5
dec
Seneste opdatering: 10/12-11 kl. 1645
44 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Christian Tybring-Gjedde lever med voldsalarm på grunn av trusler og sjikane etter 22. juli. Etter kronikken “Søppelmennesker” i Dagbladet rant begeret over for lederen i Oslo FrP. Christian Tybring-Gjedde syk av trusler

Det burde have kunnet forudses og endda forebygges, men al snak om det, er historie nu. Først skaber man et labilt, multikonkliktuelt samfund, så sker der én eller flere begivenheder, der hæver sig i rædsel over “hverdagsforbrydelserne” og bringer sindene til kogepunktet, og pludselig har man et land, hvor flere og flere skal kigge sig over skulderen for trusler på deres liv, og en dag kan alle være blevet ufrivillige gidsler for den nye samfundstilstand. Var det så svært at forudse? Det er det Norge, jeg har haft tæt inde på livet i nu fire måneder og to uger, skønt sandsynligheden talte for, at Sverige langt tidligere ville blive suget ned i den helvedescentrifuge., Into the unknown.

Noget ukontrollabelt foregår med Norge. Det er selvfølgelig særlig ilde, det rammer folkevalgte, men de norske tilstande rammer alle mulige andre. Lad os minde om, at Bruce Bawer ikke vil vende tilbage til Norge fra USA på grund af pressekampagnen efter 22.7. Om at Aftenposten afbildede forfatteren Peder Jensen (Fjordman) i selskab med Vidkun Quisling, Breivik og flere nynazister og dømte mordere på et opslag den 30 juli 2011. “Hold op, det er farligt!” siger Tybring-Gjeddes kone i interviewet. Kan Norge blot vælge at “holde op”, eller kører stærkere, irrationelle kræfter allerede begivenhedernes gang ? Det sidste lader til at være tilfældet. Norge opfører sig ikke, som Stoltenberg formanede i sin berømte, forsonende tale, der handlede om “at bygge op, ikke rive ned, om at samle, ikke at sprede.” Norge – og her menes i høj grad pressen – spiller Breiviks spil, og mere end den aner. “En tid til krig”. Indvandringen og Breivik skadede Norge, men ikke så meget, at andreulykkesfugle ikke kan gøre det hele meget værre:

Breiviks forsvarer vil indkalde Rustad og Fjordman som vidner

Det var ikke ganske uventet, at den idé kunne strejfe en forsvarer, men der er ingen anden grund at se, end at de begge ud af hundreder af citerede, er så uheldige at være nordmænd. Rustad og Fjordman er særdeles grundigt undersøgt og afhørt af norsk politi for længe siden, og de er “skrevet ud af sagen” af politiet. Forsvaret lige så gerne kalde Daniel Pipes, Ibn Warraq, Bat Ye’ or, Lars Hedegaard, Robert Spencer, Ned fra Gates of Vienna eller Geert Wilders, siden Lippestad nu åbenbart tror, at politiske intellektuelle kan kaste lys ind i et angiveligt formørket sind. Det er selvfølgelig heller ikke en utænkelig mistanke, at advokat Lippestad forestiller sig, der skal foregå en eller anden ikke-juridisk form for skyldoverførsel fra hans klient til de to berørte vidner, der vil gøre det meget lidt fristende for nogen, at blive indkaldt som vidne i en i forvejen høj-betændt sag.

Den andre hendelsen ikveld var at VGs Lars Glomnes ringte. Han hadde snakket med Geir Lippestad som hadde sagt at han ville innkalle undertegnede og Fjordman som vitner i rettssaken for å belyse hvordan ABB var blitt påvirket. Det ville VG ha en kommentar til. De fikk ingen. VG har ved flere anledninger vist at de kun er interessert i å fremstille Document.no i et mest mulig negativt lys…..Men vi kan kommunisere direkte til Lippestad: Document.no stiller gjerne opp for Lippestad for å kaste lys over de tankene hans klient har beskjeftiget seg med og tatt til seg på sin måte. Hans Rustad: Det tar aldri slutt

“Du har et ansvar når du uttrykker deg på ekstrem måte”

“Breiviks forsvarer mener ingen skal kunne «gjemme seg bak» ordene…

Det er først til morgen kl 07, hvor man nu kan læse i VG ´s artikel online, hvad Breiviks forsvarer nærmere har tænkt sig, at gulvet for alvor begynder at gynge under én. Man behøver ikke være jurist, for at blive svimmel nu. Har han virkelig tænkt dette igennem? Læs nøje Lippestads ord, for dette kunne være ouverturen til en politisk/politiserende retssag, hvor én persons skyld, skal smøres ud over et kollektiv af andre, måske endda kun over to tilfældigt udvalgte. Skal anklageren eller forsvarer f.eks også til at kalde politikere ansvarlige for masseindvandringen til Norge ind? Skal Brundtland og Stoltenberg fortælle om, hvordan Arbejderpartiets politik gennem fire årtier har kunnet påvirke forstyrrede, voldparate mennesker? Næppe, advokat Lippestad er organiseret socialdemokrat, næstformand og bestyrelsesmedlem i Nordstrand Arbeiderpartilag.

Skal en domstol nu tage stilling til, hvilke fuldt lovlige ytringer, der er så “ekstreme”, at de muligvis kan påvirke psykisk syge, også selvom disse hellere vil erklæres raske ligesom ABB? Og hvorfor netop disse to nordmænd, hvorfor ikke hundreder af andre, som Breivik påstår at have læst?

NU tegner der sig en parodi på en retssag, – i Danmark bedre kendt som “et juridisk galehus” – der kan spinne ud af kontrol, en handling af Lippestad, som hele Norge kan komme til at fortryde meget bittert engang. Bare for at begynde: Hvordan kan man f.eks. være undersøgt, afhørt og grundigt frikendt for enhver medskyld, ikke sigtet for noget, skrevet ud af sagen, og samtidigt skulle “stå til ansvar og ikke dække sig bag sine ord”, som forsvareren udtrykker det? En norsk domstol skal altså stemple dem med et moralsk/politisk ansvar for at have været citeret af en antagelig alvorligt sindssyg ABB? Anderledes kan Lippestads udtalelser dårligt tolkes, her er retsstaten i skred imod mod rent vås, vilkårlighed og politisk forfølgelse. Presse og politikere har allerede fået Breivik sagen til at ligne en politisk folkedomstol, og Breiviks advokat stemmer gladeligt i koret.

Her kunne Breivik yderligere endelig få den politiske platform, han hele tiden har ønsket sig, men så at sige serveret på et sølvfad af den norske stat, og leveret af højt begavede og belæste intellektuelle, noget han selv aldrig selv ville komme i nærheden af at kunne præstere offentligt, nemlig: en konsistent, underbygget, norsk islam- og indvandringskritik, og med verdenspressen som tilhørere. Det politiske venstre i Norge bør begynde at gyse over fantasten Lippestad allerede her, og så er der endda mange andre sideeffekter, der ikke kan foruddiskonteres. Ville de to vidner i givet fald overhovedet sige andet end “ja”, “nej” og “ved ikke,” hvis han endelig fik dem i tale? Og hvordan kan han tro det, men denne offentlige invitation, som er en række alvorlige anklager? Eller vil de to tværtimod møde op for at gribe lejligheden til at strippe Lippestad for enhver troværdighed overfor rullende kameras?

 Tror han endvidere at han kan få to besindige skribenter til at se ud, så de overbeviser en domstol om, at de har radikaliseret Norges gennem tiderne mest radikale voldsforbryder? Det er juridisk og politisk hasard, og kan Lippestad ikke selv se det, må man håbe der til den tid er så fornuftig en dommer, at han nægter ham at føre vidner, der kan få sagen til at udarte til et cirkus, med Breivik som domptør og Lippestad som dårekistekandidatens manegehest. Til Dagbladet sier Lippestad:

– Vi har selvsagt ytringsfrihet, men de som kommer med feilinformasjon som er med på å skape farlige situasjoner, må faktisk ta et ansvar. Det ansvaret de har vil vi bruke mye tid på å belyse fram mot hovedforhandlingen.

Den ansvarsfraskrivelsen de tar, ved å ta avstand fra handlingen, men ikke et oppgjør med at de har gitt et skjevt faktagrunnlag, at de – bruker skremselspropaganda og hatretorikk

Konklusjonen til rettspsykiaterne, som gjorde Anders Behring Breivik paranoid schizofren, innebærer at Lippestad vil føre de han mener var med på å radikalisere klienten som vitner under rettssaken. Han peker spesielt på Peder Nøstvold Jensen, kjent som Fjordman på nettet, og Hans Rustad, som er redaktør for nettstedet Document.no.- Det er for lett å stikke hendene i været og si at jeg ikke ante at noen kunne tenke seg å gjøre som Anders Behring Breivik. Du har et ansvar når du uttrykker deg på ekstrem måte, påpeker han [..]

Forsvareren er klar på at han vil stevne flere av de som har påvirket Breivik til rettssaken. Der må de forklare hva de har skrevet og hvorfor. Lippestad vil også spørre om de kan føre bevis for sine påstander på nettet.- Jeg ønsker at retten skal få vite hvordan Breivik har blitt påvirket, sier Lippestad.

Hans Rustad uttalte nylig til Klassekampen at han reagerer på at det gjøres koblinger mellom ord og handlinger. Breiviks forsvarer mener ingen skal kunne «gjemme seg bak» ordene. – Det er faktisk noen der ute som ikke forstår hva som er sant og hva som ikke er sant. Hva man kan gjøre og ikke gjøre. Det må de ta ansvar for når de uttrykker seg som de gjør, sier Lippestad. Stevner islamkritikere som forsvarervitne.Lippestad: Du har et ansvar når du uttrykker deg på ekstrem måteVil stevne «Fjordman» som vitne.Nettdebattanter har ansvar for terroren. (nærlæs disse artikler!)

“Fejlinformation?” “Skæv faktainformation?” “Hadretorik” Nu er advokaten er også politolog, historiker og islamolog? Har han læst det, han taler om? Nu er det, man begynder at frygte, at megalomani er smitsomt, også fra fængslede til deres forsvarer. Vidnerne skal altså ikke indkaldes for om muligt at belyse Breiviks kaos, men for at fremvises som “fejlinformatører,” der skal “føre bevis for deres (forkerte) påstande.” Der var engang, nogle folk blev  jurister – ikke for at praktisere det – men for at bevise for sig selv og andre, at de kunne tænke stringent. Det her er svært at få hoved og hale på. Enten har Lippestad “ikke alle heste hjemme”, som svenskerne som malende siger, eller også skal man til at tænke i baner, man helst ville være fri for: Lippestad is a member of the Norwegian Labour Party, and has been deputy chair of its Nordstrand local chapter.He is chairman of Youth For Understanding in Norway. Går han ligefrem rundt med en AP-minister i maven?

En anden af tidens ivrigste, politiske hovedjægere, Øjvind Strømmen, har en tillidspost i Miljøpartiet De Grønne. Hvad er der at vinde for ham, på Norges og retsstatens bekostning? Karrierer skabes og ødelægges i Breiviks kølvand, så hvem ved?

Lippestad er med sine rystende, partiske udtalelser om Rustad og Jensens skyld, selv medvirkende til at man må regne ham til sagens politisk angrebne og berørte, og derfor fremstår med et klart habilitetsproblem overfor dem. Breivik er et offer, for noget Lippestad regner for et højere mål at gå efter – den artikulerede, legitime, uvoldelige, politiske kritik, han ikke kan lide, men heller ikke kan matche intellektuelt. Men så har han jo juraens gummielastikker, der dog kan ramme ham selv og Norge med en rekyl, han ikke virker til at have fantasi til. Breivik fremstår m.a.o. som Lippestad og kompagnis redskab og nyttige idiot. Rustad og Jensen bør ikke vise sig i den domstol, uden en egen advokat.

Det er imponerende, at Fjordman nedlader sig til at forsvare sig overfor denne blanding af trusler og intellektuelt humbug: Fjordman avviser ansvar for terrorangrepet

(I artiklen Verteidiger Lippestad – eine seltsame Wahl – Lippestad, et mærkeligt valg, kan man læse, at Breivik selv skulle have valgt Lippestad, der lejlighedsvis har udført opgaver for regeringen, men ellers er specialiseret i selskabs, ejendomsret og økonomisk kriminalitet, og næsten ikke har haft almindelige kriminalsager. Muligvis har Breivik valgt ham, fordi han i 2002 forsvarede Benjamin Hermansens racistiske morder. Det står hen i det uvisse.)

Man kan mene, alt dette er grove beskyldninger imod advokat Lippestad, men vi har filet til og sørget for, at de hverken er værre eller bedre, grover eller blidere, end advokatens egne offentlige politisk-juridiske udtalelser. Det står altså uafgjort, det er fair play, og det er mere end Rustad og Jensen får i norsk offentlighed.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • th. mortensen

    Overskriften er efter min mening præcis, og det er en situation, jeg har frygtet i mange år, fordi Norge er ekstra udsat pga. sine geografiske forhold og lille befolkning.

    I deres kvide har den norske presse nu kontaktet vores allesammens uundgåelige kommentator H.J. Bonnichsen, der har fortalt vidt og bredt til Aftenposten, men han kan ikke sidestille danske og norske forhold. I Danmark har der været kæmpet længe og indædt både af politikere, menigmand og et par dagblade, mens Norge på meget få nær har lagt sig fladt for udviklingen og i sit fortvivlende hovmod troet, at en særlig norsk godhed og oliepengene kunne købe landet fra det, der breder sig andre steder i Vesteuropa – alle steder efter samme mønster uanset modspillets art, men uhyggeligt uhæmmet i Norge.

    Jeg ønsker Tybring-Gjedde god bedring, siger tak til hans brave kone for hendes udtalelser til pressen og håber det bedste for familien og alle andre, der nu jages af den norske presse og andre forbandede meningsundertrykkere.Tybring-Gjeddes efternavn vidner om Danmarks og Norges tætte historiske bånd.

    Som Siv Jensen tror jeg, at der findes en frihedstrang i det norske folk, som på et tidspunkt vil slå hårdt tilbage på de undertrykkende mekanismer, der breder sig med lynets hast. Knivstikkeri er nu såre almindeligt i Oslo, hvor rivaliserende bander kæmper om markedet i Europas narkohovedstad. Det haster forfærdeligt med at få rettet op på forholdene, men hvis man fortsætter som planlagt med at modtage indvandrere – 944.000 i de næste tretten år – så taber man i løbet af få år magten over landet og for altid.

    • Marit

      Hvilket paradoks og tragikomedie at Norge utdeler Nobels Fredspris, mens bevæpnede innvandrergjenger kriger seg i mellom i Oslogatene. Skal si vi er blitt beriket her til lands også !
      Og politiet har aldri “ressurser” i “verdens rikeste og beste land å bo i”.

    • th. mortensen

      Er overskriften ikke blevet ændret lidt, siden jeg skrev min kommentar i nat? Jeg har selv sagt ikke frygtet nogen Breivik-effekt i mange år.

      Du har ret Marit, det er et tragikomisk paradoks, der glider over scenen.

  • Casper | Borgerlig bums

    I småtingsafdelingen:

    Vidare ska du hjälpa vårt barn med hemläxa och med hennes aktiviteter samt stimulera henne med hemspråket. … Vidare ska du ha iranskt ursprung och kunna persiska. Du ska vara insatt i iransk kultur och matlagning. http://www.arbetsformedlingen.se/4.1799db4911df80d2fa9800024.html?id=1 0189602

    Egentlig har jeg ikke noget imod den slags annoncer, men har anmeldt den for racisme… nu må vi se hvad svenskerne siger til det… 🙂

    • Casper | Borgerlig bums

      Hej Kasper
      Texten är varken diskriminerande eller rasistisk.
      mvh
      Arbetsförmedlingen

      Solna (2011-12-06 09:51):
      (Aho Souad ahoso):

      Casper […] (2011-12-06 08:03):
      Hej, jag hittade vid en slump denna annons:

      http://www.arbetsformedlingen.se/4.1799db4911df80d2fa9800024.html?id=1 0189602

      Det kan väl inte vara lagligt att kräva: “Vidare ska du ha iranskt ursprung”?

      Med vänlig hälsning
      Casper […]

      _________________________________________

      Souad Aho
      Tel +46 0104860152 Fax +46 (8)58536261
      Englundavägen 13, 171 28 Solna
      Internet: souad.aho @ arbetsformedlingen.se
      hemsida: www. arbetsformedlingen .se

  • Torben Snarup Hansen

    Det vrimler med halvakademiske moralister, der påstår, at “ordet skaber det, det udsiger!” Hvad vil de gøre, hvis de mødte en sulten tiger? Villle de råbe “du er en sød lille killing!” – og slippe af med problemet?
    I begyndelsen var kroppen. Derefter kom ordet. Advokat Lippestads krop er så vidt vides ikke blevet væltet om på gaden og voldtaget. I denne kropslige, fysiske virkelighed findes ingen midaldrende, højtlønnede advokater. Specielt i den gode stad Oslo ved alle, at især unge, norske kvinder risikerer at møde forbrydere, som Norges politikere og embedsmænd har bragt til landet. Stilles disse beslutningstagere til regnskab for den kropslige virkelighed, de har skabt?Nej, i stedet hetzer de mod dem, som sætter ord på virkeligheden. De officielle ord – fra regeringer, domstole og EU-kommissionen – til tigeren er “du er en sød lille killing”.

    • Torben H. ,faktisk strejfede det mig – selvom dette ikke er noget jeg har lyst til at spøge med – om ikke advokat Lipestad skulle indkalde den fra tabloiderne og DR Deadline kendte radikale, dyslektiker og net-terrorist, Shansen, der efter eget udsagn har kendt Breivik meget bedre end nogen andre ? Hun må kunne levere nogle dyneløftere, selvom hun ikke kan stave til dem.

      Og her lidt om de norske kvinder, og hvordan canadiere advares mod Oslo:

      Crime

      Even though the crime rate is low, petty crime such as pickpocketing and purse snatching occurs, especially in the summer tourist season (May to September). Remain vigilant in airports, in train and bus stations, and in other public places, including tourist areas (restaurants and hotels).

      There has been an increase of rape in Oslo. Authorities have increased the frequency of patrols and have made arrests. Women should remain highly vigilant, particularly at night and when clubs and pubs are closing. Avoid walking alone through parks and poorly lit areas of the city. Do not, under any circumstances, use “pirate taxis” or other unofficial transportation.

      General Safety Information
      Ensure personal belongings and passports are secure at all times. Avoid poorly lit areas, especially the streets behind Oslo’s Central (railway) Station after dark.
      http://www.voyage.gc.ca/countries_pays/report_rapport-eng.asp?id=22500 0

      • Santor

        LOL Steen.

        Det var også det første der slog mig. Hun har trods alt været FaceBook Friend med ABB i gennem 2 år.

    • th. mortensen

      Torben Snarup Hansen, er du enig med mig i, at Rustad og Fjordman vil blive taget som gidsler af både forsvarer og anklager, og at de derved bringes i en yderligere farlig situation, som kan forudses? Især hvis situationen er så betændt og ustabil i Norge, at ord skaber nye virkeligheder, som de agerende aldrig ønskede eller mener at have bidraget til?

      Jeg mener, at myndighederne må sikre disse vidner og deres familier mest mulig og yde dem pekuniær støtte til den bedst tænkelige advokatstøtte. Intet mindre er anstændigt, FOR HVOR MÆRKELIGT DET END FOREKOMMER, SYNES BREIVIKS FORSVARER OG DEN NORSKE VENSTREFLØJ NU AT VÆRE PARATE TIL AT GØRE BREIVIK TIL EN SLAGS OFFER FOR DEM, DER HAR UDTALT SIG SOM MODSTANDERE AF MASSINDVANDRING FRA VISSE LANDE OG KULTURER, SKØNT DETTE DOG MÅ VÆRE HELT LEGITIMT I ET LAND, DER ALTID MED STOLTHED HAR FREMHÆVET SIN YTRINGSFRIHED. DEN ER NU UNDER HÅRDT PRES FRA BÅDE FORSVARER OG VENSTREFLØJEN.

      Jeg beklager, at jeg bruger versaler, jeg husker ikke, hvordan jeg fremhæver skriften på anden måde, og dette er vigtigt.

      • th. mortensen

        I denne VG-artikel fra i dag refereres det, at Breiviks advokat vil “stevne” Rustad og Fjordman. Er det korrekt? På dansk er der en verden til forskel på at blive stævnet og blive indkaldt som vidne, men det forholder sig muligvis anderledes i Norge?

        Jeg advarer mod at have naiv tiltro til en fair behandling i retten, mange vidner har i tidernes løb fortrudt, at de mødte op, fordi de til deres overraskelse blev gjort medansvarlige i det mindste af pressen og derefter af de letbevægeliges folkedomstol.

        http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10032200

        • th. mortensen: Mon ikke det betyder “indkaldt ” på norsk ? Måske er “stævne” gammelt dansk, det er bare et gæt, ordbogen har det

          http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=st%C3%A6vne

          Men det betyder, at man kun udebliver, hvis man er død. En indkaldelse kommer med politiet eller anbefalet brev, jeg har selv prøvet det.

          Med anklagede, ved jeg ikke hovrdan det forholder sig, men se denne 🙂

          Tidligere betjent udeblev fra 266b retssag

        • th. mortensen

          Ha, det er ellers noget af en betjent. 🙂

          Hvis du skal til fælles sproglige kilder, skal du konsultere gode gamle danske Otto Kalkar, som Historisk Institut i Bergen har taget under sine vinger.

          http://www.hist.uib.no/kalkar/

          Hvis du bliver stævnet i Danmark, sker det via et brev fra byretten, der overrækkes personligt af en dertil betroet person. Det er derefter din pligt at møde op i retten på det berammede tidspunkt, og du kan blive pålagt en bødestraf, hvis du ikke gør det. Retten kan også sende politiet ud for at afhente dig, idet du med stævningen er anklaget i en sag.

          Hvis du er indkaldt som vidne, tror jeg ikke, at du behøver at møde op, og hvis du gør det, skal du kun svare på det, du bliver spurgt om, men det kan også være urimeligt nok og ganske uforudsigeligt hensynsløst, når advokaterne folder sig ud.

          Hvis jeg var Fjordman og Rustad ville jeg forsøge at undslippe eventuelt vha. en skriftlig erklæring, hvor man henviser til de stærkt foruroligende meddelelser, der dagligt tilflyder os fra inden- og udenlandske medier. Disse meddelelser har været Breiviks primære kilder og inspiration.

  • Hilmar

    Forudsigelige reaktionsmønstre som sædvanlig fra de selvmorderisk høflige og pænt velindoktrinerede nordboere.
    Prøv at skifte ordet “racist” ud med ordet “kætter” i sekvensen 02:25 til 02:50 i video’en om Tybring-Gjedde.

    Vi er ikke langt fra inkvisitionstidens forhør (04:30). Blot uden den direkte påførte tortur.
    Dén udliciteres i dag til de ivrigt koloniserende “nye nordboere” fra den anden side af Jorden, samt diverse lokale, hysterisk anti-racistiske grupperinger til laissez-faire udøvelse på gadeplan.
    Det der skal forsages er ikke længere Satan selv, men bevidstheden om ens egen etniske identitet og viljen til at opretholde sit fædrelands demografiske sammensætning nogenlunde stabilt.

    Ordet “racist” har jo mistet enhver meningsfuld betydning når det kan anses for “racistisk”, at kritisere en religion.
    Intervieweren kunne lige så godt have spurgt: “er din mand slem?”, eller: “er din mand tankeforbryder?”
    Det er jo i dén betydning ordet altid instrumentaliseres i mainstream-medierne.

    • th. mortensen

      Javist, og derfor lyder intervieweren også så himmelråbende enfoldig for ikke at sige uintelligent, da han stiller racist-spørgsmålet.

  • JensH

    Nu vi er ved ‘ord der skaber virkelighed’:

    Det er kvalmende, men nu er der gudhjælpemig blevet indstiftet en Tøger Seidenfaden-pris, som skal gives til mennesker “der kæmper for frisind og anstændighed”:

    http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1470858/ny-pris-aerer-toeger-s eidenfadens-minde/

    • Stirner

      Jeg nominerer modermærkekræft for dennes kamp for frisind og anstændighed. Hæ!

  • Varmt Konservativ (kr)

    “Kan Norge blot vælge at “holde op”, eller kører stærkere, irrationelle kræfter allerede begivenhedernes gang ?”

    Kanske är det t.o.m. starka rationella krafter som styr händelseutvecklingen. Kanske är Breivikrättegången en lika välregisserad skådeprocess som Moskvarättegångarna, denna gången med en åtalad som är skyldig men som ljuger om motiven.

    I hela Europa har det efter Östblockets fall kommit fram att Stasi och KGB har haft spioner infiltrerade på både höga poster och lägre nivåer i våra västerländska samhällen. Många har fortsatt verka som präster, journalister, forskare, jurister och politiker även efter Östblockets fall. Är det orimligt att tro att det är möjligt att dessa nätverk kan ha fortsatt vara aktiva ända in i våra dagar? Är det orimligt att tro att dessa agenter fortfarande verkar för kommunismens slutseger över “imperialismen” och att de fortsätter att värva nya medlemmar till sina nätverk?

    Är det verkligen rentav orimligt att tro att dessa nätverk kan ha rekryterat Breivik på ett tidigt stadium för att infiltrera Frp och “borgerliga” sammanslutningar som Frimurarorden? Han har uppenbarligen inte lyckats smälta väl in i dessa miljöer, men det är kanske helt enkelt för mycket begärt om mannen skulle vara en infiltratör med helt andra verkliga åsikter. Mot bakgrund av vad vi vet om t.ex. KGB, Stasi, Baader-Meinhof, PFLP och Blekingegadebandet är det inte alls orimligt att tro att Breivik helt enkelt är den som har varit bäst placerad för att utföra en False Flag-operation och som har utfört en “krigshandling” på given order för att göra allt motstånd mot islamiseringen omöjligt i ett skede när alla tidigare försäkringar i västerländska medier om att majoriten av alla muslimer inte är islamister, i samband med valen i nordafrika, visar sig vara fullständigt falska.

    • Josefina Bergfast

      Glöm inte att “kommunistblocket”, anses ha “fallit” i och med “murens fall”. Glöm heller inte att det var president Bush som uttalade “kriget mot “ondskans axelmakter”, och att “alla som inte är med oss är emot oss, eller med “dem”, “terroristerna”.

      Det är också de “multinationella näringslivet”, samt “den multinationella bankindustrin”, som växer så det knakar, och som flyttar fram sina positioner, på gott och på ont, genom kanske främst det massmediala rummet, men också genom “folkblandningsvänliga” och “invandringsvänliga” och “fri konkurrensvänliga” politiker, som öppnar dörrarna på vid gavel för s.k. internationella riskkapitalbolag att etablera sig inom traditionella välfärdssektorer som är subventionerade med skattemedel, och även på elmarknaden, med fria tyglar att göra vinster på skattemedlen.

      Det Breivik såg som “fiender”, är samma som också USA, och kanske västvärlden, ser som “fiender”, nämligen islam, och också alla dem som på ett eller annat sätt stöder islam, som t ex “kulturmarxister”, och socialister och socialdemokrater.

      Om Breivik vore anhängare av socialismen, eller kommunismen, eller på något vis engagerad i forna DDR, så vore han nog i stället glad för den folkblandningspolitik som förts?

      Näringslivet och bankindustrin, och “kapitalism”, går väl “hand i hand” i mångt och mycket med socialismen och kommunismen i det att de båda “sidorna” främst utgår från en materialistisk världsåskådning, och ser på människor, och deras samhällen, utifrån främst ekonomiska aspekter. Kapitalismen förespråkar den fria konkurrensen, som man anser är enbart av godo, medan socialismen väl vill organisera samhället så att de “svaga” ges beskydd, vilket kapitalismen kanske anser är inskränkningar i “den fria konkurrensen”?

      Breivik är väl för kapitalismen, men samtidigt för nationalism? Och kanske också för att olika folk har rätt att kunna försvara sig själva, och erkänner att det över huvud taget finns olika folk, vilket väl varken socialismen, eller kommunismen, (neoliberalismen, kulturmarxismen eller socialdemokratin) gör, utan menar att “arbetare och löntagare i alla länder “förena er”. Kapitalismen ser väl också enbart “löntagare, låntagare, konsumenter och skattebetalare”, och att de olika folkens säregenheter endast är “sociala konstruktioner”, samt att det råder en “jämlikhet”, och “mänskliga rättigheter”, som inte längre skall tillåtas vara nationsbunden därför att världen väl kanske skall försöka samlas under “en enda Världsregering”, (för “fredens skull”)?

      Det enda, och de enda, som kanske ses som konkurrenter och ”fientliga”, i dessa pusselbitar, är kanske islam, och muslimer, därför att islam kanske har en annan ideologi, med sina sharialagar och andra ”antikapitalistiska” ideal, och där därför islam kanske av just många socialister, och kanske också kommunister, kan ses som ”inte så farlig”?

      Men för ”de fria marknadskrafterna”, och för ”den fria världen”, samt för ”den fria kapitalismen”, ja, kanske för ”frihetsförespråkarna”, över huvud taget, kanske islam ses som ”fientlig”, och som därför angelägen att ”bekämpa”, eller i alla fall avkräva ” en sekulär position”? Muslimska nationalstater ses väl av t ex USA som någonting ”ont”, och som just ”ondskans axelmakter”, där väl just ”friheten” anses gå förlorad?

      • Varmt Konservativ (kr)

        “Det Breivik såg som “fiender”, är samma som också USA, och kanske västvärlden, ser som “fiender”, nämligen islam, och också alla dem som på ett eller annat sätt stöder islam, som t ex “kulturmarxister”, och socialister och socialdemokrater.

        Om Breivik vore anhängare av socialismen, eller kommunismen, eller på något vis engagerad i forna DDR, så vore han nog i stället glad för den folkblandningspolitik som förts?”

        Vilka Breivik ser som fiender vet endast Breivik. Han spelade teater för offren på Utöya (när han spelade polis) innan han började skjuta. Det kan ju vara så att han spelade teater för de flesta, både lång tid före och nu efter dåden, på samma sätt som t.ex. medlemmarna i Blekingegadeligan och de många Stasi- och KGB-medarbetarna som konspirerade mot sina hemländer för sovjetblocket. Motivet? Det blir ju alltmer uppenbart att debatten efteråt kunde vara ett starkt motiv, kanske det starkaste.

        Breivik såg uppenbarligen socialdemokratiska ungdomar som fiender, eller åtminstone som möjliga att döda för ett högre syfte. Jag utesluter självklart inte att han är en schizoparanoid högerextremist, men OM han i själva verket befinner sig i skärningspunkten mellan anarkoleninism och jihadism, så är det inte första gången leninister mördar “mensjeviker”.

        Jag undrar verkligen vad man innerst inne tror inom den norska socialdemokratin, och om man där är överens om en syn på terrordåden.

  • Torben Snarup Hansen

    Til T.H. Mortensen: Motivforskning er vanskelig, og jeg er slet ikke ekspert i norske tilstande. Men uanset myndighedernes intentioner er Rustad og Fjordman reelt blevet skydeskiver. Det var til at forudse, da hetzen mod kritikere af den vanvittige indvandring gik i gang. Derfor er det ærgerligt, at både Rustad og Siv Jensen i første instans spillede ud med at undskylde og love et mere “stuerent” sprog. “Qui s’excuse s’accuse!” Angreb er det bedste forsvar – i deres tilfælde det ENESTE forsvar! Det er selvfølgelig let at sende en sådan opfordring med afsæt i den offentlige debat i Danmark, hvor indvandringsekstremisterne og multikulti-ideologerne er trængte, tvivlende, spagfærdige og uden troværdighed. Norge – og den norske debat – domineres desværre af landsforæddere, der påfører den oprindelige befolkning unødvendig lidelse. Staten ødelægger samfundet. Så enkelt er det. Over for Lippestad og resten af den herskende bande hjælper hverken undskyldninger eller løfter. De forstår kun frygt, og det, der frygter mest er DOKUMENTATION af den fysiske virkelighed.

    • th. mortensen

      Nuvel, Snarup Hansen, Norge er ganske rigtigt ikke Danmark, og jeg ville heller ikke have undskyldt. Men jeg har forståelse for, at bloggerne viste sig imødekommende, og som jeg ser det, havde de reelt set ikke andre muligheder end at forsøge at ride stormen af ved at ligge underdrejet, og det mener jeg fortsat er tilfældet. Det er vel også lykkedes nogenlunde. Tybring-Gjeddes sygdom viser imidlertid, at der er grænser for, hvor meget selv stærke personer i længden kan tåle af ond og faretruende hetz, og vi ved aldrig, hvor meget vi selv tåler.

      Egentlig er Fjordman og Rustad vel juridisk set forskelligt stillede, idet Fjordman er den typiske lonely rider, mens Rustad arbejder indenfor et aktieselskab. Faktum er imidlertid, at denne Lippestad nu ser ud til at ville smide dem begge for verdenspressen og en folkedomstol, og selv om jeg ikke tror, at dommeren/ dommerne vil falde for det beskidte trick, så kan det blive slemt nok at leve med medierne.

      Breivik er efter alt at dømme alvorligt syg uden udsigt til helbredelse, og de døde kan ikke genoplives. Ingen bliver lykkeligere af, at der drives heksejagt på bloggerne. For f….. hvor har jeg ondt af dem, selv om jeg forudser, at den nød, de er kommet i, kan rejse en anden folkestemning, fordi folk på et tidspunkt slår bak og synes, at nu er det nok. Som mange af os i øjeblikket har det med det politiske spin på Borgen. Vi er ved at brække sig over det, og sådan vil mange nordmænd også få det, hvis bloggerne skal bære medansvar for 77 menneskers død og ødelæggelser i milliardklassen. De såkaldt almindelige mennesker vil kunne se det urimelige i sådanne påstande, men et gammelt ord siger, at alt kan ske i en retssal, og vi ikke-jurister tager os tit til hovedet.

    • Peter Buch

      Frygt er nok et centralt begreb, men i en situation hvor opfattelsen, selve tolkningen hos et individ eller en gruppe dokumenterbart afviger fra hvad nogle vil sætte som normen, jvf. talrige eksempler på ytringer om “Vi søger døden- I frygter den”, med hensyn til frygt over for følgen af dokumentation af den fysiske virkelighed, d.v.s. når denne negligeres som værende af betydning, er det tvivl og undergravelse af negligeringen eller af paradigmer der indgår i vedkommendes verdensbillede, der vel må satses på, samtidig eller i stedet for dit ene nævnte valgte felt.

      Bortset fra det foretrækker jeg at ordet er først, derpå materien. Mennesket er i stand til at udskifte næsten alt fysisk, og stadig hævde det er det samme væsen. Det ser jeg som belæg for ånds primat over materie. Uden jeg dermed hævder det er et fuldgyldigt bevis. Men jeg synes dog det nærmer sig et sådan.

      Søren Kierkegaard:
      Mennesket er Aand. Men hvad er Aand? Aand er Selvet. Men hvad er Selvet? Selvet er et Forhold, der forholder sig til sig selv, eller er det i Forholdet, at Forholdet forholder sig til sig selv; Selvet er ikke Forholdet, men at Forholdet forholder sig til sig selv.
      …Alt er Billede, jeg selv er en Mythe om mig selv.

  • T. Snorrason

    “Du har et ansvar når du uttrykker deg på ekstrem måte”
    Tankegangen er vel ikke specielt norsk, men en udløber af begrebet politisk korrekthed, som til sidst vil føre til censur og bogafbrændinger.
    Pippi Langstrømpe er erklæret ukorrekt, Tintin i Afrika, Huckleberry Finn, Lucky Luke må ikke ryge, ja det må snart være Asterix og venners tur til at blive censureret.
    Racismeparagraffer i diverse lande, som anvendes som våben mod religionskritikere af specielt islam.
    Det hele synes at skridt på vejen mod censur og dermed mod ødelæggelse af den vestlige samfundsform, som har ført til nogenlunde velfungerende styreform og rige samfund.

  • Hilmar

    Ekstrem promiskuøs, postkulturel livsstil fortsætter ufortrødent blandt hedonistisk selvoptagede danske unge kvinder, som om intet var hændt de seneste 20 år.
    Indvandrer-mænd fra mindre seksual-moralsk slappe kulturer siger som sædvanlig: “tak som byder”.

    Det er selvsagt ganske uacceptabelt, at voldtage et hjælpeløst offer som den omtalte, bevidstløst fordrukne unge kvinde. Men på et eller andet tidspunkt må der da for fanden også begynde at indfinde sig en selvkritisk refleksion hos disse forvoksede tøser på evig teenage-bytur, og i særdeleshed, kunne man håbe, hos deres forældre, brødre, værger o.l..

    Bare rolig, jeg har allerede forudset jeres rygmarvs-indvendinger så I kan godt spare flosklerne.
    -Nej, det er desværre ikke et frit land mere. Det er et land under belejring.
    -Nej, det er ikke vestlige værdier der hersker mere. Det er en uskøn blanding af muhamedanske, postkulturelle, hedonistiske, nihilistiske, afrikanske, balkan- og syntetiske MTV-“værdier” der råder.
    -Nej, kvinder er ikke kun ansvarlige for deres egen livsførelse. De er faktisk, som også mænd er det, tillige ansvarlige for deres families og deres nations ære. Ja; ÆRE.
    Og nej, det er ikke et knæfald for muhamedanismen, at se virkeligheden om ære og seksual-moral i øjnene. Det er at kende vilkårene og modstanderen inden man påbegynder kampen.

    Danmark er i krig, og, for dem der ikke måtte have opdaget det, myldrer fjenderne for nuværende uhindret rundt i vore byer og voldtager fordrukne, og på anden vis hjælpeløst påvirkede, danske unge kvinder efter forgodtbefindende.
    I en sådan sagernes tilstand er det bare ikke tilrådeligt for disse danske unge kvinder, at drikke sig sanseløst berusede, vralte halvt bevidstløse rundt i gaderne, og sætte sig til at sove alene på trappesten klokken 6 om natten i December måned, iført “beige trøje, blå cowboybukser og sorte skindstøvler”. Det er ganske enkelt bare ikke holdbart i længden!

    Jeg ved godt det lyder måske endog meget brutalt og hårdt, at stille tingene op på den måde, men forholdene har altså ændret sig drastisk over de seneste par årtier. Og personligt ansvar vil gradvist tiltage i vigtighed i takt med, at sikkerhedsnettet udspændt af den homogene og etnisk solidariske velfærdsstat svinder bort.

    Politikere og store dele af den danske befolkning har, hvis nogen skulle have glemt det, besluttet sig for, at dele det danske landområde med alskens tilfældigt tilvandrede grupper. Visse af disse grupper fra kulturkredse med væsentligt stærkere definerede, og mildest talt mere konservative og/eller aggressive seksual-moralske skikke end de postkulturelt forvitrede danske.

    Disse forhold gør, at danske unge kvinder ikke længere bare kan tillades, at opføre sig som permanent 16-årige tøsebørn på evig bytur uden at det har skæbnesvangre konsekvenser for dem selv og deres nations fremtid.

    Festen er slut.

  • Historyman

    Retssagen Mod De Afskylige Meninger

    Jeg skrev en lille, hurtigt fra hoften, analyse d. 29/11 fordi jeg allerede frygtede hvor det bar hen. det viser sig nu at min frygt var helt berettiget. Breivik sagen skal benyttes til at udstøde; de onde, de ubehaglige, de grimme og dårlige mennesker. Dem som ikke tror på det multikulturelle samfund.

    For det første; Breivik blev erklæret sindsyg, fordi det der den måde det norske politiske system bedst neutralisere trusler imod sig egen selv forståelse. Her fremstår Knud Hamsuns som et klart eksempel. Hamsun var hele tiden bevist om, at det han fortog sig, var grundlæggende landsforræderi. Han troede på nazismen, og ikke mindst hadede han England. Hans kone havde en stor indflydelse på hans politiske stillingtagen, men Hamsun viste havd han gjorde. Hans nobelpris og generelle position i det norske samfund gjorde at det ikke muligt, at dømme ham til døden som V. Quisling. Her ser man at norsk rets psykiatri kan benyttes når det passer de ledende kræfter i samfundet. Ligeledes viser sagen imod Arnold Juklerød et yderlig eksempel på norsk psykiatri når den er mest effektiv.

    For det andet vidner Breiviks manifest om noget, at der er en ideologi, et mål, bag Breiviks handlinger.(derfor kan han heller ikke være helt sindsyg!) Her kommer vi til det væsentlige problem for det norske politiske miljø. nemlig hvordan tager du afstand fra Manifestet og dets samfunds/civilisations analyse, og gør det uden at lade Breivik komme til orde. Let nok, du erklære Breivik for sindsyg, dvs. at han ikke kommer til at vidne eller udtale sig i retten. Derefter lader du en god norsk socialdemokrat “forsvare” Breivik ved at indstævne alle dem, han citere, som “vidner”, mens de reelt skal optræde som mentale og politiske boksebolde som alle gode nordmænd kan hævne sig på og udskamme.

    Sagen kommer til at opfylde det den skal; nemlig hævn over Breivik og en offentlig udhængning og afstandtagen imod alle der kritisere det multikulturelle socialdemokratiske samfund. Og dette uden at de anklagede kommer til at kunne forsvare sig.

    Den perfekte retsag.

    mvh.
    Historyman

  • th. mortensen

    Kontant betaling eller blot almindeligt tæt samarbejde med regeringen/Arbeiderpartiet?

    Advokat Lippestad er om sig i flere henseender. Han har også halet en ordentlig luns hjem fra regeringen, og den er der mange penge i for en mand, der dyrker ejendomsmarkedet.

    “Advokat Geir Lippestad er blitt oppnevnt som medlem av regjerigens prosjektgruppe innenfor universell utforming;

    Vi tar det som en stor tillitserklæring at vi er oppnevnt til dette oppdraget sier Advokat Geir Lippestad. Vi er glade for at Regjeringen setter stort fokus på dette området. Mulighetene som ligger i de nye reglene om universell utforming er utrolig store for eiendomsbransjen. De neste årene vil vi se et skille mellom de kunnskapsrike eiendomsselskapene og de som ikke har fulgt merd i timen.

    Kravet om universell utforming gjelder i dag for alle som driver virksomhet rettet mot allmenheten. Dvs. butikker, banker, offentlige kontorer, restauranter, hoteller mv. kort sagt de fleste leietakere. Kunnskap om feltet er alfa omega.”

    Dette er vist hentet fra en hjemmeside, for Lippestad AS, men jeg er ikke helt sikker. Det er ikke mig, der har sneget et “merd” ind i teksten. 🙂

    Historyman, 7 fagfæller skal vurdere psykiaternes rapport vedr. fænomenet Breivik, tror du virkelig, at de alle er købt af regeringen og/eller sygeligt politisk korrekte?

  • Marit

    Jeg er utrolig glad og rørt over all omtanke dere kommentatorer her på Snaphanen viser oss nordmenn ! Landet vårt er ved å gå i oppløsning etter den grufulle dagen 22/7. Vår statsminister lovet oss “mere åpenhet, mere demokrati”, men det er desverre det motsatte som har skjedd. Det har blitt en heksejakt på opposisjonelle. Folk som er uenig i innvandringspolitikken som føres, blir automatisk stemplet som “rasister”. Man skal ikke kunne ha egne oppfatninger, basert på egne erfaringer,mht. multikulti-ideologien.Voldtekter, ran, knivstikking og skyting er blitt vanlig i Oslo. Mens Nobels Fredspris blir utdelt, blir norske jenter voldtatt, og kriminellle innvandrergjenger med våpen, utkjemper sine kamper i gatene et steinkast unna Nobelskuespillet.
    Hvorfor ? Svaret er det samme, år etter år : ” Politiet har ikke ressurser”. I tillegg ønsker ikke politiet å være på jobb i helgene, da det er mest kriminalitet som skjer. Politiet har ikke ressurser ? Merkelig da at jeg aldri har hørt myndighetene beklager at de ikke har “ressurser til masseinnvandringen ! ” Vi kan ikke ta imot flere asylanter, for vi har ikke ressurser”. Den tanke er veldig fjern. Ja det ville egentlig være “rasistisk” å tenke en slik tanke ! Et lite lys i mørket er det at Høyre nå er større enn AP. Kanskje er det et lite håp om forbedring…Landet trenger styring. Ikke administrering av stadig flere “rett-troende ” rødgrønn substans. Blander du rødt og grønt, får du brunt. Vi vil ikke ha det lenger !

    • Robin Shadowes

      Jag förstår precis. Det är inte bättre i Sverige. Vi blir också förföljda om vi klagar på massinvandringen och islamiseringen. Det är inte tillåtet att säga ett enda ont ord om mångkulturen och ändå skryter dom om hur Sverige är det mest demokratiska och jämställda landet i världen. Vi måste få bort kulturmarxisterna från makten annars är det kört. Er krigshjälte Max Manus måste rotera i sin grav.

    • @ Marit: Det er ikke let, at holde sin mund når man har overværet de sidste 4 måneder. Jeg så jo Siv Jensen i København i sidste uge, hun berørte alt dette, men efter min mening alt for kort. Det meste handlede om traditionelle liberale emner, om penge, som jo ikke ligefrem er det sotre norske problem, og om noget med smør, jeg ikke lige kunne forstå. – Hun virkede kort sagt, som om hun var skræmt af situationen og helst ville stikke hovedet i busken. I svær kontrast til hendes eller kraftfulde fremtoning.

      • th. mortensen

        Steen, du bliver nødt til at acceptere, at der er stor forskel på DF og Fremskrittspatiet, og at det samme gælder Trykkefrihedsselskabet og Cepos. I Trykkefrihedsselskabet har man bevidst valgt at koncentrere kræfterne om emnet islam, og sådan er det ikke i liberale Cepos, hvor det spiller en langt mindre rolle. Hvis man havde ønsket, at Siv Jensen skulle komme mere ind på islam, havde man stillet spørgsmål om islam/muslimer, og mødelederen var ikke tilbageholdende med at spørge. Men han kom slet ikke ind på de emner, og den eneste, der virkelig forsøgte at gøre det, var et medlem af Trykkefrihedsselskabet, der stillede et alt for langt spørgsmål. Da hun havde vævet et stykke tid kom mødelederen med tydelig irritation i ansigtet og ville tage mikrofonen fra hende. Det var et pinligt intermezzo, og jeg beundrede Siv Jensens elegante måde at svare på, hun er kvik i pæren. Hos Cepos var man interesseret i at høre noget om norsk statsadministration og økonomi, og de emner leverede Siv Jensen nogle bud på. Mere kunne man ikke forlange af hende i den givne situation, og det var bestemt ikke svage synspunkter, hun fremkom med.

        Det er ærgerligt, når man bruger en aften på et møde, der ikke handler om det, som man forventede, men man kan dårligt klandre andre for det. For os, der hverken deltager i møder hos Trykkefrihedsselskabet eller Cepos, er det normalt en dyb hemmelighed, hvad der foregår, fordi pressen ikke holder os underrettet om det. Mchangamas blog og kronikker er for det meste det nærmeste vi kommer Cepos, og der handler det mest om beskyttelse af individet.

        • Tak, jeg var skam udmærket forberedt – også af mine norske venner – på at Frp er noget andet. De er endda accepterede af svenske liberalister, og så ved man nok, hvad klokken er slået. Jeg havde dog alligevel, når man tænker på Norges meget specielle situation lige i dette halvår , ventet mig at hun tog tyren mere ved hornene.

        • th. mortensen

          Jeg ved ikke, hvad klokken er slået for Fremskrittspartiet, ligesom jeg endnu ikke har opgivet Venstre, selv om jeg har svært ved at fatte holdningerne til indvandring.

      • Marit

        Steen. Jeg så dette foredraget med Siv Jensen (Frp) i København. Jeg syntes det var flaut og dårlig.

        • @Marit: takker. Nu var hun jo gæst, så det havde ikke været høfligt af mig, at skrive det. Iøvrigt har jeg ikke forstand på penge, så jeg kunne jo dårligt bedømme kvaliteten af det……

    • th. mortensen

      Marit, på mig virker det, som om man kan begynde at stille spørgsmålstegn ved advokat Lippestads habilitet, hvis han fremturer med at ville gøre andre mennesker moralsk ansvarlige for en sindssyg persons handlinger. Jeg går her ud fra, at Breiviks diagnose ikke vil blive ændret så væsentligt, at han bliver erklæret ikke sindssyg. En sådan ændring vil blive endnu vanskeligere at håndtere, men det er klart, at ikke alle, der begår terror, er sindssyge, vurderingen må blandt andet tage sit udgangspunkt i den stedlige kulturs normer.

      Der er ingen tvivl om, at hoved-inspirationen til terroren den 22. juli var Breiviks hadefulde forhold til Arbeiderpartiet, hvis ungdom han ønskede at udrydde, fordi han mener, at partiet er ved at ødelægge hans land. Til det brug virker han desuden stærkt inspireret af sine computerspil, i hvert fald er jeg næppe den eneste, der kan se en sammenhæng mellem hans opførsel på Utøya og heltens rolle i computerspil, hvor det gælder om at uskadeliggøre så mange fjender som muligt på kortest mulig tid. Det er rystende at tænke på, at disse ”fjender” var børn og unge af kød og blod, og at han tog deres liv med samme ligegyldighed, som man plaffer animerede figurer ned på skærmen. Dette bør også mane til eftertanke hos dem, der forsvarer animeret børneporno. Der vil altid findes personer, som ikke kan skelne mellem fantasi og virkelighed, og nogle af dem vil altid være handlekraftige.

      Så hvis advokat Lippestad vil anklage dem, der har inspireret Breivik, må han udvidde personkredsen til at omfatte Arbeiderpartiet og designerne og udgiverne af de computerspil, som Breivik brugte det meste af sin tid på, og som muligvis også var norske. Det er jo ingen hemmelighed, at nordmænd producerer nogle af verdens mest krigeriske computerspil.

      Man må besinde sig, så at Norge ikke kommer til at fremstå som en juridisk bananstat til skræk og advarsel for os andre, fordi norske 68’ere og deres arvtagere bøjer juraen, som det passer dem og samtidig på det nærmeste lammer ytringsfriheden.

  • Vivi Andersen

    De mennesker der har travlt med at forklare andre, at stærke eller som de kalder det ekstreme ytringer medvirker til at fremavle tilfælde a la Breivik – skulle det aldrig være faldet dem ind, at deres påvisninger passer som fod i hose til Koranen og muslimer ?

    Avs, det er jo ikke så godt, vel , for mere ekstrem, voldelig og hadefuld end teksterne der findes i ideologien islams bog, koranen, kan ikke sådan uden videre opdrives !

    Disse tekster er så grove, at det er ubegribeligt at bogen ikke er forbudt !

  • Charles Nielsen

    Ja: Sosserne i Norge vil ikke stå ved deres egne fejl; De vil slet ikke erkende den.
    Fejlen er: Uansvarlig indvandringspolitik.
    Norge har et STORT problem,bare ved at sige at breivik er sindsyg. Det er lige som om det problemet skal fejes ind under gulvtæppet..
    Derfor skal os Bloggere og fjordmann klandres for at vi skriver vores meninger.
    Jo Jo: det er den røde fløjs politik, når den er værst.!!
    Politi og myndighederne reagerer ikke en hudende fis. Islammerne må det hele.
    Jo længere tid der går, med denne politik des nemmere er det at forstå breivik.

    DET ER KORANEN OG ISLAM DER ER PROBLEMET + DEN OVENSTÅENDE FEJL.
    DET ER IKKE MENNESKENE DER ER PROBLEMET, MEN DET BLIVER DET NÅR MENNESKER DYRKER KORANEN OG ISLAM.
    MENNESKENE BLIVER ATDRIG BEDRE END DET DE DYRKER.

    Løbet er vidst kørt.

  • Pingback: Et lille glimt af fornuft « Hodjanernes Blog()

  • Mads

    “OT” Hey Snaphaner! Kender i noget til Stockholm Firmaet DICE, som har lavet Battlefield spil serien?
    De laver grin med Amadinnerjacket i deres multiplayer baner OSV.. jeg kan finde video hvis i vil se det.

    • Amadinnerjacket – hid med det – til min ven Hodja. Selv er jeg for underbegavet til PC spil 🙂

  • Pingback: Advokaten: “Breivik er uden anger” « Snaphanen()

  • Pingback: Norge: Sagkyndige behøver ikke vidne, viser det sig « Snaphanen()

  • Pingback: Islam udfordrer magten i Bryssel – igen « Snaphanen()