12
nov
Seneste opdatering: 7/8-11 kl. 1844
12 kommentarer - Tryk for at kommentere!

DR 2 Deadline, 11 november 2008. Det er v√¶rd at bem√¶rke, at Bonnichsen siger dette kun to d√łgn efter mere end almindelig ildevarslende nyheder fra England. Den skjulte MI 5 rapport:¬† Thousands of extremists active in UK. Jeg har aldrig kunnet forst√• argumentet: “Giver vi k√łb p√• vores frihedsrettigheder, g√łr vi pr√¶cis hvad¬† islamisterne √łnsker, vi skal g√łre”. Jeg kan ikke se, deres √łnsker betyder det fjerneste.¬†VI derimod,¬†√łnsker¬† kun at staten g√łr det imod sine¬†fjender, som situationen kr√¶ver. Sv√¶rere er det ikke.¬†Bonnichsens politiske teorier, er som hentet fra et aftenskolekursus i samfundsfag, eller hvad det lige hedder for tiden. ¬†Bonnichsen var sikkert en dygtig, jordbunden¬†politimand, men det er n√¶rliggende at forestille sig at hans universitetsstudier i¬†litteraturvidenskab, kunsthistorie, moderne kultur og kulturformidling har sat ham griller i hovedet, han ikke helt kan h√•ndtere. Og nu vil han som bekendt v√¶re politiker………..Den Bonnichsenske logik ser¬† vi igen idag i en anden sag: Hvis vi forbyder det politisk-religi√łse symbol t√łrkl√¶det i danske retssale, “kan vi komme til at ophidse ekstremisterne“, siger en socialdemokrat. Og hvad s√• ? Hvis det generer ekstremister, at vi forsvarer domstolenes neutralitet og¬†os selv, s√• m√• de blive generede.

Keine Hexerei, nur Dänemark
I dag har vi kunnet h√łre, at en morder, der for 2 √•r siden sk√łd en tilf√¶ldig person p√• en caf√© p√• N√łrrebrogade, er vendt tilbage til Danmark og har meldt sig selv. Det blev oplyst i morges (men ikke senere p√• dagen), at han har pakistanske r√łdder, men politiet vidste ikke rigtigt, hvor han var- udover at han var smuttet til “udlandet”.

Hvorfor er han kommet tilbage for at blive d√łmt for mord? Det kan vi jo pr√łve at analysere.

Han er m√•ske vendt tilbage til landsbyen i Pakistan. Intet arbejde udover d√•rligt betalt kartoffelhypning. Rejst videre til den nordvestlige gr√¶nse. Uha, d√©r kan man sandelig risikere at blive sl√•et ihjel. S√• pr√łver man et andet land (ikke Afghanistan, forst√•s, det er s’gu for farligt), men muslimske lande har ikke meget lyst til at tage sig af deres “br√łdre”, og job kan de godt glemme alt om. S√• opst√•r den tanke hos ham: I Danmark er f√¶ngsler de rene hoteller, man f√•r weekendfri, halalmad, ens menneskerettigheder (som er v√¶sentligt st√łrre for kriminelle end for ofre) s√¶ttes h√łjt, og man f√•r sin egen f√¶ngselsimam, som kan bekr√¶fte en i, at man faktisk intet har gjort forkert. Og – det vigtigste af alt – han har f√•et besked fra Danmark om, at narkoforbrydere, voldst√¶gtsforbrydere, r√łvere, mordere m.v. ikke mere udvises. De f√•r blot en “betinget udvisning”. Dvs. et par √•r i spj√¶ldet med fuld hotelforplejning, dern√¶st fors√łrgelse indtil d√łden uden at r√łre en finger.¬† Keine Hexerei, nur D√§nemark.¬† Mist√¶nkt for Caf√© Louise-drab bag tremmer efter to √•rs flugt

Ih, tak: “Muslimer ligeglade med “Groft sagt” “

Bem√¶rk bundlinjen: Denne afv√¶bnende artikel afspejler udbredt frygt for hysteriske og letant√¶ndelige temperamenter. Den udtrykker et underforst√•et lettelsens suk: Det uintegrerbare mindretal i Danmark har vistnok ikke vendt tommelfingeren nedad – denne gang. Det uintegrerbare mindretal er blevet en faktor hvis f√łlelser er genstand for avishistorier hver eneste dag, √•ret rundt. S√•dan var det ikke for bare 10 √•r siden. Ingen nulevende vil opleve at dette mindretal bliver som mindretal er flest – mindre synlige (LFPC).

Det Islamiske Trossamfund i Danmark finder den nye islamkristiske bog “Groft sagt” ligegyldig og √łnsker ikke at piske nogen stemning op.[…] Muslimer ligeglade med “Groft sagt”

 

Anstændighedens revanche

Der er gr√łde i Danmark. Lars Hedegaard fyres for sin skarphed fra Berlingske Tidende, Kastholm overvejer at f√łlge trop. Avisen er i en “omstillingsproces” og chefredaktricen savner √•benlyst sit hedengangne Aktuelt.¬†I en en noget mindre del af bladmarkedet udspiller n√łjagtig¬†den samme kamp sig. Det¬† buddhistiske milj√ł har sin Ole Nydahl, men ogs√• sine Gadegaard og¬† Seidenfadener. Redakt√łr af Buddhistisk Forum, historiker Torben S. Hansen kan ikke skrive¬† nedenst√•ende i bladet, og¬† derfor hverken redakt√łr eller medlem mere *. S√•dan kl√łver¬† sp√łrsm√•let islam det ene milj√ł efter det andet: arbejdspladser, √¶gteskaber, venskaber. Lurm√¶rket dansk FITNA, signeret Nyrup, Jelved og kumpaner:

Hvem f√łrer religionskrig?

Torben S. Hansen

Psykologen Nicolai Sennels var frem til april 2008 ansat p√• K√łbenhavns kommunes d√łgninstitution S√łnderbro, hvor han arbejdede med varet√¶gtsf√¶ngslede unge. Da integrationsborgmester Jakob Hougaard i februar arrangerede en konference om ‚Äútryghed i byen‚ÄĚ, m√łdte 300 deltagere op. Blandt dem var Sennels, som troede, at ordet var frit, og at det kunne lade sig g√łre at f√łre en √•ben debat om K√łbenhavns kommunes evindelige og stadig tungere ‚Äúintegrationsproblemer‚ÄĚ – herunder grov vold og h√¶rv√¶rk. Med baggrund i sit arbejde med de kriminelle p√• S√łnderbro gjorde han opm√¶rksom p√•, at de fleste har muslimsk baggrund.

Efterf√łlgende udtalte Sennels til Henrik D√łrge fra Weekendavisen (04.07.2008): ‚ÄúFor det f√łrste nytter det ikke blot at omtale den problematiske gruppe af unge som etniske i stedet for muslimske. K√łbenhavns Politi har tidligere lagt tal frem om unge under 18 √•r, der er blevet fremstillet i dommervagten. 84 ud af 117 var af udenlandsk herkomst, og blandt dem havde langt de fleste r√łdder i lande, der er altovervejende muslimske. S√•dan forholder det sig ogs√• med de fleste unge p√• S√łnderbro. Her reagerer de unge muslimer anderledes p√• anger management end andre, fordi deres syn p√• vrede, vold og h√¶vn skiller sig ud fra de √łvrige indsattes. Hvis den p√¶dagogiske og behandlingsm√¶ssige indsats over for de unge med muslimsk baggrund skal lykkes ‚Äď til gavn for integrationen ‚Äď m√• man diskutere, hvorledes og hvorfor gruppen af muslimer skiller sig ud fra √łvrige indvandrerpopulationer som for eksempel den vietnamesiske, som sj√¶ldent beg√•r kriminalitet
(http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080704/SAMFUND/707040053/-1/samfund).P√• bloggen ‚ÄúSnaphanen‚ÄĚ skrev Sennels endvidere:

‚ÄúMuslimerne ser vrede som en styrke, og vrede er helt klart mere socialt acceptabelt i muslimske kredse end blandt danskere. Vrede er s√•ledes et socialt redskab, som man kan bruge til at opn√• respekt (ikke kun frygt) og status med. N√•r man arbejder psykologisk med muslimer, bliver det klart, at man ikke kan opfordre en muslim til at l√¶gge sin vrede fra sig. (…) I Vesten ser vi evnen til at forst√• vores egne f√łlelser og tage ansvar for dem som et tegn p√• menneskelig modenhed. Vi pr√łver at l√¶re vores b√łrn det, man l√¶rer det i skolen, l√¶ser om det i dameblade, og hvis man virkelig vil g√• i dybden med det, kan man g√• til psykolog. I den muslimske kultur ser man derimod selvrefleksion som selvkritik og et tegn p√•, at man ikke tager sin egen √¶re alvorligt. Set med vestlig psykologis √łjne er den muslimske kultur generelt umoden p√• dette omr√•de. Set fra muslimsk synsvinkel er det derimod et tegn p√• svaghed, n√•r vi i Vesten fokuserer s√• meget p√•, hvordan vi selv har del i skylden, n√•r vores hum√łr svinger.‚ÄĚ (Muslimer: en psykologisk profil)

En integrationsindsats over for kriminelle og radikaliserede muslimer m√• derfor n√łdvendigvis tage h√łjde for de p√•g√¶ldendes religion og kultur, og efter konferencen blev Sennels citeret for, at islams hellige tekster opfordrer til drab p√• ikke-muslimer, og for at ‚Äúde muslimske unge ikke er blevet ordentligt opdraget‚ÄĚ. If√łlge Weekendavisen anbefalede han endvidere, at indvandrerfor√¶ldre skal ‚Äúhave tilbud om opdragelseskurser. Mange har sv√¶rt ved at se, hvad der skal til, for at deres b√łrn f√•r succes i Danmark. De st√łtter ikke b√łrnenes skolegang og s√łrger ikke for, at de f√•r l√¶st lektier. Resultatet kan blandt andet afl√¶ses i en unders√łgelse fra Rockwool Fonden, der blev lagt frem maj sidste √•r: 64 procent af eleverne med arabisk baggrund forlader folkeskolen uden funktionelle l√¶sekompetencer‚ÄĚ.

Tjenstlig samtale

Dette frembragte en del utilfredshed, og nogle kommunale integrationsmedarbejdere blev forargede. S√łnderbroinstitutionens forstander indkaldte derfor Sennels til en tjenstlig samtale. I indkaldelsen hed det, at ‚Äúdu klart overskrider rammerne for dit virke som psykolog p√• S√łnderbro ved generaliserende betragtninger om forhold, der ingen relevans har for dit behandlingsm√¶ssige og terapeutiske arbejde.‚ÄĚ Sennels modtog derefter en p√•tale for ytringer, der er ‚Äúklart stridende mod b√•de S√łnderbros og K√łbenhavns Kommunes v√¶rdigrundlag, ligesom flere af deltagerne f√łlte sig meget kr√¶nket af disse udtalelser.‚ÄĚ

Sennels havde √łnsket ‚Äúen saglig debat. Den har jeg opfordret til som psykolog, der arbejder med kriminelle indvandrere til daglig. Det er jeg s√• blevet straffet for, siger Nicolai Sennels.‚ÄĚ (Sk√¶ldt ud for at sige sin mening om muslimer). Han forlod derfor sin stilling p√• S√łnderbro.

En borgmesterkommentar

If√łlge Weekendavisen vurderede borgmester Jakob Hougaard, at der ikke var noget st√łdende i psykologens bem√¶rkninger, og at religion og kultur b√łr kunne debatteres √•bent: ‚ÄúHvis det bliver s√•dan, at man p√• et debatm√łde ikke kan diskutere forhold om religion og kultur, fordi det betragtes som for f√łlsomt, st√•r vi tilbage med et principielt problem. Derfor har vi brug for, at medarbejdere, som arbejder med udsatte unge, kan fort√¶lle os, hvad der faktisk foreg√•r…. Hvis konklusionen bliver, at der er en given ramme, man kun kan udtale sig indenfor ‚Äď og at man ellers skal holde sin mund ‚Äď f√•r vi en politisk korrekthed og en tabuisering, der vil h√¶mme integrationen. Vi politikere, der sidder inde p√• r√•dhuset, ved jo ikke selv et klap om, hvad der foreg√•r ude i byen.‚ÄĚ

N√•r et ord bliver ‚Äúytringsfrihedsramt‚ÄĚ

En sidste – og bizar, omend ikke enest√•ende – akt i postyret om Nicolai Sennels kom i Weekendavisen fra den 11. juli. Her bragtes en kommentar af Benny Lihme, redakt√łr af tidsskriftet ‚ÄúSocial kritik‚ÄĚ. Henvendt til journalist Henrik D√łrge skrev Lihme bl.a.:

‚ÄúHenrik D√łrges artikel ¬ĽForbudte ord¬ę i Weekendavisen i sidste uge om en psykolog ansat ved K√łbenhavns Kommunes institution S√łnderbro, som er kommet til at sige ytringsfrihedsramte ord ‚Äď at de fleste unge kriminelle ikke kun er af ¬Ľudenlandsk herkomst¬ę, men at de er ¬Ľaltovervejende muslimske¬ę ‚Äď har nogle fejl og undladelsessynder‚ÄĚ (http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080711/SAMFUND02/707110050/-1/samfund).

Derefter beklagede Lihme, at Sennels har betegnet S√łnderbro-institutionen som et ungdomsf√¶ngsel. Umiddelbart efter skriver Lihme dog: ‚ÄúAt S√łnderbros sikrede afdelinger kan minde om et f√¶ngsel, skal jeg v√¶re den f√łrste til at indr√łmme.‚ÄĚ

Pointen er ikke ligefrem krystalklar!

Dominans og vrede

Lihme g√•r videre med en anke over at det er ‚Äúuh√łrt, at en behandlingsleder misinformerer, underl√łber og devaluerer de p√¶dagoger, der med liv og lemmer som indsats fors√łger at udfylde de rammer for den socialp√¶dagogiske behandlingsindsats, som politikerne har sat for dem.‚ÄĚ √ėjensynligt er det en nedrakning af behandlerne, at Sennels sidestiller dem med fangevogtere!

Af andre meningstilkendegivelser fra Lihmes side fremg√•r, at en relevant indsats mod grov vold ikke b√łr v√¶re straf og isolering og dermed hensyn til ofrene, men kun behandling af forbryderne. Da Sennels tillader sig at v√¶re uenig og endda psykoanalysere de voldelige unge, retter Lihme sit skyts mod hans person – men uden skygge af argumentation.

I stedet kan f√łlgende l√¶ses i Lihmes kommentar: ‚ÄúPsykologen vil benytte ytringsfriheden til at sl√• et slag for det sj√¶ldent h√łrte (?), at de unge kriminelle er muslimer. Artiklen benytter her nogle upr√¶cise, glidende overgange mellem ¬Ľmuslimsk baggrund¬ę, ¬Ľmuslimsk¬ę samt ikke mindst det mest uvederh√¶ftige postulat, hvor der s√¶ttes lighedstegn mellem kriminelle og ¬Ľradikaliserede¬ę unge…‚ÄĚ

Hvor er Lihmes saglige indvendinger mod Sennels‚Äô analyse af den positive betydning, vreden till√¶gges i visse muslimske milj√łer?

Er Sennels ‚Äúreligionskriger‚ÄĚ?

Det handler om at kv√¶le saglig beskrivelse og diskussion ved hj√¶lp af – med borgmester Jakob Hougaards ord – ‚Äúpolitisk korrekthed og en tabuisering, der vil h√¶mme integrationen.‚ÄĚ Lihme beskylder Sennels for at ‚Äúterrorisere‚ÄĚ de kriminelle unge, der er hans patienter. Sennels siger p√• sin side, at der er en sammenh√¶ng mellem de kulturelt betingede psykiske problemer og den kendsgerning, at ‚Äúden retf√¶rdige vrede bliver mere ideologisk: terror. Islamisk terror dr√¶ber mellem 500-1000 mennesker om m√•neden og s√•rer omkring det dobbelte… (indl√¶g p√• Snaphanen). Men i Lihmes optik er den blotte omtale af aggression og terror det samme som at ‚Äúf√łre religionskrig‚ÄĚ.

Afsluttede rettede Lihme denne anklage mod Sennels: ‚ÄúD√łrges store artikel har overskriften ¬ĽForbudte ord¬ę, hvorfor det m√• v√¶re p√• sin plads at sp√łrge, hvorfor artiklen fortier, at psykolog Nicolai Sennels er aktiv buddhist og f√łrer religionskrig ikke kun p√• sit arbejde, men ogs√• i bl.a. Trykkefrihedsselskabets tidsskrift, Sappho. Det er han selvf√łlgelig velkommen til som privatperson, som ogs√• socialborgmester Mikkel Warming udtaler. Det professions-etiske problem er, at Sennels ogs√• i de religionskrigeriske sammenh√¶nge underskriver sig som psykolog i et ungdomsf√¶ngsel i K√łbenhavn. Problemet for artiklens trov√¶rdighed er, at den fortier buddhist-psykologens stempling af islam som en mere kriminel og voldelig religion end andre religioner. Og i samme √•ndedrag stigmatiserer og terroriserer en stor gruppe unge, som K√łbenhavns kommune har ansat ham til at hj√¶lpe.‚ÄĚ

Jihad-krigere myrder

I den virkelige verden er en god del af den islamiske terrors ofre buddhister. Islamkenderen Robert Spencer skriver s√•ledes (FrontPageMagazine.com | Friday, May 30, 2008) om den terror, der rammer det sydlige Thailand, hvor mere end 3.000 mennesker er blevet dr√¶bt siden 2004. Malayiske jihad-krigere spr√¶nger biler i luften og dr√¶ber med fork√¶rlighed ubev√¶bnede civile – herunder buddhistiske munke. ‚ÄúJihadisterne er enest√•ende brutale – selv i sammenligning med deres jihadbr√łdre. De k√¶mper for at rette op p√• det, de anser som dybt forargeligt – nemlig at ikke-muslimer regerer over muslimer i det sydlige Thailand‚ÄĚ. Whitewashing the Thai Jihad
Læs mere om jihad i Thailand på: SOUTHERN VIOLENCE School driver dies in ambush og Fitzgerald: Why a jihad in Thailand?

Aldrig krig på grund af trosforskelle

I fortiden var de buddhistiske thail√¶ndere mere krigeriske. Det samme g√¶lder tibetanerne og Myangmar (Burma). Men i buddhismens 2500-√•rige historie er det aldrig sket, at en regering, der har orienteret sig efter Buddha-dharma, har f√łrt krig for at p√•tvinge andre en bestemt anskuelse eller religion. I Nikaya-teksterne, der er buddhismens aller√¶ldste, fremh√¶ves faren ved tre negative elementer i sindet: gr√•dighed, trang til at skade andre samt indbildskhed.

(Benny Lihme er blevet opfordret til at uddybe sin påstand om buddhistisk religionskrig, men har ikke reageret på henvendelsen)

*  Kære Torben

Bestyrelsen i BF har bestemt at din artikel p√• side 15, “Hvem f√łrer
religionskrig?”, ikke kan medtages i bladet. Vi kan ikke se, at den p√•
nogen måde er relevant for bladet.

Har du noget andet? -Ellers vil bestyrelsen s√łge at f√• en artikel.

Din indf√łring, som jeg synes b√łr blive til leder, skal jo s√• nok skrives om.

Be well Be safe
John Denko.

P4 Bornholm : Zenmesteren, samtale med John Denko

0 0 votes
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

12 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Morten - - -
Morten - - -
12 years ago

@ Vivi og Ulla

Vivi – du har ret.

Ulla Рlæg mærke til, hvad Vivi skriver.

Du mener, Ulla, at vi er ved et vendepunkt. Dette er ikke tilfældet.

Vi viger fortsat. Og folk som os “forsvinder bare” fortsat, og “islam bliver bare st√¶rkere og st√¶rkere” fortsat. Som en muslimsk mand udtrykte det, foran mosk√©en p√• Dortheavej.

Vi har intet bæredygtigt, som vokser sig stærkere og stærkere Рoverfor et yderst bæredygtigt islam.

– – –

Vivi Andersen
Vivi Andersen
12 years ago

Ulla Lauridsen Desv√¶rre tror jeg du tager grumme fejl! Det Islamisk Trossamfund har gang i er s√•m√¶nd at rette ind efter de direktiver som The Muslim Brotherhood kom med, til alle islamiske oraganisationer her i Europa som i USA ,for ca. 1 √•r tilbage. Disse gik bl.a. ud p√• at man skulle stoppe med at r√•be op osv., og i stedet samarbejde og udsende signaler til indvandrelandene om, at man fra islamisk side vil samarbejde med indvandrelandene. Dette er een faktor af den omtalte Stealth Jihad. T.M.B. forlangte ro i r√¶kkerne – s√• Jihad¬īen kan foreg√• uden der l√¶gges for… Read more »

:(
:(
12 years ago

@li

Rejsen kan jo komme på et senere tidspunkt. Det er nok for optimistisk at tro, at Islamisk Trossamfund har opgivet sin landsskadelige virksomhed.

:(
:(
12 years ago

“Jeg tror ikke salafisterne fra Islamisk Trossamfund over en d√łrkam. De g√łr snarre en dyd ud af n√łdvendigheden n√•r de giver udtryk for, at de er ligeglade med Westerg√•rds/Hedeg√•rds nye bog.” Der er heller ingen grund til at tage Asmaa Abdol-Hamids udtalelser for p√•lydende. Asmaa Abdol-Hamid er naturligvis ikke ligeglad. Men hun ved, at denne sag ikke (endnu!) kan rejses med et for ekstremister fornuftigt udfald til f√łlge. Asmaa Abdol-Hamid stod jo i spidsen for de fanatikere, der s√łgte at f√• Jyllands-Posten d√łmt ved forskellige retsinstanser. De sager tabte hun, og Asmaa Abdol-Hamid er givetvis klar over, at hun ogs√•… Read more »

li
li
12 years ago

Fort√¶l lige til Uffer Ellermandslingen, at det nytter noget, at st√• fast og ikke krybe. For se nu kan vi igen skrive og tegne uden iSLAMISK trossamfunds-nedbryderne igen skal ud p√• en mellem√łstlig rundrejse ūüėÄ

Janne
Janne
12 years ago

“Indvandrerkvinder tvinges i skole i Odense” skrives der p√• DR’s hjemmeside.

h t t p://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/11/13/024251.htm

Hvor er det synd for indpakkede kvinder at de skal bev√¶ge sig v√¶k fra hjemmet og l√¶re at skrive og regne. Hvor kvindeundertrykkende og frihedsber√łvede for indpakkede kvinder at de skal l√¶re at hj√¶lpe deres b√łrn med lektier. Hvor intolerant af Odense Kommune at give kvinder kundskaber.

Janne
Janne
12 years ago

Mon ikke d’herrer har indset at hvis der laves ballade over at en bog udgives i Danmark s√• vil det sikkert resultere i at den danske befolkning √łnsker indvandrerlovgivningen strammet yderligere. √ėnske en endnu strammere og mere fair indvandrerpolitik. Hvad kom der ud af at en syrlig integrations talsmand (alpehuen) for nyligt anbefalede at mellem√łstlige lande boykotter Danmark? Der kom bl.a. det ud af det at nogle danskere begyndte eller overvejede at boykotte butikker i Danmark. Ris til egen rumpet s√• at sige. Det rammer tilbage som en boomerang hvis der er nogen der anbefaler boykot af Danmark eller der… Read more »

Ulla Lauridsen
12 years ago

Ja, det er trist, at vi overhovedet skal interessere os for hvad islamisk trossamfund mener om en ny bog, men den gode nyhed er, at de helt klart har fornemmet lugten i bageriet. Havde det v√¶ret i England, ville de have skabt sig som √•ndssvage, og politikerne ville have st√•et i k√ł for at st√łtte deres kr√¶nkede f√łlelser.
Danske muslimer har virkelig fattet, at ytringsfriheden ikke er til debat

HelgeD-H
HelgeD-H
12 years ago

>Bonnicsen! -Din m√•de at f√łre terrorbek√¶mpelse p√• er amat√łragtig.
Vil du virkelig have Vesten skal tabe ?
Man tror det n√¶sten er meningen, med ordre fra h√łjeste sted.
-EUrabia, Politisk Korrekthed, Euro-Med., Eurogendfor, Tilsagn om
Tyrkiet som fuldgyldigt medlem af EU, mulig ny S-R-SF-regering,
naivister, og andre ulykker.
Skal fejl efter fejl i terrorbekæmpelsen give muslimerne fat i den lange ende ?
Terrorbek√¶mpelse skal f√łres efter israelsk forbillede,dette tapre folk, som ved de m√• holde stand i deres historiske land, hvor
havet bag dem synes mest venligt.

LFPC
12 years ago

Dette er oplagte grunde, men der kunne ogs√• v√¶re gode taktiske grunde til at undg√• √•bne konflikter der vil kunne vende folkestemningen i de vestlige lande til deres ugunst. De mere kloge af dem vil m√•ske foretr√¶kke stealth/stille jihad, fordi tiden p√• denne m√•de kan arbejde for dem indtil intet backlash kan stoppe dem l√¶ngere. Demografisk forskydning og dermed f√łlgende nye islamiske partier der kan blive tungen p√• v√¶gtsk√•len, flere parallelsamfund, Tyrkiet i EU, EU-indf√łrt hate speech-lovgivning, √łkonomisk subversion (se Melanie Phillips: Beware this Saudi deal to help bail out Britain. It comes with a devastating IOU – skr√¶mmende l√¶sning,… Read more »

JensH
JensH
12 years ago

@LFPC Jeg tror ikke salafisterne fra Islamisk Trossamfund over en d√łrkam. De g√łr snarre en dyd ud af n√łdvendigheden n√•r de giver udtryk for, at de er ligeglade med Westerg√•rds/Hedeg√•rds nye bog. Denne gang har de simpelthen ikke magtfulde st√łtter som den Egyptiske regering i ryggen, og derfor kan en -set i en st√łrre sammenh√¶ng- relativ ubetydelig forening som Islamisk Trossamfund slet ikke skabe den samme opstandelse, som de kunne tilbage i 2005/2006. Imamer som Abu Laban og Akkari rangerer i virkeligheden meget lavt i det muslimske gejstlige hierarki, og de kunne kun f√• m√łder i stand med disse langt… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
12 years ago

Om mongolers forhold til Budda-dharma er jeg ganske uvidende men se i link om Рmongoler og deres påvirkning af Kina og Tibet.
h ttp://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080915061838AAzipbj
fjern mellemrum efter linkets f√łrste h