8
aug
Seneste opdatering: 8/8-09 kl. 1416
29 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Britain and the rest of the European Union are ignoring a demographic time bomb: a recent rush into the EU by migrants, including millions of Muslims, will change the continent beyond recognition over the next two decades, and almost no policy-makers are talking about it.

The numbers are startling. Only 3.2 per cent of Spain’s population was foreign-born in 1998. In 2007 it was 13.4 per cent. Europe’s Muslim population has more than doubled in the past 30 years and will have doubled again by 2015. In Brussels, the top seven baby boys’ names recently were Mohamed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine and Hamza.

According to the US’s Migration Policy Institute, residents of Muslim faith will account for more than 20 per cent of the EU population by 2050 but already do so in a number of cities. Whites will be in a minority in Birmingham by 2026, says Christopher Caldwell, an American journalist, and even sooner in Leicester. Another forecast holds that Muslims could outnumber non-Muslims in France and perhaps in all of western Europe by mid-century. Austria was 90 per cent Catholic in the 20th century but Islam could be the majority religion among Austrians aged under 15 by 2050, says Mr Caldwell.

Muslim Europe: the demographic time bomb transforming our continent.¬†SE ogs√•¬†A fifth of European Union will be Muslim by 2050.¬†Christopher ¬†Caldwell anmeldes i dag i Washington Post: Make Way For the New Europeans, og de der har v√¶ret p√• ferie, kan se vores uploading af Caldwell video:¬†What is Europe’s problem with Islam? november 2008.

I Stockholm signaleres der handlekraft: Sweden, Greek immigration European problem says Greek interior minister.Man har lov at tvivle. I Sverige ¬†begynder kr√¶fter, der d√•rligt kan kaldes ekstreme af andre end det svenske medieetablissement, at benytte st√¶rkt sprog om det, der er foreg√•et:¬†Vitbok om landsf√∂rr√§deriet. Det strammer til s√• sagte. Desv√¶rre for sent til at blive forebyggende, s√• vidt jeg kan sk√łnne.

Debunking BBC’s debunking

Vi har tidligere udtrykt vores skepsis mht. nogle af p√•standene i den meget sete YouTube-video “Muslim demographics”, is√¶r oplysningen om at muslimske kvinder i Frankrig f√łder 8,1 b√łrn i gennemsnit. Videoen er tydeligvis ikke en vi skal h√¶nge vores generelle argumenter op p√•, hvilket man da ogs√• f√•r demonstreret i den debunking af dens data som kan l√¶ses hos BBC, som netop s√¶tter lighedstegn mellem videoen og sp√łrgsm√•let om islamisering i almindelighed. Som altid er det de uudtalte pr√¶misser og udeladte perspektiver og oplysninger der er problemet i officiel neddysning af √•benlyse problemer for√•rsaget af islams tilstedev√¶relse i Europa. √Čn ting er sp√łrgsm√•let om de officielle statistikkers korrekthed, og her kan man sammenholde artiklen her med gennemgangen fra Gates of Vienna vi omtalte forleden. Andre officielle tal synes ogs√• at modsige den beroligende konklusion her, s√•ledes at Muhammad er det n√¶stpopul√¶reste navn til nyf√łdte drengeb√łrn i London, men BBCs artikel glimrer f√łrst og fremmest ved antagelsen om at en mindre, eller endda v√¶sentligt¬† mindre, v√¶kstrate og andel af muslimer i Europa negerer hele problemstillingen som YouTube-videoen p√• tvivlsom vis pr√łver at udtrykke.

Det rette perspektiv for en diskussion om betydningen af antal og v√¶kstrate bliver slet ikke adresseret her. For det f√łrste vil blot en lille forskel i f√łdselstal over tid give det samme resultat, alt andet lige. Dern√¶st bliver implikationerne af en for√łget muslimsk tilstedev√¶relse ikke behandlet. BBC burde starte med at sp√łrge sig selv om hvorfor i alverden vi har denne diskussion i f√łrste omgang, og hvorfor islam fylder s√• meget i medierne som den g√łr, n√•r nu de nuv√¶rende procentsatser er s√• sm√•? Sp√łrgsm√•let drejer sig ikke i f√łrste omgang om de magiske 51%, men om den forv√¶rring af forholdene i Europa som f. eks. 20% muslimer ville medf√łre. N√•r vi allerede nu dagligt konfronteres med krav om s√¶rstatus og s√¶rbehandling, hvordan ser Europa s√• ud ved 15-20%?

BBC kunne kigge p√• situationen i andre lande som Indien, som er lige dette skridt l√¶ngere end os. Tilstedev√¶relsen af islam medf√łrer i sig selv en √łdel√¶ggende dynamik, hvis slutresultat kan iagttages i lande som Egypten og Tyrkiet i dag. Med v√¶ksten, som artiklen medgiver, kommer ogs√• fragmentering af samfundet og emigration af bedrestillede til mindre ramte lande, hvilket yderligere undergraver velf√¶rdsstaternes mulighed for at fors√łrge befolkningsgrupper p√• overf√łrselsindkomster. En ond spiral. Det er vel overfl√łdigt at n√¶vne at disse perspektiver er aldeles verboten i BBC (LFPC).

A big YouTube hit makes startling predictions about the Islamification of Europe over the next few decades and has been viewed more than 10 million times. But can you believe what it says?¬†This seven-and-a-half minute video “Muslim Demographics” uses slick graphics, punctuated with dramatic music, to make some surprising claims, asserting that much of Europe will be majority Muslim in just a few decades. It says that in the past two decades, 90% of all population growth in Europe has been Muslim immigration. […]

But the video doesn’t just rely on statistics, it also uses an official Government statement. It quotes it as saying: “The fall in German population can no longer be stopped. Its downward spiral is no longer reversible. It will be a Muslim state by the year 2050.”

The statement in question was made by then vice-president of the Federal Statistics Office, Walter Radermacher, who is now chief statistician of the European Union. He says that while it is true he said Germany’s population was in decline, the last part of the quote [in italics] is just an invention. He said nothing about Germany becoming a Muslim state.

“The quotation which reads as if the German government believed that Germany will become a Muslim state is simply not true,” he says. “There is no source which can be quoted that the German government has published such an expression or opinion.” […]

The video also claims the German government believes the number of Muslims in Europe will double to 104 million. Mr Radermacher adds: “That is not true. The German government does not believe that the Muslim population will double in the next 40 or 50 years. There are no reliable sources that give a proof for that assumption.”¬†Population projection is an inexact science. No-one knows how many Muslims will be living in Europe or anywhere else by 2050. The current trends suggest that by 2050 Europe will have a bigger proportion of Muslims, although nothing like the level suggested in the video. […] Debunking a YouTube hit

Update: Sammenhold denne historie med historien fra the Telegraph foroven. Klarere kan det vist ikke illustreres at BBC er en aktivt manipulerende medspiller i den m√łrkl√¶gning som avisen hentyder til med “almost no policy-makers are talking about it”. Hvorfor g√łr de ikke det? Bl. a. fordi BBC aktivt forhindrer debatten i at komme frem i lyset, og som i denne artikel pr√łver at f√• det til at fremst√• som om det hele er s√• uklart, at intet bestemt kan siges. The Telegraph viser at dette er usandt, og at sp√łrgsm√•let er p√•tr√¶ngende.

En fare for vår sivilisasjon

Multikulturalismen er blitt et nytt trossystem for vestlige eliter.

Av Sigurd Skirbekk, professor emeritus i sosiologi ved Universitetet i Oslo.

I god tro: Den multikulturelle holdningen kan √łdelegge v√•r sivilisasjon. Slik den √łdela aztekernes….Vi burde sp√łrre om det er trekk ved v√•re idealer som over tid kan virke √łdeleggende for v√•r sivilisasjon. I s√• fall kunne multikulturalismen bli et sentralt studieobjekt.

I 1519 gikk den spanske erobreren Hern√°n Cort√©s i land i Mexico, i det som i dag er byen Vera Cruz. Med seg hadde han 700 mann og 16 hester og et tredvetalls ildv√•pen. I l√łpet av to √•r hadde han beseiret det sentrale Mexico, inklusive den folkerike hovedstaden Tenochtitl√°n, n√•v√¶rende Ciudad de Mexico.

P√• veien mot hovedstaden fikk han st√łtte fra flere folkegrupper som f√łlte seg undertrykt av aztekerne. Men det er ikke mulig √• forklare seirene til Cort√©s bare ved √• vise til hans milit√¶re styrke. Aztekernes sviktende motstand var et vel s√• p√•fallende trekk i bildet.
Og hvorfor gjorde s√• ikke aztekerkongen Montezuma II mer motstand? Til √• begynne med fors√łkte Montezuma √• f√• Cort√©s til √• snu ved √• sende ham gaver. Men hvorfor mobiliserte han ikke til mer motstand da dette viste seg mislykket? En viktig del av svaret er at mange aztekere kom til √• se p√• Cort√©s og hans ryttere som sendebud fra guden Quetzalcoatl, som var sp√•dd √• skulle komme tilbake p√• denne tid. Montezuma tvilte riktignok p√• dette, men han var altfor sen med √• erkl√¶re for alt folket at Cort√©s ikke var en guddom.
Mange har opp gjennom tidene ristet p√• hodet av aztekernes naivitet. Noen har villet bruke denne fortellingen til √• advare sin samtid mot parallelle former for religi√łst selvbedrag. Enkelte har hevdet at kristen nestekj√¶rlighet kan v√¶re en naiv form for etikk i en verden der folkegrupper sl√•ss om land og knappe ressurser. Disse anklagene er likevel ikke helt overbevisende. Kristne kirker har, i motsetning til enkelte andre tradisjoner, operert med skiller mellom politikk og religion ‚Äď mellom det som keiseren skal ha og det som Guds er. Den kristne Bibel har dessuten henvisninger b√•de til en samaritan-moral overfor fremmende og til en advarsel mot √• la folk med fremmed tro overta ens hus ‚Äď Joh. 2 brev, 10-11.

skirbekk-1

I nyere tid kunne det v√¶re mer n√¶rliggende √• tenke p√• troskraft og realitetsfordreining knyttet til totalit√¶re ideologier for √• forklare hvorfor store nasjoner har gitt seg inn p√• en selvdestruktiv politikk. I s√• m√•te kunne dagens liberale ideologi ses som en garanti for √•penhet og realitetsorientering. Men s√• enkelt er det nok ikke. Ogs√• en liberal ideologi for frigj√łring har mange bindinger som kan begrense realitetssansen. Dersom individets frigj√łring gj√łres til en h√łyeste verdi, vil dette kunne komme i konflikt med mange typer av overindividuelle ordninger som vi alle er avhengige av. Forestillinger om at individet b√łr frigj√łre seg fra alt som ikke er naturgitt og som ikke passer i smak, har dessuten f√łrt til noks√• spesielle oppfatninger om kultur og kulturelle funksjoner. For √• kunne frigj√łre seg fra noe, m√• dette noe oppfattes som utskiftbart og utvendig i forhold til det en selv st√•r for. Kultur kan dermed lett bli redusert til stimuli for opplevelser og identitetsmerker, som folk st√•r fritt til √• velge eller velge bort. Det er grunn til √• hevde at en slik kulturoppfatning lett disponerer for flere former for realitetsfordreining.
En samfunnsforankret kultur har kollektive funksjoner. For √• overleve over tid er vi avhengige av samfunn med en moralsk sammenhengskraft. Her er det mye som skranter i moderne samfunn. I v√•rt land har det for eksempel v√¶rt notert en seksdobling av registrerte lovbrudd i l√łpet av femti √•r. Dette kan fortelle at moralsk samhold ikke automatisk utvikles av mer velstand og flere liberale rettigheter.
Et annet sentralt m√•l p√• overleving er adekvat reproduksjon. Ingen europeiske stater har i dag barnetall som er tilstrekkelig til √• opprettholde befolkningen, absolutt og relativt. If√łlge tall fra FN har den europeiske andel av verdens befolkning sunket fra 22 prosent midt i forrige √•rhundre til vel elleve prosent i dag, og den forventes √• synke til rundt syv prosent midt i dette √•rhundret. Samtidig har vi omgitt oss med en etikk som legitimerer en utvikling mot √łkologisk overbefolkning i verdensm√•lestokk.
√ėkologisk mistilpasning er kanskje den alvorligste langsiktige utfordringen i forlengelsen av samtidige livsformer og livsidealer. Og da kan overforbruk av naturressurser fremst√• som vel s√• √łdeleggende som forurensning og klimaforandringer. If√łlge WWF-utredningen ¬ęLiving Planet Report 2004¬Ľ har vi allerede i dag et forbruk som ville kreve 1,2 jordkloder hvis vi skulle holde n√•v√¶rende konsumpsjon over lengre tid.
I dette bildet fremst√•r migrasjonsb√łlgene bare som en del av de utfordringer som fremtidige generasjoner vil st√• overfor, og som vil kreve andre svar og kulturelle orienteringsm√łnstre enn dem som vi har vendt oss til. Noen har ment at innvandring fra ikke-vestlige kulturkretser her kunne f√łre til en kulturell korreksjon, som Vesten trenger: I kinesisk filosofi vil moral v√¶re det som begrenser individets egoisme, ikke det som gir individet stadig flere rettigheter.
Men her stilles vi overfor et paradoks. Nettopp innvandringen fra fjernere kulturer har i liberale samfunn f√łrt til dyrkingen av et nytt ideal under navnet multikulturalisme. Det betyr ikke at vi, i st√łrre grad enn tidligere, b√łr l√¶re av hverandres kulturer. Tvert om, multikulturalismen innbyr til en sidestilling og likestilling av de forskjelligste kulturer, i alle fall s√• lenge disse ikke direkte bryter med liberale trafikkregler.
Multikulturalisme er ikke det samme som toleranse, men en bestemt måte å oppfatte kulturer på: Alle kulturer kan likestilles fordi de oppfattes som like i sine funksjoner; det vi si at kulturelle forskjeller bare tillegges betydning som variasjoner for individers opplevelse og identitet.

Det finnes mange frihetlige trekk ved vestlig kultur, som vi ikke finner i andre kulturkretser, men som vi likevel b√łr sette mye inn p√• √• bevare og videreutvikle. Samtidig er det klart at vi trenger korrigering og fornyelse. Det ville v√¶re vanskelig √• finne adekvate svar p√• de tre nevnte sivilisatoriske utfordringene for v√•r tid ‚Äď det moralske samholdet, reproduksjonen og den √łkologiske tilpasning ‚Äď dersom vi bare skulle orientere oss ut fra liberale prinsipper. Her kunne vi med fordel ha sett p√• andre kulturer som et arsenal av tilpasningsstrategier som ogs√• vi kunne l√¶re noe av.
Men da m√• vi ikke gj√łre toleranse og likestilling til eneste m√•lestokk for kulturer. Den multikulturelle lev og la leve-toleransen kan tildekke like mye som den √•pner opp. Et multikulturelt samfunn er for √łvrig strengt tatt en selvmotsigelse, ettersom samfunn gjerne oppfattes som folkegrupper med felles kultur. Multikulturelle stater er mulige, men da ikke uten spesielle styringssett.
De gamle aztekerne var sikkert i god tro da de tok for gitt at lojalitet med Quetzalcoatl ville sikre deres eksistens. I ettertid er det lett √• se at dette kom til √• fremme deres nederlag. Men vi b√łr ikke hovere for mye over aztekerne. Vi burde heller sp√łrre om det er trekk ved v√•re idealer som over tid kan virke √łdeleggende for v√•r sivilisasjon. I s√• fall kunne multikulturalismen bli et sentralt studieobjekt.
Sigurd Skirbekk er professor emeritus i sosiologi ved Universitetet i Oslo. Morgenbladet, 7 august 2009

0 0 vote
Article Rating


Don√©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

29 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Nicolas Krebs
Nicolas Krebs
11 years ago

“Nicolas Krebs:” (LFPC) Thank you for publishing my previous comment. “My guess is that you do not read Danish, and if you have indeed read what I wrote in this post it has in all likelihood been through poor machine translation.” You are right. “I mentioned a few facts that do seem to indicate that the rise in Muslim minorities is higher than usually acknowledged, such as the popularity of the name Muhammad among newborns in major cities of Europe.” And you quoted two articles by Adrian Michaels, which are not currently debunked by as many article as the Muslim… Read more »

Nicolas Krebs
Nicolas Krebs
11 years ago

“BBC burde starte med at sp√łrge sig selv om hvorfor i alverden vi har denne diskussion i f√łrste omgang, og hvorfor islam fylder s√• meget i medierne som den g√łr, n√•r nu de nuv√¶rende procentsatser er s√• sm√•?” BBC Radio 4 More or less goal was to debunk the Muslim demographics video, period. See other debunking of this faked video (although funny, especially the 8.1 children/woman fertility rate of Muslims in France) in Tiny Frog, Muslim Demographics, 2009-05-03, Duncan Macleod, Muslim Demographics on YouTube Abuse of Statistics, 2009-05-11, Steve Letendre, Muslim Demographics Debunked, 2009-05-26, Richard Abanes, Muslim Demographics – A… Read more »

JensH
JensH
11 years ago

@ole burde “som ikke er vaagnet op ENDNU, reagerer ved at ‚Äúskifte kanal‚ÄĚ naar noget er i konflikt med deres droemme-verden” Den automat-reaktion g√•r nok ikke meget l√¶ngere. Virkeligheden tr√¶nger sig mere og mere p√•, og den er bestemt ikke rar. If√łlge Venstre-politkeren Eyvind Vesselboe vil der gruppen af unge ikke-vestlige unge ‘i l√łmmel-alderen’ sige mned op mod 40.000 personer, og vi ved nu af erfaring at en stor andel af dem ender som det medierne og politkerne kalder ‘utilpassede unge’. S√• hvem ved, om 10 √•r t√¶nker vi m√•ske tilbage til 2009 som en tid hvor der herskede fred… Read more »

ole burde
ole burde
11 years ago

Der er mange ting , som det er svaert at indroemme over for sig selv. Specielt smertefuldt har det for mig vaeret at maatte opgive en del af de idealer (eller maaske naermere utopiske droemme )som indtil for 10 aar siden var en vigtig del af mit liv. Saasom ideen om , at den menneskelige natur i sig selv er “god” , og “de aedle vilde” derfor bare venter paa at vi ska’ gi ‘ dem en chance til at blive vores venner .. Saasom ideen om ,at enhver anvendelse af fysisk vold egentlig er en moralsk falliterklaering.. Ligesom Eyvind,… Read more »

Thomas Bolding Hansen
11 years ago

“Beklager, Thomas Bolding, efterl√łnnen blev ikke indf√łrt i 1983, men i slutningen af 70‚Ä≤erne. Af √©n af Anker J√łrgensens talrige regeringer.” 1983 Var flygtningeloven/udvidet familiesammenf√łring, jeg hentydede til, indforst√•et. At man ikke kunne se, at det var en d√•rlig id√© at blive flere mennesker i Danmark, p√• et tidspunkt hvor arbejdsl√łsheden var s√• h√łj og samtidigt med at man m√•tte pensionere tidligere, stadigt flere mennesker, fordi der ikke var udsigt til arbejde for dem, eller for at skabe plads for de unge. Alts√• hvad var argumenterne for indvandringen? Ikke for efterl√łnsordningen. Man havde nok heller ikke regnet med, at der… Read more »

JensH
JensH
11 years ago

@hp “men i slutningen af 70‚Ä≤erne. Af √©n af Anker J√łrgensens talrige regeringer.” Efterl√łnnen blev faktisk indf√łrt af SV-regeringen, der sad fra godt et √•r i 1978-79, (Svend Auken var arbejdsminister i den regering), som var en flertalsregering. Venstre har siden mange gange fortrudt de gik med til det, men ingen kunne p√• det tidspunkt vide hvor popul√¶r ordningen ville blive. M√•let med efterl√łnnen var, at f√• √¶ldre ufagl√¶rte i industri og landbrug til at tr√¶kke sig lidt tidligere tilbage, og dermed ‘give plads’ til unge arbejdsl√łse ufagl√¶rte. Man valgte dog ikke at afgr√¶nse ordningen til kun ufagl√¶rte, men gjorde… Read more »

hp
hp
11 years ago

Beklager, Thomas Bolding, efterl√łnnen blev ikke indf√łrt i 1983, men i slutningen af 70’erne. Af √©n af Anker J√łrgensens talrige regeringer. Argumentet var officielt hensynet til nedslidte arbejdere. Sandheden var imidlertid, at ungdomsarbejdsl√łsheden i sidste halvdel af 70’erne n√•ede astronomiske h√łjder, og at Anker J√łrgensen var s√• t√¶t p√• at pants√¶tte hele butikken, at hans egen finansminister, Knud Heinesen, brugte udtrykket ‘p√• vej ud over afgrunden’. De lidt √¶ldre skulle derfor v√¶k fra arbejdsmarkedet l√¶nge f√łr tid, s√• ungdomsarbejdsl√łsheden kunne reduceres (jeg var der, og husker det s√• udm√¶rket). Var for et par dage siden i Malm√ł, hvor der i… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

Sådan skriver en koran-tilhænger:

“Der er absolut ingen tvivl om, at homoseksualitet ikke er tilladt indenfor islam. Homoseksualitet anses for en synd, og Koranen er helt tydelig p√• dette omr√•de.”

(…)

“Islamisk lov har en r√¶kke sanktioner rettet imod forebyggelse af offentlig homoseksualitet. Afh√¶ngig af den enkelte retsskole, kan disse sanktioner best√• af forskellige former for straffe og moralske tiltag.”

h t t p://www.religion.dk/artikel/333513:Bedste-blogindlaeg—-Homoseksuelle-maa-kontrollere-deres-foelelser?page=2

Hvorfor skal det offentlige i Danmark betale for koranfester og hvorfor skal korandogmer indf√łres i danske offentlige institutioner, med den holdning til homoseksualitet og homoseksuelle, der er at finde i koranen?

Hvorfor, kære politikere?

Janne
Janne
11 years ago

Og tag et kig p√• dette billede. Det ligner faktisk ganske godt chefredakt√łren med det opulente overjeg:

h t t p://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Eastlake_-_Napoleon_on_the_Bellerophon.jpg/415px-Eastlake_-_Napoleon_on_the_Bellerophon.jpg

Bjovulf
Bjovulf
11 years ago
Reply to  Janne

Der er vist et par fejl i dit link, Janne (mellemrum),
men man kan også se billedet her: (lidt mere end halvvejs nede)

http://www.statemaster.com/encyclopedia/Napoleon-I-of-France

Og jo, det ligner sgu “vores allesammens” T√łger-tosse p√• en prik –
selv den selvoptagne attitude.

Det kan da n√¶ppe v√¶re helt tilf√¶ldigt, hva? ūüôā

Janne
Janne
11 years ago

Jo, der er s√• gu’… (kig hvis I gider)

h t t p://journeyamerica.files.wordpress.com/2009/01/napoleon.jpg

Janne
Janne
11 years ago

“De indviede er dem der fortolker koranen, og hvis den siger at alt i samfundet, og menneskernes tilv√¶relse skal v√¶re underlagt islam, ja s√• er det s√•dan.” Offentlige institutioner er begyndt at agere som ‘indviede’ i og med at ledere afg√łr at koranens tabuer, forbud og p√•bud skal g√¶lde p√• offentlige (vores f√¶lles) arbejdspladser, p√• folkeskoler, p√• uddannelsessteder, p√• sygehuse, p√• plejehjem, p√• r√•dhuse etc. (T√łrkl√¶der, bederum, halal mad, faste, k√łnsadskillelse i klubber og p√• h√łjskoler – som vi ogs√• ser det i moskeer etc.) Det er rigtig ubehageligt og det er at blande politik og religion sammen – uden… Read more »

li
li
11 years ago
Reply to  Janne

Jeg er efterhånden bange for at denne konservative borgmester er en skabs-mullahmand!
Han sympatisere med andre ord med iSLAM’s undertrykkelse af kvinder.
Jeg syntes med andre ord, han er sgu ikke helt klar i b√łtten! eller bare en afskyelig skabs-mullahmand!

Historyman
Historyman
11 years ago

jane De indviede er dem der fortolker koranen, og hvis den siger at alt i samfundet, og menneskernes tilv√¶relse skal v√¶re underlagt islam, ja s√• er det s√•dan. Og sjovt nok er det altid s√•dan koranen fortolkes ortodokst. Ja… venstrefl√łjen har et stort problem med individuelle frihedsrettigheder. Og ofte kan man se at venstrefl√łjen k√¶mpe for forbud. (Dog kan borgerlige partier ogs√• v√¶re med p√• den vogn) I en venstrefl√łjs optik er det der er problemet med vores samfund individernes manglende vilje til at st√• sammen med resten af samfundet. Mange venstreorienterede stiller jo ogs√• sp√łrgsm√•l ved danskhed og de… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

Historyman “Her er igen herred√łmme problemet, nemlig at sproget, skriften og bogen (koranen) er hellige, og kun for de indviede.” Hvis koranen kun er for de indviede, hvorfor skal danske offentlige sekul√¶re og verdslige arbejdspladser, uddannelsessteder og sygehuse, skoler osv. s√• i stigende grad indrettes efter koranens tabuer – halalmad, religi√łs faste, t√łrkl√¶der til kvinder, bederum, udelukkelse af svinek√łd og alkohol osv.? Koranen skal ikke h√¶ves over noget som helst andet i et demokratisk og frit samt sekul√¶rt Danmark. S√• snart koranens feudale dogmer og tabuer bev√¶ger sig ud af moskeer og ind i offentlige danske institutioner – der tilh√łrer… Read more »

Mads
Mads
11 years ago

Vivi, nu m√• du sku tage dig sammen. “hvor de, if√łlge Allah, h√łrer til !” Det er if√łlge koranen, ikke if√łlge Gud. Var dig for at sige at det er “Allah” eller Gud, for derved indirekte at anderkende at den er “Allah”‘s ord. Et hovedpunkt i at f√• gjort op med dem p√• fredelig vis m√• v√¶re at endegyldigt at f√• sl√•et fast, og f√• dem til at acceptere, at den fra ende til anden er et v√¶rk en satans fr√¶k r√łverbaron og hans kumpaner, hverken mere eller mindre, hvis man alts√• ser bort fra hans f√łrste “fromme” periode mens… Read more »

Historyman
Historyman
11 years ago

Til Janne Jeg tror at et af problemerne er som tidligere sagt, at religion p√• venstrefl√łjen anses som enten et produkt af magtforhold(som igen er produktet af √łkonomi(ejerskabet til produktionsmidlerne, m.m.)) eller ogs√• anses det som noget personligt, der h√łre til hver enkelt individ personlighed(herunder opdragelse m.m.). Jeg tror sagtens at du kan f√• venstreorienterede til at l√¶se Koranen. Men de vil altid fastholde kontekst begrebet, teksten er en refleksion af sin tid dvs. det 6 √•rh. i Arabien. Der efter vil de ty til fortolkere som J√łrgen B√¶k Simonsen, Kate √ėsterg√•rd, Garbi Schmidt, o.a. som vil udtrykke at islam… Read more »

Janne
Janne
11 years ago

Eyvind

“…og kan oplyse fra midt p.o.v. at mange SF‚Äôere og Socialdemokrater simpelt hen ikke t√łr tage bladet fra munden.”

Det har jeg også kendskab til.

Janne
Janne
11 years ago

Historyman

Jeg synes at disse k√łbenhavnske folkeskoler skulle tage at kigge i koranens mildest talt problematiske syn p√• anderledest√¶nkende og troende mennesker. Og tage et kig p√• koranens mildest talt intolerante syn p√• homoseksuelle og frisind i det hele taget.

Historyman
Historyman
11 years ago

Det er meget perspektiverende at l√¶se lokal aviser f.eks. lokalavisen for N√łrrebro/Nordvest. Her kan man i uge 32 p√• side 2 (http://www.e-pages.dk/bgmonline_nv/146/) l√¶se om konflikterne ved Tagensboskole, som er en sammenlagt skole af Grundvigsskolen og Bispebjergskole. Her er der problemer, da 81 % af alle skolens elever er tosprogede, hvilket er en herlig eufemisme for mellem√łstlig/muslimsk, s√• selv politiske korrekte aviser som Lokalavisen for N√łrrebro/Nordvest kan konstatere at der er problemer. Men i det mindste bliver problemerne stadigt bragt op, nemlig at 120 b√łrn, prim√¶rt set etnisk danske elever er forsvundet over til andre skoler eller er flyttet til privatskoler.… Read more »

Eyvind Dk
11 years ago

@ Polinos “Den anden er, at eliterne er lammet af deres egen retorik…..” Det er helt sikkert din anden forklaring der sk√¶rer t√¶ttest til benet. Jeg er selv venstreorienteret og kan oplyse fra midt p.o.v. at mange SF’ere og Socialdemokrater simpelt hen ikke t√łr tage bladet fra munden. Jeg har advaret mod islamisterne og gadeb√łllerne i over 10√•r og er derfor nu ugleset i mange af mine tidligere omgangskredse. N√•r jeg kommer med mine statistikker og egne oplevelser fra indre N√łrrebro, s√• stopper debatten, man argumenterer ikke engang imod mig, men be’r om at vi snakker om noget andet “Jeg… Read more »

Vivi Andersen
Vivi Andersen
11 years ago

Ja, det skulle ikke undre mig om du har ret, Thomas. Men der er noget…sygt (?) ved en kultur som ikke vil det bedste for sig selv. Og det kan man ikke sige den europ√¶iske har ville eller vil. Af skr√¶k for at indr√łmme fejltagelser i forbindelse med indvandringer hertil fra de arabisk-islamiske lande v√¶lger folk, kulturrelativisterne/globalisterne at forts√¶tte p√• ruten der f√łre ikke bare dem selv, men os allesammen frem til punktet hvor vi skal v√¶lge enten af konvertere eller lade dhimmisere eller rejse ud af landet for altid. ELLER vi tager kampen, krigen, her p√• europ√¶isk jord. Tariq… Read more »

JensH
JensH
11 years ago

√Öh nej, s√• er der endnu et EU-land som vil give en masse-amnesti til illegale indvandrere, selvom man af erfaring ved, at en s√•dan handling kun vil bevirke, at tilstr√łmningen vil forst√¶rkes. I de senere √•r har lande som Holland, Sverige, Spanien, Gr√¶kenland og Italien givet masse-amnestier og resultatet har v√¶ret det samme hvergang: √ėget tryk p√• tilstr√łmningen af nye illegale emmigranter til Europa. Denne gang er det Belgien som vil give amnesti til de illegale emmigranter, s√•fremt de kan dokumnetere de har opholdt sig i landet i 5 √•r eller har arbejdet i landet i mindst 2,5 √•r. Selv… Read more »

Thomas Bolding Hansen
11 years ago

Ja, den arbejdskraft vi ikke mangler med 800.000 p√• overf√łrselsindkomst i den arbejdsdygtige alder ( og de er vel i √łvrigt p√• vej mod 900.000 her under finanskrisen ) Men hvad var argumenterne dengang for n√¶sten 30 √•r siden, da man indf√łrte loven i 1983? Jeg kan huske argumenterne for efterl√łnnen, nemlig at man m√•tte skabe rum p√• arbejdsmarkedet for de unge. Hvad gik der gennem hovederne p√• et folketing, der importerede mennesker i stimevis p√• et tidspunkt hvor arbejdsl√łsheden var rekordh√łj? Hvorfor havde man s√• travlt med svinehunde, og undlod at l√¶se og fortolke Samuel Huntington? Well som jeg… Read more »

polinos
polinos
11 years ago

Hvorfor har vore eliter s√• sv√¶rt ved at se konsekvenserne af Europas hastige demograftiske forandringer i √łjnene. Hvorfor n√¶gter de tilsyneladende at anerkender, at der overhovedet ER et problem, og at i det omfang, der er det, best√•r det i, at “vi” kommer til at mangle arbejdskraft om f√łje √•r. Jeg tror, at der er to forklaringer, der ikke gensidigt udelukker hinanden. Eliterne ser indvandringen som et middel til at undergrave de forhadte nationalstater, der b√•de stiller sig hindrende i vejen for kapitalens frie udfoldelse og opbygningen af EU-staten med den √łgede magt og prestige, dette giver eliterne. Den anden… Read more »

Elefanten
Elefanten
11 years ago

De fremmede vokser i antal både ved avl og ved tilvandring.
Desuden er der hele 2.-generationsproblematiken. Det forhold, at 2. generation opf√łrer sig d√•rligere end 1. generation. Det g√•r kort sagt den forkerte vej, men der forskes ikke i f√¶nomenet.
Man kunne i det mindste unders√łge, om 3. generation ogs√• opf√łrer sig d√•rligere end 2. generation.

Janne
Janne
11 years ago

Hvad Politiken dog ikke kan finde p√• med ord. Det n√¶rmer sig n√¶sten kunst: “Forfatteren Andr√© Gide mente, at de fleste mennesker har haft den impuls at skubbe et medmenneske ned foran toget, n√•r de st√•r og venter p√• perronen. De f√¶rreste vil h√¶vde, at det menneske, der rent faktisk gjorde det, dermed tr√•dte i karakter som mere autentisk folkelig end os andre, der har et civiliseret overjeg.” h t t p://politiken.dk/debat/signatur/article764983.ece Det bliver mere og mere underholdende at se hvad Politikens chefredakt√łr er i stand til at kreere i m√łdet med ‘det d√•rlige og folkelige selskab’. Det er tvingende… Read more »