Et forsvar der efterhånden er set nogle gange: Jihadier pågribes med indkøbte kemikalier med stort dødeligt potentiale, eller de har af uransagelige grunde filmet sig selv i færd med noget der unægteligt ligner paramilitære øvelser. Men det hele var altså bare skæg og ballade, hævdes det (LFPC).
A home-made film showing two would-be terrorists on military-style manoeuvres crawling across a public park in Blackburn in broad daylight has been played to a jury at Manchester Crown Court. Abbas Iqbal, 24, his brother Ilyas, 23 and Muhammad Ali Ahmad, a white Muslim convert, were said to be “intoxicated by the evil of terrorism” and planning to carry out jihad, or holy war.
The trio, who styled themselves “The Blackburn Resistance”, were said to have studied guerrilla warfare, gathered a stockpile of weapons and a library of jihadist material. Although some of material was comical, the prosecution has suggested, their purpose was wholly serious. […]
The Iqbal family home in Blackburn, was later searched. Police discovered a camcorder video tape which showed Abbas Iqbal holding a young boy and raising a machete. Playing the tape in court, Mr Brown told the jury: “It is plainly a joke and he obviously has no intention of hurting the boy.” The boy, aged about eight, is on camera in a room with two girls as Abbas Iqbal holds the weapon and, in Urdu, says: “This is what I am going to do to somebody. God willing, when I find a Kuffar (non-believer), this I show, I am going to take his head off.” […] Blackburn terror accused filmed themselves on military exercise
Stockholmerne: Ikke i min baggård
Stockholm er langt mere segregeret end for eksempel København. Det skyldes ikke kun stockholmerelitens gennemførte hykleri, men har også geografiske årsager. Ser man på et satellitfoto, så er forstæder noget man når med T banen når man kører ud gennem en skov. Pludselig er man i ghettoen, en betonby helt for sig selv. Dér kan “mångfalden” så bo, mens innerstaden og de rige forstæder ikke skal nyde noget. Så kan man tage T-banen tilbage til Sverige og lade som om, det bare var en lidt foruroligende drøm. Om sommeren kan man tage ned til sin egen splendid isolation i Båstad eller på Österlen, som f.eks. postmarxisten Gudrun Schyman, vi omtalte i forgårs. Der er ikke stemmer i “den virkeliggjorte multikultur”. På DN er kommentatorer naturligvis oprørte over den fuldstændige atomisering af deres by, – det er desværre ikke kun den – så derfor er avisen sig selv lig og har fortrukket at lukke artiklen for kommentarer. No see, no hear, der kunne jo gå politik i det og det er ikke derfor, der skal afholdes valg i år. Svensk fremmedpolitik er, for at skære det ud i pap, de privilligeredes krig mod de underprivilligerede, arbejdere og pensionister. Det er den perversion og onde parodi, den herskende socialdemokratisme i de syv riksdagspartier har udviklet sig til. (I Danmark er “regeringens ghettoplan slået fejl”, et udtryk for det samme, men trøsten er dog at ulykken er langt, langt mindre i omfang.)
Det är viktigt att fokusera på de mekanismer som stänger folk ute och undersöka vad man kan göra för att öppna upp stängda stadsdelar, till exempel genom att förändra bostadspolitiken, säger han.Men det här är en het potatis som få vågar ta i, menar han. Att gå fram med kravet på att bygga allmännyttiga hyresrätter i Djursholm innebär ett stort politiskt risktagande. Detsamma gäller kravet på att alla kommuner ska ta emot nyanlända flyktingar. Här finns ett stort folkligt motstånd. De är många röststarka grupper som inte stillatigande accepterar sådana förändringar på sin egen bakgård. Jag tror att det måste till en överenskommelse över blockgränsen där politikerna enas om en vision för hur Stockholm ska se ut om 25-30 år. Annars klarar vi inte det här. Segregationen klyver Stockholm, Verkligheten visar hur folk vill ha det.
Bernard Lewis on “Radical Islam: Israel and the West”
Som absolut lægmand har jeg det lidt vanskeligt med islamforskningens nestor Bernard Lewis. Man kan som i det første citat her se at han udtrykker pointer som slående ligner det vi dagligt kan læse i den angiveligt rabiate og islamofobiske blogosfære, og dette giver selvfølgelig en bekræftelse af at vi har fat i den lange ende, og ikke behøver tage det så tungt når mainstreammedierne engang imellem kigger indenfor med henblik på en overbærende exposé af gakket paranoia.
[…] Prof. Lewis also discussed the concern that Muslims may take over Europe. He pointed out that it is hard to address this issue because there aren’t any reliable statistics regarding the number of Muslims in Europe. However, one indication that this concern may be well-founded is a rise in the number of Muslim names being given to children, and in some European countries these names are now the most popular.
Historically, it is important to remember that the Muslims made two previous attempts to conquer Europe — the first was in the 7th Century and the second in the 19th Century. The third attempt, which we are witnessing today, seems to have a much better chance at success. This current conquest is being waged in the form of peaceful migration rather than military aggression. As such, it is that much harder for Europe to defend itself.
What (the Muslims) are saying in Europe is that they want the same rights that the Muslims granted Christians and Jews in the classic Muslim state. These seem to be very legitimate claims and they imply that Muslims in Europe aren’t looking to take over Europe, they just want to ensure their basic rights as citizens. “The only question remaining for us to answer regarding the future of Europe,” quipped Prof. Lewis, “is will it be an Islamized Europe or a European Islam?” […]
På den anden side kan jeg ikke som almindelig bekymret samfundsborger forlade mig på denne (postulerede) skelnen mellem gode og slemme muslimer:
[…] The good news, however, is that not all Muslims or Arabs are extremists or Jihadists, and we must support and strengthen these moderates. Prof. Lewis pointed out that authentic Islam is not about violence (“Sharia law states not to harm non-combatants and that suicide in all forms is forbidden”.) and that moderates (i.e. “those who don’t make the headlines”) are more than willing to accept the modern world and the West. […] Bernard Lewis on “Radical Islam: Israel and the West”
Jeg vil som borger og vælger vide ting som: Hvordan skelner man ved udstedelse af opholdstilladelse mellem good guys og bad guys? Hvor langt rækker de moderates demokratiske sindelag? Vil de acceptere kritik og satire af Muhammed, vil de afstå fra krav om særhensyn? Vil deres moderation være en statisk størrelse, eller vil samfundet gradvist forskydes væk fra det sekulære? Hvor vil de moderates loyalitet ligge, med en regering der f. eks. støtter Israel i en konflikt, eller med trosfæller? Vil de aktivt samarbejde med værtssamfundets myndigheder mod rabiate trosfæller? Vil deres moderation også indebære opgivelse af førmoderne ære/skam-tankesæt?
Jeg vil godt vove et svar: Alene dette at denne slags spørgsmål aldrig stilles, endsige besvares, af institutioner som Bernard Lewis, siger alt. Dette er et demokratisk anliggende, ikke et spørgsmål om at beroligende ord fra en nok så stor autoritet kan afgøre sagen. Der er et par meget sigende udeladelser her: Skal “non-combatants” iflg. sharia have lige rettigheder med muslimer? (Nej: Koranen 9:29); er martyraktioner som 9/11 nødvendigvis at regne som selvmord? (Nej: Koranen 9:111). Hver især må vi lade vores tiltro eller mistro være udslagsgivende, og dette kan også indebære større tillid til autoriteter der faktisk forholder sig til virkeligheden i gadehøjde (LFPC).
Fordums oprørskultur mobiliseret til den multikulturelle folkeopdragelse
Der er almindelig berøringsangst og uvidende islamdækning i mainstreammedierne, og der er produktioner der til forveksling ligner kalkuleret propaganda og genopdragelse. Dette eksempel adskiller sig måske ikke fra så meget andet i sidstnævnte kategori, ud over at det i særligt høj grad er krampagtigt manipulerende, og i kvalmende grad nedladende i sin pludrende indholdsløshed. Man forundres også lidt over den tiltænkte målgruppe: Rigtige punkere er vel pot i pande med det autonome miljø, og behøver ikke genopdragelse. Wannabe forstadspunks danner sig formentlig deres egen mening om emnet ud fra skole- og fritidsaktiviteter.
Muslimske punkere, hijab hanekamme og Muhammad som punkrock profet. Kan man forene islam med punkkultur? Ja. Måske ikke for 10 år siden, men i dag er en ny generation af unge muslimer begyndt at selvstændiggøre sig fra deres muslimske forældregeneration. De blander vestlig ungdomskultur med deres egne muslimske værdier og nyfortolker islam. […]
21 årige Tesnim Sayar er født og opvokset i Odense, med tyrkisk muslimsk herkomst. Hun definerer sig selv som muslimsk punker og dyrker punkens oprørske tøjstil og kultur, men lever i overensstemmelse med sin egen religiøse overbevisning. ”Jeg er muslim. Jeg kan godt lide min religion, jeg kan godt lide mit tørklæde. Jeg kan ikke se en hindring i, hvorfor jeg ikke skulle kunne kombinere at være både punker og muslim. […]
Memo til Yvonne Mørck: Lektorinden har ikke noget tøj på (LFPC).
”De unge står i et krydsfelt af moderne vestlige indflydelser og traditionelle religiøse værdier. Det at få flere forståelses-universer til at hænge sammen er ikke nemt” – mener Yvonne Mørck, lektor ved institut for Samfund og Globalisering ved Roskilde Universitetscenter. ”Derfor er disse diskussionsfora et nyttigt værktøj i den sammensmeltning af kulturer, vi ser blandt unge i dag.” Islam er Punk!
BBC: Generation jihad, del II
In the second part of this series, Peter Taylor investigates how young Muslims radicalised over the internet formed themselves into a terror network that spread across three continents. Aided and abetted by two young fanatics in Britain, these cells plotted major attacks in Europe and America – culminating in a plan to explode three enormous truck bombs which, it was claimed, would dwarf the London bombings of 7/7.ve adopted a faith that they believe compels them to stand apart from Britain and its values. (Aired February 15, 2010 on BBC Two)
Næh, der udloves ingen kolde fra kassen for at gæytte rigtigt på spørgsmålet om badegæsterne hed Ali/Muhammed, Per/Jens. Nu hvor man kan se bunden i statens pengekiste, og der ikke kan vrides mere på skatteskruen, så er man nødt til at spare. Gad vide hvor længe man kan skjule det enorme beløb den forfejlede indvandring koster, og hvor længe er den fredet? Kodeordet er repatriering. Hvis man ikke kan beviste at: 1. Man er personligt forfulgt i hjemlandet og nabolandet. 2. Man er og har været selvforsørgende og ude af krimninalitet i Danmark i en længere årrække, så får man… Read more »
Jeg er fuldstændig enig. Så mange af dem tager på ferie i de lande de er flygtet fra. I 90’erne advarede FN endda europa om at 95% af alle asyl søgere rent faktisk ikke havde nogen grund til at søge asyl. Hertil tilføjer jeg: Andet end økonomiske muligheder, her forstået som, lad os komme op og plyndre de dumme kuffar.
DR kommer “uforvarende” til at afsløre problemets sande natur – der må vist være en DR-medarbejder, der står til en alvorlig kammeratlig samtale … 😀 http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/02/25/110658.htm?rss=true Flere ansatte i svømmehaller overfaldes 25. feb. 2010 11.46 Indland Fulde og aggressive badegæster plager i højere grad de ansatte i landets svømmehaller og svømmebade. Der er tale om vold og dødstrusler, efter at personalet har bedt dem dæmpe sig, vaske sig inden badning eller give de mindste en ble på i bassinet. Problemet er både grupper af børn og unge på udkig efter ballade, og forældre, der ikke finder sig i at blive… Read more »
Mere “kulturberigelse” kanske? 😉 Bemærk den bekvemme af-etnificering – vi skal åbenbart tro, at det typisk drejer sig om almindelige danske unge … http://politiken.dk/indland/article909864.ece Temperamentet koger over i svømmehallen Vold. Bademestre udsættes for vold og trusler af de badende gæster. – Foto: JOHANSEN LINDA Bademestre forfølges af svømmehalsgæster, siger fagforening. AF Joseph Berger Ituskårne bildæk og smadrede vinduer i hjemmet. Det er i stigende grad oplevelsen for bademestre og andet personale i de danske svømme- og badeanstalter, når de har oplevet diskussioner med gæsterne på arbejdspladsen. Irettesættelser af både teenagere og forældre udvikler sig oftere til håndgemæng. I de værste… Read more »
Nør nu i snakker om punk, så læg lige Clawfingers Two Sides video op her på Snaphanen, vi var mange der sagde fra i tide.
The Blackburn Resistance är ett utmärkt exempel på varför samtliga europeiska länder behöver kraftigt skärpa straffsatserna, till och med nödvändigheten av återinföra dödsstraffet, åtministone tillfälligt så länge vi plågas av politisk korrekthet och islam.
“would dwarf”
Herligt udtryk. Er det ikke det der er behov for? At islam dogmer og særkrav ‘dværges’? Pilles ned af en helt urimelig, utidssvarende, feudal og udemokratisk piedestal – i f.eks. offentlige institutioner og i DR. Og ikke kun i det ydre. Det er ikke nok med hijab punkt look. Hijab punk look er stadigvæk kønsaparhteid dogmatisk. Men i lige så høj grad skal noget af det der står i koranen om anderledes troende/tænkende og homoseksuelle mennesker – ‘dværges’ dvs. pilles ned af piedestalen. Simpelthen fordi det er dybt urimeligt.
Religionskritik er magtkritik.
Ja, Liva – også en af mine favoritter. Jeg har altid beundret “angel-saxernes” evne til at lave et verbum ud af af så godt som ethvert substantiv. Det lyder af en eller anden mystisk grund som regel ret dumt at gøre noget tilsvarende på dansk i langt de fleste tilfælde ( selv om det dog forekommer – og er forekommet langt tilbage med mange basale ord! ). En anden favorit er “to nuke” ( “at ‘kerne’ ” ) – altså at sprænge noget eller især nogen i luften med en atombombe – fra “nuclear (weapon)”. Jeg hørte også en gang… Read more »
I øvrigt er jeg helt enig i dine betragtninger angående islam. Jeg lod mig bare lige rive med af det rent sproglige indhold i dit indlæg … 😀 Alle islamiske dogmer og særkrav bør i den grad “dværges” – faktisk burde man tvinge potentielle indvandrere til DK til at afsværge sig dem, før de overhovedet kan komme på tale som kandidater. Så har man en underskrevet kontrakt, der kan opsiges, hvis “gæsten” overtræder betingelserne … Og koranen burde “udluges” mht. alle voldelige, intolerante, racistiske og kvindeundertrykkende budskaber mv. At der så nok kun ville blive 10-20 sider til overs er… Read more »
Sharia tillader en muslim at lade være med at være bundet af et løfte eller en kontrakt med en vantro.
Tyg lige lidt på den.
Tænk så på hvad det har for konsekvenser for alle ikke muslimer i handel og ret.
Eksempler:
h ttp://www.berlingske.dk/danmark/kiosk-mafiaen
h ttp://www.bt.dk/krimi/69-kioskejere-afsloeret-i-razzia
h ttp://www.bm.dk/da-DK/Aktuelt/Nyheder/Pressemeddelelser/Arkiv/2004/0615%20Razziaer%20afsloerer%20omfattende%20svindel%20og%20socialt%20bedrageri.aspx
Det må være i omegnen af 25 pct. af de ansatte i (visse) indvandrervirksomheder, der hverken har arbejds- eller opholdstilladelse. Det bygger jeg på talløse kilder af samme karakter som disse: h ttp://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/mn_6474.nsf/VisNyhedInternet?open&serial=13245192 h ttp://www.aarhus.dk/vis_artikel.asp?ArticleId=14107 http://www.business.dk/diverse/toldskat-jager-sort-arbejde-i-pizzabranchen I små danske virksomheder er det almindeligt, at mand og kone hjælpes ad i forretningen. Men muslimske kvinder må ikke komme i kontakt med fremmede mænd, så de arbejder ikke. De må heller ikke have en vantro chef. Derfor ser man ikke vantro eller kvinder som andatte i deres butikker. Muslimske kvinder går hjemme og passer masser af børn. Så farmand er eneforsørger og… Read more »
Jeg har hørt om et pizzaria der selvangav en årsomsætning på 146000. I norge blev 1000 taxi chauffører dømt for at have snydt for 650 millioner kroner… 650000 per mand i snit. Det er astronomiske summer vi bliver bedraget for hvert eneste år.
Vores alt for lave fødsels tal sammenlignet med dem tegner desværre et meget negativt billede for vesten. Circa 1/3 af alle børn i EU bliver født af muslimer nu. Kan se at muslimske navne suser op igennem listen af populære navne til nyfødte. Husk at muhammed staves på rigtig mange forskellige måder.
Det med fødselstallet er et strukturelt problem. I siesta-landene og flere andre EU-lande kan man ikke få en familie til at fungere, hvis begge forældre arbejder. Og hvis kun den ene arbejder, er der ikke råd til børn. Det handler om arejdstid og om timelange frokostpauser. Hvis forældrene først kommer hjem ved 6-7-tiden om aftenen, kører det ikke. I de nordiske lande skyldes det lave fødselstal: indvandringen! I krisetiderne i 70erne, 80erne og 90erne fik folk færre børn. Skattetrykket var og er enormt. Det skyldes, at hver 5-6 skattekrone går til omkostninger forbundet med indvandring. Folk kan få råd til… Read more »
“Det skyldes, at hver 5-6 skattekrone går til omkostninger forbundet med indvandring. Folk kan få råd til betydeligt flere børn, hvis de kan beholde 20 pct. af skatten. Mange har ikke råd til børn, fordi indvandrerbyrden skal forsørges via skat“.
Gad vide hvordan holdningerne på dette område ville blive påvirket hvis denne sammenhæng kunne dokumenteres helt vandtæt, og medierne ikke fortav det. Jeg kan næsten blive taknemmelig for finanskrisen og alle de afledte ulykker, hvis det kan tvinge denne godhedens pris frem i det åbne.
De 1,9 børn per par, er lavet circa af 1,3 for danskere og 0,6 for udlændinge. Circa 1/3 er født af udlændinge nu om dage.
Desværre tog jeg ikke kopi af artiklerne men kun link, dengang Rockwool Fondens Forskningsenhed, Dream, Nationalbanken, Regeringens tænketank for integration og flere andre regnede sig frem til stort set samme resultat. Jeg mener også, CEPOSkom med noget. Det stod på over et par år. Jeg har kun fundet et enkelt læserbrev ved at søge. De har lavet deres hjemmesider om, så linkene virker ikke. Det ligger også noget på Mogens Camres hjemmeside, men det er straks mere vanskeligt, hvis du forstår, hvad jeg mener. Jeg har ikke noget imod ham, men der har andre. Det stod i “Kort Sagt i… Read more »
Der er flere referencer på Infomedia til Rockwoolfondens undersøgelse, og det har selvfølgelig også været oppe her i blogverdenen. Der er nogle tal her: Fyensstiftstidende.dk | 26.06.2003 | 320 ord | artikel-id: e128ff84 Grænse for indvandring (01:00) medlem af Dansk Folkeparti, Rasmus Rasks Alle 95, Odense. REGNESTYKKE: Forskningsinstituttet Rockwoolfonden offentliggjorde i oktober 2002, “at hver af de 4,9 mio danske statsborgere gennemsnitligt b… REGNESTYKKE: Forskningsinstituttet Rockwoolfonden offentliggjorde i oktober 2002, “at hver af de 4,9 mio danske statsborgere gennemsnitligt bidrager netto til samfundets fælleskasse med 20.000 kr. En indvandrer fra et ikke vestligt land koster fælleskassen 50.000 kr. om året.… Read more »
Ja, der var den. Det der kaldes “overskud” er skat. Hver sjette skattekrone. Det har endda været hver 5. nogle enkelte år. Ud over dem jeg vævnte ovenfor har også Velfærdskommisionen regnet sig frem til samme resultat.
De i Fyens Stiftstidende nævnte tal om udlændinges fødselstal er derimod ikke korrekte. Her er en lille pdf om siuationen internationale. Danmark side 6 ff. Opgjort fro danskere, vestlige indvandrere, ikke-vestlige indvandrere og efterkommere: http://danmarks-statistik.dk/upload/tema2008.pdf
Har kigget lidt i PDFen, viser sig i figur 1 side 3 at fertiliteten er faldende til 1983 og derefter stigende til 1993. Lige de 10 år var der hvor vi havde verdens mest liberale flygtning politik, med mere end 20000 asylanter om året.
Vores fertitilitet er stadig alt for lille blandt danskerne. Man burde måske udvikle en kunstig livmor 😉
Ja, noget i den retning. Men muslimer får stadig flere børn end os andre. Det er heller ikke indvandrere fra Kina, Sri Lanka, Vietnam o.lign., der fylder i de ikke-vestlige statistikker. De kamouflerer de reelle tal. Men man kan nok godt se effekten af 24-årsreglen i de seneste år.
DR’s indslag om islam og punk er et opkog af en Politiken-artikel om muslimske punkere i USA (dog uden tørklæde). “21 årige Tesnim Sayar er født og opvokset i Odense, med tyrkisk muslimsk herkomst. Hun definerer sig selv som muslimsk punker og dyrker punkens oprørske tøjstil og kultur, men lever i overensstemmelse med sin egen religiøse overbevisning. ”Jeg er muslim. Jeg kan godt lide min religion, jeg kan godt lide mit tørklæde. Jeg kan ikke se en hindring i, hvorfor jeg ikke skulle kunne kombinere at være både punker og muslim. […]” Tesnim Sayar kan da i hvert fald ikke… Read more »
Der er flere selvmodsigelser her. Punken var oprindeligt et oprør mod konformitet og pænhed, og skulle udtrykke personens vilje til at være sig selv. At stilen i dag, 34-35 år efter at den blomstrede op, stadig dyrkes af unge der ikke engang var født dengang, er pinligt og – konformt. Og artiklen fortier ikke overraskende modsætningen mellem punkens angivelige oprør mod konventioner, og så lovreligionen islam. Hvis nu den pågældende pige ville gøre oprør ved at tage tørklædet af? Det hele falder sammen i uudsagt inkonsekvens og paradokser. Frigørende uniformering inden for snævre grænser, kort sagt. Mere latterligt kan det… Read more »
Punk og lignende fænomener opstår med mellemrum i muslimske indvandrerkredse. Kort efter dukker imamerne og ligesindene selvbestaltede religiøse politibetjente op og forklarer, at sang, dans, musik og lignende, er uislamisk. Herefter ophører fænomenet. De unge deltager ikke længere i de vantros uanstændige fritidsaktiviteter. Drengene går over til ordinær, bevæbnet, voldelig, kriminel bandevirksomhed, der har til formål at skade de vantros samfund og pigerne spærres inde derhjemme. Begge dele er sanktionret af islam. Det kan godt være, at den funktionelle analfabetisme hindrer dem i at tilegne sig koranens tekster, men ånden i den har de fattet. Det sørger andre muslimer for… Read more »
Ja, Tesnims oprør varer kun til hun bliver gift, derefter er det seriel graviditet for hende.
@ Ballelars: Det er nu ikke haha, der præger mig mest, selvom jeg til nød kan forstå skadefryden overfor en hoven over-svenskhed, der stadig befinder sig mentalt i 1975, da Sverige var verdens 4 rigeste land og tilmed fredeligt.
Jeg har kontakter med en del ret velinformerede svenskere. De er rasende og fortvivlede. DET kan jeg også godt forstå, og det er nærmest min vinkel. Før i tiden var social indignation fint og ædelt, men jeg har på fornemmelsen at lige min indignation, ikke er så fin. Det gør den dog ikke mindre.
Steen, jeg er enig med dig. De selvretfærdige PK-ere, der har drevet udviklingen frem i Sverige, vil være dem, der sidst og mindst mærker konsekvenserne af masseindvandringen. De, der bliver ramt først og hårdest, er de ressourcesvageste, som næppe har ønsket denne udvikling, og ikke har evnet at sige fra – da eliten i Sverige hidtil har kunnet blokere for en svensk version af Dansk Folkeparti.
Det sidste vil Europarådet nu se nærmere på (!), jfr. den glimrende Politiken-kronik fra forleden dag.
Ha ha. Svenskerne har, i deres iver efter at bygge en moralsk supermagt, der kan se ned på alle andre og irettesætte dem, skabt et antisemitisk apartheidsamfund, værre end nogen tidligere set på disse breddegrader. Fuldt fortjent at de nu skal leve i et nedbrudt samfund i al fremtid. Sådan går det, når man på bedrevidende vis kalder alle andre racister og sætter sig på sin høje hest. Højt at flyve, dybt at falde. Man ligger som man har redt. Kognitiv dissonans bliver en udbredt diagnose i Sverige, når det skal rummes, at de bedste hensigter kan skabe så stor… Read more »
Nu når svenskerne netop har kritiseret danmark så hårdt, håber jeg at jøderne søger asyl her hos os. Så må så se hvordan den svenske elite reagerer på det 🙂
Apropos at religiøse kvinder og mænd nu leger punkere og får deres religion tivoliseret – i det mindste på det ydre. Gælder punker oprøret også det der står i koranen om homoseksuelle og anderledes tænkende/troende mennesker? I fald det ikke gør det så minder punk mænd og kvinder om Carl Mar. Alt er tilladt – undtaget at kritisere islam.
En god pointe i dagens Aftenposten: Shahzad Rana, pakistaner i Norge, går til angreb på den offentlige støtte til de etniske foreninger i Norge. Den er syg, mener han:
“– Det er et sykdomstegn at det er så mange innvandrerorganisasjoner organisert utelukkende etter etnisitet. Det fører til segregering, det motsatte av integrering. Skal man lykkes med integrering i Norge, må det skapes en felles fremtid på en felles arena. Integrering må skje på tvers av ulikheter,”
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3534111.ece
Vedrørende B. Lewis syn. Det er også værd, at bemærke at islamisk eskatologisk tænkning har spået at Rom og pavestolen underkaster sig islam og Jesus vender tilbage som den muslim han er og ødelægger kristendommen. De kan godt være at vi som vesterlændinge tager os til hovedet over den slags profetier, men man skal tænke på hvor kraftfuldt den slags kan virke på uuddannede (læs: analfabeter) mennesker i den islamiske verden. Analfetbetismen ligger stadig meget højt i de islamiske lande. Ofte (som som hos os i førreformationstiden) er imamen kilden til tolkning og læsning af såvel religiøse som ikke religiøse… Read more »
Upplysning om islam(ism) från självaste svensk radio – P1 😉 “Attacker mot muslimska kvinnor Måndag 22 februari 2010 10:05 För några veckor sedan försökte två män bränna en fransk dramatiker levande mitt i centrala Paris. Det var bara den senaste av flera liknande attacker i Frankrike med islamistisk bakgrund. Nu höjer flera franska muslimska kvinnor och intellektuella med rötter i muslimska länder sina röster mot våldet i landet. Reportage av Anja Sahlberg. 16-timmen” http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2221303 ————————————————————————————————————————————————————– Man glemmer meget bekvemt lige at nævne gerningsmændenes etnicitet/ religion / baggrund i foromtalen, men dog alligevel et forbløffende ærligt program, når man betænker, at… Read more »
Interessant kommentar på Gates of Vienna til Bernard Lewis i forbindelse med artiklen jeg citerede fra: Blogger Free Hal said… I’m hard on Bernard Lewis. His status is one more sign that Europe’s civil society has no source of self-repair. His sole contribution is to suggest that the muslim world’s problems are not solely the fault of Europeans and Americans. He is considered a critic of Islam, set up for edgy debates opposite Tariq Ramadan, someone with whom he has uncomfortable similarities. This paragraph, for instance, could have come straight out of the Tariq Ramadan press office: “What (the Muslims)… Read more »
Hals kritik er lidt skæv. Lewis er historiker, ikke fremtidsforsker eller samfundsforsker. Desuden bliver manden 96 i maj…