12
nov
Seneste opdatering: 7/8-11 kl. 1844
12 kommentarer - Tryk for at kommentere!

DR 2 Deadline, 11 november 2008. Det er vĂŠrd at bemĂŠrke, at Bonnichsen siger dette kun to dĂžgn efter mere end almindelig ildevarslende nyheder fra England. Den skjulte MI 5 rapport:  Thousands of extremists active in UK. Jeg har aldrig kunnet forstĂ„ argumentet: “Giver vi kĂžb pĂ„ vores frihedsrettigheder, gĂžr vi prĂŠcis hvad  islamisterne Ăžnsker, vi skal gĂžre”. Jeg kan ikke se, deres Ăžnsker betyder det fjerneste. VI derimod, Þnsker  kun at staten gĂžr det imod sine fjender, som situationen krĂŠver. SvĂŠrere er det ikke. Bonnichsens politiske teorier, er som hentet fra et aftenskolekursus i samfundsfag, eller hvad det lige hedder for tiden.  Bonnichsen var sikkert en dygtig, jordbunden politimand, men det er nĂŠrliggende at forestille sig at hans universitetsstudier i litteraturvidenskab, kunsthistorie, moderne kultur og kulturformidling har sat ham griller i hovedet, han ikke helt kan hĂ„ndtere. Og nu vil han som bekendt vĂŠre politiker………..Den Bonnichsenske logik ser  vi igen idag i en anden sag: Hvis vi forbyder det politisk-religiĂžse symbol tĂžrklĂŠdet i danske retssale, “kan vi komme til at ophidse ekstremisterne“, siger en socialdemokrat. Og hvad sĂ„ ? Hvis det generer ekstremister, at vi forsvarer domstolenes neutralitet og os selv, sĂ„ mĂ„ de blive generede.

Keine Hexerei, nur DĂ€nemark
I dag har vi kunnet hĂžre, at en morder, der for 2 Ă„r siden skĂžd en tilfĂŠldig person pĂ„ en cafĂ© pĂ„ NĂžrrebrogade, er vendt tilbage til Danmark og har meldt sig selv. Det blev oplyst i morges (men ikke senere pĂ„ dagen), at han har pakistanske rĂždder, men politiet vidste ikke rigtigt, hvor han var- udover at han var smuttet til “udlandet”.

Hvorfor er han kommet tilbage for at blive dĂžmt for mord? Det kan vi jo prĂžve at analysere.

Han er mĂ„ske vendt tilbage til landsbyen i Pakistan. Intet arbejde udover dĂ„rligt betalt kartoffelhypning. Rejst videre til den nordvestlige grĂŠnse. Uha, dĂ©r kan man sandelig risikere at blive slĂ„et ihjel. SĂ„ prĂžver man et andet land (ikke Afghanistan, forstĂ„s, det er s’gu for farligt), men muslimske lande har ikke meget lyst til at tage sig af deres “brĂždre”, og job kan de godt glemme alt om. SĂ„ opstĂ„r den tanke hos ham: I Danmark er fĂŠngsler de rene hoteller, man fĂ„r weekendfri, halalmad, ens menneskerettigheder (som er vĂŠsentligt stĂžrre for kriminelle end for ofre) sĂŠttes hĂžjt, og man fĂ„r sin egen fĂŠngselsimam, som kan bekrĂŠfte en i, at man faktisk intet har gjort forkert. Og – det vigtigste af alt – han har fĂ„et besked fra Danmark om, at narkoforbrydere, voldstĂŠgtsforbrydere, rĂžvere, mordere m.v. ikke mere udvises. De fĂ„r blot en “betinget udvisning”. Dvs. et par Ă„r i spjĂŠldet med fuld hotelforplejning, dernĂŠst forsĂžrgelse indtil dĂžden uden at rĂžre en finger.  Keine Hexerei, nur DĂ€nemark.  MistĂŠnkt for CafĂ© Louise-drab bag tremmer efter to Ă„rs flugt

Ih, tak: “Muslimer ligeglade med “Groft sagt” “

BemĂŠrk bundlinjen: Denne afvĂŠbnende artikel afspejler udbredt frygt for hysteriske og letantĂŠndelige temperamenter. Den udtrykker et underforstĂ„et lettelsens suk: Det uintegrerbare mindretal i Danmark har vistnok ikke vendt tommelfingeren nedad – denne gang. Det uintegrerbare mindretal er blevet en faktor hvis fĂžlelser er genstand for avishistorier hver eneste dag, Ă„ret rundt. SĂ„dan var det ikke for bare 10 Ă„r siden. Ingen nulevende vil opleve at dette mindretal bliver som mindretal er flest – mindre synlige (LFPC).

Det Islamiske Trossamfund i Danmark finder den nye islamkristiske bog “Groft sagt” ligegyldig og Ăžnsker ikke at piske nogen stemning op.[…] Muslimer ligeglade med “Groft sagt”

 

AnstĂŠndighedens revanche

Der er grĂžde i Danmark. Lars Hedegaard fyres for sin skarphed fra Berlingske Tidende, Kastholm overvejer at fĂžlge trop. Avisen er i en “omstillingsproces” og chefredaktricen savner Ă„benlyst sit hedengangne Aktuelt. I en en noget mindre del af bladmarkedet udspiller nĂžjagtig den samme kamp sig. Det  buddhistiske miljĂž har sin Ole Nydahl, men ogsĂ„ sine Gadegaard og  Seidenfadener. RedaktĂžr af Buddhistisk Forum, historiker Torben S. Hansen kan ikke skrive  nedenstĂ„ende i bladet, og  derfor hverken redaktĂžr eller medlem mere *. SĂ„dan klĂžver  spĂžrsmĂ„let islam det ene miljĂž efter det andet: arbejdspladser, ĂŠgteskaber, venskaber. LurmĂŠrket dansk FITNA, signeret Nyrup, Jelved og kumpaner:

Hvem fĂžrer religionskrig?

Torben S. Hansen

Psykologen Nicolai Sennels var frem til april 2008 ansat pĂ„ KĂžbenhavns kommunes dĂžgninstitution SĂžnderbro, hvor han arbejdede med varetĂŠgtsfĂŠngslede unge. Da integrationsborgmester Jakob Hougaard i februar arrangerede en konference om “tryghed i byen”, mĂždte 300 deltagere op. Blandt dem var Sennels, som troede, at ordet var frit, og at det kunne lade sig gĂžre at fĂžre en Ă„ben debat om KĂžbenhavns kommunes evindelige og stadig tungere “integrationsproblemer” – herunder grov vold og hĂŠrvĂŠrk. Med baggrund i sit arbejde med de kriminelle pĂ„ SĂžnderbro gjorde han opmĂŠrksom pĂ„, at de fleste har muslimsk baggrund.

EfterfĂžlgende udtalte Sennels til Henrik DĂžrge fra Weekendavisen (04.07.2008): “For det fĂžrste nytter det ikke blot at omtale den problematiske gruppe af unge som etniske i stedet for muslimske. KĂžbenhavns Politi har tidligere lagt tal frem om unge under 18 Ă„r, der er blevet fremstillet i dommervagten. 84 ud af 117 var af udenlandsk herkomst, og blandt dem havde langt de fleste rĂždder i lande, der er altovervejende muslimske. SĂ„dan forholder det sig ogsĂ„ med de fleste unge pĂ„ SĂžnderbro. Her reagerer de unge muslimer anderledes pĂ„ anger management end andre, fordi deres syn pĂ„ vrede, vold og hĂŠvn skiller sig ud fra de Ăžvrige indsattes. Hvis den pĂŠdagogiske og behandlingsmĂŠssige indsats over for de unge med muslimsk baggrund skal lykkes – til gavn for integrationen – mĂ„ man diskutere, hvorledes og hvorfor gruppen af muslimer skiller sig ud fra Ăžvrige indvandrerpopulationer som for eksempel den vietnamesiske, som sjĂŠldent begĂ„r kriminalitet
(http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080704/SAMFUND/707040053/-1/samfund).PĂ„ bloggen “Snaphanen” skrev Sennels endvidere:

“Muslimerne ser vrede som en styrke, og vrede er helt klart mere socialt acceptabelt i muslimske kredse end blandt danskere. Vrede er sĂ„ledes et socialt redskab, som man kan bruge til at opnĂ„ respekt (ikke kun frygt) og status med. NĂ„r man arbejder psykologisk med muslimer, bliver det klart, at man ikke kan opfordre en muslim til at lĂŠgge sin vrede fra sig. (…) I Vesten ser vi evnen til at forstĂ„ vores egne fĂžlelser og tage ansvar for dem som et tegn pĂ„ menneskelig modenhed. Vi prĂžver at lĂŠre vores bĂžrn det, man lĂŠrer det i skolen, lĂŠser om det i dameblade, og hvis man virkelig vil gĂ„ i dybden med det, kan man gĂ„ til psykolog. I den muslimske kultur ser man derimod selvrefleksion som selvkritik og et tegn pĂ„, at man ikke tager sin egen ĂŠre alvorligt. Set med vestlig psykologis Ăžjne er den muslimske kultur generelt umoden pĂ„ dette omrĂ„de. Set fra muslimsk synsvinkel er det derimod et tegn pĂ„ svaghed, nĂ„r vi i Vesten fokuserer sĂ„ meget pĂ„, hvordan vi selv har del i skylden, nĂ„r vores humĂžr svinger.” (Muslimer: en psykologisk profil)

En integrationsindsats over for kriminelle og radikaliserede muslimer mĂ„ derfor nĂždvendigvis tage hĂžjde for de pĂ„gĂŠldendes religion og kultur, og efter konferencen blev Sennels citeret for, at islams hellige tekster opfordrer til drab pĂ„ ikke-muslimer, og for at “de muslimske unge ikke er blevet ordentligt opdraget”. IfĂžlge Weekendavisen anbefalede han endvidere, at indvandrerforĂŠldre skal “have tilbud om opdragelseskurser. Mange har svĂŠrt ved at se, hvad der skal til, for at deres bĂžrn fĂ„r succes i Danmark. De stĂžtter ikke bĂžrnenes skolegang og sĂžrger ikke for, at de fĂ„r lĂŠst lektier. Resultatet kan blandt andet aflĂŠses i en undersĂžgelse fra Rockwool Fonden, der blev lagt frem maj sidste Ă„r: 64 procent af eleverne med arabisk baggrund forlader folkeskolen uden funktionelle lĂŠsekompetencer”.

Tjenstlig samtale

Dette frembragte en del utilfredshed, og nogle kommunale integrationsmedarbejdere blev forargede. SĂžnderbroinstitutionens forstander indkaldte derfor Sennels til en tjenstlig samtale. I indkaldelsen hed det, at “du klart overskrider rammerne for dit virke som psykolog pĂ„ SĂžnderbro ved generaliserende betragtninger om forhold, der ingen relevans har for dit behandlingsmĂŠssige og terapeutiske arbejde.” Sennels modtog derefter en pĂ„tale for ytringer, der er “klart stridende mod bĂ„de SĂžnderbros og KĂžbenhavns Kommunes vĂŠrdigrundlag, ligesom flere af deltagerne fĂžlte sig meget krĂŠnket af disse udtalelser.”

Sennels havde Ăžnsket “en saglig debat. Den har jeg opfordret til som psykolog, der arbejder med kriminelle indvandrere til daglig. Det er jeg sĂ„ blevet straffet for, siger Nicolai Sennels.” (SkĂŠldt ud for at sige sin mening om muslimer). Han forlod derfor sin stilling pĂ„ SĂžnderbro.

En borgmesterkommentar

IfĂžlge Weekendavisen vurderede borgmester Jakob Hougaard, at der ikke var noget stĂždende i psykologens bemĂŠrkninger, og at religion og kultur bĂžr kunne debatteres Ă„bent: “Hvis det bliver sĂ„dan, at man pĂ„ et debatmĂžde ikke kan diskutere forhold om religion og kultur, fordi det betragtes som for fĂžlsomt, stĂ„r vi tilbage med et principielt problem. Derfor har vi brug for, at medarbejdere, som arbejder med udsatte unge, kan fortĂŠlle os, hvad der faktisk foregĂ„r…. Hvis konklusionen bliver, at der er en given ramme, man kun kan udtale sig indenfor – og at man ellers skal holde sin mund – fĂ„r vi en politisk korrekthed og en tabuisering, der vil hĂŠmme integrationen. Vi politikere, der sidder inde pĂ„ rĂ„dhuset, ved jo ikke selv et klap om, hvad der foregĂ„r ude i byen.”

NĂ„r et ord bliver “ytringsfrihedsramt”

En sidste – og bizar, omend ikke enestĂ„ende – akt i postyret om Nicolai Sennels kom i Weekendavisen fra den 11. juli. Her bragtes en kommentar af Benny Lihme, redaktĂžr af tidsskriftet “Social kritik”. Henvendt til journalist Henrik DĂžrge skrev Lihme bl.a.:

“Henrik DĂžrges artikel »Forbudte ord« i Weekendavisen i sidste uge om en psykolog ansat ved KĂžbenhavns Kommunes institution SĂžnderbro, som er kommet til at sige ytringsfrihedsramte ord – at de fleste unge kriminelle ikke kun er af »udenlandsk herkomst«, men at de er »altovervejende muslimske« – har nogle fejl og undladelsessynder” (http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080711/SAMFUND02/707110050/-1/samfund).

Derefter beklagede Lihme, at Sennels har betegnet Sþnderbro-institutionen som et ungdomsféngsel. Umiddelbart efter skriver Lihme dog: “At Sþnderbros sikrede afdelinger kan minde om et féngsel, skal jeg vére den fþrste til at indrþmme.”

Pointen er ikke ligefrem krystalklar!

Dominans og vrede

Lihme gĂ„r videre med en anke over at det er “uhĂžrt, at en behandlingsleder misinformerer, underlĂžber og devaluerer de pĂŠdagoger, der med liv og lemmer som indsats forsĂžger at udfylde de rammer for den socialpĂŠdagogiske behandlingsindsats, som politikerne har sat for dem.” Øjensynligt er det en nedrakning af behandlerne, at Sennels sidestiller dem med fangevogtere!

Af andre meningstilkendegivelser fra Lihmes side fremgĂ„r, at en relevant indsats mod grov vold ikke bĂžr vĂŠre straf og isolering og dermed hensyn til ofrene, men kun behandling af forbryderne. Da Sennels tillader sig at vĂŠre uenig og endda psykoanalysere de voldelige unge, retter Lihme sit skyts mod hans person – men uden skygge af argumentation.

I stedet kan fĂžlgende lĂŠses i Lihmes kommentar: “Psykologen vil benytte ytringsfriheden til at slĂ„ et slag for det sjĂŠldent hĂžrte (?), at de unge kriminelle er muslimer. Artiklen benytter her nogle uprĂŠcise, glidende overgange mellem »muslimsk baggrund«, »muslimsk« samt ikke mindst det mest uvederhĂŠftige postulat, hvor der sĂŠttes lighedstegn mellem kriminelle og »radikaliserede« unge…”

Hvor er Lihmes saglige indvendinger mod Sennels’ analyse af den positive betydning, vreden tillégges i visse muslimske miljþer?

Er Sennels “religionskriger”?

Det handler om at kvĂŠle saglig beskrivelse og diskussion ved hjĂŠlp af – med borgmester Jakob Hougaards ord – “politisk korrekthed og en tabuisering, der vil hĂŠmme integrationen.” Lihme beskylder Sennels for at “terrorisere” de kriminelle unge, der er hans patienter. Sennels siger pĂ„ sin side, at der er en sammenhĂŠng mellem de kulturelt betingede psykiske problemer og den kendsgerning, at “den retfĂŠrdige vrede bliver mere ideologisk: terror. Islamisk terror drĂŠber mellem 500-1000 mennesker om mĂ„neden og sĂ„rer omkring det dobbelte… (indlĂŠg pĂ„ Snaphanen). Men i Lihmes optik er den blotte omtale af aggression og terror det samme som at “fĂžre religionskrig”.

Afsluttede rettede Lihme denne anklage mod Sennels: “DĂžrges store artikel har overskriften »Forbudte ord«, hvorfor det mĂ„ vĂŠre pĂ„ sin plads at spĂžrge, hvorfor artiklen fortier, at psykolog Nicolai Sennels er aktiv buddhist og fĂžrer religionskrig ikke kun pĂ„ sit arbejde, men ogsĂ„ i bl.a. Trykkefrihedsselskabets tidsskrift, Sappho. Det er han selvfĂžlgelig velkommen til som privatperson, som ogsĂ„ socialborgmester Mikkel Warming udtaler. Det professions-etiske problem er, at Sennels ogsĂ„ i de religionskrigeriske sammenhĂŠnge underskriver sig som psykolog i et ungdomsfĂŠngsel i KĂžbenhavn. Problemet for artiklens trovĂŠrdighed er, at den fortier buddhist-psykologens stempling af islam som en mere kriminel og voldelig religion end andre religioner. Og i samme Ă„ndedrag stigmatiserer og terroriserer en stor gruppe unge, som KĂžbenhavns kommune har ansat ham til at hjĂŠlpe.”

Jihad-krigere myrder

I den virkelige verden er en god del af den islamiske terrors ofre buddhister. Islamkenderen Robert Spencer skriver sĂ„ledes (FrontPageMagazine.com | Friday, May 30, 2008) om den terror, der rammer det sydlige Thailand, hvor mere end 3.000 mennesker er blevet drĂŠbt siden 2004. Malayiske jihad-krigere sprĂŠnger biler i luften og drĂŠber med forkĂŠrlighed ubevĂŠbnede civile – herunder buddhistiske munke. “Jihadisterne er enestĂ„ende brutale – selv i sammenligning med deres jihadbrĂždre. De kĂŠmper for at rette op pĂ„ det, de anser som dybt forargeligt – nemlig at ikke-muslimer regerer over muslimer i det sydlige Thailand”. Whitewashing the Thai Jihad
LÊs mere om jihad i Thailand pÄ: SOUTHERN VIOLENCE School driver dies in ambush og Fitzgerald: Why a jihad in Thailand?

Aldrig krig pÄ grund af trosforskelle

I fortiden var de buddhistiske thailÊndere mere krigeriske. Det samme gÊlder tibetanerne og Myangmar (Burma). Men i buddhismens 2500-Ärige historie er det aldrig sket, at en regering, der har orienteret sig efter Buddha-dharma, har fÞrt krig for at pÄtvinge andre en bestemt anskuelse eller religion. I Nikaya-teksterne, der er buddhismens allerÊldste, fremhÊves faren ved tre negative elementer i sindet: grÄdighed, trang til at skade andre samt indbildskhed.

(Benny Lihme er blevet opfordret til at uddybe sin pÄstand om buddhistisk religionskrig, men har ikke reageret pÄ henvendelsen)

*  KÊre Torben

Bestyrelsen i BF har bestemt at din artikel pĂ„ side 15, “Hvem fĂžrer
religionskrig?”, ikke kan medtages i bladet. Vi kan ikke se, at den pĂ„
nogen mÄde er relevant for bladet.

Har du noget andet? -Ellers vil bestyrelsen sÞge at fÄ en artikel.

Din indfÞring, som jeg synes bÞr blive til leder, skal jo sÄ nok skrives om.

Be well Be safe
John Denko.

P4 Bornholm : Zenmesteren, samtale med John Denko

0 0 vote
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

12 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Morten - - -
Morten - - -
12 years ago

@ Vivi og Ulla

Vivi – du har ret.

Ulla – lĂŠg mĂŠrke til, hvad Vivi skriver.

Du mener, Ulla, at vi er ved et vendepunkt. Dette er ikke tilfĂŠldet.

Vi viger fortsat. Og folk som os “forsvinder bare” fortsat, og “islam bliver bare stĂŠrkere og stĂŠrkere” fortsat. Som en muslimsk mand udtrykte det, foran moskĂ©en pĂ„ Dortheavej.

Vi har intet bĂŠredygtigt, som vokser sig stĂŠrkere og stĂŠrkere – overfor et yderst bĂŠredygtigt islam.

– – –

Vivi Andersen
Vivi Andersen
12 years ago

Ulla Lauridsen DesvĂŠrre tror jeg du tager grumme fejl! Det Islamisk Trossamfund har gang i er sĂ„mĂŠnd at rette ind efter de direktiver som The Muslim Brotherhood kom med, til alle islamiske oraganisationer her i Europa som i USA ,for ca. 1 Ă„r tilbage. Disse gik bl.a. ud pĂ„ at man skulle stoppe med at rĂ„be op osv., og i stedet samarbejde og udsende signaler til indvandrelandene om, at man fra islamisk side vil samarbejde med indvandrelandene. Dette er een faktor af den omtalte Stealth Jihad. T.M.B. forlangte ro i rĂŠkkerne – sĂ„ JihadÂŽen kan foregĂ„ uden der lĂŠgges for… Read more »

:(
:(
12 years ago

@li

Rejsen kan jo komme pÄ et senere tidspunkt. Det er nok for optimistisk at tro, at Islamisk Trossamfund har opgivet sin landsskadelige virksomhed.

:(
:(
12 years ago

“Jeg tror ikke salafisterne fra Islamisk Trossamfund over en dĂžrkam. De gĂžr snarre en dyd ud af nĂždvendigheden nĂ„r de giver udtryk for, at de er ligeglade med WestergĂ„rds/HedegĂ„rds nye bog.” Der er heller ingen grund til at tage Asmaa Abdol-Hamids udtalelser for pĂ„lydende. Asmaa Abdol-Hamid er naturligvis ikke ligeglad. Men hun ved, at denne sag ikke (endnu!) kan rejses med et for ekstremister fornuftigt udfald til fĂžlge. Asmaa Abdol-Hamid stod jo i spidsen for de fanatikere, der sĂžgte at fĂ„ Jyllands-Posten dĂžmt ved forskellige retsinstanser. De sager tabte hun, og Asmaa Abdol-Hamid er givetvis klar over, at hun ogsĂ„… Read more »

li
li
12 years ago

FortĂŠl lige til Uffer Ellermandslingen, at det nytter noget, at stĂ„ fast og ikke krybe. For se nu kan vi igen skrive og tegne uden iSLAMISK trossamfunds-nedbryderne igen skal ud pĂ„ en mellemĂžstlig rundrejse 😀

Janne
Janne
12 years ago

“Indvandrerkvinder tvinges i skole i Odense” skrives der pĂ„ DR’s hjemmeside.

h t t p://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/11/13/024251.htm

Hvor er det synd for indpakkede kvinder at de skal bevĂŠge sig vĂŠk fra hjemmet og lĂŠre at skrive og regne. Hvor kvindeundertrykkende og frihedsberĂžvede for indpakkede kvinder at de skal lĂŠre at hjĂŠlpe deres bĂžrn med lektier. Hvor intolerant af Odense Kommune at give kvinder kundskaber.

Janne
Janne
12 years ago

Mon ikke d’herrer har indset at hvis der laves ballade over at en bog udgives i Danmark sĂ„ vil det sikkert resultere i at den danske befolkning Ăžnsker indvandrerlovgivningen strammet yderligere. Ønske en endnu strammere og mere fair indvandrerpolitik. Hvad kom der ud af at en syrlig integrations talsmand (alpehuen) for nyligt anbefalede at mellemĂžstlige lande boykotter Danmark? Der kom bl.a. det ud af det at nogle danskere begyndte eller overvejede at boykotte butikker i Danmark. Ris til egen rumpet sĂ„ at sige. Det rammer tilbage som en boomerang hvis der er nogen der anbefaler boykot af Danmark eller der… Read more »

Ulla Lauridsen
12 years ago

Ja, det er trist, at vi overhovedet skal interessere os for hvad islamisk trossamfund mener om en ny bog, men den gode nyhed er, at de helt klart har fornemmet lugten i bageriet. Havde det vÊret i England, ville de have skabt sig som Ändssvage, og politikerne ville have stÄet i kÞ for at stÞtte deres krÊnkede fÞlelser.
Danske muslimer har virkelig fattet, at ytringsfriheden ikke er til debat

HelgeD-H
HelgeD-H
12 years ago

>Bonnicsen! -Din mÄde at fÞre terrorbekÊmpelse pÄ er amatÞragtig.
Vil du virkelig have Vesten skal tabe ?
Man tror det nĂŠsten er meningen, med ordre fra hĂžjeste sted.
-EUrabia, Politisk Korrekthed, Euro-Med., Eurogendfor, Tilsagn om
Tyrkiet som fuldgyldigt medlem af EU, mulig ny S-R-SF-regering,
naivister, og andre ulykker.
Skal fejl efter fejl i terrorbekĂŠmpelsen give muslimerne fat i den lange ende ?
TerrorbekÊmpelse skal fÞres efter israelsk forbillede,dette tapre folk, som ved de mÄ holde stand i deres historiske land, hvor
havet bag dem synes mest venligt.

LFPC
12 years ago

Dette er oplagte grunde, men der kunne ogsĂ„ vĂŠre gode taktiske grunde til at undgĂ„ Ă„bne konflikter der vil kunne vende folkestemningen i de vestlige lande til deres ugunst. De mere kloge af dem vil mĂ„ske foretrĂŠkke stealth/stille jihad, fordi tiden pĂ„ denne mĂ„de kan arbejde for dem indtil intet backlash kan stoppe dem lĂŠngere. Demografisk forskydning og dermed fĂžlgende nye islamiske partier der kan blive tungen pĂ„ vĂŠgtskĂ„len, flere parallelsamfund, Tyrkiet i EU, EU-indfĂžrt hate speech-lovgivning, Ăžkonomisk subversion (se Melanie Phillips: Beware this Saudi deal to help bail out Britain. It comes with a devastating IOU – skrĂŠmmende lĂŠsning,… Read more »

JensH
JensH
12 years ago

@LFPC Jeg tror ikke salafisterne fra Islamisk Trossamfund over en dĂžrkam. De gĂžr snarre en dyd ud af nĂždvendigheden nĂ„r de giver udtryk for, at de er ligeglade med WestergĂ„rds/HedegĂ„rds nye bog. Denne gang har de simpelthen ikke magtfulde stĂžtter som den Egyptiske regering i ryggen, og derfor kan en -set i en stĂžrre sammenhĂŠng- relativ ubetydelig forening som Islamisk Trossamfund slet ikke skabe den samme opstandelse, som de kunne tilbage i 2005/2006. Imamer som Abu Laban og Akkari rangerer i virkeligheden meget lavt i det muslimske gejstlige hierarki, og de kunne kun fĂ„ mĂžder i stand med disse langt… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
12 years ago

Om mongolers forhold til Budda-dharma er jeg ganske uvidende men se i link om – mongoler og deres pĂ„virkning af Kina og Tibet.
h ttp://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080915061838AAzipbj
fjern mellemrum efter linkets fĂžrste h