22
aug
Seneste opdatering: 2/9-13 kl. 2158
46 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Få havde vel troet, de skulle opleve den dag, hvor de kunne høre Søren Karup og Lars Hedegaard i venlig, næsten hjertelig meningsudveksling med fhv. imam Ahmad Akkari, men det skete altså. Der gik en ærkeengel gennem rummet, så godt som.

Nok har Akkari ikke helt sproget i sin magt, og nok er han lidt lang i spyttet, men det almindelige indtryk han efterlod var, at han er en oprigtig mand og en god vilje. Han kun ved begyndelsen af sin rejse og han er ydmyg overfor den. Han har vel også en del at være ydmyg over. Andre er hverken ydmyge eller på rejse nogen steder hen: Den tidligere imam Ahmed Akkari står alene med sit holdningsskifte til Muhammed-tegningerne.

Nogle har rejst noget længere end Akkari. Kareem Amer og Hamed Abdel Samad har rejst sig næsten ubegribeligt fra den mest formørkede, religiøse undertrykkelse, vold, fængsel og seksuelt misbrug i Egypten til lysende eksempler på mod og menneskelig vilje til frihed, men mindre kan også gøre det så det stadig er opløftende. Det var på Vartov, og det var i Grundtvigs ånd og så skal fotografen ikke sige mere om det inden videos foreligger andet end: Hvilke elendige fotos aviserne har, det kommer der af at spare fotograferne væk og sætte journalister til at gøre det.

BT: Akkari fik krus med famøs Muhammed-tegning. og Akkari tog endnu et skridt: Ansigt til ansigt med gamle fjender og Politiken: Akkari i Trykkefrihedsselskabet: »Jeg er her for at lytte til jer« og Hedegaard til Akkari i Trykkefrihedsselskabet: »Vi bærer ikke nag«, Berlingske Akkari fik krus med famøs Muhammed-tegning samt Kristeligt Dagblads Angrende Akkari taler ud i Trykkefrihedsselskabet og Dispatch Avhoppad imam: Alla danska moskéer styrs av islamister. – Se video her. (Alle fotos © Snaphanen, klik f. helskærm.)

akkari  22.8.2013, I 045akkari  22.8.2013, I 070Akkari  22.08.2013, II 019 akkari  22.8.2013, I 031 akkari  22.8.2013, I 050

Akkari  22.08.2013, II 033 Akkari  22.08.2013, II 044 akkari  22.8.2013, I 003 akkari  22.8.2013, I 018akkari  22.8.2013, I 056akkari  22.8.2013, I 075akkari  22.8.2013, I 046

Akkari fik en T-shirt som på nederste billede, desværre kunne han ikke så godt skifte foran 150 mennesker, så den sidder på en anden, jeg siger ikke hvem.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Utvivlsomt en stor kamelvending fra ex-imam Akkari! Jeg kunne ikke lade være med at blive imponeret over ham i hans nylige radio-interview på DR, hvor det blev meget tydeligt at han har tænkt sig grundigt om og fortalte med ærlighed og integritet.

    Og Trykkefrihedsselskabet er igen fremme i skoene med hans invitation. Bravo!

    • Jeg føler mig så sikker på, han er ærlig som jeg kan være. Det gjorde de fleste inkl Hedegaard og Krarup. Desværre er det nok en farlig ting han har gjort, jeg håber nogen passer på ham. Han er ingen Abu Laban, der siger en ting på dansk og en anden på arabisk.

      Han har tilbudt sig til arabisk TV via Foghs gamle spindoktor, men de har ikke villet have ham.

  • Kafka

    Go’e kasser 🙂

    • Henning

      Så afgjort.

  • Jakob

    Problemet er at de arabiske tv stationer ikke er interesseret i sandheden. De er bare talerør for det islamiske teokrati- intet andet.

  • Poul Højlund

    Akkari får sin velfortjente ros for at turde skifte mening i al offentlighed. Heller ikke jeg tvivler på ærligheden, men jeg har lidt vanskeligt ved at slagte fedekalven og byde den nu omvendte velkommen – hvilket afgjort er min egen fejl.

    Grunden er, at jeg ikke i Akkaris omvendelse finder mange spor af den afgrundsdybe anger over gjort ugerning. Det virker mere som om han i et meget personligt udviklingsprojekt har opdaget, at hans nu opgivne fundament ikke gav ham tilstrækkelig plads på et rent personligt plan – hvorfor det udskiftes med et andet.

    Forsager du fanatismen og alle dens gerninger og alt dens væsen? Det er det væsentlige spørgsmål, der bør rettes til Akkari og alle hans ligesindede – uanset det fundament, de mere eller mindre tilfældigt kobler deres fanatisme på. Måske mødedeltagerne kan gøre mig klogere?

  • Skjoldungen

    Anvender man lidt gusten motivanalyse på Akkari, er det svær at se ham som andet en en ærlig og modig mand. For ifald hans optræden på det sidste havde været et klassisk taqiiya-nummer – en disciplin han må formodes at beherske – må spørgsmålet være: qui bono?. Hans omvendelse kan næppe fremme islamiseringen i Danmark og en forstillelse ville forudsætte, at hver eneste muslim i landet var forhåndsorienteret om ikke at aflive ham. Så godt organiseret er de vel heller ikke…

    Han har nu de facto dødsdømt sig selv. Mens han venter på bøddelen kan han godt opgive at få et job i det offentlige, og da slet ikke som lærer. Hans adgang til de obsolete medier vil fremover være lukket, og lur mig om ikke redaktionerne allerede har nekrologen klar: “Mordet på Akkari var forkastelig og må fordømmes – MEN han var jo selv ude om det”….

    Akkari fremstår nu som en mand af integritet og samvittighed og vil derfor være henvist til at leve i skjul – hvilket er noget nær umuligt i hans situation. Det har han givetvis været klar over, og han fortjener vor honnør!

  • Bjovulf

    Bent Wigotski-serien i Den Korte Avis:

    Sådan laver man fup og fiduser for at få opholdstilladelse – og så bliver man

    http://denkorteavis.dk/2013/sadan-laver-man-fup-og-fiduser-for-at-fa-o pholdstilladelse-og-sa-bliver-man

    23. Aug 2013
    Sådan laver man fup og fiduser for at få opholdstilladelse – og så bliver man

    Tophistorier

    Forud for min tiltræden som ambassadør i det ikke-vestligt land, hvorfra mange indvandrere er kommet til Danmark, rejste jeg derud på et kort ophold for at forberede mig bedst muligt. Det skulle vise sig meget nyttigt og lærerigt.

    En af de første dage tog min kollega mig med på en udflugt udenfor hovedstaden. Undervejs var vi inde på et spisested ved landevejen for at spise frokost. Vi kom meget hurtigt i snak med den unge tjener, der blev ekstra meddelsom, da han opdagede, at vi kom fra Danmark. Nej hvor spændende, udbrød han. Der skulle han også snart til.

    Man skulle bare møde frem den første dag

    På vores spørgsmål, om han skulle giftes, rystede han på hovedet. Ork nej, han skulle da til Danmark for at arbejde. Det ordnede sig nemt, og det gjorde mange andre. Man skulle bare søge ind på en eller anden uddannelse, kursus eller højskole i Danmark. Så fik man en opholdstilladelse – som ganske vist var tidsbegrænset; men var man først inde i landet, var der ingen, der kontrollerede, hvad man foretog sig.

    Man behøvede allerhøjst at møde frem på uddannelsesstedet den første dag. Så var den klaret.

    Til ovenstående skal lige nævnes, at han ikke var klar over, at vi var fra ambassaden. Men hans åbenhjertige udsagn vidnede om, at han som alle andre i landet som en selvfølge gik ud fra, at vi i Danmark som i det pågældende land som noget helt normalt var med på at snyde myndighederne.

    ….

    • Bjovulf

      Mit bristepunkt blev nået, da jeg hørte, hvem forældrene gav skylden

      http://denkorteavis.dk/2013/mit-bristepunkt-er-naet-ram-dem-pa-pengepu ngen/

      23. Aug 2013

      Så er det sagt

      Mohamad Thahrour, far til en af de 6 knægte, som brændte 3 børneinstitutioner til grunde i Gellerup, ved Århus, mener, at det er yderst uretfærdigt at smide hans familie ud af deres lejlighed, fordi hans dreng har lavet drengestreger. [!!!]

      Et TV hold besøger familien i forbindelse med den afsagte dom ved højesteretten og to timer inden de ankommer, anholder politiet den 16årige søn også.

      Det viser sig, at ældste 3 ud af familiens 5 drengebørn på hhv 6, 10, 14, 16 og 18 har været anholdt for blandt andet røveri og grov vold. [!!!!!]

      En søn på 10 år lyttede til forældrenes forklaring

      Udover forældrene og en søster til drengene, kan man se en smuk lille dreng, med de skønneste brune øjne og lange, tykke vipper. Jeg gætter på, at det er den tiårige. Han lytter til sine forældre, der giver politiet skyld for alt, hvad deres drenge har begået, for politiet ved lige præcist hvilke knapper man skal trykke, for at ophidse de unge mænd. [!!!]

      De forventer de yngste to børn at gå samme vej om et par år.

      Og det er her, mit bristepunkt bliver nået. I sted for at indse, at han fejlede med opdragelse på de ældste børn og yde alt hvad han kan for at redde sine to yngste fra brødrenes skæbne, fortæller denne mand ikke blot, at han ikke agter at rette på sin fejl, men derimod kaster bolden videre til politiet.

      ….

  • Leif Knudsen

    Så mangler vi at se Uffe Elleman-Jensen gå bodsgang og konvertere til troen på ytringsfrihed.
    Det vil nok desværre være et endnu mere usandsynligt scenarie at se ham i TFS end vi troede det var at se Akkari.

    Og Jørgen Beck Simonsen, Bo Lidegaard, Zenia Stampe, Anna Mee Allerslev, Hans-Jørgen Bonnichsen … listen over mørkepersoner er desværre lang …

  • Frit samfund

    Sådan går det til i et frit samfund blandt civiliserede mennesker.

  • Lotte

    Politiken skriver:

    “Ahmed Akkari, imamen der under muhammedkrisen rejste Mellemøsten tynd og spredte had til Danmark, talte her til aften for Trykkefrihedsselskabet. ”

    Spredte had (..)

    Ingen anden avis har, som Poilitiken, spredt had.
    Jeg KAN ikke forstå mekanismen. den manglende moral, selvindsigtens næstens totale fravær og hvad har vi her. Stille og roligt kommer de nu over på den anden side, og lur mig om der nogensinde kommer en retræte for et ok måske havde vi også et ansvar.
    Det er, som når man står overfor et stædigt bart, der siger: jeg gjorde det ikke, og man replicerer: jamen jeg SÅ dig gøre det, og så barnet bare nægter…

    Jeg har det meget svært med den del.

  • Helle Faust

    Akkari har skadet Danmark, og det vil tage tid at tilgive ham.
    Hans bodsgang vil blive taget til efterretning; men vi bør holde et vågent øje med ham.

    For mig er det en sorg at følge udviklingen i vores land.

    Måske Akkari`s fornemste opgave er at tale til de mange indvanderer
    der hader os og Danmark. Spørge dem hvorfor de er her?
    Og give os svar som bruges i den fremtidige invandrerdebat.

    • Marit

      Beklager. Men jeg føler ikke for å delta i jubelropene. Enda.

  • Kære Lotte og andre, som undrer sig over Politiken:
    Der er intet at forstå. En i min familie kalder Politiken Løgnens Organ, og det dækker meget godt den mentalitet af skruppelløs omgang med sandheden, der i tidens popsamfund er en sikker vej til personlig succes og hos Politiken har fået et af de mest ekstreme udtryk.

    I gamle dages sorte patriarkalske samfund ville hammeren falde, for det stod jo i bibelen, at man ikke må lyve. Idag skaber vi selv vore sandheder om hvert minut, så de passer til situationen. Det er ikke længere en synd, men en kvalifikation at være så fleksibel og kreativ, og næsten enhver der har et ikke-manuelt lønnet arbejde, er en del af problemet. Det er altså for naivt at tro, at det handler om mangel på selvindsigt.

  • Erik B, Madsen

    Akari udmærkede si i sin tid ved, at det han sagde på dansk var det stik modsatte af det han sagde på arabisk.
    Vi har nu hørt hans danske version og kan vel gætte os til hans arabiske.

    • jeg har skrevet mit eget beskedne indtryk. Hedegaard og Winkel Holm havde ham til middag inden mødet, så man må sige de har kunnet danne sig et rigtig godt close-up billede af ham. De mente bagefter, man kan tage ham på ordene. Og hvad har han ud af at bringe sig selv i livsfare? – Bemærk iøvrigt de danske dhimmier fra Muhammedkrisen – synd Seidenfaden ikke lever længere, så havde han skrevet en bog på 800 sider til for at bortfolklare sit livs selvfede bommert.

      http://jyllands-posten.dk/indland/ECE5855865/akkari-star-alene/

      En række andre debattører ønsker slet ikke at diskutere sagen i dag. Blandt andet vil fhv. udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen, fhv. statsminister Poul Nyrup Rasmussen (S) og Arla-direktør Peter Tuborgh ikke udtale sig. I alt er 12 navne blevet spurgt.

    • Morten – – –

      Det var Abu Laban – ikke Ahmed Akkari – der gjorde sig bemærket ved en markant tvetungethed, dengang i 2006.

      – – –

  • Jeg overværede mødet med Akkari i aftes. Skepsis skal herske – men tonen, og ikke mindst det der blev sagt – lød ærlig. Opgaven for den omvendte består nu i at tage afstand fra al fundamentalisme. Måske kommer Akkari inden længe til denne logiske slutning. Den største sten på Akkaris rejse bliver at indse, at koranen og sura’erne indeholde så megen intolerance og fordomsfuldhed mod anderledes tænkende, at et altomfattende opgør med den islamiske ideologi bliver nødvendig.

  • Else Andersen

    Stor tak til Trykkefrihedsselskabet og Akkari.

  • Ja, det var en fin aften. Sandheden har tilsyneladende gjort sin gerning og rystet mange lænker af et menneske. Godt gået af TF at invitere ham så prompte.

    Man kan dog diskutere, om det var en særlig begavet og frihedsfremmende ide at forsyne ham med et Muhammedkarikaturkrus til ære for fotograferne som afslutning på seancen. En af hans afgørende pointer var jo, at man af pædagogiske (“taktiske”) grunde skal undlade at lægge ud med hån, spot og latterliggørelse, hvis man vil have mennesket i islamisterne i tale. Ad den vej er der større håb om, at de ender med selv at opdage Islams sande ansigt.

    • Anonym

      Så vidt jeg husker, ville Jyllands-Posten ikke “have islamisterne i tale” i 2005. Det var ikke et forsøg på dialog, ejheller et eksempel på, hvordan Jyllands-Posten sædvanligvis kommunikerer.

      Det var snarere en manifestation, der desuden skulle gælde for prøvesten. En meget relevant og meget velforberedt frit-lejde-aktion, som til fulde opfyldte sit oplysningsformål, og som det til dato ikke er lykkedes nogen at finde fodfejl i, trods ihærdige forsøg.

      – – –

      • Morten – – –

        Ovenstående er af undertegnede 🙂

        – – –

      • Ja, det var fint og relevant af JP at bringe tegningerne. Absolut. Jeg spørger bare, om det også ved sådan en modtagelse af en hjemkommen, fortabt søn er relevant at gøre nar af hans afgud. Lige præcis i den situation. Og jeg spørger virkelig bare – jeg er ikke selv sikker.

        Hvis nu f.eks. Søren Krarup engang kom hjem til Moderkirken – det vil sige Den Ortodokse – ville man vel heller ikke modtage ham med en karikatur af Martin Luther. Han kunne måske føle sig så stødt, så han rendte over til Luther igen. Ikke bevæget af teologisk refleksion, men af skuffelse over de mennesker, der var bærere af Moderkirken.

        • Morten – – –

          Jeg diskuterede også bare Akkaris angivelige pointe i forhold til gaven. Jeg tænker i øvrigt nok, at Akkari på forhånd var forberedt på den og altså, enten den nu huede ham eller ej, var med på spøgen, så at sige. Men bevares, det er ikke forkert at sige, at den i forhold til et begreb som Den Gode Smag kunne tolkes lidt hen i retning af et overflødigt og selvretfærdigt “så indrømmer du altså, at jeg havde ret!”. Men det er som sagt et smagsspørgsmål, samt et PR-spørgsmål.

          – – –

  • Emeritus

    Til Kjeld
    Man kan sige om Akkari, at han efter at have tænkt sig om i nogle år, nu henvender sig til Offentligheden og Trykkefrihedsselskabet på en sådan måde, at der ingen vej tilbage er for ham. Hans tidligere omvendelse fra danskopvokset indvandrer til fundamentalistisk imam kan indsættes på kontoen over ungdommeligt letsind. Mange har som han i ungdommen foretaget tåbelige og fatale valg, som de siden har fortrudt og rettet op på. Den eftertænksomhed, Akkari nu præsenterer os for i en moden alder, kan han ikke løbe fra. Jeg tror på, at han er fuldt ud klar over, at bordet fanger.

    Derimod tror jeg ikke på, at man vil se Akkari i et opgør med Islam. Man vil næppe heller ikke se ham konvertere til Kristendommen. Som svar på Aia Fogs spørgsmål gav han udtryk for, at han stadig kun mener, at islamistiske kredse har sat sig på magten i moskéerne, personer med en dårlig indflydelse, og at de tager muslimerne som gidsler derfra. Vi kan ikke heller ikke forvente eller kræve, at han kravler ud af sin muslimske identitet og kravler ind i en kristen i stedet for. Hvad jeg synes, jeg hørte ham sige, var, at religionerne historisk set har tjent et formål, men at formålet ikke kunne være, at nogen gennem religionen søger magten, men at man tvært imod sætter mennesket først. Det lykkedes ham også at sætte lighedstegn mellem islamisk fundamentalisme og den katolske form for kristendom uden at nogen protesterede. Jeg tager det som et tegn på, at han er på vej ud af religion som styring af sit liv. Om han ender som ateist lige som Hirsi Ali eller om han vælger den filosofisk mere dybsindige vej og bliver agnostiker er ikke til at sige, men at sige ja til samfundskontrakten gik han meget op i.

    På mig virkede han meget oprigtig. Kan vi forvente mere? Vore forfædre, vikingerne havde et meget kynisk-pessimistisk syn på fremtiden ved på forhånd at beskytte sig mod skuffelser. Derfor sagde de kort og fyndigt om den: ‘Mangt går værre end ventet.’

    Den litterære møgspreder, Carsten Jensen sammenligner i dag JP og dens Muhamedtegninger med det en gavlpisser kan præstere: “Aldrig er det lykkedes en gavlpisser at overpisse så stor en gavl.” Den mand glæder sig også over Akkaris ‘omvendelse’, men mener stadig, at avisen sendte et tåbeligt signal, ‘…når vi forsøger at finde ud af, hvordan vi kan leve nogenlunde ordentligt sammen i et samfund med et stigende antal indvandrere…’. Hvem er vi? Hvem har han aftalt det med. Hvilken kontrakt indgår Carsten Jensen i, som vi ikke har hørt om? Hvem er vi, der forsøger at leve sammen, og hvem er de, der ikke vil? – Hvem er tåbelig? – Og hvor tåbelig kan man være? – Så tåbelig som en forfatter.

    Med venlig hilsen

    • Måske er det for tidligt at bedømme Akkaris omvendelse. Han virkede ærlig, ja, men tiden vil vise om det er mere end et “karriere-move”. – Jeg har ikke forestillet mig, at synderen skulle melde sig ind i Folkekirken eller et andet trossamfund. En afstandtagen fra fundamentalisme vil kort sagt sige, at han afsværger sig ideologiens racisme og totalitarisme. Det kan han gøre på præcis samme måde som Wafa Sultan, Ayaan Hirsi Ali med mange flere.

      Med venlig hilsen

  • Morani ya Simba

    Jeg er glad for han er blevet klogere men jeg kan ikke se at det gør ham specielt interessant. Manden rejste bevidst rundt for at forsøge at ophidse folkemængder til mord. Det er et helt ukontroversielt faktum. Folk der ser bort fra det “som ungdommeligt letsind” er i mine øjne ikke de rette til at håndtere islamister, nuværende eller forhåndværende. Jeg har aldrig været så uenig med flertallet af ”cyber-samfundet” af nationalkonservative her og på Uriasposten, som jeg er i Akkari-sagen. Jeg kan overhovedet ikke fatte at i bare ser bort fra at manden har blod på hænderne. Ungdommeligt letsind? En skam der var så mange med ”ungdommeligt letsind” i Tyskland i 30erne og nitten ”letsindede” der legede piloter 11. september 2001. Jeg synes i er nogle slapsvanse her.

    • Morten – – –

      Jeg vil medgive dig, at det gjorde indtryk på mig, at Franz Füchsel ikke kan tilgive Akkari. Måske tilgivelse i betydningen eftergivelse heller ikke er det rette. Men eftergiver vi og siger “alt forladt!” ? Det er i hvert fald ikke min tilgang – vi er ikke kvit! Vi sletter vel ikke regnskabet, men giver Akkari lov til at føje noget til det.

      Ja, ligesom med tyskerne, kan du vel sige. Som heller ingen nogensinde har sagt “alt forladt” til.

      – – –

  • Morani – skulle Kirken så heller ikke have lukket Paulus ind? Han havde også blod på hænderne før sin omvendelse.

  • Anonym

    Morani ya Simba.

    Glem aldrig hvad den berømte tibetanske
    mester Tsongkhapa engang sagde:
    ” En ven kan forvandle sig til fjende, derfor
    kan en fjende også forvandle sig til en ven,,.

  • Morani ya Simba

    Den sammenligning accepterer jeg overhovedet ikke. For det første skyldte Paulus ingen troskab mod den unge kirke. Han havde ikke levet af dens hånd, modtaget dens beskyttelse for derefter at falde den i ryggen.

    Men det er mere problematisk for mig at jeg ikke ser tegn på anger. Det virker mere som et karriere-move. Jeg tror såmænd han er oprigtig nu. Jeg har ingen ide om hvad han mener om to uger. Manden har ingen troværdighed og ingen standhaftighed.

  • Anonym
  • Jan Fagerlund

    Akkari burde have siddet i fængsel for sin landsskadelige virksomhed. Jeg er bedøvende ligeglad med hvad han tror eller ikke tror på i dag, han var en dyr dreng for Danmark. Nu risikerer vi at sagen blusser op igen.

    • Marit

      At Akkari ikke blir avhørt av politiet, er en gåte. Er det ikke landsskadelig virksomhet han har drevet med ?
      Dumsnille Danmark, som tilgir alt…

  • Emeritus

    Kære Morani.
    Det var hårde ord i august, Morani. Jeg har tit her på bloggen hævdet, at man må kunne diskriminere. Alt, hvad der minder om diskrimination, skurrer gevaldigt i politiske Gutmenschens ører. Men det er vigtigt, at man evner diskriminationens vanskelige kunst. Det har vore politikere brugt årtier på at forstå, og de forstår det stadig ikke rigtigt. Men man må kunne skelne, se forskellen. Akkari har bragt sig i en position, som gør en afgørende forskel for ham selv og hans forhold til sit tidligere miljø, en forskel, som gør, at han har brændt sine broer i den retning. Det betyder, at han i forhold til sit tidligere tilhørsforhold ikke kun er alene, men også dømt fredløs. Det gør efter min mening i lige så høj grad en forskel i forhold til os, som vi må være villige til at se. Akkari beskrev i Trykkefrihedsselskabet sig selv og sin mentale rejse på en sådan måde, som kunne fablen om manden med overfrakken være Akkari selv. Her er fablen i min forkortede udgave. ‘Gud og Fanden indgår et væddemål om hvem af dem, der kan få frakken af manden med frakken. Fanden lægger for og sender manden både storm og rusk og bidende kulde, men lige lidt hjælper det, manden knapper bare til og slår kraven op om ørerne. ‘Lad mig!’ siger Gud og får vinden til at lægge sig, spreder skyerne, sætter temperaturen kraftigt i vejret og lader solen gennemvarme manden, til han sveder. Da lægger han frakken.’ – Det er den måde, vi har behandlet Akkari på, og som har ændret hans syn på os. Vi har gjort Fandens (imamernes) ord til skamme. Det er den måde, han på Trykkefrihedsselskabets talerstol anbefalede os at fratage de religiøse fanatikere deres trosfællers opbakning på. Bliv ikke som dem, der har besat moskéerne – bliv ikke som imamerne, sagde han. Han har her fat i en meget overbevisende pointe. Problemet er bare, at politikerne tillader, at der strømmer flere ind i dette land, end der er mennesker, der kan nå at lægge frakken. Simpelthen fordi politikerne ikke kan finde ud af at diskriminere og indse, at det hele handler om, hvem der må komme, hvem der ikke må komme, og hvor mange vore offentlige kasser kan financiere over de næste 50-100 år. Derfor sidder vi i en suppedas, som bliver alvorligere dag for dag.

    Hvor meget skal vi vækste, hvor meget skal populationen vokse og hvor længe? Har man sat øvre grænser? – Fungerede vi som samfund, da vi var 4,6 mio. mennesker? Da vi var 2,5 mio.? -i vikingetiden? Eller efter Den sorte Død, da befolkningen i flere århundreder derefter var under én million (rundt om 800.000) – væsentligt under populationen i Vikingetiden. Det er, som om den slags grundlæggende spørgsmål ligger helt uden for det politiske begrebsapparat.
    Hvad rigdom angår (og det er jo det, meget handler om), stiller en russisk novelle, der handler om nogle bønders kamp om jord i Tsar-tiden til slut det tankevækkende spørgsmål: ‘Hvor meget jord har et menneske brug for?’ Svaret lyder: ‘Tre alen!’

    Med venlig hilsen

  • Morani ya Simba

    Altså jeg har ikke villet træde nogen over tæerne her og undskylder hvis det er tilfældet. Men jeg må indrømme at jeg ikke kan bare kan begynde at se ham som “en islamist-kritiker.” Manden opgejlede til mord og angreb på danskere og vores venner i USA, England og resten af Vesten og det kan jeg simpelthen ikke bare “se igennem fingre med”. For mig er en socialdemokrat en politisk modstander og en radikal er en inkompetent tumpe. Men islamister er FJENDER. Og jeg har svært ved at fjerne folk fra den sidste kategori når de først er endt som “fjender.” Jeg accepterer at I andre har det anderledes og jeg har til tider brugt lidt store ord. Men jeg kan ikke følge jer her.

    • hold dig ikke tilbage, alle gør det hele tiden 🙂

  • Emeritus

    Til Morani.
    Jeg slutter mig til Steen. Der er intet at fortryde, og du har ikke trådt nogen over tæerne. Der er jo ikke noget galt i at være uenige i fuld offentlighed. Hvad Akkari angår, ved vi ikke med nogen grad af sikkerhed, hvad fremtiden bringer, så derfor kan du såvel som jeg, såvel som enhver anden få ret i den sidste ende. Synspunkter kan heller aldrig påberåbe sig at være sandheden, men netop kun at være synspunkter. Jeg er formodentlig dobbelt så gammel som du. Det kan måske forklare afstanden i forsonlighed mellem os – i tilfældet Akkari i det mindste.

    Med venlig hilsen

  • Akkari var jo blot en lille usikker dreng blandt hardcore hjernevaskede islamister. Han endte bare med at blive deres talsperson for at tækkes dem. Da han så pludselig stod ansigt til ansigt med en flok grønlændere, ændrede det hele sig for ham. Nu kunne han jo godt se det hele bare var noget pjat, selvom han selvfølgelig ikke tør gå linen ud, af frygt for sit liv. Og sådan kunne samtlige islamister omvendes, hvis blot de ikke var så mange.

  • Marit

    Moralen må da bli : Send alle islamister til Grønland !

    • Det er godt at Ahmed Akkari syntes at være faldet til fornuft. Dog har muslimer det problem, at løgne er fuld legalt over for andre troende, at man skal tage hans udtalelser med er gram salt, og ikke hoppe på hans udtalelser som Søren Krarup og andre gør.
      Lad først Ahmed Akkari komme nede til de muslimske lande, som han besøgte sammen med andre Imamer under Muhammed Krisen, og fortælle om hans og de øvrige Imamers forræderiske handlinger mod Danmark, før man kan tage hans nuværende udtalelser for gode varer.
      Lad Ahmed Akkari stå ansigt til ansigt med de forskellige Mullaher og Imamer, fra Egypten, Syrien, Jordan og Saudi Arabien, for åben Tv-skærm, før jeg tager hans udtalelser for gode varer.

      Det er sandt hvad Ralf Pittelkow og Karen Jespersen skriver i deres første bog der hedder ” Islamister og Naivister” eller politikere.

      Med venlig hilsen.

    • Bjovulf

      Ja, og det er endda specielt virkningsfuldt, når ramadanen falder i sommerperioden 😀

      ( hvor der som bekendt er midnatssol i 3 måneder eller så 😉 )

  • Pingback: Video: Ahmed Akkari i Trykkefrihedsselskabet « Snaphanen()

  • Pingback: France 24 pixler krus med Westergaard-tegning « Snaphanen()

  • Pingback: Lars Vilks – ”Islam det sexigaste vi har” « Snaphanen.dk()