20
aug
Seneste opdatering: 21/8-20 kl. 1527
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!

Til fordel for Trudeaus Liberal Party of Canada.

I øjeblikket censurerer de Republikanske stemmer i det amerikanske valg, og de ville blande sig i et  dansk, hvis det var vigtigt nok, hvad det sjældent er . Jeg er selv lukket tilbage på Facebook efter en måned, men jeg vil ikke skrive der mere. Det frie ord har intet at gøre på Facebook, som skulle lukkes i Danmark på grund af deres grundslovsstridige praksis.

Men da deres censur yderst er bestilt af politikerne, kommer det ikke op i Folketinget, at der nu er genindført omfattende, politisk censur i Danmark. Det er bare “omstændighedernes diktatur”, der er ankommet via big tech og EU. Frie ord er blevet ubekvemme og gammeldags.

Det næste der ryger er demokratiet, men teatret vil bestå i medier og Folketing, og et flertal vil tro, de stadig lever under en demokratisk styreform. Sverige vil stadig hedde Sverige, når svenskere er kommet i mindretal.

On Wednesday’s episode of The Ezra Levant Show, former Facebook censor Ryan Hartwig joined the show to explain how the social media giant was involved in censoring Canadians during the 2019 federal election.


En Trojansk Hest

af Henrik M. Jensen

Mellemøsten har fået en ny sultan, den første siden Osmannerriget brød sammen i 1922 og blev afløst af Mustafa Kemals styre, der skabte det moderne Tyrkiet og indførte næsten 100 års sekulært styre.

Men tiderne skifter, og en ny sultan ved Bosporus’ bredder er gĂĄet i gang med at genindføre et religiøst styre, genrejse det gamle osmanniske sultanat og øge Tyrkiets tilstedeværelse og indflydelse i Mellemøsten, Nordafrika og pĂĄ Balkan. Og som noget nyt ogsĂĄ i Vesteuropa, hvor en tyrkisk diaspora har slĂĄet sig ned. Og i Danmark hedder repræsentanten for det det nye aggressive Tyrkiet Fatih Alev.

I radioen

I DR’s “TidsĂĄnd” optrĂĄdte Alev i sidste uge med Ribes biskop Elof Westergaard i anledning af Tyrkiets omdannelse af Den Hellige Visdoms Katedral (alias Hagia Sophia alias Ayub Sofia) i Konstantinopel fra museum til moskĂ©.

At kirken, som i 1453 efter den osmanniske erobring af den østlige kirkes hovedcenter, var blevet gjort til moske, i 1934 af Kemal blev gjort til museum, sĂĄ Alev som en fornærmelse mod det tyrkiske folk – ligesom alle Kemals øvrige reformer. For de gik imod det tyrkiske folks ønsker, og derfor har Erdogan med sin genĂĄbning af moskeen blot bragt bygningen og situationen tilbage til det oprindelige, det “normale”.

De manglende spørgsmål

Her havde det været oplagt at spørge Alev, om Hagia Sophia ikke er bygget som en kirke? Og om den ikke har været kirke i 900 år, altså dobbelt så længe, som den har været moské?

Og havde det så ikke, hvis man som Alev sagde, viille bringe bygningen tilbage til den oprindelige funktion, været mere rigtigt at genåbne den som kirke??

Og Alev, der mente at Kemal ikke havde taget hensyn til tyrkernes følelser, sagde ikke et ord om de følelser, som de ortodokse i Konstantinopel måtte gå igennem ved at se deres stolte kirke blive forvandlet til en moské og deres by blive påført muhammedismen med vold og tvang.

Alt dette havde en kvik journalist taget fat i, men “TidsĂĄnds” Christoffer Emil Bruun er ingen kvik journalist. Han er ikke engang kvik.

“Eksperten”

Fatih Alev har været med i den offentlige debat i snart tyve ĂĄr. Med sin noble og urbane fremtræden har han været en populær samtalepartner for kulturradikale præster og religionsinteresserede, som søger “dialog” med en ideologi, der helt grundlæggende er “monolog” og derfor kun pĂĄ skrømt gĂĄr i dialog. Og han har naturligvis siddet i bestyrelsen for “Kristen-Islamisk Dialogcenter”.

Alev er typisk for de muhammedister, der er vokset op i Danmark og forstår at belægge deres ord, så Politiken-segmentet bliver henførte.

Han taler for “en bedre tone i debatten”, gĂĄr ind for stening ganske vist, men bare rolig: Islamiske regler er kun relevante i islamiske samfund, dvs. først relevante i Danmark, nĂĄr muslimerne har overtaget magten.

Og sĂĄ er han fremmeste talsmand for de 28 tyrkiske moskeer i Danmark (se Osmannerne kommer, Snaphanen 28.7.) samt formand for Unionen af Europæiske Tyrkiske Demokrater. Og det lyder tilforladeligt, men UETD er AKP’s forlængede arm, og det er her, at Alev bliver farlig. I første omgang for herboende sekulære tyrkere, der er modstandere af Erdogan, i anden omgang for det Europa, der er udset som en fremtidig slagmark for de osmanniske erobrere, der ikke lykkedes i første omgang.

1453

Dette år er vigtigt for den tyrkiske og muslimske selvforståelse, for det er den foreløbige kulmination i muslimernes kamp mod kristendommen og deres sejrsmarch op gennem Europa, der først blev stoppet foran Wien 230 år senere. 1453 var året, hvor sultan Muhammed 2. endelig kunne indtage den ortodokse kirkes hovedstad og gøre kristenhedens hovedkirke gennem næsten 1000 år til en moské. 1453 markerer året for udslettelsen af det byzantinske rige og begyndelsen for det endelige opgør med Europa og kristenheden. Og da Erdogan genåbnede Den Hellige Visdoms Katedral som moské ved at recitere koranens åbningsvers, markerede det både en åbning og en begyndelse på færdiggørelsen af det arbejde, som ikke lykkedes i første omgang.

Den trojanske hest

Troja lĂĄ i Lilleasien, som tyrkerne angreb og besatte, sĂĄ historien, om hvordan man erobrer en by indefra, er en oplagt inspiration for tyrkerne.

Erdogan og hans parti AKP har lige nu travlt med at sende hundredetusinder af unge muslimske mænd ind i Europa, der så kan forbinde sig med de mange millioner, som er der i forvejen.

Og i fronten for muslimerne i Europa stĂĄr især tyrkerne, som ikke blot lader sig opflamme af Muhammeds “kald til kamp mod de vantro”, men ogsĂĄ føler kaldet fra osmannerrigets stolte tradition for erobringer. Og forrest i Danmark stĂĄr Fatih Alev.

Og bag ham stĂĄr folk som den tidligere kriminelle Abdul Petersen og DR’s servile mikrofonholder Christoffer Emil Bruun.


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?


Comments are closed.