21
mar
Seneste opdatering: 22/3-13 kl. 1131
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Politisk engagement har ofte fælles træk med religiøsitet, især på den yderste venstrefløj. Man tolker virkeligheden efter, om det nu masserer ens indtagne standpunkt. I naturvidenskaberne afprøver man teorierne på virkeligheden, i politik er det ofte omvendt, helt aktuelt ser man det i Socialistisk Folkeparti, der har været så uheldige at få ansvar og indflydelse. Halvdelen vælger virkeligheden, halvdelen vælger teorierne.

Den forhenværende BZ er, 9/11 trutheren, filminstruktøren Lotte Svendsen, der har beskrevet sig selv som til venstre for Enhedslisten, og altså også havde psykologisk-religiøst besvær med 9/11, mener ikke at attentatet på Lars Hedegaard overhovedet fandt sted. Dansk politi er altså helt til grin, for at pengene skal passe. De har ofret millioner, blandt andet på at afhøre og tage DNA fra mig (!), det er ikke engang løwn. En sådan grundighed og så er de bare røget på en vildmand. Fra TV 2 i går via Uriasposten:

Lotte Svendsen: Jeg oplevede slet ikke, at han sad og insinuerede at der var en løgn. Jeg troede det var noget der skete inde i mig selv. I filmens verden der arbejder man meget på – ‘don’t say it, shows it’, og det lykkedes, så åbenbart for ham. Hvis jeg havde været personlig instruktør på scenen med Hedegaard, så havde jeg bedt ham spille mere berørt af situationen. Jeg kom da reelt i tvivl om det overhovedet er sket, og der skal jeg ikke omkring Højesteret, der er jeg bare tilskuer. Og det er jo spørgsmål man ikke må stille, det er ligesom at råbe, at kejseren ikke har noget tøj på. Se videre på Lotte Svendsen om attentatet mod Hedegaard: “Jeg kom da reelt i tvivl om det overhovedet er sket…” (Se også svensk journalist og feminist Katarina Mazetti: »Hedegaard-attentatet kan være en avis-and«)

Kineserne: Muslimer er besat af fortid og hævn

To interessante verdenssyn at sammenligne, som også Sven Burmester har gjort, og rådet os til at vende ryggen til lande, der ikke vil leve i nutiden og skabe gode samfund og koncentrere os om lande, der vil. Lad os være usentimentale som en kineser. Glem dem, det er ikke synd for dem, og man kan alligevel ikke frelse folk fra sig selv, om så 1.5 mia muslimer flytter til Sverige. Man hjælper ingen, men spreder kun islams destruktivitet til sig selv: Jeg har tidligere vist, at islam er involveret i næsten 90 procent af verdens større, blodige konflikter, selvom muslimer kun udgør 23 procent af verdens befolkning, og det er nu også blevet vores ganske tænkelige fremtidsmulighed. „We must be mad, literally mad‟:

The Chinese, at behind-the-scenes conferences and discussions during the past few months, kept saying they were perplexed about the Muslim world’s – particularly the Arab world’s – inability to deal with the modern world. The Chinese and the Muslims, they repeated, had suffered the same humiliation and occupation by foreigners over the past two hundred years, but the Chinese and Muslim reactions to these experiences seem so completely different.

„We also suffered,‟ the Chinese said, „but now we control our destiny, and are doing everything we can to learn from these foreigners so that we can benefit from the modern world and ensure that we do not suffer this humiliation again. We Chinese ‚look to the future.‛

„The Muslims, on the other hand, the Chinese stated, seem to have a different approach: Instead of looking to the future, they „are mired in the past,‟ more concerned about taking revenge against those foreigners whom they believe had humiliated and oppressed them. It was because of this focus on the past, these Chinese intellectuals and leaders stated, that Arabs and Muslims were therefore unable to build societies which could participate in the modern world. „Revenge and victimhood,‟ these Chinese argued, could permanently cause „the Arabs and Muslim world‟ to „remain behind the West and Asia.‟

The Islamic culture, however — and Middle Eastern culture in general — is acutely concerned with righting perceived wrongs. The Shari’a, in fact, sees the role of the ruler as one who „commands good and eradicates evil‟ — meaning it is more important to „correct‟ past wrongs than to think about how to improve one’s situation. First one must correct the evil, and only then may one concentrate on how to have a better life.

The Chinese perspective, to quote the former Prime Minister of Singapore Lee Kwan Yew, is that, despite „everything we do for our Muslims, they continue to remain at the bottom of society‟ — poor, backward and uneducated. ( Bernard Lewis, Notes on a Century…, pp. 245-246). Report from China: What Keeps the Muslim World Back?

Lee Kuan Yew, som jeg vil kalde en statsmand, – jeg har selv boet i den by, han på rekordtid lavede om fra en tropisk sump til en verdensmetropol, har sagt saftige ting om islam, selvom Singapore er omgivet af muslimske stater, han egentlig burde være høflig over for, men det er ikke lykkedes ham. Man kan læse nogle af dem her.De relativt godartede malaysiske muslimer i Singapore og Kuala Lumpur, er selv på deres hjemsteder agterudsejlet af kinesisk initiativ og forblevet „the bottom of society.‟ Lee ved, hvad han taler om, i modsætning til enestående uvidende europæiske politikere, der har begået alle de fejl, som er mulige at begå. Hvis de kunne repareres, ville det tage hundrede år. De kildrer bla. det muslimske offer-gen, og det lader de sig ikke sige to gange – vupti:

Den 20-årige studerende Jihad Taha kræver erstatning af Trykkefrihedsselskabet, der udelukkede ham fra at deltage i et debatmøde om ytringsfrihed på Christiansborg.»Jeg kan bekræfte, at min advokat på mine vegne har fremsendt et erstatningskrav til Trykkefrihedsselskabet. Jeg har inden min beslutning været i kontakt med flere advokater, som er enige om, at mine rettigheder er blevet krænket. Jeg er blevet udsat for diskrimination på samme måde som personer, der på grund af etnicitet ikke kan komme ind på diskoteker«, siger han.Jihad Taha kræver erstatning af Trykkefrihedsselskabet

0 0 votes
Article Rating


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest


10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
BE
BE
12 years ago

Det nye Egypten… En formodet biltyv bliver fanget og dræbt. En interessant detalje: „A security official said villagers caught the unidentified man trying to steal a car at gunpoint. But one villager who participated in the attack said the man was roaming at street where cars were parked at dawn when residents descended on him and started beating him up, believing he intended to steal a car. — „We tied his hands and feet and started beating him with sticks to confess and tell us who else is trying to steal and who sent him,‟ the villager said. He said… Read more »

pk
pk
12 years ago

I Martin krasniks verden findes ikke kinesernes syn på muslimerne,
eller experternes viden om samme.
I snart 30 har „DR verden‟ været totalt ligeglad med muslimers vold mod danskerne .
Fot ikke at gå „højreekstremisternes‟ ærinde.
Nu er volden så udbredt , at de ædle ikke kan overse det, og så blev de geniale.
Nu siger de:Det er jo ikke alle:‟
Ganske genialt.
Det kan de så bruge de næste 30 år , og så er det også slut med os.

Prudentius
12 years ago

„…they are mired in the past…‟ Men paradoksalt nok, også i en idealistisk og dybt from fremtidsforhåbning. Den logiske følge af dyrkelsen af rå magt-dominans, der udgør selve kernen i islam, er at man ikke kan løsrive sig fra tidligere tiders sejrrige storhed såvel, som fra drømmen om engang i fremtiden igen, at beherske-dominere verden. Jihad, hellig krig for Allahs sag/det globale sharia-imperium, anses derfor i den moderne pan-islamiske revival, som den bedste af alle fremtidsinvesteringer, da kun lydighed mod de religiøse pligter kan genvinde ummahen Allahs gunst. Og dermed social, økonomisk og politisk fremgang og prestige, som de defineres… Read more »

Nils
Nils
12 years ago

Trykkefrihedsselskabet var nødt til at afvise Jihad Taha af sikkerhedsmæssige årsager. Umuligt at garantere hans sikkerhed i et lokale, der myldrede med islamofober.

Santor
Santor
12 years ago

Kineserne har ca. 50 millioner muslimer og svære problemer med dem. Forskellen, på Kina og Vesten, er at kineserne går anderledes hårdhændet til værks når islamisk rage skal kontrolleres. Lad os være lidt multikulturelle og lære noget af kineserne. Ang. muslima´en jihad. Trykkefrihedsselskabet har lov til at udelukke hvem som helst de ønsker! Der stå ingen steder i grundloven at alle har ret til at komme med til din fest, dem der føler sig udenfor kan holde deres egen fest og så ellers knytte sylten. Som Elefanten skriver så er den små jihad ( Bemærk : Man kan ikke stave… Read more »

Tim Pallis
Tim Pallis
12 years ago
Reply to  steen

Tak Steen! Hvor er jeg enig med dig. Det er som talt ud af mit hjerte.

Peter Buch
Peter Buch
12 years ago
Reply to  steen

Steen

Sencorer og censorer.
Støt kurs.

Der kan dog problematiseres noget over – desuden er kineserne ikke opslugt af en ideologi, der kræver verdensherredømme af dem, tværtimod.-

Potentialet for kinesere får noget der ligner et økonomisk verdensherredømme er for mig at se til stede, en placering som den ene afgørende faktor af endnu uset omfang er til stede. Dett er såfremt jeg forstår nok af både praktisk og teoretisk økonomi.
http://hoejteknologifonden.dk/projektgalleri/projektgalleri/dansk_produktion_i_global_offensiv/

Elefanten
Elefanten
12 years ago

Jihad

Jihad behøver ikke nødvendigvis at betyde hellig krig. Islam udbredes med såvel voldelige som legale midler (ligesom i øvrigt nazismen).
Så når Asmaa ifører sig sharia-tørklæde eller når samme Asmaa forfølger Jyllands-Posten med retssager, er det er form for jihad.
Og når Jihad-manden med hjemmeværnsgeværet og facebook-kommentarerne søger erstatning hos Trykkefrihedsselskabet, er det også jihad. (Snaphanens kvikke læsere kan sikkert sagtens følge med).
Sådan som jeg har forstået det, har PET uddelegeret deres sikkerhedsvurdering til Trykkefrihedsselskabet, og så er PET ansvarlige. En offentlig myndighed kan ikke bare lade private stå med ansvaret.

Peter Buch
Peter Buch
12 years ago
Reply to  Elefanten

En offentlig myndighed skal naturligvis lade private afgøre hvem der får adgang til et møde private afholder. Såfremt offentlige myndigheder har interesse i hvem der mødes, er offentlige myndigheder at rubricere som sådanne offentlige myndigheder, der har interesse i hvem der mødes. Såfremt offentlige myndigheder ikke kan lade private stå med ansvaret- hvad er der så tilbage private kan, udover være betalere for offentlige myndigheder? Alt placere ansvaret i sådanne sager som den specifik nævnte, om adgang til et møde i privat regi, på det offetlige forekommer mig fuldt uansvarligt, og ensidigt prioriterende den offentlige myndighed. Blandt elefanter, som du… Read more »

10
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
0 Shares