FÄ havde vel troet, de skulle opleve den dag, hvor de kunne hÞre SÞren Karup og Lars Hedegaard i venlig, nÊsten hjertelig meningsudveksling med fhv. imam Ahmad Akkari, men det skete altsÄ. Der gik en Êrkeengel gennem rummet, sÄ godt som.
Nok har Akkari ikke helt sproget i sin magt, og nok er han lidt lang i spyttet, men det almindelige indtryk han efterlod var, at han er en oprigtig mand og en god vilje. Han kun ved begyndelsen af sin rejse og han er ydmyg overfor den. Han har vel ogsÄ en del at vÊre ydmyg over. Andre er hverken ydmyge eller pÄ rejse nogen steder hen: Den tidligere imam Ahmed Akkari stÄr alene med sit holdningsskifte til Muhammed-tegningerne.
Nogle har rejst noget lÊngere end Akkari. Kareem Amer og Hamed Abdel Samad har rejst sig nÊsten ubegribeligt fra den mest formÞrkede, religiÞse undertrykkelse, vold, fÊngsel og seksuelt misbrug i Egypten til lysende eksempler pÄ mod og menneskelig vilje til frihed, men mindre kan ogsÄ gÞre det sÄ det stadig er oplÞftende. Det var pÄ Vartov, og det var i Grundtvigs Änd og sÄ skal fotografen ikke sige mere om det inden videos foreligger andet end: Hvilke elendige fotos aviserne har, det kommer der af at spare fotograferne vÊk og sÊtte journalister til at gÞre det.
BT: Akkari fik krus med famĂžs Muhammed-tegning. og Akkari tog endnu et skridt: Ansigt til ansigt med gamle fjender og Politiken: Akkari i Trykkefrihedsselskabet: »Jeg er her for at lytte til jer« og Hedegaard til Akkari i Trykkefrihedsselskabet: »Vi bĂŠrer ikke nag«, Berlingske Akkari fik krus med famĂžs Muhammed-tegning samt Kristeligt Dagblads Angrende Akkari taler ud i Trykkefrihedsselskabet og Dispatch Avhoppad imam: Alla danska moskĂ©er styrs av islamister. – Se video her. (Alle fotos © Snaphanen, klik f. helskĂŠrm.)
Akkari fik en T-shirt som pÄ nederste billede, desvÊrre kunne han ikke sÄ godt skifte foran 150 mennesker, sÄ den sidder pÄ en anden, jeg siger ikke hvem.
[…] Lars Vilks forelĂŠste i en bank pĂ„ torvet i Karlstad i gĂ„r i stedet for universitetet, hvor det oprindelig skulle have vĂŠret. Expressen livesendte noget af det, afbrudt af kommentarer fra studiet af bla. redaktĂžr af Journalisten, Helena Giertta, der mente at den svenske debat var frisindet og den danske “racistisk” og at danske Trykkefrihedsselskabet ikke interesserer sig for alles ytringsfrihed og desuden er surprise – “racistisk og islamofobisk.” Selskabet har, som man ved, interesseret sig for russiske, kinesiske og svenske dissidenter, og ogsĂ„ Ahmed Akkaris ytringsfrihed. […]
[…] En temmelig paradoksal beslutning, der sender Ă©n besked: Vi har lagt fra set den sidste Muhammedkrise.Imam regrets role in Mohammed cartoon protests. (Se Ahmed Akkari i Trykkefrihedsselskabet.) […]
[…] ogsĂ„ Ahmed Akkari i Trykkefrihedsselskabet, fotos og […]
Moralen mÄ da bli : Send alle islamister til GrÞnland !
Det er godt at Ahmed Akkari syntes at vĂŠre faldet til fornuft. Dog har muslimer det problem, at lĂžgne er fuld legalt over for andre troende, at man skal tage hans udtalelser med er gram salt, og ikke hoppe pĂ„ hans udtalelser som SĂžren Krarup og andre gĂžr. Lad fĂžrst Ahmed Akkari komme nede til de muslimske lande, som han besĂžgte sammen med andre Imamer under Muhammed Krisen, og fortĂŠlle om hans og de Ăžvrige Imamers forrĂŠderiske handlinger mod Danmark, fĂžr man kan tage hans nuvĂŠrende udtalelser for gode varer. Lad Ahmed Akkari stĂ„ ansigt til ansigt med de forskellige… Read more »
Ja, og det er endda specielt virkningsfuldt, nĂ„r ramadanen falder i sommerperioden đ
( hvor der som bekendt er midnatssol i 3 mĂ„neder eller sĂ„ đ )
Akkari var jo blot en lille usikker dreng blandt hardcore hjernevaskede islamister. Han endte bare med at blive deres talsperson for at tÊkkes dem. Da han sÄ pludselig stod ansigt til ansigt med en flok grÞnlÊndere, Êndrede det hele sig for ham. Nu kunne han jo godt se det hele bare var noget pjat, selvom han selvfÞlgelig ikke tÞr gÄ linen ud, af frygt for sit liv. Og sÄdan kunne samtlige islamister omvendes, hvis blot de ikke var sÄ mange.
Til Morani. Jeg slutter mig til Steen. Der er intet at fortryde, og du har ikke trĂ„dt nogen over tĂŠerne. Der er jo ikke noget galt i at vĂŠre uenige i fuld offentlighed. Hvad Akkari angĂ„r, ved vi ikke med nogen grad af sikkerhed, hvad fremtiden bringer, sĂ„ derfor kan du sĂ„vel som jeg, sĂ„vel som enhver anden fĂ„ ret i den sidste ende. Synspunkter kan heller aldrig pĂ„berĂ„be sig at vĂŠre sandheden, men netop kun at vĂŠre synspunkter. Jeg er formodentlig dobbelt sĂ„ gammel som du. Det kan mĂ„ske forklare afstanden i forsonlighed mellem os – i tilfĂŠldet Akkari… Read more »
AltsĂ„ jeg har ikke villet trĂŠde nogen over tĂŠerne her og undskylder hvis det er tilfĂŠldet. Men jeg mĂ„ indrĂžmme at jeg ikke kan bare kan begynde at se ham som “en islamist-kritiker.” Manden opgejlede til mord og angreb pĂ„ danskere og vores venner i USA, England og resten af Vesten og det kan jeg simpelthen ikke bare “se igennem fingre med”. For mig er en socialdemokrat en politisk modstander og en radikal er en inkompetent tumpe. Men islamister er FJENDER. Og jeg har svĂŠrt ved at fjerne folk fra den sidste kategori nĂ„r de fĂžrst er endt som “fjender.”… Read more »
hold dig ikke tilbage, alle gĂžr det hele tiden đ
KĂŠre Morani. Det var hĂ„rde ord i august, Morani. Jeg har tit her pĂ„ bloggen hĂŠvdet, at man mĂ„ kunne diskriminere. Alt, hvad der minder om diskrimination, skurrer gevaldigt i politiske Gutmenschens Ăžrer. Men det er vigtigt, at man evner diskriminationens vanskelige kunst. Det har vore politikere brugt Ă„rtier pĂ„ at forstĂ„, og de forstĂ„r det stadig ikke rigtigt. Men man mĂ„ kunne skelne, se forskellen. Akkari har bragt sig i en position, som gĂžr en afgĂžrende forskel for ham selv og hans forhold til sit tidligere miljĂž, en forskel, som gĂžr, at han har brĂŠndt sine broer i den… Read more »
Akkari burde have siddet i fÊngsel for sin landsskadelige virksomhed. Jeg er bedÞvende ligeglad med hvad han tror eller ikke tror pÄ i dag, han var en dyr dreng for Danmark. Nu risikerer vi at sagen blusser op igen.
At Akkari ikke blir avhÞrt av politiet, er en gÄte. Er det ikke landsskadelig virksomhet han har drevet med ?
Dumsnille Danmark, som tilgir alt…
Thomas Jefferson – link
her: http://www.clarionproject.org/videos/revisionist-history-jeffersons-koran-and-americas-muslim-congressman
Den sammenligning accepterer jeg overhovedet ikke. For det fÞrste skyldte Paulus ingen troskab mod den unge kirke. Han havde ikke levet af dens hÄnd, modtaget dens beskyttelse for derefter at falde den i ryggen.
Men det er mere problematisk for mig at jeg ikke ser tegn pÄ anger. Det virker mere som et karriere-move. Jeg tror sÄmÊnd han er oprigtig nu. Jeg har ingen ide om hvad han mener om to uger. Manden har ingen trovÊrdighed og ingen standhaftighed.
Morani ya Simba.
Glem aldrig hvad den berĂžmte tibetanske
mester Tsongkhapa engang sagde:
” En ven kan forvandle sig til fjende, derfor
kan en fjende ogsÄ forvandle sig til en ven,,.
Morani – skulle Kirken sĂ„ heller ikke have lukket Paulus ind? Han havde ogsĂ„ blod pĂ„ hĂŠnderne fĂžr sin omvendelse.
Jeg er glad for han er blevet klogere men jeg kan ikke se at det gĂžr ham specielt interessant. Manden rejste bevidst rundt for at forsĂžge at ophidse folkemĂŠngder til mord. Det er et helt ukontroversielt faktum. Folk der ser bort fra det “som ungdommeligt letsind” er i mine Ăžjne ikke de rette til at hĂ„ndtere islamister, nuvĂŠrende eller forhĂ„ndvĂŠrende. Jeg har aldrig vĂŠret sĂ„ uenig med flertallet af âcyber-samfundetâ af nationalkonservative her og pĂ„ Uriasposten, som jeg er i Akkari-sagen. Jeg kan overhovedet ikke fatte at i bare ser bort fra at manden har blod pĂ„ hĂŠnderne. Ungdommeligt letsind?… Read more »
Jeg vil medgive dig, at det gjorde indtryk pĂ„ mig, at Franz FĂŒchsel ikke kan tilgive Akkari. MĂ„ske tilgivelse i betydningen eftergivelse heller ikke er det rette. Men eftergiver vi og siger “alt forladt!” ? Det er i hvert fald ikke min tilgang – vi er ikke kvit! Vi sletter vel ikke regnskabet, men giver Akkari lov til at fĂžje noget til det.
Ja, ligesom med tyskerne, kan du vel sige. Som heller ingen nogensinde har sagt “alt forladt” til.
– – –
Til Kjeld Man kan sige om Akkari, at han efter at have tĂŠnkt sig om i nogle Ă„r, nu henvender sig til Offentligheden og Trykkefrihedsselskabet pĂ„ en sĂ„dan mĂ„de, at der ingen vej tilbage er for ham. Hans tidligere omvendelse fra danskopvokset indvandrer til fundamentalistisk imam kan indsĂŠttes pĂ„ kontoen over ungdommeligt letsind. Mange har som han i ungdommen foretaget tĂ„belige og fatale valg, som de siden har fortrudt og rettet op pĂ„. Den eftertĂŠnksomhed, Akkari nu prĂŠsenterer os for i en moden alder, kan han ikke lĂžbe fra. Jeg tror pĂ„, at han er fuldt ud klar over, at… Read more »
MĂ„ske er det for tidligt at bedĂžmme Akkaris omvendelse. Han virkede ĂŠrlig, ja, men tiden vil vise om det er mere end et “karriere-move”. – Jeg har ikke forestillet mig, at synderen skulle melde sig ind i Folkekirken eller et andet trossamfund. En afstandtagen fra fundamentalisme vil kort sagt sige, at han afsvĂŠrger sig ideologiens racisme og totalitarisme. Det kan han gĂžre pĂ„ prĂŠcis samme mĂ„de som Wafa Sultan, Ayaan Hirsi Ali med mange flere.
Med venlig hilsen
Ja, det var en fin aften. Sandheden har tilsyneladende gjort sin gerning og rystet mange lĂŠnker af et menneske. Godt gĂ„et af TF at invitere ham sĂ„ prompte. Man kan dog diskutere, om det var en sĂŠrlig begavet og frihedsfremmende ide at forsyne ham med et Muhammedkarikaturkrus til ĂŠre for fotograferne som afslutning pĂ„ seancen. En af hans afgĂžrende pointer var jo, at man af pĂŠdagogiske (“taktiske”) grunde skal undlade at lĂŠgge ud med hĂ„n, spot og latterliggĂžrelse, hvis man vil have mennesket i islamisterne i tale. Ad den vej er der stĂžrre hĂ„b om, at de ender med selv… Read more »
SĂ„ vidt jeg husker, ville Jyllands-Posten ikke “have islamisterne i tale” i 2005. Det var ikke et forsĂžg pĂ„ dialog, ejheller et eksempel pĂ„, hvordan Jyllands-Posten sĂŠdvanligvis kommunikerer.
Det var snarere en manifestation, der desuden skulle gÊlde for prÞvesten. En meget relevant og meget velforberedt frit-lejde-aktion, som til fulde opfyldte sit oplysningsformÄl, og som det til dato ikke er lykkedes nogen at finde fodfejl i, trods ihÊrdige forsÞg.
– – –
OvenstĂ„ende er af undertegnede đ
– – –
Ja, det var fint og relevant af JP at bringe tegningerne. Absolut. Jeg spĂžrger bare, om det ogsĂ„ ved sĂ„dan en modtagelse af en hjemkommen, fortabt sĂžn er relevant at gĂžre nar af hans afgud. Lige prĂŠcis i den situation. Og jeg spĂžrger virkelig bare – jeg er ikke selv sikker. Hvis nu f.eks. SĂžren Krarup engang kom hjem til Moderkirken – det vil sige Den Ortodokse – ville man vel heller ikke modtage ham med en karikatur af Martin Luther. Han kunne mĂ„ske fĂžle sig sĂ„ stĂždt, sĂ„ han rendte over til Luther igen. Ikke bevĂŠget af teologisk refleksion,… Read more »
Jeg diskuterede ogsĂ„ bare Akkaris angivelige pointe i forhold til gaven. Jeg tĂŠnker i Ăžvrigt nok, at Akkari pĂ„ forhĂ„nd var forberedt pĂ„ den og altsĂ„, enten den nu huede ham eller ej, var med pĂ„ spĂžgen, sĂ„ at sige. Men bevares, det er ikke forkert at sige, at den i forhold til et begreb som Den Gode Smag kunne tolkes lidt hen i retning af et overflĂždigt og selvretfĂŠrdigt “sĂ„ indrĂžmmer du altsĂ„, at jeg havde ret!”. Men det er som sagt et smagsspĂžrgsmĂ„l, samt et PR-spĂžrgsmĂ„l.
– – –
Stor tak til Trykkefrihedsselskabet og Akkari.
Jeg overvĂŠrede mĂždet med Akkari i aftes. Skepsis skal herske – men tonen, og ikke mindst det der blev sagt – lĂžd ĂŠrlig. Opgaven for den omvendte bestĂ„r nu i at tage afstand fra al fundamentalisme. MĂ„ske kommer Akkari inden lĂŠnge til denne logiske slutning. Den stĂžrste sten pĂ„ Akkaris rejse bliver at indse, at koranen og sura’erne indeholde sĂ„ megen intolerance og fordomsfuldhed mod anderledes tĂŠnkende, at et altomfattende opgĂžr med den islamiske ideologi bliver nĂždvendig.
Akari udmÊrkede si i sin tid ved, at det han sagde pÄ dansk var det stik modsatte af det han sagde pÄ arabisk.
Vi har nu hĂžrt hans danske version og kan vel gĂŠtte os til hans arabiske.
jeg har skrevet mit eget beskedne indtryk. Hedegaard og Winkel Holm havde ham til middag inden mĂždet, sĂ„ man mĂ„ sige de har kunnet danne sig et rigtig godt close-up billede af ham. De mente bagefter, man kan tage ham pĂ„ ordene. Og hvad har han ud af at bringe sig selv i livsfare? – BemĂŠrk iĂžvrigt de danske dhimmier fra Muhammedkrisen – synd Seidenfaden ikke lever lĂŠngere, sĂ„ havde han skrevet en bog pĂ„ 800 sider til for at bortfolklare sit livs selvfede bommert. http://jyllands-posten.dk/indland/ECE5855865/akkari-star-alene/ En rĂŠkke andre debattĂžrer Ăžnsker slet ikke at diskutere sagen i dag. Blandt andet… Read more »
Det var Abu Laban – ikke Ahmed Akkari – der gjorde sig bemĂŠrket ved en markant tvetungethed, dengang i 2006.
– – –
KĂŠre Lotte og andre, som undrer sig over Politiken: Der er intet at forstĂ„. En i min familie kalder Politiken LĂžgnens Organ, og det dĂŠkker meget godt den mentalitet af skruppellĂžs omgang med sandheden, der i tidens popsamfund er en sikker vej til personlig succes og hos Politiken har fĂ„et et af de mest ekstreme udtryk. I gamle dages sorte patriarkalske samfund ville hammeren falde, for det stod jo i bibelen, at man ikke mĂ„ lyve. Idag skaber vi selv vore sandheder om hvert minut, sĂ„ de passer til situationen. Det er ikke lĂŠngere en synd, men en kvalifikation at… Read more »
Akkari har skadet Danmark, og det vil tage tid at tilgive ham.
Hans bodsgang vil blive taget til efterretning; men vi bÞr holde et vÄgent Þje med ham.
For mig er det en sorg at fĂžlge udviklingen i vores land.
MĂ„ske Akkari`s fornemste opgave er at tale til de mange indvanderer
der hader os og Danmark. SpĂžrge dem hvorfor de er her?
Og give os svar som bruges i den fremtidige invandrerdebat.
Beklager. Men jeg fĂžler ikke for Ă„ delta i jubelropene. Enda.
Politiken skriver: “Ahmed Akkari, imamen der under muhammedkrisen rejste MellemĂžsten tynd og spredte had til Danmark, talte her til aften for Trykkefrihedsselskabet. ” Spredte had (..) Ingen anden avis har, som Poilitiken, spredt had. Jeg KAN ikke forstĂ„ mekanismen. den manglende moral, selvindsigtens nĂŠstens totale fravĂŠr og hvad har vi her. Stille og roligt kommer de nu over pĂ„ den anden side, og lur mig om der nogensinde kommer en retrĂŠte for et ok mĂ„ske havde vi ogsĂ„ et ansvar. Det er, som nĂ„r man stĂ„r overfor et stĂŠdigt bart, der siger: jeg gjorde det ikke, og man replicerer: jamen… Read more »
SÄdan gÄr det til i et frit samfund blandt civiliserede mennesker.
SÄ mangler vi at se Uffe Elleman-Jensen gÄ bodsgang og konvertere til troen pÄ ytringsfrihed.
Det vil nok desvĂŠrre vĂŠre et endnu mere usandsynligt scenarie at se ham i TFS end vi troede det var at se Akkari.
Og JĂžrgen Beck Simonsen, Bo Lidegaard, Zenia Stampe, Anna Mee Allerslev, Hans-JĂžrgen Bonnichsen … listen over mĂžrkepersoner er desvĂŠrre lang …
Bent Wigotski-serien i Den Korte Avis: SĂ„dan laver man fup og fiduser for at fĂ„ opholdstilladelse â og sĂ„ bliver man http://denkorteavis.dk/2013/sadan-laver-man-fup-og-fiduser-for-at-fa-opholdstilladelse-og-sa-bliver-man 23. Aug 2013 SĂ„dan laver man fup og fiduser for at fĂ„ opholdstilladelse â og sĂ„ bliver man Tophistorier Forud for min tiltrĂŠden som ambassadĂžr i det ikke-vestligt land, hvorfra mange indvandrere er kommet til Danmark, rejste jeg derud pĂ„ et kort ophold for at forberede mig bedst muligt. Det skulle vise sig meget nyttigt og lĂŠrerigt. En af de fĂžrste dage tog min kollega mig med pĂ„ en udflugt udenfor hovedstaden. Undervejs var vi inde pĂ„ et… Read more »
Mit bristepunkt blev nĂ„et, da jeg hĂžrte, hvem forĂŠldrene gav skylden http://denkorteavis.dk/2013/mit-bristepunkt-er-naet-ram-dem-pa-pengepungen/ 23. Aug 2013 SĂ„ er det sagt Mohamad Thahrour, far til en af de 6 knĂŠgte, som brĂŠndte 3 bĂžrneinstitutioner til grunde i Gellerup, ved Ă rhus, mener, at det er yderst uretfĂŠrdigt at smide hans familie ud af deres lejlighed, fordi hans dreng har lavet drengestreger. [!!!] Et TV hold besĂžger familien i forbindelse med den afsagte dom ved hĂžjesteretten og to timer inden de ankommer, anholder politiet den 16Ă„rige sĂžn ogsĂ„. Det viser sig, at ĂŠldste 3 ud af familiens 5 drengebĂžrn pĂ„ hhv 6, 10, 14,… Read more »
Anvender man lidt gusten motivanalyse pĂ„ Akkari, er det svĂŠr at se ham som andet en en ĂŠrlig og modig mand. For ifald hans optrĂŠden pĂ„ det sidste havde vĂŠret et klassisk taqiiya-nummer – en disciplin han mĂ„ formodes at beherske – mĂ„ spĂžrgsmĂ„let vĂŠre: qui bono?. Hans omvendelse kan nĂŠppe fremme islamiseringen i Danmark og en forstillelse ville forudsĂŠtte, at hver eneste muslim i landet var forhĂ„ndsorienteret om ikke at aflive ham. SĂ„ godt organiseret er de vel heller ikke… Han har nu de facto dĂždsdĂžmt sig selv. Mens han venter pĂ„ bĂžddelen kan han godt opgive at fĂ„… Read more »
Akkari fĂ„r sin velfortjente ros for at turde skifte mening i al offentlighed. Heller ikke jeg tvivler pĂ„ ĂŠrligheden, men jeg har lidt vanskeligt ved at slagte fedekalven og byde den nu omvendte velkommen – hvilket afgjort er min egen fejl. Grunden er, at jeg ikke i Akkaris omvendelse finder mange spor af den afgrundsdybe anger over gjort ugerning. Det virker mere som om han i et meget personligt udviklingsprojekt har opdaget, at hans nu opgivne fundament ikke gav ham tilstrĂŠkkelig plads pĂ„ et rent personligt plan – hvorfor det udskiftes med et andet. Forsager du fanatismen og alle dens… Read more »
Problemet er at de arabiske tv stationer ikke er interesseret i sandheden. De er bare talerĂžr for det islamiske teokrati- intet andet.
Go’e kasser đ
SĂ„ afgjort.
Utvivlsomt en stor kamelvending fra ex-imam Akkari! Jeg kunne ikke lade vÊre med at blive imponeret over ham i hans nylige radio-interview pÄ DR, hvor det blev meget tydeligt at han har tÊnkt sig grundigt om og fortalte med Êrlighed og integritet.
Og Trykkefrihedsselskabet er igen fremme i skoene med hans invitation. Bravo!
Jeg fÞler mig sÄ sikker pÄ, han er Êrlig som jeg kan vÊre. Det gjorde de fleste inkl Hedegaard og Krarup. DesvÊrre er det nok en farlig ting han har gjort, jeg hÄber nogen passer pÄ ham. Han er ingen Abu Laban, der siger en ting pÄ dansk og en anden pÄ arabisk.
Han har tilbudt sig til arabisk TV via Foghs gamle spindoktor, men de har ikke villet have ham.