anyone? – holder sig heller ikke tilbage. Prøver man at få et korrigerende læserbrev optaget, som jeg har gjort, får man et flabet svar om at Pia Kærsgårds garde sandelig er på march.
    I dag Grækenland, i morgen Sverige. Derefter Spanien, Portugal, England. Inden da er Tyskland og Frankrig brudt ud af EU. Så består EU af Benelux, Danmark og østeuropa, og der er så næsten en administrator pr indbygger.

    Med disse opbyggelige tanker vil jeg sige godnat og tak for i dag.

  • Victor, hvilken del af ‘jeg er enig i noget af hvad den-eller-den siger, men ikke det hele’ er det du ikke forstår?

    Games, games. Sheesh.

  • Bjovulf

    Til LFPC – ang. Elizabeth Cotten

    EC er ud over Freight Train især kendt for at spille guitar “omvendt” –
    altså IKKE BARE venstrehåndet – med venstre hånd som picking-hånd -, men på
    en højrehånds-guitar med strengene anbragt på NORMAL VIS, altså i hendes tilfælde
    så basstrengene sidder NEDERST, og alle greb derfor vender på hovedet – ?!?!?! 😀

    Jeg fatter stadig ikke helt, hvordan hun bærer sig ad, ” but why change it, if it is working?” 😉
    Jeg mener at have hørt, at det startede med at hun købte en højrehånds-guitar, og derefter
    selv lærte sig at spille på den i sin helt egen hjemmelavede stil. Teknikken kan tydeligt ses på
    den video du linkede til

    http://www.youtube.com/watch?v=yjrmmEFPDD8

    samt her:

    http://www.youtube.com/watch?v=OMSYzFdloqY ( efter 1:00 )

    Ja, de fleste kender “Freight Train”, så snart de hører de første toner –
    på dansk kom den vist til at hedde “Lykken Kommer” 😉

    http://en.wikipedia.org/wiki/Elizabeth_Cotten

  • Bjovulf

    Ang. KHC ala Halal:

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1260286/KFC-diner-told-bacon-b urger–halal.html#ixzz0j8BrtmoA

    “The company has taken the burger off the menu because Islamic dietary law forbids Muslims to eat anything which has been prepared on the same premises as pork [!!!!!], which is itself strictly forbidden.”

    Det må vel være noget tilsvarende, der er sket i København, hvor skolerne nu udelukkende servererer halal-kød – og intet andet
    kød ( bortset fra fisk! ). Så der er altså IKKE som sådan tale om, som mange naive folk på venstrefløjen åbenbart stadig tror, at nogen onde racistiske og fremmedfjendsk danskere vil forhindre muslimer i at spise halalkød, men derimod at danske børn / ikke-muslimer også skal påtvinges det, og altså derfor ikke kan / må få traditionelle danske retter med svinekød – alt sammen fordi muslimerne er så hypersarte og ekstremt krævende, og fordi vore lallenaive og dybt uvidende politikere aldrig får nok af at lægge sig på maven for dem, formentlig i håbet om at få deres stemmer – eller måske ligefrem pæne økonomiske bidrag til de altid slunkne partikasser eller endog egne lommer – med den aktuelle bestikkeselsessagen om en række yderst bjergsomme Labourpolitikere in mente – ?

    Men det er da opmuntrende at se – ud fra de mange kommentarer til artiklen at dømme -, at folk som flest bare har fået mere
    end rigeligt af halal-eftergivenhed og muslimlefleri i England. KFC kommer nok til at fortryde denne idiotiske beslutning i
    meget lang tid fremover. En boykot er stor stil fra masser af ikke-muslimer skal nok få dem på helt andre tanker lynhurtigt ….

    Måske bør vi også snart overveje at starte en egentlig boykot af de halal-kyllinger, som de danske supermarkeder åbenbart
    synes, de har ret til at påtvinge os nogensinde at have spurgt os, og uden at fortælle os, at vi derved via en del af prisen
    er med til understøtte de muslimske foreninger, der stiller imamernes ekspertise på området til rådighed, for at producenten
    kan få det eftertragtede halal-stempel.

    Dette tegner til at blive et særdeles hedt emne i fremtiden, og mange vestlige firmaer forventer åbenbart, at de vestlige,
    ikke-muslimske forbrugere bare vil æde alt “råt”, som de kommer med eller lader sig påtvinge pga. muslimernes endeløse
    krav og sarthed. Se bare her – man bliver jo helt dårlig af læse om, hvor villige de er til at lefle for muslimernes særkrav.

    http://www.videnskab.dk/content/dk/samfund/mine_enzymer_skal_vare_hala l_tak

    • Bjovulf

      BEEEP utroligt!

      http://www.samvirke.dk/samvirke/arkiv/Sider/Tandpastaen%20og%20colaen% 20er%20halal.aspx

      Tandpastaen og colaen er halal
      Af Kristian Herlufsen – 27. august 2009

      Religiøse mærker finder vej til dagligvarerne rundt om i verden. I Danmark er efterspørgslen ikke stor, men halalmærkerne er på vej på forskellige dagligvarer

      I lande som Indonesien, Singapore, USA og England bugner supermarkederne af halalmærkede dagligvarer. [!!!] På hylden med tandpasta findes halalmærket Colgate, og blandt vaskepulveret er det nemt at finde en version, der vasker helt hvidt på halalmåden. Også i Danmark er en lang række dagligvarer halal – de er bare ikke mærket på samme måde som i Sydøstasien, England og USA.

      Halal er ikke kun en måde at slagte kvæg og kyllinger på, men en traditionel, muslimsk måde at skelne mellem en levevis, der er tilladt, og en, der er forbudt. [!!!] Helt på samme måde, som jøderne sorterer mange dagligvarer i kosher og ikke-kosher.

      Når en dagligvare er tilladt, er den halal. Omvendt er forbudte varer haram. Forsimplet kan man sige, at dagligvarer, der indeholder bestanddele fra gris eller alkohol, er forbudt. Derfor er en vingummi [!!!], som indeholder fortykningsmidlet gelatine udvundet fra grisekød, haram, altså forbudt. Kommer fortykningsmidlet fra andet end en gris, er det tilladt. På samme måde er håndcreme, der indeholder alkohol, tilladt, da creme ikke er beregnet til at spise, men en flaske vin er haram, da muslimer ikke bør drikke øl, vin og spiritus.
      [ Det næste bliver vel så, at vi ikke længere kan købe alkohol og svinekødsprodukter som normalt i supermarkederne – men henvises til særlige afdelinger måske? – så muslimernes halalkød ikke bliver haram at være i “stue” med ikke-halal-godkendte produkter. 😀 ]

      Umiddelbart lyder det meget restriktivt og svært at finde ud af, men flertallet af dagligvarer er halal. En helt almindelig coca-cola er halal – også selv om den står på de danske supermarkedshylder uden stempel og certificering. [ Ork, det skal nok komme – bare “rolig”! ]

      ….

      [ Alt de religiøse krav og totale vanvid fra muslimerne har man så bare lige glemt at informere de almindelige danske forbrugere om – man håber vel på, at vi ikke opdager det stadigt mere omsiggribende muslimlefleri ? ]

      • Bjovulf

        http://danskmuslim.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=76& Itemid=72

        “Det muslimske E-nummer-projekt [!!!]

        Det er et problem for muslimer i Danmark at der i mange spise- og drikkevarer tilføjes ingredienser som er tvivlsomme. Disse er kendt som E-numre, og de er tvivlsomme fordi man ikke altid kan sikre sig om hvorvidt de er af vegetabilsk eller animalsk oprindelse. Den eneste måde at finde ud af det på, om det enkelte produkt, er ved at skrive til producenten og spørge dem.
        [ Alternativt kunne de jo også vælge bare at blive hjemme i Muslimistan – eller at returnere omgående – når nu absolut ingenting
        i DK passer til dem og deres hypersensitive mentalitet, ikk’ ? 😉 ]

        For et par år siden iværksatte hjemmesiden Islamisk.dk et projekt hvor formålet var at gøre lige præcis dette: At skrive til forskellige producenter [!!!] og opbygge en database ud fra producenternes svar. Meningen var at gøre databasen tilgængelig for muslimer i Danmark, således at enhver kunne gå ind og se om hvorvidt E-numrene i et specifikt produkt var af animalsk eller vegetabilsk oprindelse.

        al-hamdu li Llah, med nogle forsinkelser er databasen endelig blevet offentliggjort på hjemmesiden, således at alle nu kan gå ind og se de (i skrivende stund 88) produkter som en meget ihærdig og engageret gruppe søstre har arbejdet med de sidste par år, må Allah acceptere deres anstrengelser og belønne dem for deres arbejde – og for al den gavn det vil bringe folk.

        Det er et princip i islam, angivet af Allah og Hans Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham) at den der opfylder andre muslimers behov, for ham vil Allah opfylde hans behov. Så det er et storslået og yderst belønningsværdigt stykke arbejde der er blevet udført, og vi takker Allah for at han har givet os tawfiq til at være en del af det. Må Allah være tilfreds med det og lade det bringe gavn til det muslimske folk.”

        ….

        “Den ydre faktor

        Årsagen til, at så mange, især islamkritikere, fastholder deres ukendskab [?!?!?] til den bedste slagtemetode for et dyr, er sandsynligvis den ydre faktor. Ved slagtning af boltmetoden synes dyret at falde livløst ned som i en dyb og fredfyldt søvn. Det spjætter ikke, men ser ud til at sove. Men inde i dyrets bevidsthed, sker der forfærdilge ting, som bevist af den tyske undersøgelse. [ Ha, BS !!! ] Dyrets bevidsthed befinder sig i en storm af smerter, som ikke er synligt udefra.
        [ Og det er altså mere skånsomt, at dyret er ved fuld bevidsthed, mens blodet står ud af halspulsåren?!?!?
        Sikke dog en total omgang vrøvl og sludder – muslimsk videnskab ?!?!? – Ja, go’mor’n min bare røv! ]

        Ved halalslagtning sprøjter blodet ud, dyret bevæger sig og spjætter, men dette er kun reflekser på slagtningen. Ved halalsgtning forlader smerterne dyrets bevidsthed meget hurtigere, og den storm, der raser i bevidstheden hos et dyr, der bliver slagtet efter halalmetoden, vil være mindre smertefuld, jvf. den målte hjerne- og hjerteaktivitet.

        Dette er grunden til, at halalslagtning er den bedre metode til at ende et dyrs liv end døden gennem bolt i hjernen.

        Jeg tror, at islamkritikere og andre modstandere af halalslagtning i virkeligheden kæmper med deres egen samvittighed; de foretrækker at se dyret ligge stille og dø, frem for at det spjætter og bløder. På denne måde kan man dulme sin egen samvittighed ifm at tage livet af et levende væsen ved at sige: “det ser ikke ud til at lide“, selv om dyret i virkeligheden dør under store, men udefra usynlige smerter.

        Ved halalslagtning bliver det synligt, hvad vi egentligt gør, når vi skal spise kød; vi dræber et andet levevæsen. Men til gengæld gør vi det hurtigt og skånsomt, og gennem at sige “bismillah” ihukommer vi både vores og dyrets skaber; Ham der har givet alt liv i denne verden; Allah (swt).

        Kritikere af halalslagtning må enten anerkende de videnskabelige resultater [Øh, hvilke ?!?!?] for halalslagtning, der beviser at halalslagtning er mere skånsom for dyret, eller blive vegetarer.” [!!!!!!!!!!!!!!!!!!]

        [ Nå, sådan ?!?! Vi har altså ingen andre valg ?!?! De “ædle kulturberigere” har allerede truffet valget for os …
        det bliver vi nu altså flere om at bestemme, lille ven! ]

        • Victor

          Bjowulf – jeg har osse svært ved at snuppe de mange E-numre, der er i en del fødevarer. Er det hypersensitivt at mene, at farve- og aroma-stoffer ikke hører hjemme i mine børns mad?

    • Bjovulf

      “Ang. KFC ala Halal” skulle det have været 😉

  • Bjovulf

    Nej, Victor – for så er det af FORNUFTIGE grunde, og ikke for at der igen-igen skal indrettes efter en vis balladereligions
    endeløse, vanvittige krav, som så skal påtvinges os andre uden at vi bliver orienteret, som vi ser det gang på gang i disse år,
    fordi vore dybt uansvarlige og lallenaive politikere og eksperter sover i timen, eller bare ikke orker at fatte, hvem og især hvad
    de har med at gøre.

    Iøvrigt er det ikke alle E-numre, der dækker over “farlige” eller ukendte kemikalier, som den onde industri forsøger at
    luske i os – en del af dem er faktisk helt naturligt forekommende farver og smagsstoffer etc., som vi også indtager med
    velbehag i den ikke-industrialiserede økologiske mad.

    • Bjovulf

      Og nu forsøger de jo netop ikke at fjerne tilsætningstoffer i maden, men derimod at finde nogle erstatninger,
      der er produceret under halal-mæssigt acceptable former – og uden bidrag fra svin etc. – fx. gelatinen i vingummi.

      Så skal der altså bruges en masse penge på at finde sådanne erstatninger, samt til omstillingen til “halal-produktion”.
      Gæt selv hvem, der mon kommer til at betale prisen for disse ekstremt krævende og vanskelige folks evindelige særkrav.

  • Egil

    Jeg fatter altså ikke denne fascination af Ann Coulter, en berygtet amerikansk kristen-fascist, hvis “intellekt” består af at slynge omkring sig med ubelagte påstande af typen “Obama vil bruge skattemidler til at myrde ufødte børn”.
    Hendes type er direkte skadelig for kampen mod Islam. Hvem i al verden tror at man kan bekæmpe Islamsk fascisme med kristen ditto?

    Føj for en møgkælling!

    • bl

      Egil – Ann Coulter er nu heller ikke min kop te, der er ikke megen konservatisme i hendes fremturen, fascist er hun alligevel ikke.
      Men vil du bekæmpe islamisterne ved at lægge dig på ryggen?

      De fleste ateister eller sekulære har jo en grundindstilling, som gør dem til kernevælgere for det radikale venstre, der er ikke megen rygrad at hente i dem. Der er intet fundament i dem. De bygger på sand og ikke på klippe, derfor ved de ikke hvad de skal stille op over for muslimerne.

      En sund, gammeldags ortodoks luthersk kristendom med et skvæt oprørsk, frikirkelig calvinisme er hvad der er brug for. Tolerance kommer af tolerare, der betyder at “tåle, udholde” det man ikke kan acceptere.
      Tolerance er der derfor ikke brug for.

      Det er efter min mening yderligere et problem, at vi i Danmark og omegn, har glemt hvad skytteforeningerne gik ud på: forsvar af vore borgerrettigheder som frie mennesker i et frit land.

      Thump your Bible and keep the gunpowder dry.

      • Egil

        Javel, det er din holdning, men jeg mener nu ikke man kan bekæmpe ekstremisme med ekstremisme. Det er lidt som at bekæmpe Hells Angles med Bandidos eller omvendt, i begge tilfælde er det de forkerte som vinder.

        Hvad gælder Islam, så kan den kun bekæmpes med en konsekvent og kompromisløs lovgivning. Smid burkaerne og chadorene af bussen og smid imamerne i fængsel hvis de opfordrer til antidemokratiske holdninger. Stil præstationskrav til de folk vi tager ind i landet og smid dem ud hvis de ikke kan leve op til kravene. Forbyd islamiske bankforretninger og slå ned på kulturelle og religiøse udskejelser som f.eks. seksuel mishandling af drenge og piger (omskæring), tvangsægteskaber etc.

        Forslag om at terrorbombe muslimernes byer og dræbe civile, som Ann Coulter har fremsat i fuldt alvor, er efter min mening rendyrket fascisme og fortjener kun foragt.

        • bl

          I den optik er Churchill jo også ekstremist.
          Man kan ikke lave omelet uden at slå æg itu er den gamle holdning.

          Hvis traditionelle, vestlige, konservative holdninger ikke længere er traditionelle; men ekstremistiske, ja så værsgo’. Med lovgivning alene kan problemet islam ikke løses.

        • Egil

          @bl.

          Nej, det er typisk for fascister at man ikke tror på lovgivning. Forestillingen om den stærke man (her kvinde) er dybt rodfæstet og kan vel ikke udryddes helt.

    • Per N

      Egil….

      Hvad har du dog indtaget (udover den sædvanlige venstre fløj`s standart / ikke hjerne at optage virkeligheden) men må vorherre våge over dig du har tydelig brug for det.

      Per N.

      • Egil

        Skal nu det kaldes debat? At kaste møg på folk er karakteristisk for dem som ikke har noget fornuftigt at sige og som mangler argumenter. Hvor ynkeligt!

        Tdeknikken har tilmed et latinsk navn: Argumentum Ad Hominem.

        • Per N

          Egil:.

          Du har ret med den debatform, det vil ikke ske igen.
          Så undskyld herfra.

          Per N.

  • Emeritus

    Om at vælge.

    ‘…Politisk bør multikulturalismen afvises, for den skaber blot mistillid. Politikerne bør også sortere indvandrerne efter kultur, så man får dem fra højtillidslande og i hvert fald undgår dem fra lavtillidslande i Afrika og Mellemøsten…’

    Ja, man må kunne vælge fra. ‘Valget kan imidlertid foregå på både anstændige og uanstændige måder.

    Det diskriminerende eksempel:
    Det diskriminerende menneske kan være fra Dansk Folkeparti, – f.x. Pia Kjærsgård, fordi hun ikke vil eksperimentere med sit lands fremtid og derfor vælger multikultur fra og i stedet går ind for dansk monokultur. Så der kan man bare se, hun har VALGT meget præcist og racistisk på sin egen inhumane måde. PK er uanstændig.

    Sådan er det ikke i mit næste (selektive) eksempel:
    Det selektive menneske kan være fra det Radikale Venstre – f.x. Margrete Vestager. Hun vil naurligvis ikke eksperimentere med sine børns fremtid. Derfor har hun på sin egen præcise og humane måde også VALGT. Men hun nøjes med at vælge de kommunale skoler fra, hvor børn fra mange kulturer jo blandes og undervises. Hendes børn fik derfor det bedste – privatskolen. Hvad ondt er der i det.

    Man kan nu diskutere, om politikeren, Margrethe Vestagers radikale valg som mor er udtryk for diskrimination, eller blot sortering en naturlig selektion på sine børns vegne. Da hun jo er radikal ligger det hende fjernt at diskriminere. Så det hun kunne aldrig finde på. Der må være tale om noget finere. Vi må vælge et ord, som understreger anstændigheden. Ordet er SELEKTIV. Det er det, hun er, på sine børns vegne, og man må godt være selektiv.

    For sin politiks skyld er hun altså på den ene side nødt til at gøre en forskel, hvis hun vil betyde noget i dansk politik, og en forskel har været at ville forandre samfundet fra monokultur til multikultur.

    Men for sine børns skyld er hun som mor tvunget til at gøre noget helt andet. Derfor vælger hun i stedet for – at være selektiv, for hun er nødt til at kunne skelne! Men kun for børnenes skyld.

    For deres skyld vælger hun Folkeskolen fra. Den er for os andre, der ikke kan skelne, men som går rundt og diskriminerer.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Tak til Snaphanen for at indsætte min rettelse til teksten.

  • Per N

    PS. Egil

    Hvad har hun dog gjort dig? at du syntes at hun er en “møjkælling, ved nærmere omtanke så glem det, det er ikke krudtet vær.

  • Ann Coulter er jo helt utroligt barsk. Men jeg kunne godt frygte, at hun bare er et par år forud for os. Tænk hvis man skal høre sig selv sige sådan noget en skønne dag. Ikke bare de der 2 sekunders arrigskab, hvor der ryger en finke af panden, men hvor virkelig mener det…

  • Ann Coulter taler lige ud af posen. Og så er hun tillige hamrende morsom.
    Som hun selv siger: ” I’m right about everything!”

    Iøvrigt taler hun ikke så meget om muslimsk indvandring, som jo ikke er det helt store problem i USA, men mere om vores respons til islams globale terror. Og her har hun sgu fuldstændig ret!

    At jeg så heller ikke er kristen fundamentalist er, i den forbindelse, ligegyldig.

    Hun er modig som ind i h… og tør tilsyneladende gå op imod næsten alt. Selv jøderne kalder hun “ufærdige” kristne, fordi de tror på det gamle testamente mens de kristne har fundet messias.

    Det er simpelthen bare guld værd, at lytte til!

  • bl

    @ Egil

    Jeg mener bare, lovgivning er ikke nok; men lovgivning skal der til. Og i et parlamentarisk demokrati, hvor mandaterne vælges gennem partilister, er lovgivningen jo i høj grad afhængig af, hvilke partier vælgerne, qua deres overbevisning, stemmer på. Når der så vælges et parlament, hvor der ikke er vilje til at stå imod udemokratiske kræfter, men giver efter for særkrav, ja så er vi ude på en glidebane, hvor det i sidste ende kan ende med en samfundsindretning, vi ikke kan genkende som dansk eller blot vestlig med rod i vores græsk-romerske jødisk-kristne kultur.

    Jeg hverken kan eller skal forsvare Ann Coulter her; men hun er dog en fortaler for demokratisk, parlamentarisk lovgivning? Jeg har ikke hørt andet, hendes noget krigeriske retorik til trods.