17
aug
Seneste opdatering: 17/8-15 kl. 0957
187 kommentarer - Tryk for at kommentere!

offer

Copyright Julia Caesar och Snaphanen. Citera gärna delar av texten men iaktta gott bloggskick och länka till Snaphanen!

Media lämnar så många frågor obesvarade. Jag kan inte låta bli att grubbla på en av de frågor som försvann spårlöst ut i världsrymden i samband med morden på 55-åriga Carola Herlin och hennes 28-årige son Emil Herlin på Ikea i Västerås en vanlig måndag i augusti.

Fick mördaren, den illegale eritreanske invandraren Abraham Ukbagabir, 36, rätt färg på plåstren när han kom till Västmanlands sjukhus efter att ha knivskurit de båda svenskarna till döds och sedan skadat sig själv? Frågan lämnar mig ingen ro.

Mörkhyad aktivist kränkt av plåster

Just den dagen som skulle bli Carola och Emil Herlins sista i livet, måndagen den 10 augusti, vaknar jag liksom många andra svenskar till ett braskande larm i Sveriges Radios P1 Morgon. I Ekot klockan 08 framförs skarp kritik mot att hudfärgade plåster bara finns i en färg, beige. En mörkhyad aktivist, Steffi Alouch, utgjuter sig om hur diskriminerad hon känner sig av detta. Att det finns genomskinliga plåster minskar inte hennes kränkthet.

“Det handlar om människovärde. Det känns som om vi som har annan hudfärg inte har något människovärde” säger Steffi Alouch. Hon kallar det “avhumanisering”.

Plåstertillverkaren krälar i stoftet

John Womack är presstalesperson på plåstertillverkaren Cederroth. Han krälar i stoftet inför den mörkhyade aktivistens anklagelser. I beklagande ångerköpt ton – som om det vore hans fel – säger han att det inte har funnits någon efterfrågan på andra färger och att de därför har halkat efter. Men han förstår kritiken om att de beiga plåstren ser ut att vara anpassade efter ljus hy. Han påpekar inte att den absoluta majoriteten svenskar sedan tusentals år har ljus hy.

“Vi tar till oss av den synpunkten och det är högst rimligt att man ska hitta plåster som passar och syns mindre” säger John Womack ursäktande.

När kommer krav på regnbågsfärgade plåster från HBTQ-aktivister?

Plåsternyheten slocknar som ett tomtebloss

Några timmar senare ska Ekonyheten om plåsters avhumaniseringskapacitet dö som ett slocknande tomtebloss när dubbelmordet på Ikea i Västerås tränger ut i media. Carola Herlin, 55, från byn Hemvattnet utanför Skellefteå och hennes son Emil, 28, Skellefteå, knivmördas på Ikeas husgerådsavdelning vid 13-tiden på måndagen.  De har rest till Västerås för att hjälpa den yngre sonen/brodern Victor Herlin, 23, som flyttat till staden.

Jag skriver i vredesmod

Plåsternyheten, signerad Anneli Koskinen, är ett journalistiskt bottennapp i de allra nedersta bottensedimenten. Ställd mot dubbelmordet på Ikea framstår den ännu mer som fullkomligt bisarr. Om någon läsare drar slutsatsen av mina undringar om plåsterfärgen på den eritreanske dubbelmördaren Abraham Ukbagabir att jag skriver i vredesmod är det en helt korrekt slutsats. Att formuleringarna är uttryck för ironi, i det här fallet dödlig sådan, är likaledes en korrekt iakttagelse.

mordare (1)

Jag är rasande över morden på de två fullkomligt oskyldiga svenskar som befann sig på Ikea måndagen den 10 augusti. Jag vet att det är ett raseri som jag delar med stora delar av svenska folket. När oskyldiga människor mördas när de besöker Ikea har proppen gått och alla spärrar släppt.

Jag är rasande över mordet på 23-åriga Therese Eriksson i Vårgårda, vars kongolesiske före detta pojkvän Loran Mogi nu efterspanas, misstänkt för mordet.

Jag är rasande över mordet på 21-åriga Ida Johansson, som sprang sin sista joggingrunda i livet i Upplands Väsby den 5 augusti och hittades mördad vid joggingspåret.

Jag är rasande över mordet på 17-åriga Lisa Holm i byn Blomberg i början av juni. En 35-årig litauer sitter häktad, misstänkt för mordet.

Jag är rasande över mordet på Tommy Lundén, 44, i Ludvika, – mördad den 16 december 2011 av kongolesen Erick Mushitu Mwinkeu och ytterligare några afrikaner när han var på väg hem efter att ha ätit julbord med arbetskamraterna.

Jag är rasande över mordet på Elin Krantz, 27, i Göteborg den 26 september 2010.  Våldtagen, skändad och mördad av den etiopiske anhöriginvandraren Ephrem Tadele Yohannes som begraver hennes kropp under ett 83,6 kilo tungt stenblock. (Söndagskronika: Ett politiskt mord, del 2)

Mordet “exempellöst i sin brutalitet”

Jag är rasande över morden på den 57-åriga kvinnan och den 15-årige pojken i Ljungsbro den 2 november 2013.  De mördades av kongolesen Doudou Ahoka, 34. Brotten har enligt Linköpings tingsrätt ”präglats av extrem hänsynslöshet”. Den 15-årige pojken hade före sin död utsatts för ett ”omfattande, utdraget lidande som måste ha varit mycket ångestfyllt för honom”. Angreppet mot den 57-åriga kvinnan har, enligt domstolen, varit ”exempellöst i sin brutalitet”. 

Jag hoppas att ursinnet brinner som en svetslåga

Jag hoppas att mitt och resten av svenska folkets ursinne brinner som en svetslåga i de ansvarigas kroppar och själar. Att branden aldrig ger dem någon ro. De som tillåter detta ske med Sverige ska inte ha ro en enda sekund.

De som med öppna ögon och i rasande takt förråder och förstör vårt land. De som inte bara tillåter utan med berått mod dagligen iscensätter och påskyndar importen av oidentifierade mördare, krigsförbrytare och terrorister – och därmed gör svenskarna till potentiella offer för mord, våldtäkt och annat grovt våld.

En lång rad politiska mord på svenskar

Ida Johanssons mördare är ännu inte gripen. Men jag tvekar inte att kalla morden på Carola och Emil Herlin, Therese Eriksson, Lisa Holm, Tommy Lundén, Elin Krantz och dubbelmordet i Ljungsbro politiska mord. Det finns många fler exempel som jag inte räknar upp här.

En lång rad mord som aldrig hade begåtts om politiker och myndigheter skött sina jobb. Om inte svenska politiker och myndigheter hade bedrivit en fullkomligt vansinnig invandringspolitik med i stort sett okontrollerat insläpp av i storleksordningen 100 000 personer per år. 90 procent av de asylsökande – förra året kom 81 000  – har inga eller icke godkända ID-handlingar. De släpps alltså in i landet utan att vare sig migrationsverket eller allmänheten vet vilka de är.

Mördaren befann sig på fel plats vid fel tillfälle

I media kommenteras morden på Ikea i Västerås omedelbart med att mordoffren Carola och Emil Herlin haft “maximal otur” och att de “befann sig på fel plats vid fel tillfälle”. Det vill säga, media gör snabbt en försåtlig glidning som antyder att de båda offren kanske inte är så oskyldiga som det verkar. Att det trots allt var deras eget fel att de befann sig på Ikea. Skuldförskjutningen görs blixtsnabbt, redan innan journalisterna vet någonting om hur dåden har gått till.

I själva verket är det mördaren Abraham Ukbagabir, 36, (han har erkänt morden) och hans sällskap Yohannes Mahari, 23,  som avgjort befinner sig på fel plats vid fel tillfälle.

Har redan uppehållstillstånd i Italien

Abraham Ukbagabir befinner sig inte bara på fel plats utan i fel land. Han ska inte vara i Sverige över huvud taget. Han har redan uppehållstillstånd i Italien. Trots det har han sökt asyl i Sverige två gånger. Första gången den 4 november 2013. Han fick avslag den 14 december och skulle avvisas enligt Dublinförordningen. Då försvann han. Den 30 januari 2014 överlämnades ärendet till Polisen, eftersom Abraham Ukbagabir avvikit.

Han håller sig gömd i nästan ett och ett halvt år. Den 25 maj i år inkommer han med en ny asylansökan som avslås den 16 juli. Han informeras om att han omedelbart ska avvisas till Italien. Men ingenting händer. Han sätts inte i förvar utan bor kvar på asylboendet Kallstensgården i Arboga.

Där bor också 23-årige Yohannes Mahari, även han från Eritrea. Enligt uppgift har han fått uppehållstillstånd men bodde kvar på asylboendet i väntan på placering i en kommun där han i sin egenskap av invandrare kommer att få en egen lägenhet och gå förbi tusentals svenska ungdomar i bostadskön.

“Svenskarnas gudstjänster sker inte i kyrkan utan på Ikea”

Av någon anledning beger de sig från asylboendet i Arboga till Ikea i Västerås den här måndagen. Ingen av dem har behov av några möbler. Allt de behöver får de gratis på asylboendet. Men kanske har de sett Anders Westerbergs bok “Typiskt svenskt! Din handbok till svennelivet” som nedsättande och föraktfullt beskriver Sverige och svenskarna för SFI-elever. Ikea och de sekulariserade svenskarna beskrivs så här:

Bok SFI

“Svensken tror inte så mycket. Svensken vet. Och dyrkar förnuftet istället för Gud. Svenskarnas gudstjänster på söndagarna sker inte i kyrkan, utan på IKEA.”

Kanske är mordplatsen inte alls slumpmässigt vald utan tvärtom en medvetet vald scen för ett blodbad på svenskar på den mest folkhemskt symboliska platsen av alla, Ikea?

Mördaren är illegal invandrare

Dubbelmordet på Ikea begås alltså inte av en asylsökande, som media uppgivit, utan av en illegal invandrare som inte har rätt att befinna sig i Sverige. Enligt uppgift från migrationsverket har 6 454 personer som hittills i år fått avslag på sina asylansökningar avvikit, precis som Abraham Ukbagabir gjorde tidigare, och står som ”eftersökta”.  De håller sig kvar i Sverige illegalt och kan genom den humanitära stormaktens gränslösa, skattefinansierade godhet åtnjuta både fri sjukvård och tandvård och skola för barnen.

Lysande exempel på asylbedrägeri

Abraham Ukbagabir, 36, utgör ett lysande exempel på asylbedrägeri. Sannolikt har han vid båda tillfällena sökt asyl med falska uppgifter och inte berättat att han redan har uppehållstillstånd i Italien.

Tusentals migranter tar sig in i Sverige med falska papper eller falsk identitet varje år, även när de som Ukbagabir redan har uppehållstillstånd i ett annat europeiskt land. Särskilt lockande är det naturligtvis att utge sig för att tillhöra en av de två kategorier som i princip är garanterade uppehållstillstånd i Sverige, syrier och eritreaner.

Merit Wager har rapporterat i tio år – ingen bryr sig

I tio år har Merit Wager oförtröttligt, kunnigt och engagerat skrivit om asylbedrägerierna på sin blogg  och publicerat inlägg från anonyma tjänstemän på migrationsverket, så kallade “miggor” – utan att politiker eller myndigheter eller journalister har brytt sig det minsta.

“Migrationsverket ger närmast på löpande band permanenta uppehållstillstånd och flyktingförklaringar till tusentals personer som inte är skyddsbehövande” rapporterar en “migga”.  Han/hon uppskattar att 50 procent eller mer som åberopar sig vara syrier eller statslösa personer från Syrien och beviljas uppehållstillstånd inte är skyddsbehövande. I vilket annat land som helst skulle sådan information ge stora rubriker i media. I Sverige tiger journalisterna enhälligt och ihärdigt.

Tvekade inte att mörda oskyldiga människor

Abraham Ukbagabir tvekade inte att mörda oskyldiga människor för att uppnå sitt mål, att bita sig fast i Sverige trots att han inte har rätt att vara här. Varför avvisades han inte med omedelbar verkan efter avvisningsbeslutet den 16 juli? Och varför avvisades han inte omedelbart redan efter det första avvisningsbeslutet den 14 december 2013?
Ett land som utger sig för att vara en “humanitär stormakt”. Ett land som närmast okontrollerat öser in hundratusentals människor med okänd identitet och glatt offrar svenskars liv och trygghet på massinvandringens altare.

Vilka är Abraham Ukbagabirs skäl? Varför duger inte Italien?

Svaret är enkelt. I Italien måste han arbeta och försörja sig själv. I Sverige kan han kvittera ut livslång bidragsförsörjning och ett totalt välfärdsomhändertagande.

Medias försök till damage control

Så snart som nyheten om dubbelmordet har nått ut startar medias försök till damage control. Skuldbördan ska så snabbt som möjligt fördelas efter traditionellt, inarbetat mönster:

Svenskarna är alltid skyldiga – även om de inte har begått något brott.
Invandrare är alltid offer – även om de har begått brott.

Men eftersom informationen att det är två invandrare från Eritrea som misstänks för mordet på två svenskar snabbt når ut i sociala medier utkämpar gammelmedia en strid som de aldrig kan vinna. Hur mycket de än försöker lägga locket på sipprar fakta ut lik förbannat.

Trycket på gammelmedia är så hårt att själva censurcentralen TT (Tidningarnas Telegrambyrå) ser sig nödsakad att gå ut med en varning till alla sina abonnenter att TT kommer att publicera att de misstänkta mördarna är från Eritrea. “Ni som inte vill ha med det måste manuellt ta bort det från texterna” varnar TT – och erkänner därmed att de annars gör allt de kan för att dölja grova brottslingars etnicitet.

“Det dödliga våldet har minskat i Sverige”

Det dröjer inte länge innan Sveriges svar på Bagdad Bob, professor Jerzy Sarnecki, kallas in för att förkunna i SVT att det dödliga våldet har minskat i Sverige.

“Sverige har faktiskt blivit tryggare – åtminstone när det gäller dödligt våld. Människor har blivit mer socialt kompetenta – löser konflikter på ett andra sätt” säger han.

Försök till mord och dråp har däremot enligt Brå (Brottsförebyggande rådet) ökat med 373 procent sedan 1975, men det säger Sarnecki ingenting om. Att det är ambulans- och akutsjukvårdens förtjänst att allt fler överlever mordförsöken nämner han inte heller.

Niklas Långström, professor i psykiatri, medger visserligen i SVT Aktuellt att invandrare är överrepresenterade i brottslighet men lyckas ändå vända det till att hudfärg och nationalitet inte har med saken att göra. Ännu en inkallad kriminolog, Anita Heber, byter disciplin och leker amatörpsykolog i SVT Aktuellt. Hon förklarar att rädslan inte är rationell, det är bara media som skrämmer upp oss.

Hon ljuger. Att vara rädd för våld i dagens Sverige är synnerligen rationellt.

Dagens Nyheter befäster sin agendajournalistik

Dagens Nyheter befäster sin vidriga, totalt samvetslösa agendajournalistik och trumpetar omedelbart efter dubbelmordet ut följande rubriker på sin nätsajt DN.se:

“Rädsla på boendet efter knivattacken”

“Trots allt – dödliga våldet har minskat. Sverige har blivit tryggare”

“Misstänkt Ikea-mördare livsfarligt skadad”

Ivar Arpi, ledarskribent på Svenska dagbladet, skriver på twitter:

“Tänk dig att du är anhörig till de mördade och går in på DN.se. Då är det dessa tre rubriker du möts av.

“Ett vansinnigt mord har begåtts. Ändå verkar många känna större behov av att istället fokusera på “mörka krafter” och “främlingsfientliga”.

Ingen uttrycker medkänsla med mordoffren

Ingen – INGEN – i svenska media ger något som helst uttryck för upprördhet eller medkänsla med mordoffren och deras anhöriga. Ingen. Både Polisen och journalisterna är fullt upptagna med att skydda de misstänkta gärningsmännen, av vilka den ene, Abraham Ukbagabir, senare erkänner morden. Vi ska ha helt klart för oss att det är gärningsmannen och de boende på asylförläggningen som det är synd om och som ska skyddas.

Signalerna får de två äldre Arbogadamerna Boel Hult och Eva Eriksson att rita “kärlekshjärtan” och sätta upp på staketet vid mördarens asylboende på Kallstensgården. Damerna borde tas i förvar tills de är vid sina sinnens fulla bruk.

“Och dessvärre kommer dessa två inte att fatta nånting förrän de blir skändligen gruppvåldtagna, robbade, eller får känna yxans eller knivens vassa egg mot det egna ömma skinnet” skriver bloggaren Carina Nordén Åkerlund.

De “mörka krafterna” är svenska folket, inte mördaren

Polisbefälet Per Ågren fäller tidigt ett uttalande som i sin omdömeslöshet kommer att gå till historien:

” Vi har vidtagit trygghetsåtgärder vid asylförläggningen, eftersom vi vet att det finns mörka krafter som kan utnyttja den här situationen.”

De “mörka krafterna” är alltså svenska folket. Inte den eritreanske mördaren. Journalisterna delar helt Per Ågrens bedömning. Risken för hämndaktioner från det våldsamma och rasistiska svenska folket seglar redan dagen efter mordet upp som huvudnyhet i svenska media. Aftonbladet, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet gör obesvärat en 180 graderssväng i nyhetsvärderingen, liksom givetvis det eländiga public service.

Carola och Emil Herlin mördades en måndag. På tisdagen var de redan glömda. Det hade Polisen och media i förkrossande enighet bestämt.

Sverige befinner sig i ett krigstillstånd

“Trygghetsskapande åtgärder” blir snart ett polismantra på alla journalisters läppar. I ett land som varje dag flödar över av skottlossningar, knivskärningar, våldtäkter, mord, granatkastning, anlagda bränder och åldringsrån liknar medias nyhetsrapportering alltmer regelrätt krigsrapportering.

Ingen som vill se kan längre tvivla på att Sverige befinner sig i ett krigstillstånd. Reportrar med erfarenhet av rapportering från krigsfronter har lysande framtidsutsikter. Och Polisen satsar på “trygghetsskapande åtgärder”.

Halshöggs Carola Herlin?

Polisens och medias försök att förtiga information skapar givetvis en grogrund för rykten. Ett av ryktena är att Carola Herlin har halshuggits. 

Ingrid Carlqvist på Dispatch International ringde upp kommenderingschefen Per Ågren vid Polisen i Västerås, och ställde frågan: 

“Det finns rykten om att kvinnan blev halshuggen? Stämmer det ryktet, ja eller nej?”

Per Ågrens märkliga svar, avgivet i en mycket upphetsad ton, lyder:

”Jag tänker inte bekrä … beskriva över huvud taget vad som har hänt mer än att två blev mördade. Hur de blev mördade får du inte reda på av mig.”

Per Ågren vet naturligtvis att enda sättet att stoppa rykten är att snabbt gå ut med fakta. Någon/någonting hindrar honom från att göra det. Men i längden kan en halshuggning i Sverige inte hållas hemlig, vem som än beordrar tystnad.

“Vi ska inte ha mord och knivskärningar på Ikea”

Stefan Löfven på mordplats i Göteborg mars 2015

Den pajas som ska föreställa vara Sveriges statsminister, Stefan Löfven (s), tiger i sex dagar. Svenska folket väntar på att han ska beklaga morden, att han ska säga någonting riktat till de mördades anhöriga. Det kommer inte ett ord från Löfven. Inte från någon annan heller. Alla ministrar som snabbt var på benen och larmade om “rasistiskt hatbrott” när en fritös brann i moskén i Eskilstuna på själva juldagen  tiger som muren. Inte en enda kliver fram och säger något till chockade anhöriga och den svenska allmänheten.

Istället inviger Stefan Löfven ett nytt antirasistiskt centrum, Segerstedtinstitutet vid Göteborgs universitet. Han nämner ingenting om morden i Västerås. Eller Vårgårda. Eller Upplands Väsby. Eller Blomberg. Kanske har hans rådgivare insett att Stefan Löfven inte klarar av att se konsekvenserna av den invandringspolitik han och hans regering för. Hans pinsamma fiasko vid besöket i Göteborg efter dödsskjutningarna i april får inte upprepas.

“Vi ska inte ha mord och skottlossningar i vårt land” sa Löfven. 

Vad ska Stefan Löfven säga nu?

“Vi ska inte ha mord och knivskärningar på Ikea”?

Eller:

“Vi ska inte ha mord och halshuggningar i vårt land”?

Skickar näringsministern till Ikea

Istället gör Stefan Löfven på sina spindoktorers inrådan något mycket märkligt. Han skickar i hemlighet näringsminister Mikael Damberg – som inte har ansvar för mord och juridik – till Ikea i Västerås, utan närvaro av media. Damberg framförde regeringens stöd till den traumatiserade personalen, rapporterar Aftonbladet som snokat reda på det hemliga besöket.  Damberg ska också i största hemlighet ha framhållit att den dramatiska händelsen på många sätt “drabbat hela Sverige”.

Har karln ingen insikt alls?

När Stefan Löfven själv efter sex dagars tystnad äntligen öppnade munnen i Vasaparken i Stockholm på söndagen sa han att “det måste råda ordning och reda i det svenska flyktingmottagandet”. Good luck, Löfven! Migrationsverkets chef Anders Danielsson ska säkert stå dig bi.

Men det mest anmärkningsvärda Stefan Löfven kläckte ur sig var detta:

“Vi vill hjälpa människor som flyr undan våldet, hotet, våldtäkterna, mördandet – allt som sker i krig och förtryck.”

Har karln ingen insikt alls? Eller är han bara en marionett för den totala intellektuella härdsmältan bland rådgivarna som skolats på Bommersviksakademin?

Flyr undan våldet, hotet, våldtäkterna, mördandet – det gör man inte längre i Sverige. Det är här våldet, hotet, våldtäkterna, mördandet finns. Sverige har till och med Europarekord i anmälda våldtäkter. Det är här våldet har slagit rot genom den ansvarslösa massinvandring som drivs av Sveriges verkligt mörka krafter; politikerna, journalisterna, myndigheterna och de nyttiga idioterna i en ödesdiger PK-symbios som i rasande fart tar vårt land ifrån oss.

Sverige är i krig, och våra politiker märker det inte ens.

Av Julia Caesar

Tidligere kronikker af samme forfatter

Appendix: Stefan Löfven’s tale, han begynder minut 33:30

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • ramonafransson

    Tack Julia! Tack Julia! Tack Julia! Du är efterlängtad! Ja, du milde vad ska vi alla ta oss till? Vi har en kolsvart media och en lögnaktig polischef. Alla på golvet med normal begåvning är förtvivlade. Vanliga patrullerande poliser blir bespottade från alla håll, Från media, från de mindre begåvade och från sina chefer. Snart kommer ingen vettig person vilja bli polis längre. Lärarna har redan gett upp … Så vad är det vi ser? Jo, ett land mot ruinens brant med en farlig fart …

    • snaphanen

      Alle skal ha semester, Ramona. Og dette er en branche med stadig mere opslidende historier. Jeg har fået flere mails om, hvor kronikøren dog blev af, og jeg har bedt dem udvise forståelse.

      • ramonafransson

        Självklart! Och i dessa tider kanske mer än någonsin. Hälsa och tacka Julia.

      • Statslös svensk

        Julia Caesar och Ingrid Carlqvist verkar ha återkommit från semester samtidigt. Kanske de druckit kaffe latte på ett kafé i Marocko tillsammans?

        • mon ikke? 🙂 Der er en ny ude

          Sommar med Ingrid & Conrad #6

          https://www.youtube.com/watch?v=73uKxjcx5E8&feature=youtu.be

        • olimpia

          De har säkert inte “omvandlat” muslimer till kristendomen
          under hot av mord.
          Inte heller har de skurit av några huvuden på klienter i någon affär.
          Garanterat!

        • adminingcarl

          Vad får dig att påstå att jag varit på semester? Jag har arbetat varenda dag hela sommaren.

        • RNE

          Antagligen för att det inte synts några texter från dig?

        • intemeranu

          Kanske för att du inte tittat på rätt ställen?

        • RNE

          Så är det nog? Men man kan ju inte vara överallt.
          Men vad är Gatestone?

        • adminingcarl

          För att jag skriver och översätter för Gatestone, och för att jag gör radioprogram: Radio Länsman och Sommar med Ingrid & Conrad. Här är senaste avsnittet:

          http://www.d-intl.com/2015/08/17/sommar-med-ingrid-conrad-del-6/

        • Swen Swenson

          De där programmen missar jag inte!

        • mickey100

          http://whitegenocideproject.com/austrian-intelligence-says-us-organiza tions-are-funding-immigration-into-europe/ ni kanske ska ta börja med att ta reda på vem som vill den vita befolkningen så illa?deanna spinola sa visst en del som du inte tog åt dig när ska du lyssna?

        • Bra jobbat, Ingrid! Du är en klippa!

        • Gabrovitcs

          Ingrid Du är välkänd på invandringskritiska sajter i Tyskland. Din på engelska levererade kritik av svensk invandringspolitik på You Tube stöter jag ofta på i tyska kommentarsfält.
          Gå till “Jürgen Elsässer Blog”, Tidskriften “Compact” och “Compact TV”.

        • adminingcarl

          Vad trevligt att höra! Synd att jag inte kan tyska, då hade jag gärna åkt dit och hållit föredrag eller nåt! 🙂

        • Julia Caesar

          Vilken larvig kommentar!
          Jag skulle aldrig sätta min fot i ett muslimskt land.

        • Jakanda

          Inte jag heller, om man nu inte vill sätta livet som insats

        • Luftspel

          Haha! Subtilt.😂

    • Instämmer verkligen!!!

    • Jag gick som på nålar hela söndagen och tänkte att hon har väl gått i pension. För att inte kommentera IKEA-morden måste vara ytterst svårt. Men bättre sent än aldrig.

    • invandrare1957

      Tack Ramona vilken härlig Blogg du har och härlig blandning. Skulle kunna diskutera allt från invandring till hundmat. Min bortgångne far sa alltid att u ska inte förstöra hunden med färdigtillverkad hundmat. Sista schäfern blev över 12 år. Hundmat är som invandring vi är hjärntvättade av uppfödare o hundmatstillverkare. Andra fallet av politiker o media men på samma sätt.

    • qelizabeth

      Så sant, Ramona!

  • Mel

    “Vi ska inte ha knivar på IKEA”. O så blev det…

    • IKEA måste sluta sälja knivar.

      • Profeten

        Precis. Det är IKEAs fel. Hur kan dom vara så oansvariga att dom lägger fram mordvapen väl synliga.

    • Sub Rosa

      Nästa gång en asylfuskare får avslag, så kommer de i stället att välta bokhyllan Billy över oss svenskar på IKEA, så att vi dör. Resultatet blir att bokhyllan Billy är för farlig och måste sluta säljas. När är nog, nog?

      • Ja, det är alltid prylarnas fel i Sverige – teknokratins högborg. Det är aldrig fel på personen som håller i kniven/välter bokhyllan osv.!!! Lustigt resonemang, egentligen. Man tassar på tå för man är så fruktansvärt rädd att kränka någon…

      • Nästa gång så använder invandraren en gaffel istället. Så måste dom sluta sälja sådana också. Vips så är vi tillbaka i medeltiden och måste äta med fingrarna igen.

  • ramonafransson

    Nu har jag som alltid läst din eminenta krönika en andra gång och naturligtvis delat den till alla grupper jag kan. Och ja, jag brinner också av ilska som en svetslåga … tro mig …

  • niklasr

    Vad kan man säga om Löfven? Karln är en idiot. Men de största idioterna är de som röstade på honom i förra valet.

    Idioten säger “Vi vill hjälpa människor som flyr undan våldet, hotet, våldtäkterna, mördandet – allt som sker i krig och förtryck.”
    Så, Lövet, vem skall hjälpa svenskarna mot allt detta våld, hot, våldtäkter, misshandel och mördandet som pågår i Sverige, mitt framför dina egna ögon, mot det folk som du förtrycker. Din polis är mer bekymrad om att skydda utlänningar än svenskar, dina statsråd är mer bekymrade om att utlänningarna skall kunna gå och handla utan problem från svenskarna.
    Svenskarna befinner sig redan i krig, över 40000 våldtäkter begås varje år i Sverige, över 100 000 misshandels fall sker på öppen gata i Sverige, vanligtvis begångna av utlänningar mot svenskar. Rån, hot, allmänfarlig ödeläggelse i form av bomber och mordbrand etc, etc, är överväldigande.
    Vad är politikernas svar på detta? Det skall bli svårare för laglydiga medborgare att skaffa vapen. Precis som om det vore problemet.

    Ska nog sluta skriva nu innan jag blir ännu mer förbannad.

    • Vi har inget som helst värde för Lövet och hans uppdragsgivare. Därför kommer heller inga åtgärder att vidtas för att skydda oss. Däremot kommer vi garanterat att bli åtalade om vi försöker försvara oss vid angrepp.

  • BynsEndaBlondin

    Läste i en artikel att det inte finns svarta plåster ens i Sydafrika, och att det inte upprör sydafrikanerna.
    Om nu svarta människor vill ha svarta plåster i Sverige så vore det en utmärkt affärsidé för ett nytt företag skapat, utvecklat och drivet av svarta människor med behov. Men ack nej, det skall svenska företag med ”skuld” göra. Sedan skall de förstås vara gratis för användarna.
    Under tiden kan Bamseplåster fungera utsökt!

    • Jag tänkte också på detta. Jag har arbetat i Uganda och där fanns inga svarta plåster. Mycket märkligt. Men här, i de vita landet Sverige måste vi tydligen ha svarta plåster.

      • Rolfivar

        Jaha, hva skulle skje om det kom en Afrikaner inn på apoteket og spurte etter plaster, og apotekeren spurte “Skal du ha svart plaster?” Da skulle det bli store rubrikker i alle Sveriges tidnigar om svenskenes racism.

    • Harold_the_Barrel

      “Under tiden kan Bamseplåster fungera utsökt”

      Ved du vad sjömän kallar negrer? 🙂

      • BynsEndaBlondin

        näe

        • Harold_the_Barrel

          Bamse eller Bamsing 🙂

      • Standardmjölk

        Gör dem blå, efter det gamla svenska ordet “blåman” ;-P
        Skämt åsido, det finns ingen som är helt vit till färgen, det är en skala från brun till beige som man med plåstrens färg träffat rätt bra med ‘medelvärdet’ tycker jag. Om det nu är så himla gnälligt, inför dem – till högre pris. Det vore en lyx och mymodighet som dessutom måste researchas, designas, och inte kommer sälja så bra, med tanke på demografin.

    • EddieWine

      Det enda plåster som duger åt de som gläfser om sånt här är ett varv silvertejp runt truten på dom så de håller käften sen!

      • Lars- O Samuelsson

        Den var bra!!!

  • I_Beg_2_Differ

    Är man tillräckligt illvillig skulle man kunna tolka ”Vi vill hjälpa människor som flyr undan våldet, hotet, våldtäkterna, mördandet” som en utsträckt hand som vill hjälpa utsatta etniska svenskar bort från utanförskapsområdena.

    Otvivelaktigt är det så att om man urskiljningslöst och i parti och minut tar emot okända individer av ökänt ursprung så kommer det få konsekvenser för vårt samhälle. Vi har nåtts av rapporter från Kos att olika grupper migranter slåss med varandra och det torde bara vara en fråga om tid om numerär innan vi har fullt raskrig även här.

    Det finns ett talessätt att vi ärver landet av våra föräldrar och lånar det av våra barn. Det man lånar ska man vara rädd om och lämna tillbaka det i samma eller bättre skick. Vissa tycks ha ”glömt” bort det.

    • snaphanen

      Löfven burde vide, at kun 16 procent er syrere ifølge Eurostat. Hvor mange af den andre, der flygter fra krig , kan virkelig diskuteres

      • Armadillo

        Jeg er overbevist om at mange ’syrier’ ikke klarer sprog og dialekt-tester fra de områder de siger sig komme fra.
        Dog er det tvivlsomt at migrationsverket udfører sådanne tester i noget større omfang, det anses sandsynligvis for ‘krænkende’.
        Det udføres heller ikke medicinsk aldersbestemmelse på ‘alene-kommende’ flygtningebørn i Sverige, det anses også krænke ‘barnet’, dvs en person der måske er 30 år gammel…

        • Maja Dacke

          Och läkare vägrar ålderstesta de s k barnen! Själv undrar jag varifrån dessa läkare egentligen kommer … …

          Behovet av att importera läkare växer sig allt större. Kan det bero på att importen av vårdbehövande också växer? Läkare behövs där behovet är störst och inte långt därifrån … …

        • disqus_Mechanic

          Tja.. jobbar i sjukvården och väldigt många usk, ssk och även läkare sympatiserar mörkrött. Många yngre kvinnor verkar dras till VPs och FIs idéer. Allas lika värde?

          Vet inte om behovet av läkare är så enormt stort. Antagningen i Sverige har ökat vilket kommer att märkas om några år samtidigt som svenskar utbildade i Danmark, Rumänien, Polen och Ryssland flyttar hem.

          Däremot verkar inte behovet av sjukvård så kraftigt. Nyanlända söker bara vård när det är befogat enligt min uppfattning, när de lär sig det svenska sökbeteendet kommer hela systemet att krascha.

          Vissa specialiteter drabbas dock hårt redan nu. Psykiatrin träffar de som mår psykiskt dåligt, speciellt asylsökanden som väntat lång tid eller hotas av avvisning. Resurskrävande pga tolkbehov och stor komplexitet pga tidigare händelser i hemländerna. Även gynekologin har vissa grupper som får många barn och med generellt dålig kunskap om förlossning, preventivmedel och den egna kroppen. Här behövs informationsinsatser som normalt inte är vanliga bland svenskfödda personer.

  • tavsen

    Mordet “exempellöst i sin brutalitet”

    Vesterlændinge vil aldrig kunne fatte det menneskesyn, der er importeret.

    Nøjagtig det samme menneskesyn, som de “flygter” fra. Men hvorfor skulle de ændre mentalitet???

    Det kræves ikke

    • Lenn

      De naive europæere tror, at lige så snart muhammedanere krydser Ækvator og havner på den nordlige halvkugle, så bliver de stabiliserede og søde og rare. Og de bliver sørme også arbejdsomme(!) og kan og vil en masse inden for en masse industrielle fagområder…!!

      • tavsen

        Just præcis. Europæerne tror, at alle mennesker har samme mentalitet/menneskesyn. Hvis det var sådan, havde de for længst opbygget tålelige forhold.

        I Afrika bruger de at skære alle løsdele af, når de har dræbt en fjende. Ellers genopstår fjendens ånd, og de kan starte forfra.

        Mon ikke politiet vidste det, da de hurtigt fik indkredset det afrikanske gerningssted i denne modbydelige drabssag

        http://www.bt.dk/krimi/jaguarens-bestialske-drab-saadan-skete-det

        Det var et af Danmarkshistoriens mest bestialske drab, der udspillede sig i
        påsken 2005, da taxachaufføren Torben Vagn Knudsen blev slået ihjel af
        sudaneseren med kaldenavnet Jaguaren. Taxachaufføren blev parteret, hvorefter
        hans ligdele blev fundet i en affaldscontainer og en kælderskakt.

  • Tack, Julia, för att du orkar. Själv är jag helt bragd ur fattningen av Ikea-morden. Jag har tagit så illa vid mig av detta att jag inte finner ord längre. En aspekt som jag dock skulle vilja ta upp i det här sammanhanget är frasen “allas lika värde”.

    Den brukar godhetsivrarna slänga sig med i tid och otid. Det är märkligt tyst nu med den frasen. Det vore intressant att ställa frasens förespråkare mot väggen och be om ett förtydligande av det mot bakgrund av Ikea-morden. Är mördaren och mamman/läkaren och sonen lika mycket värda? Hur skulle de försöka slingra sig ur den knipan tror ni?

    • intemeranu

      Horace Engdahl tog upp detta i sitt senaste “Allvarligt talat” i P1 häromdagen. En lyssnare frågade om man verkligen kan använda ett sådant begrepp för att beskriva mänskliga förhållanden. Lyssna på programmet, jag vill inte förstöra din upplevelse av Horace’s klargörande!

      • Ok, lyssnar och återkommer eventuellt med kommentar!

    • ramonafransson

      Frasen “allas lika värde” är felöversatt från engelskans dignity, som betyder värdighet. Någon har inte läst på och skrivit “värde” som är engelskans “value”.

      • Visst är det felöversatt och det är jag fullt medveten om. Men det verkar godisterna helt negligera, för de fortsätter oförtrutet att yppa den felaktiga frasen. Fast efter Ikea-morden försvann frasen bort ur etern. Vad konstigt (inte)! Insåg de att frasen brister i verklighetsförankring och att den är synnerligen opassande i det skick samhället befinner sig i numera??

        • zootsuit

          Även “Google Översätt” har blivit (svenskt) PK-fierad. Översätter du “dignity” till svenska blir det helt riktigt “värdighet” men översätter du FN:s “All human beings are born free and equal in dignity and rights” så betyder helt plötsligt dignity=värde. ??!

        • Morbia

          Spooky – the Ghost in the machine – eller vad?

      • Den felaktigheten har dom haft många år på sig att korrigera. Men det har dom inte gjort. Snarare har dom bara ignorerat det trots att jag vet att det är många som har påpekat detta felöversatta ord för dem. Både okända internetanvändare och mer kända personer. Men dom lyssnar som sagt inte på det örat.

      • jonny_99

        Det är inte alltid lätt att få till en likvärdig översättning. Hur används ordet “värdighet” på svenska? “Kungavärdighet”. “Det där är under min värdighet”. “Hon uppträdde med stor värdighet”. “Trovärdighet”. “Sjövärdighet”.

        Problemet är snarast hur ord och fraser används. Eller missbrukas när det gäller vänsterliberalerna och socialisterna.

        I USA har man sina egna problem med ord och fraser. Ett framträdande exempel är “equality” och frasen “all men are created equal”. Från att tidigare ha gällt “equality of opportunity” har den amerikanska vänstern flyttat fokus till “equality of outcome”. Om alltså t.ex. svarta har lägre grad av utbildning, lägre socioekonomisk status etc, så beror detta på yttre faktorer (fel i systemet) som måste åtgärdas med politiska ingrepp. “Rasistiska strukturer”, “institutionell rasism”, “white privilege” med fler galna “förklaringar” kommer då in i bilden.

        Här blir det svårt att försöka komma åt problemet med att tala om “felöversättningar”. Vad kan man istället göra?

    • intemeranu

      FNs deklaration om mänskliga rättigheter i original:

      All human beings are born free and equal in dignity and rights.

      Och i några översättningar:

      Danska: Alle mennesker er født frie og lige i værdighed og rettigheder.

      Norska: Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter.

      Spanska: Todos los seres humanos nacen libres e iguales en dignidad y derechos.

      Franska: Tous les êtres humains naissent libres et égaux en dignité et en droits.

      Tyska: Alle Menschen sind frei und gleich an Würde und Rechten geboren.

      Den tyska översättningen är förrädisk för en svensktalande. Man förleds lätt att tro att “Würde” betyder “värde”. Så är emellertid inte fallet. Värde på tyska heter “Wert”. Den rätta betydelsen är “värdighet”.

      Men på svenska: Alla människor äro födda fria och lika i värde och rättigheter.

      Detta är orsaken till hela den svenska förvirringen, inom alla övriga språkområden är det glasklart att deklarationen behandlar människors värdighet, inte deras värde.

      • Oxis

        Hade man använt ordet m ä n n i s k o v ä r d e istället för värde(som för mig är en ekonomisk term) hade det hela blivit klarare.

        • intemeranu

          Det är den distinktionen Horace Engdahl gör enligt mitt inlägg ovan. Han skiljer mellan mäniskovärde och individuellt värde. Något krystat dock, och han är oerhört nedlåtande mot inringaren som han mer eller mindre beskyller för att ha “grumliga” avsikter. Självklart kan människor vara olika “värda”, helt bortsett från den nytta de kan representera. Horace blandar bort sig lite där. En mördare är naturligtvis mindre “värd” än sitt offer, alldeles oavsett hans eventuella nyttovärde.

      • Morbia

        Just så! Jag påpekar oxo den här felöversättningen ofta när sammanhanget så kräver!!!!

      • Snaphane

        Uttrycket är så urvattnat nu, så det har ingen substans längre , jmf rasist……same story.
        Inbördes kriget har nu gått in i en ny fas. Ikea morden förra veckan och nu dagens mordförsök i Norrköping….när inträffar nästa vidrighet ? Vi går mot en samhälle typ USA och Sydafrika med att folk kommer att beväpna sig. Vårt förtroende för polisen och rättsväsendet är starkt sjunkande. Sverige börjar sakta krackelera….inte bra alls.

      • jonny_99

        I sammanhanget betyder “Würde”:
        “Achtung gebietender Wert, der einem Menschen innewohnt, und die ihm deswegen zukommende Bedeutung”

        Det handlar alltså om respekt/aktning för det v ä r d e som tillkommer varje människa i hennes egenskap av just människa.

        “Människovärde” hade varit ett bättre val.

        • intemeranu

          Visst, det är ju också den linje som den norska översättaren valt. Men lägg märke till att alla andra valt motsvarigheten till värdighet, alltså dignity, dignité, dignidad, vaerdighed. Det är likadant på portugisiska, holländska, italienska och rumänska som är de ytterligare språk jag har någorlunda koll på.

        • jonny_99

          Se även mitt svar till ramonafransson ett par kommentarer ner.

          Jag antar att intresset för denna “felöversättning” är ett försök att komma åt den ideologiska idiot-användningen av “allas lika värde”. Det ställer jag upp på. Jag ställer upp på alla försök att komma åt mångkulturälskarna och deras idiotiska ideologi.

          Men blir det bättre med “värdighet”? Löser det problemet? Vänstern (inklusive vänsterliberalerna) är mästare på smetig känsloanvändning av ord.
          “Manifestation för ett värdigt flyktingmottagande”
          “Allas rätt till ett värdigt liv”

          Skall “ett värdigt liv” tolkas som “ett liv i värdighet”, och vad betyder det egentligen?
          “Många är romer från Rumänien eller Bulgarien. Svenska kyrkan ser alla människor som skapade till Guds avbild och med rätt till ett liv i värdighet.”

          Jag har även sett att man börjat använda “likvärdig” istället för “lika värde”.
          “Men, vad jag också vet är att vi människor är likvärdiga. Kvinna som man. Svart som vit. Blond som brunett.”
          “Alla människor är likvärdiga eftersom alla är skapade av samma Gud.”

        • intemeranu

          Precis, det där är en form av ordkidnapping som multikultidårarna är experter på. Jämför gärna med Orwells “Nyspråk” som har drag av detsamma. Att förändra och förvanska ett ords betydelse, ibland hjälpa till lite genom att skriva ihop “lika värde” till “likvärdig” som i ditt exempel.

          Nej, “värdighet” isf “värde” löser inte problemet. Men det är en väldig skillnad på det ena och det andra begreppet. Om en person blir rånad, påverkar det hans värde eller hans värdighet? En våldtagen kvinna, har hennes värde eller hennes värdighet skändats? Jag vill hävda att vedebörandes värde är intakt i båda fallen, däremot kan värdigheten vara ödelagd.

        • Lucy Lipinska

          Som du antydde, handlar det om att lura i folk att alla har lika rätt till västländernas välfärd.

      • Lucy Lipinska

        Uttrycket “dignity” översattes till “värde” – i stället för “värdighet” – för att bli en skräddarsydd del i ordsammansättningen “värdegrund”, det mantra som fick svensken att förtrycka sin egen “dignity” och svälja lögnen om att FN- deklarationen förpliktigar att tillförsäkra fattiga från världens alla hörn “lika rätt” till den svenska välfärden.

    • Stefan Borg

      Ställ frågan: alla människors lika värde — i vilket avseende? pengar, status, makt, skönhet, skolbetyg osv.? Ett värde måste alltid mätas i något annat, det “jämförelsens tredje” som redan Aristoteles insåg måste vara med för att ett “värde” överhuvud taget kan finnas. “alla människors lika värde” kan annars lika gärna vara noll som oändligt, vilket gör hela utsagan totalt meningslös, eller i bästa fall säger att vi alla ska gå under tillsammans, lida gemensamt skeppsbrott, “commune naufragium”. Men om den är meningslös men vi ändå måste tillbe den, vad är den då? jo en dogm, en trossats, som bara är till för att just tillbes, dvs. vara en idol, en avgud, en symbol för vår egen idealitet. Vad blir då kvar av oss utan den symbolen — ja, den frågan måste var och en själv svara på. Och om några blir kvar som med språkets hjälp förstår varandra, ja då har vi ett folk! Hur litet det än må vara…

  • Jag väntade på den här krönikan. Bra skrivit damen. Tack.

  • Landsmannen

    Migrationsverket är skyldiga till dubbelmordet.
    De har inte misslyckats med att utföra sina plikter en gång utan flera gånger. Naturligtvis vet de om att när avvisning beslutats måste denna verkställas omgående mha polis och tills dess slutet förvar. Detta underlät man att göra 2013 och sedan juli och augusti 2015 med resultat att två oskyldiga personer blev brutalt mördade.

    • ramonafransson

      Om du läser Merit Wagers blogg så inser du att de flesta som arbetar där enbart utför order av cheferna, som i sin tur är utvalda av politikerna. Många har också slutat på Migrationsverket för de orkar inte med alla lögner …

      • Landsmannen

        Ja, det är samma sak som med polismyndigheten. Det finns många bra människor ute på fältet, men som underkastas politiserade chefer och myndighetschefer och kritiken/ansvaret riktar jag till dem som försätter medarbetarna i “omöjliga” situationer. Gen Dir Danielsson och Op Chef Ribbenvik bär ett mycket stort ansvar och jag är tacksam för att man kunnat få insyn i Migverket tack vare x-miggor och Merit Wager.

    • Glöm aldrig att det sitter många kebabtekniker och jobbar på Migränverket. Långt ifrån alla miggor är svenskar.

  • Lisa Andersson

    Många mord nu och …ett i Göteborg i juni 2015 där 2 ensamkommande barn rånmördat en 54-åring där den yngre av mördarna har uppgett att han är född år 2000 och den andra har uppgett födelseår 1999. https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2802606-unga-pojkar-haktade-for-b ergsjomord

  • swada

    En så kallad landets ledare,smiter undan all politiskt ansvar.
    Vem behöver det?
    Någon måste ta anvar och inte bara kvittera ut en fet lön.
    Har bara ett ord kvar nu GYCKLARE!

  • invernes

    Sverige ligger under de mørkes krefter, det er som om demoner i fra helvete har kommet opp til overflaten og overtatt politikken og landets media , Norge og Danmark må snart gjøre som Ungarn, bygge en mur rundt Sverige.

  • Armadillo

    Ny knivoverfald i Sverige på tre tilfældige mennesker.

    http://www.nt.se/nyheter/sa-har-knivskars-tre-personer-kan-vara-vansin nesdad-11633498.aspx
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21266628.ab

    Det har begyndt på alvor nu, stikvest anbefales

    • invernes

      Regjeringen i Sverige burde arresteres og settes i husarrest, til en folkedomstol avgjorde deres skjebne.

    • Maja Dacke

      Vilken sorts plåster behöver användas av de tre? Och gärningsmannen som förmodligen inte behöver plåster – ännu – vilken färg är lämplig för honom om han nu skulle ..?

      • Armadillo

        Det framhävs att det ena offer är en zigensk tiggare, de två andre må man förmoda är tillfälliga svenskar.
        Oavsett vem där har utfört detta odåd, är det ett tecken på det svenska samhällets upplösning.

  • gugge

    Tack Julia för att du finns!
    I skrivande stund har 3 st personer blivit knivattackerade i Norrköping, av en för de, helt okänd gärningsman mitt i lunchrusningen! 2 är allvarligt skadade. Jihadister har uppmanat till attacker i västvärlden och det vi nu bevittnar är bara början!

    • ramonafransson

      Och en bomb har smällt av i Bangkok med flera döda som följd. Sverige och världen är jättetryggt!

    • Det finns ju en svensk konvertit som sitter nere i IS och uppmanar till mord på svenskar. Det är kanske det vi får se resultatet av nu?

  • SicSemper_Tyrannis

    Tack för att du sätter ord på vad vi alla känner idag, Julia!
    Kan dock tillägga Du skriver att ingen i svenska media ger något som helst uttryck för upprördhet eller medkänsla med mordoffren och deras anhöriga.

    EN ENDA PERSON gjorde faktiskt det: Jimmie Åkesson (men han är visserligen ingen “medieperson” så du kanske inte inkluderade politiker i den skaran du riktade udden mot).

    I den upprördhet som han nog delade med alla svenskar (utom våra makthavare i media och politik) lyckades han leverera ett medkännande, tryggt och balanserat uttalande.

    Åkesson tog på sig den roll som borde vara statsministerns. Kanske är det dags att byta statsminister också på pappret.

    • Julia Caesar

      Jag syftade i första hand på representanter för regeringen. Jag har läst Jimmie Åkessons uttalade men tycker att det är alldeles för vagt. Han borde tänka mer på att företräda svenska folket och mindre på att anpassa sig till sjuklövern.

      • SicSemper_Tyrannis

        Hans uttalande kanske inte var 100% perfekt (ingenting av männskor skapat är), men hur menar du att han skulle ha uttryckt sig istället? Tycker du att han borde “gjort politik” av tragedin?

      • Morbia

        Håller helt med! Tycker att SD inkl Åkesson blivit förskräckande defensiva. Hur ska detta avgrundsscenario – initierat på helt andra nivåer än den “suveräna” nationalstatens (NWO) –

        som massinvandringen till Europa utgör avlöpa? Är förfärligt rädd, orolig OCH förbannad!!!

      • mickey100

        hej julia!det finns en österikisk artikel ,där det står att uza finansierar smugglingen till europa har länk på det vad tror du om det?

      • mickey100

        http://whitegenocideproject.com/austrian-intelligence-says-us-organiza tions-are-funding-immigration-into-europe/ här finns den,och den låter inte otrolig heller,finns många “judiska”sponsorer bakom detta som typer soros peter Sutherland och andra sionistiska krafter immigranterna är bara ett verktyg för att splittra nationkänslan,vilket man kan se på “antirasister”och politiker EU är en federal stat som uza,vilket kommer visa sig allt mer,vi ska ur denna diktatur!

      • Frej

        Hade han anpassat sig till sjuklövern hade han inte sagt något alls. Däremot var det klokt att i det här läget agera “statsmannalikt” och mindre som en aktivist, vilket omedelbart hade lett till högljudda anklagelser om att han utnyttjade tragedin för egen politisk vinnings skull. De dödliga konsekvenserna av en urspårad invandringspolitik kommer han att återkomma till senare, var så säker.

      • sussebassa

        Taktisk vagt.

    • Rossie123

      Heja Jimmie !!

  • jäst

    Julia
    Du skriver för sällan. Det är en lisa för själen att få detta svart på vitt. Man tror ju att man blir galen av press och TVs förföljelse av sina motståndare.

    Vi har ett ideologiskt krig i Sverige. Press, politiker och TV-SR är makthavare som ser grunden för sin makt hotad. Detta är förklaringen till att man hellre kör Sverige i botten (vilket man naturligtvis ser lika bra som du och jag) än abdikerar från makten. Om de skulle erkänna att de har fel så är ju hela etabl inkompetent och måste ersättas. Därför blir det aldrig någon ändring i vare sig tiggare, invandringsvolym eller information till svenska folket. Hellre må Sverige dö än Dö dö sas. Detta har bara lite att göra med höger och vänster uppenbarligen.

    Den svenska “gemensamma värdegrunden” som genomsyrar varje skola varje statligt jobb och de flesta arbetsplatser har varit mycket framgångsrikt och är helt fredad från kritik och opposition.
    Striden mot oss och SD gäller tolkningsföreträdet av floskler som motiverar maktinnehavet dvs makten inte sakfrågan. Man skiter i invandrare HBTQ kvinnor etc, bevisligen. De används som slagträ för motiverande av sin egen makt och rätt att förtrycka opposition och som karriärväg. Jag måste tyvärr säga att den 50%/kvoterings feminismen är en bov i dramat. Denna grundideologi delar upp världen i de som vill ha “jämlikhet” och de sk “mörka krafterna”. Denna ideologi kan klassa kritik mot etabl positioner som “mörka krafter” oavsett kompetens hos etabl personer. Etabl är pss fredat och dessa “kulturmarxister” dominerar all press och media. Avvikare avskedas och skändas.

    Kan du inte skriva lite om detta.

    • Julia Caesar

      Men herregud människa! Du måste förstå att jag bara är en människa och att jag behöver vara ledig ibland! Jag skriver krönikorna på min fritid, helt ideellt och utan ett öre i ersättning.

      Du skulle bara veta hur gammal och trött jag är!

      Varför inte börja skriva själv? Jag menar att alla som någotsånär kan formulera sig i skrift har ett ansvar för att hjälpa till med att belysa vad som händer i Sverige och världen.

      Sätt igång, starta en blogg, greppa tangenterna!

      • ramonafransson

        ♫♪♫♪♪ … Jag skriver för fullt på min blogg och har ibland över tusen läsare, vilket är glädjande. Och Marit Wager är flitig, och även Marika Formgren, med flera. Fast du är ju unik Julia Caesar, eftersom du är så fantastiskt duktig. Min blogg för den som är intresserad: http://www.ramona.fransson.blogspot.com

      • jäst

        Ja, det var ju helt egoistiskt förstås. Det tar inte många sekunder från att jag får veta att du gjort ett inlägg till att jag (efter att ha hämtat en kopp kaffe) sätter mej att läsa det du skrivit. Ett rent nöje. Du liksom drar ihop trådarna så att helheten blir tydlig. Ibland blir man bortkollrad av medias skönmålningar så jag inser ju här att jag inte är så galen.

        Tack ändå för din kulturgärning!

  • Anton

    Min hy har alltid varit vitare än de beiga plåstren som funnits till hands, har jag då varit utsatt för rasism hela livet?

    • Samma här. Är närmast som en albino utan att var det bokstavligt talat. Plåstret är som en mörka blobb över huden.

  • sussebassa

    Som Norsk bosatt och arbeider i Sverige, ikkePK, samfunnsbevisst meget interessert der som jeg var i Norge, er det slik at man tror ikke det man leser, sånn helt i begynnelsen på de ikkePK deb sitene som finnes i Sverige og Danmark, nomera i Norge også… frieord.no er den jeg er mest på.
    Etter 8 år i Sverige oppdager man gradvis at det er noe “fel” i Sverige, sammenlignet med politikken som føres
    i Danmark og Norge…och man børjar undras varfor.
    Har det sammenheng med at svenskene har “festet” i 200 år uten krig, mens vi andra opplevde WW2…indirekte/direkte…vet hur det kjennes på kropp och sjel å bli tvangsunderlagt en fiende som vi hatet i 5 år, mens svenskenes “et bein i hver leir” gjorde de slapp unna…dobbelmoralen/fegheten deres.
    Det du skriver her er bare så bra, godt sammenfattet, helt min måte å tenke på også…manges.
    Så glem ikke oss Norske, hvorav mange støtter svenskenes kamp for å bestemme i eget land, og som også hejer på SD.
    Viktig vi deler på ikkePK informasjon.

    • Birthe2015

      Sussebasse, jeg tror du har fat i noget rigtigt! Jeg har en kollega, som er historiker, han har den samme teori. Vore forældre og bedsteforældre oplevede at blive undertrykt af en fascistisk besættelsesmagt – vi glemmer ikke historien og vil gøre alt for, at det ikke gentager sig. Sverige, vågn op!

      • sussebassa

        Hej og så trivelig…
        Som psykoanalytiker, akad. utbildad i Norge…har jeg analysert dom store skilnadene mellan våre folk, og de faktum er at svenskene slapp unna WW2 har hatt og har en stor negativ påverknad på deres innvandringspolitikk…som de ikke klarer se konsekvensene av…
        helsa historikeren, jeg tror tyver vi har rett.
        …och svenskerna festar vidare…och vi dom næra grannarne må betala priset, igjen.

        • snaphanen

          “Fredsskadet” kalder vi det

        • sussebassa

          “Fredsskadet” ?
          “Skadet fordi de hadde fred” ?…og vi hadde det ikke, men nå får de jaggu betale en del av den prisen, pga direkte dumma/enfoldiga/ukunniga politikere, som har hjernevasket de over 200 år..sista kriget for svenskerna…så langt.

        • sussebassa

          Tilføyelse til mitt hovedinnlegg.
          Fordi svenskene ikke har hatt krig på 200 år, og at Danmark og Norge opplevde WW2 med de store ødeleggelsene/tap av menneskeliv når de kjempet imot naziene, mens igjen svenskene slapp unna (stort sett)… førte dette til en stor samhørighet/samhold blant våre enkelte befolkninger…sammen bygget vi opp våre lender og ga våre befolkninger levelige forhold og trygghet.
          Noe ikke skjedde i Sverige. De var opptatt av å “spre seg” ute i verden, og fylte opp landet etter hvert, igjennom alle disse år med innvandrere.
          Det er det jeg også får ut av den linken du gav meg, som er helt på linje med hva jeg og andre mener.
          Da ingen/få har satt begrensninger eller spørsmål om konsekvenser ifht den svenske innvandringen, før ca 15 år siden, så fortsatte det…inntil de nå omkring 10 år hvor SD har kommet sterkere på banen og begynt å stille spørsmål om hvilke negative konsekvenser det får for den enkelte svensk.
          Dette kan vi lese på ikkePK sitene hver dag…om mord, sårete, voldtekter, ran mm, stor sett utført av ikkeeurop innvandrere. Det som holdes skjult er de økonomiske negative konsekvenser dette får for den enkelte svenske, spes. minstepensjonister/uføre på trygd/lavtlønnede ellers…gjelder vel i alle nordiske land.
          Hvis vi så ser utover Europa, Grekenland, Kos, der flyktninger oversvømmer landet, og EU sitter på gjerdet…men hvor også der Sverige tar imot flest.
          Jeg vil at flyktninger skal hjelpes i nærliggende land de flyktet ifra, da hjelpes millioner flere, og vi slipper å oppleve borgerkrig i våre egne land hvis dette ikke opphører snart.

    • ramonafransson

      En kommentar från 2002 … stämmer bättre nu men tyvärr förvekligades aldrig detta, vilket det borde ha gjort. ” – Pia Kjærsgaard har gett dansk politik ett ansikte vi inte sett tidigare i Sverige, säger Göran Persson.

      I går hotade den kvinnliga partiledaren för främlingsfientliga Dansk
      folkeparti med att sätta en klaff på Öresundsbron för att hålla svensk
      invand-ringskritik borta från landet.

      Danske statsministern Anders Fogh Rasmussen gav sig också in i
      debatten. Han försökte skapa splittring i den svenska regeringen genom
      att hävda att integrationsminister Mona Sahlin inte har stöd ens av
      Sveriges statsminister.” Slut citat. (Taget från Flashback.)

      • sussebassa

        Gøran Persson har sagt så mycket merkelig…inte en troverdig person tyckar jag.
        Mona musslim, ja akkurat.

  • Birthe2015

    Landet hvor “Right is wrong and wrong is right” – hver dag kan vi læse om nye forbrydelser, hvornår stopper det mon? Det KAN da ikke blive ved! Findes der slet ingen fornuftige mennesker i Sveriges regering? Man gyser og græmmes …

  • Birthe2015

    Og, det skal siges – man må også glædes over, at der findes mennesker som Julia m.fl. som verbalt vover at tage kampen op, tak for det!

  • Savannahwoman

    Julia vilken tröst du är för en svensk sårad själ som bombarderas med skam och rasismskuld av media och politiker. Tack….

  • Lenn

    Det er vældig let, Sverige, at undgå al fremtidig bråk om farver på plastre, og kanskje endda at undgå fremtidige voldtægter af svenske jenter – er det 100.000, sådan cirka, om året nu? Slut med at være ’svensk’! Ifør jer de muslimske dragter, for eksempel abayaen. Mændene kan anvende dragten, de bruger i Saudi Arabia.
    Om øjnene er for svensker-blå, da kan der vel gives statstilskud til mørke kontaktlinser, og man kunne endda overveje, om ikke der skal gives statstilskud til spraytanning til de allerhvideste blandt befolkningen. … Så kan man løse spørgsmålet med plastre og bare indkøbe brune og sorte plastre. Den helt store gevinst vil være, at terrorister ikke længere vil kunne afgøre, hvem de formastelige ‘infidels’ er!! Alle vil jo ligne hinanden! (Jeg vil næsten tro, at Stefan Löfven vil være så begejstret for denne min ide, at jeg bliver inviteret til at tale for den svenske regering inden længe….. 😉

    • Genteknologin har ju gjort stora framsteg dom senaste 20 åren sedan det berömda fåret Dolly. Säkert går det idag att med genmanipulation få huden att bli mörkare. Kanske rent av permanent och oåterkalleligt. En dag blir vi väl alla beordrade att gå till doktorn för att få en ny spännande spruta. Man lagstiftar säkert om det så att vi inte skall kunna komma undan rasifieringen. Undrar hur dom själva kommer göra? Blir det undantag för eliten själv som väljer att fortsätta med sin vithetsnorm?

  • KarlUno

    Mycket bra Julia!
    Stefan Löfvén är en underbegåvad pajas. Han saknar helt och hållet en egen linje och omger sig med urusla rådgivare. Hans katastrofframträdande i Göteborg vittnar tydligt om det. Under den gångna veckan har han beordrats radiotystnad för att inte riskera ett nytt fiasko. Låt media strö ut lite falsarier så att fokus riktas om från offer till hur synd det är om dessa invandrare. Man lyckades ju rätt bra det visar ju Eva och Boel som genast tog på sig pk-manteln och började kärleksbomba. Jävla dådrar. Som sagt ingen har brytt sig om offren och de efterlevande till offren. Svenska media, polis, politiker och Eva & Boeltyper ni är en skam ett förräderi mot ert egna folk, fana och nation. Löfvén du förtjänar enbart folkets förakt.

    Ok 6454 pers har fått avslag på sina asylansökningar ska vi vänta oss att ytterligare 12908 svenskar får sätta livet till för att dessa galenpannor ska klamra sig kvar här? Det är årets skörd hittils, hur mänga gömmer sig som fått avslag tidigare år? Ska vi riskera att mellan 100 000 och 200 000 svenskar måste dö för att dessa individer ska få en fribiljett till vår välfärd. Sannolikheten att ytterligare svenskar mördas som är yrkesverksamma och betalar skatt kommer att underminera skatteinkomster till att betala just understöd åt dessa arbetsskygga individer.

    Nu har msm, polisen och det politiska patrasket verkligen bekännt färg, vi svenskar ska dö. Vi är värdelösa och invandrare är 10 ggr mer värda än vi. Fy fan för vårat ledarpatrask.

  • SamS

    Tack Julia.
    Du ger energi att bli förbannad över sakernas tillstånd i landet som vilar på Löfvéns fördömda värdegrund. Vad denna värdegrund består av kan vi bara gissa eftersom den beror på Löfvéns regerings senaste utspel. Jag gissar dock att en stor del av grunden är byggd på sopor och avföring från zigenarna. Dessa har byggt landet har vi fått lära oss och det enda de bygger är ju sopberg av avfall och exkrementer. Allas lika värde är också populärt och kan säkert illustreras av att Löfvén går förbi akutkön när han blev illamående sist. Den feministiska värdegrundspelaren måste bestå av alla de avskurna delar från alla flickor som varje år blir omskurna i Löfvéns “feministiska demokrati”. Vilket håll Löfvén än vänder sig mot kommer det skit. Han måste ha baken både fram och bak.
    Ursäkta detta hastiga vredesutbrott eftersom jag inte ens orkade komma fram till våldet vi nu bygger landet med.

  • Som vanligt en fantastisk krönika! TACK Julia! Jag slog vad med en god vän att Löfvén skulle säga ungefär så här: “Till Sverigedemokraternas väljare vill jag säga följande, jag ser er, jag hör er men vi måste ta emot människor som flyr för sitt liv från krig och död och söker skydd hos oss och bla-bla-bla o.s.v. För en gångs skull och konstigt nog, sa han inte detta så nu blev jag av med en hundralapp till min kompis och jag som trodde att det var en säker hundralapp till mig!

  • invandrare1957

    Tack Julia. Ledigt måste man få. Men då blir du saknad man tittar på söndagsmorgonen besviket. Men till ämnet media o politiker har plockat bort all självkänsla o stolthet från etniska svenskar precis som du skriver är dom brottslingarna. Sen den förbannade tysta diplomatin som Sverige har kört och infört på alla fronter i politiken. Man har helt enkelt omyndigförklarat svenska folket. Dom förstår inte omvärlden dom förstår inte Svetiges bästa. Men ändå är vi världsmästare i våldtäkter. Våldsbrotten ökar utanförskapsområdena blir fler. Borde vara tvärtom allt ska bli bättre när man har omyndigförklarat det dumma folket. Och dom smarta politikerna får styra fritt. Morden sista åren där har politkerna det fulla ansvaret dom morden är helt onödiga. Hade vi krävt indentitshandlingar av invandrarna för flyktingar är dom inte. Då hade inte dom här morden skett.

  • ÄNTLIGEN! Välkommen tillbaks Julia.

  • Niels Henriksen

    Tysklands indenrigsminister laver ”en Støjberg”:
    Vi må se på, om de sociale ydelser til asylansøgere er for høje

    http://denkorteavis.dk/2015/tysklands-indenrigsminister-laver-en-stojb erg-vi-ma-se-pa-om-de-sociale-ydelser-til-asylansogere-er-for-hoje/

    17. Aug 2015
    Ralf Pittelkow

    De svenske myndigheder forsøger stadig mere desperat at lægge låg på
    protesterne mod den voldsomme tilstrømning af asylansøgere. Den
    uhyggelige sag om et mord i IKEA, der tilsyneladende blev begået af en
    asylansøger, har for alvor bragt sindene i kog.

    Men også i et andet stort asylland, Tyskland, er politikerne nu under stærkt pres.

    Tyskland har indtil nu modtaget 300.000 asylansøgere i år. Man begynder at tale
    om 600.000 for hele året. [!!!]

    Det har fået landets indenrigsminister Thomas de Maizière til at bebude, at
    regeringen nu må se på, om de sociale ydelser til flygtninge er for høje.

    Det giver mindelser om, hvad den danske integrationsminister Inger Støjberg
    er i gang med.

    Til TV-stationen ZDF sagde de Maizière, at mange af hans europæiske
    kolleger anser de tyske sociale ydelser til flygtninge for meget høje.

    • Niels Henriksen

      Den enorme asyltilstrømning får det nu også til at rumle i den tyske befolkning –
      regeringen bliver mere og mere nervøs

      http://denkorteavis.dk/2015/tyske-politikere-er-nervose-for-hvordan-be folkningen-vil-reagere-pa-det-enorme-asylpres-noget-tyder-pa-at-det-er -med-god-grund/

      13. Aug 2015
      Ralf Pittelkow

      I 2014 modtog Tyskland 200.000 asylansøgere. I år forventes antallet
      at blive op mod 500.000. Altså langt over en fordobling. Alene i juli
      ankom 79.000 tusind.

      Det er baggrunden for, at landets socialdemokratiske vicekansler
      Sigmar Gabriel mandag kraftigt opfordrede andre EU-lande til at tage en
      større del af asylbyrden. (Bild)

      40 procent af alle asylansøgere til EU kommer til Tyskland. Måler man
      det i forhold til indbyggerantallet modtog Tyskland fjerdeflest
      asylansøgere inden for EU i årets første kvartal – efter Ungarn, Sverige
      og Østrig. Danmark ligger også højt på listen.

      Det stadig voldsommere asylpres gør den tyske regering mere og mere
      nervøs. Man frygter, at befolkningen for alvor vil begynde at protestere
      mod udviklingen.

      Udlændingepolitik er et meget tabubelagt emne i Tyskland på grund af
      landets fortid. Presset for at opretholde den politiske korrekthed er
      stærkt. Man gør alt for at undgå en bred, åben debat.

      Men det rumler i den tyske befolkning.

    • Christian_Andersson

      “Den uhyggelige sag om et mord i IKEA, der tilsyneladende blev begået af en
      asylansøger, har for alvor bragt sindene i kog.

      Mannen som är misstänkt för och har erkänt morden på Ikea i Västerås är inte asylsökande. Han har vistats illegalt i Sverige under lång tid.

  • Talibananas

    Detta var en mycket väntad krönika. JC lyckas som ingen annan skildra den motbjudande svenska samhällsutvecklingen på ett förlösande vis; ett tydligt kvitto på politikernas och mediernas gisslantagning av folket. Spännande tider råder, måtte folket resa sig och visa var skåpet ska stå.

  • De tre knivskärningarna i Norrköping är inte ens rubrikstoff i vare sig TV4-nyheterna eller i Rapport. Istället är snabbt avklarade notiser. Man baxnar!!

  • OlofdeGothia

    Det svenska samhällets företrädare, politiker i “ansvarig position”,svenska myndigheter och tjänstemän förtiger sanningen. Det kan de göra i det korta perspektivet. men sanningen hinner till slut i kapp.
    Varför gör de sig mödan öht ?

    De vill inte erkänna att deras stolta projekt ” Den humanitära stormakten” håller på att kapsejsa med dunder och brak. Vi det svenska folket kommer i flera decennier framöver få stå för kostnaderna.

    Den som iscensatte det hela var Olof Palme.
    Han tog bort tjänstemannaansvaret,
    Han såg till att Sverige skulle vara ett multikulturellt samhälle.
    Olof Palme har medvetet skadat alla svenskar och den svenska tidigare stolta nationen.

  • Befria_Sverige

    Chock över bestialiska händelser och förtvivlan över ett Sverige i sönderfall. På jobbet pratas väder och vind som om ingenting händer. Vad skall man göra, vad kan man göra?

    • Ta upp saken och fråga vad de tycker om saken! Det är vår plikt att aktivera deras försvarsinstinkter och få dem att inse att politikerna sviker oss. Men var klok! Skriv dem inte på näsan utan se till att de själva får lägga ihop ett och ett.

      • Befria_Sverige

        Just det, fråga vad de tycker, bra. Det käns inte bra att bara slänga ur mig hur förbannad jag är på politiker och Sveriges förfall.

  • Hedvig

    Tack Julia Caesar för din välskrivna artikel! Delar helt dina åsikter.

  • Pingback: Julia Caesar: Sveriges mörka krafter | Petterssons gör skillnad()

  • HermannSchultz

    Det var en riktig urladdning Julia! Som en kollision mellan olika luftmassor med blixtar och dunder som följd. Eller kanske logik, sunt förnuft och äkta känslor som kolliderar med lögner, undanhållande av sanning, relativisering och över huvud taget de smutsiga knep de svenska ansvariga politikerna använder sig av för att helt öppet manipulera opinionen. De politiker som försöker skuldbelägga svenskar för att de känner vrede för att oskyldiga människor slaktas på IKEA. Den ojämförlige fjanten Löfvén bevärdigar inte denna tragiska händelse med några uttalanden medan han däremot inviger Segerstedt-institutet. Man skickar fram gamle professor Sarnecki som förstanyhet på Rapport där han förklarar, i bästa östpropagandastil, att Sverige inte har varit så tryggt på flera decennier. Detta ska vägas mot att våldsbrottsligheten flerdubblats under motsvarande tid. Idiotin i Sverige är så total att man inte förvånas över någonting längre. Och alltid när Löfvén eller andra politiker kommer med nya vansinnesuttalanden understryker de det hela med att “resten av EU kommer följa”. “Resten av EU” är lika mycket lögner som det flitigt använda “på sikt”. Tom retorik. Vi ser att inget EU-land har följt Sveriges beslut att ge PUT. Inget annat land är intresserat av “the road to hell”. Vad tror idioten?
    Den enda trösten man kan känna är att folk så sakta börjar vakna och då jävlar Löfvén….

  • Jakanda

    Hela landet,folket är sargat och statsministern tiger still, media och div humanister, fredsälskande så till den mildra grad att litet svinn bland svenska folket anses inte så farligt. Man måste vara på rätt plats vid rätt tid fn för att inte riskera våldtas, mördas. Snart förbjuds allting som är brunt, svart mellanbrunt. Man baxnar av div hjärnsläpp idag med kvinnor tas av daga.

  • FeliCity

    Jimmie Åkesson , har uttalat sig …
    Cit. -“”” Vi får aldrig vänja oss vid den här sortens fasansfulla dåd. Just nu går mina tankar till den familj som drabbats hårdast av alla. Jag vill inte spekulera kring vad som har hänt utan hoppas att polisen gör allt de kan för att reda ut brottet, och att de som sedan döms får kännbara straff”””.
    https://sd.se/jimmie-akessons-tankar-kring-tragedin-i-vasteras/
    Stefan L. tills idag har inte sagt något.

  • Jakanda

    Dessvärre kommer det att ske flera mord varje dag framöver, så länge insläpp av folk utifrån kommer in utan kontroll och man kan ifrågasätta syftet med flyktsnacket, för samma mönster upprepas här, som i de länder de kommer ifrån. Idag är verkligheten omvänd, gränser fragmenterade precis som fantasi, logik.
    Media, politiker, antirasister, feminister, vpk are, m fl som vurmar mera för inkomna män än svenska, tycka synd om syndromet utnyttjar de. Tyvärr är vi blåsta i detta land, lättlurade. Varje tjej, kvinna idag måste ta hand om sig själv, inte utsätta sig för risker så långt som går för det finns ingen empati,hjälp att få, alla verkar handlingsförlamade bland politiker, övriga men de utsätts ju inte för sådant här, har ju skyddade arbeten, resor, boende till skillnad från vanligt folk. Nu skall det sörjas länge för de här stackrarna som togs av daga, ändå kommer samma sak ske igen och igen. Kvinnor, tjejer kan inte röra sig fritt i vårt land utan att riskera våldtäkter, mördas, misshandlas.

  • Greger

    Om Sverige överhuvudtaget ska ha något fortsatt flyktingmottagande måste naturligtvis de asylsökande sitta internerade bakom lås och bom tills det är utrett vilka de är och om det har giltiga flyktingskäl. Risken är annars för stor att de går under jorden eller begår vansinnesdåd i samband med avslag för att få stanna i landet. Vidare måste svensk polis se till att svensk lag börjar efterlevas. Mer inre utlänningskontroller för att spåra upp och avvisa de som uppehåller sig illegalt i landet och hårdare tag mot de som stör utvisningar och gömmer flyktingar.

  • ampellaw

    Tack “Julia”!

  • Stefan Borg

    Tack Julia.

  • Pantherinae

    Mistede svenskerne ikke deres land til hunnerkongen Atilla engang? Måske skulle i tage kampen op denne gang.

  • Mahound

    Helt riktigt. Om något så är det den kulturmarxistiska sfären och deras PK-liberala medlöpare som är de mörka krafterna.

  • 4KATTER

    Så otroligt bra skrivet å så otroligt sant..

  • Swedish_sorcerer

    Läser på svt text-tv att det nu f f g är fler män än kvinnor i Sverige. Och vad beror detta på? Kan det vara massinvandringen av muslimska män från MENA-länder?? Och svenska kvinnor röstar i stor utsträckning fortfarande på sjuklöverpartierna. D v s för fortsatt ökning av våldtäkter otrygghet i samhället. Invällningen över våra gränser måste upphöra omedelbart!

  • Jojje 3000

    Mycket bra skrivet. Jag tycker att vi inte ska rikta vår iska och ångest mot invandrarna som personer utan helt och hållet mot den i det närmaste totalt inkompetenta SVENSKA OFFENTLIGA SEKTORN som faktiskt genomför denna invandringspolitik av en enda orsak, att ajälva framstå som godast och få flest pk-poäng av alla länder i eu. Totalt omdömmeslöst.

    • Precis, Patrik Engellau skriver bra om det på sin blogg Det goda samhället. Han har myntat uttrycket det välfärdsindustriella komplexet, som hela tiden behöver offer. Invandrare och tiggare är ett utmärkt mål för dem att ömka så att detta komplex får mer pengar och säkrar sina arbetstillfällen. Det ligger mycket i hans analys som fick upp ögonen på mig för detta. Det är starka lobbygrupper som går rakt igenom hela samhället och kräver mer och mer resurser hela tiden. På andra sidan sitter skattebetalarna som aldrig tillfrågas om de vill betalar mer och mer. Om de knorrar rasist/fascistförklaras de direkt.

      • Jojje 3000

        Ja mycket klarsynt. Det är faktiskt ingen humanistisk godhet bakom nuvarande invandringspolitik, utan handlar i stort sett enbart om job-protection i offentliga sektorn. Flest pk-poäng vinner mest skattepengar var en tävlig som radarparet Palme och Sträng införde, tillsammans med ett skattetryck för att finansiera slöseriet.

        • Exakt! Snöbollen rullar vidare och nu håller samhällsekonomin att brisera på grund av att dessa grupper fått så stort inflytande, uppbackade av media.

  • qelizabeth

    Tack Julia Caesar! Tack för att du ger allas vårt vredesmod klädnad i skarpa ord. Och tack för att du satte fokus på Anders Westerbergs fullkomligt förkastliga produktion för SFI. Det viktigaste är tydligen inte att lära sig svenska, utan att lära sig förakta svenskarna. Är det konstigt att våld och hot blir det naturliga sättet för invandrare att förhålla sig till oss?

  • Pingback: Julia Caesar skriver om IKEA-morden och “mörka krafter” « Avpixlat()

  • Peter Svan

    Tack Julia, vi behöver dig 🙂

  • 06java08

    Jag blir mållös,en så begåvad krönika som stämmer på pricken över Sveriges lamslagna politiker.Helt okänsliga o oprofessionella att hantera fruktansvärda händelser som drabbar den svenska befolkningen.Tack Julia för din otroliga klarsynthet o fingertoppskänsla.

  • Fidolin

    Bara att instämma! Julia drar ner brallorna på Löfven. Suveränt!

  • HSV

    Det här var en av de bästa krönikorna jag läst.

    Medieliten (Wolodarski) beklagar sig ju i TV att det sprids rykten om halshuggning på IKEA.

    Mycket underligt är att “Per Ågrens märkliga svar, avgivet i en mycket upphetsad ton, lyder:

    ”Jag tänker inte bekrä … beskriva över huvud taget vad som har hänt mer än att två blev mördade. Hur de blev mördade får du inte reda på av mig.”” citat från bloggen ovan.

    Det torde väl knappast vara till men för mordutredningen att tillvägagångssättet anges – svaret ovan verkar ju bekräfta ryktet.

  • Arbetaren

    Fantastiskt bra skrivet. Du sätter ord på det jag känner men inte kan uttrycka som du!

  • Birgitta G

    Tack Julia Caesar för en lysande tydligt artikel. Du för numer många svenskars talan. Svenskar som idag lever med ständig sorg, oro, rädsla och ett liv med ständig vaksamhet i ett hemland som förstörts av ledade politiker under flera års tid. Politiker som genom effektiva metoder har tystat sitt eget folk och stängt ner det offentliga samtalet. Att se hur svenskar hånas och bespottas av dem som beskriver vilka vi är för dem som bjuds in är en ärekränkning för varje svensk invånare.

    Det är enkelt att förstå varför ingen opinionsundersökning visats efter den med det enda oppositionspartiet som andra största parti i landet. Troligen har det partiet, SD redan egen majoritet augusti 2015, eller?

    I en artikel i Jyllandspostens igår skildrade en skrämmande profetia om inbördeskrig och som troligen snart går i uppfyllelse pga ledande politikers Nya sverige. Artikeln har givetvis inte heller kommenterats i någon av de största offentliga svenska tidskrifterna eller public service.

  • Kemau

    Brilljant!!!! Helt enkelt brilljant!!! Men räcker en text som denna eller måste faktiskt regeringen avsättas nu?!
    Det öppna kriget kryper allt närmre!

  • Niels Henriksen

    Gode og onde
    http://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE7942276/Gode-og-onde/

    [ Svensk version finns här: http://www.friatider.se/jyllandsposten-sp-r-inb-rdeskrig-i-sverige ]

    Dagens leder
    18.08.2015 kl. 06:00

    Sverige

    Da lederen af det liberale, svenske Centerpartiet, Annie Lööf, for et par år
    siden blev spurgt på svensk tv, hvor mange indvandrere Sverige kan modtage,
    svarede hun, at det var muligt at tage imod 30 mio. nye indvandrere. De skulle
    bare kunne arbejde, tale svensk og betale skatter. Så kunne også de blive en
    dynamisk del af den svenske velfærdsstat sammen med de nuværende ca.
    9,5 mio. indbyggere i Sverige.

    Tv-klippet kan findes på Youtube side om side med utallige kuriøse,
    underholdende og drabelige klip, som dagligt kolporteres af de sociale
    medier. Men Annie Lööf mente og sagde det i ramme alvor.

    Sveriges udlændingepolitik har udviklet sig til et kompleks. Idet den
    primært henviser til abstrakte humanitære grunde, lukker den øjnene for
    konkrete konsekvenser i form af milliardudgifter til de sociale myndigheder,
    vold og kriminalitetsrater på flugt opad, kulturel segregering, et skole- og
    uddannelsessystem i frit fald, religiøs radikalisering rundt om de større
    byer sammen med en lurende, folkelig utilfredshed med, hvad stadig
    flere svenskere oplever som indvandringens forvandling af den sociale
    virkelighed. Mange kan simpelthen ikke genkende det Sverige, der er
    skudt frem med rekordfart, og som ingen synes at have kontrol over.
    Heller ikke eliterne, der i mere end 30 år har lukket øjnene for forvandlingen,
    og som af samme grund har umanerligt svært ved at indrømme, at de har
    taget fejl og må revidere deres syn på udvikling og prognose.

    ….

  • ULF HJERTQUIST

    Jag har haft glädjen att bo utomlands i ett riktigt demokratiskt land i 33 år och noggrant av eget intresse följt politisk utveckling i Sverige under dessa år. Häpp! –

    Jag har haft alla möjligheter att via nätet sända meddelanden och efterfrågat svar på mina frågor från politiker. Aldrig någonsin jag fick ett svar. Jo på 80-talet diskuterade jag med den fantstiskt klarsynte Gösta Bohman. En politiker av hans klarsynta kaliber har vi aldrig senare sett…
    Så har jag också haft möjlighet att diskutera med de som är de få vakna faktagrävande journalisterna som exvis Julia Caesar mfl. på nätet.. Efter deras krönikor kan man kommentera och även få ett svar om man begär. DET är demokrati! I pressblaskor som DN, AB och Expressen är kommentarsfältet stängda.

    Jag är enig med Jyllandspostens uttalande att Sverige står inför en politisk revolt. Orsaken är att den sanslösa politik som nu förs i Sverige leder till fullkomlig kollaps av nationen som sådan….

  • Eulenspiegel

    Mycket välskrivet!Det absolut bästa som skrivits inom ämnesområdetInvandring till Sverige.
    Läkartidningen idag har en artikel om höfprotesoperationer och att utrikesfödda rapporterar mer problem efter operationen.Ur artikeln hämtas följande.
    Enligt svensk officiells tatistik för 2013
    23,3%( =2,26 miljoner) av den svenska befolkningen på 9,7 miljoner ha en utländsk bakgrund.
    15,4% av befolkningen(ung 1,5 miljoner är utrikes födda!
    Eftersom jag i min ungdom var prisbelönad kaninfarmare(JUF) vet jag hur fort en omvandling av landet kan gå.
    Så räkna med att senast år 2050 är majoriteten i Sverige utlänningar!!
    Något som aldrig får eller har diskuterats officiellt!!!

  • loofon

    Tack igen Julia för en enastående och välskriven analys av orsakerna till det ökande våldet i Sverige.
    Alla ni som läser, se till att sprida dessa fakta till så många som möjligt. Det är viktigt i en demokrati att folk får ett heltäckande underlag för sitt tyckande och sina vägval. Du kan bidra till att ge detta underlag genom att sprida Julias texter. Vänstermedias lögner lär de få sig till livs utan din hjälp.

  • svinhugg

    TACK, TACK !
    Äntligen någon som kan formulera den djävulska frustration som massor av svenskar just nu lever med.
    Situationen och flatheten är oerhörd, från alla lismande baksluga politiker och alla äckliga medlöpare i media.
    Nu lever man och hoppas att det finns någon som kan tända upproret, ett rejält våldsamt uppror från svenskarnas sida, ett uppror så stort att varken militär och polis kan stoppa det. Vi skall återta vårt Sverige, och skicka ut varenda en av alla importerade fridstörare som väller in och söndrar vårt land, och vi skall också ta oss rätten att dra alla landsförädare inför skranket, något annat alternativ finnes ej.
    SVERIGE SKALL ÅTERTAS !

  • Ma Sevendust

    well spoken

  • Stroppen

    Tack än en gång för en mycket bra krönika Julia!
    Jag kan bara tillägga att Jyllandspostens ledare idag den 18 augusti 2015 har ungefär liknande synpunkter på situationen i dagens ynkliga Sverige.
    http://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE7942276/Gode-og-onde/

  • Bombi_Bitt

    Bättre än så här kan det inte bli Julia, du är helt otroligt bra på att få fram vad vi alla känner. Mitt bröst håller på att sprängas av all vrede som jag känner mot dem som vill oss så illa.

  • GustaWasa

    “Att vara eller inte vara” sade en gång William Shakespeer till människorna.

    Det är väl det budskapet som jag känner att JC vill förmedla och som fler och fler efterfrågar.

    Vi har alla internationella lagar med oss i vad som skola komma.

    Det är enbart en ideologisk hegemoni och som med alla medel försöker att isolera oss från omvärden.
    Genom isolerandet av oss svenskar så kan de därmed göra som de numera gör. Då blir det som vid Ikea även nästa gång. Total censur av dem som försöker att slå oss i bojor och frånta oss rättigheter. Medans eliten själva föraktfullt kliver på liken av vårt folk.

    Detta är inget som enbart sker i Sverige utan det sker även dagligen i många nationer som ingår i EU. Allt styr av en elit som sitter folkligt ovald i Bryssel och som har som mål att göra EU till en kommunistisk enpartistat.

    Nog är nog. Det är dags att inse att ondska kan även skapas i våra innersta kretsar av bekantskap, men det är inte våra vänner numera utan de består av en diktatur, där islam och islamister är tänkt att bli dikaturens hantlangare. Ja, dikaturen vet ju att de inte kommer att få med sig folket på denna kontinent så därmed så behöver de knektar utifrån så att de inte har några känslor till dem som de skall göra ont.

    Att vara eller icke vara. Det är frågan det.

  • Herrejestanes

    Detta var den mest uttömmande beskrivningen hittills om vad som pågår i Sverige. Som utflyttad sedan snart 10 år ser jag rapporterna om vad som sker i Sverige, och på min årliga visit till hemlandet så får jag det bekräftat. Eventuell flytt tillbaka till hemlandet är sedan länge uteslutet och det gör ont! Jag beundrar Julia, SD och alla andra som fortfarande orkar ta fighten för Sverige!

  • Christian_Andersson

    Jag besvarade ett inlägg på SVT tittarservice häromdaden:

    http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/896275

    Plåsterskandalen
    SVT måste granska plåsterindustrin hårdare. Den rasism som råder inom denna bransch är skrämmande. Finns tydligen bara plåster för vita människor. Kräv ansvariga på besked!! Finns planer på en stor manifestation Stoppa plåsterrasismen.
    Skrivet av Lisa Fre 14 aug – Följ inlägget (2 följare)
    1 kommentar
    Lisa. Ditt krav väcker obehagliga känslor hos mig. Det är bara ett par dagar sedan det ohyggliga dådet i Västerås. Hade färgen på några plåster ändrat utgången?
    Att det bara skulle finnas plåster för vita människor är naturligtvis inte sant. Det finns till exempel regnbågsfärgade plåster. Som borde passa alla smaker.
    Skrivet av Christian Andersson Fre 14 aug

    Lisa NN har inte svarat ……

  • GustaWasa

    Riktigt bra grundarbete och lärorikt..

    Man får väl därmed säga att då är vi på väg med full fart in i det som Nostradamus siade om för denna kontinet.

    “En tysk befälhavare dödas.
    En annan tysk befälhavare avslöjas som förrädare. Här vänder krigslyckan.”
    -Nostradamus

    Vad skall man tro om vilka de äro..?

    Jag själv: tror att det är Bryssel som är “en tysk befälhavare” och att det är Angela Merkel som “tysk befälhavare att avslöjas som förrädare”.

    Vilken stat på denna kontinent styr det mesta. Jo, de är Tyskland. Vilken stat på denna kontinent har den högsta politiska makt positionen. Jo, det är Tyskland.

    Manuel Barroso är gammal maoist. Visst har Barroso avgått som kommissonens ordförande, men en kommunist som fått så mycket makt kommer aldrig att släppa ifrån sig denna makt även om det ser ut som han har avgått. Det var väl Barroso som valde ut Jean-Claude Juncker..? Han hade att välja på Martin Schults, men det skulle ha blivit allt för synligt. Han hade ju haft sina utbrott i EU-parlamentet. Men som tack för sitt jobb i parlamentet så såg makten till att tillsätta honom som talman, men det skulle det största partiet i EU ha fått gjort. Då var det bättre med en kommissionär Juncker som bara upplevdes som en bankman från Luxemburg.

    Angela Merkel är bevisligen i sina ungdoms år varit en av DDR statens representanter och ingått visst i Stasis ungdomskår. Det är klart att hon grät lika mycket som Lars Ohly begrät DDR när muren raserades.

    NATO är maktens allierade numera och NATO försöker att med många medel få det så att Bryssel kan proklamera att de behöver en armé som enbart styrs från det folkligt ovalda Bryssel.

    Jean-Claude Juncker sade den 10 mars 2015 i den tyska tidningen Welt am Soontag “Gemensamma stridsvagnar, kanoner och soldater skulle stärka EU:s internationella ställning, tycker EU-kommissionens ordförande Jean-Claude Juncker.
    -En gemensam armé för européerna skulle förmedla till Ryssland att vi tar försvaret av EU:s värderingar på allvar, sade Juncker.
    I den brittiska tidningen The Guardian sågas Junckers tankar av såväl regeringen som samtliga större partier. I Tyskland ges dock tummen upp – på lång sikt. Slut citerat.

    Det var då rätt man att tala om värderingar. Han som sitter på en folkligt ovald stol och varken kan tillsättas eller avsättas i demokratiska val.

    Man måste som sagt förstå att det finns dem på denna kontinent som är förrädare av högsta dignitet.
    Då är det inte kanske så underligt att USA-NATO försöker med alla medel att peka ut Ryssland och Putin som det stora hotet. De lär inte vara muntra över att kontinentens medborgare har sett den “historiske mördaren” mitt ibland oss och i våra städer och samhällen = islam(ister)

  • baljo

    tack Julia vår elit och regering är med och sätter ribban när man ger ikea mördaren svenskt medborgarskap
    nu vet dom flesta vad som krävs för att bli svensk medborgare!! Det är bara att ta första bästa chans att mörda
    någon så är saken klar sen!!

  • GustaWasa

    Rasism är enbart den ideologiska elitens “värdeord”.

    Det kan vara som filosofen Slavoj Zizek betecknar “allas lika värde” som en ideologisk fantasi.
    Begreppet har därför ingen politisk representativitet utan fungerar enbart som ett sorteringsverktyg.
    -Slavoj Zizek

    Vi i Sverige fick december 2014 lära oss ännu ett av elitens värdeord. Fascism, och då gällde det en “budgetomröstningen i riksdagen” och regeringens kommande ekonomiska handhavanden för Sverige. Det var Sverigedemokraterna som efter att förlorat sin budget omröstning därmed röstade på Alliansen budget. Men det var fascism enlig statsminister Stefan Löfven.

    DDR är inte lika uppbyggd som den var tidigare, av murar, taggtråd och stängsel. Nu är den uppbyggd av “värdeord”, som beskyddar den politiska eliten och till sin hjälp så har de chefredaktörer och media ägare ända rakt upp i taket av deras byggnader.

    Värdeorden kan sägas vara några av dessa. Och det är nog lika vanligt uppbyggt överallt i Europa och Norden.

    Rasism-rasist-mångfald-allas lika värde-5 i 12-fascism, osv..

  • disqus_y4x958wHdV

    Västerås polisen sade att dekände sig tvingade att gå ut med information om mordet som man egentligen inte ville. Vad fick vi veta. Vilket land de kom från, men inte ett ord om hur mordet gått till. Alltid dessa floskler

  • Kalle

    Birgitta Olsson FP kastade in handuken som ny ledare. Vem hade trott något annat. Även en flummande rödstrumpa förstår att hennes idéer om fri invandring inte kommer vara gångbart längre.
    Åsa Romson, Batra och Lööf kommer få det hett om öronen om de inte stoppar massinvandringen omgående.

  • tore

    Fantastisk bra kronikk! Sverige har i mange år ukritisk tatt imot en enorm innvandrermasse som nå skaper store problemer. Danmark har skjønt det og innfører en mer restriktiv innvandringspolitikk. Norge er midt imellom. Storbritannia, Ungarn, Frankerrike, Nederland begynner å forstå situasjonen. Vi, fjellapene, kommer forhåpentlig etter om noen år. Vi er bare litt trege i oppfattelsen.

  • Bejje

    Jag skäms lite när jag säger att jag inte orkade läsa hela din post, men en var och andra sidan sjukt lång, fööör lång.

    Men ändå så har du ju helt rätt i det jag läste. Svensk media och regering lägger all vikt på hur synd det var om de stackare på asylboendet där mördaren hade hållit till. Stackarna som kanske skulle få stryk p.g.a. det som skett. Istället för att rikta vikten på de mördade och deras anhöriga samt resten av oss svenskar som snart inte vågar gå ut för att någon med ett utländskt namn går på gatorna.

    Ja jag säger som jag säger för att den stora majoriteten av det som händer på våra gator är invandrarrelaterat. För fan regering, inse det istället för att förneka det. Eller för all del. Förneka det och se SD bli Sveriges ledande part inom kort.

  • chainmail

    Otroligt träffsäker krönika! Tack Julia Caesar!

  • Pingback: MÖRKA KRAFTER | Jan Millds blogg()

  • Bengt Gredenstedt

    Väldigt bra skrivet!! Ord och inga visor!! Ät det för mycket begärt att ställa en fråga?? Vad är de totala migration och invandrarkostnaderna för Sverige år 2014, och då menar jag totala kostnader – intäkter ???

  • Hjertelig takk, Julia ! Jeg er også RASANDE !

  • Pingback: Söndagskrönika: Dödsdansen på Harpsund « Snaphanen.dk()

  • Nils_Dacke

    Tack Julia för ännu en relevant och angelägen krönika. Hoppas att den väcker ytterligare några.
    Det här med hur morden på IKEA förtjänar ytterligare en kommentar. Min yngsta dotter befinner sig sedan en vecka i Sydostasien. När vi talades vid för ett par dagar sedan kommenterade hon morden på följande sätt: “Pappa, hur kan det komma sig att det här nere är väl känt att det var fråga om ren halshuggning, men i svenska media får vi inte veta detta?” Jag svarade: “Vad hade du väntat dig? Svenska media är ju sedan länge allergiska mot sanningen.”

  • Anna

    Regnbågsfärgade plåster finns redan. Sedan hoppas jag att du är lika arg över exempelvis Lasermannens mord. Anders Breiviks kallsinniga skjutande. Mannen som mördade Helen. Pojkarna som mördade John Hron…

  • SteLin64

    Hej Barbro!
    Hur känns det att komma ut i offentligheten med ditt riktiga namn? Nu kan du ju fortsätta skriva dina starkt rasistiska texter utan vare sig källhänvisning eller korrekt fakta i ditt eget namn. Om du vågar stå för vad du skriver vill säga. Men låt mig gissa. Det törs du inte. För nu måste du helt plötsligt stå juridiskt till svars för all skit du häver ur dig.

    • koma

      Fan du är modig du med, likaså Jag.Gå ut med ditt namn i stället för att fega bakom hittepå som en annan gör då^^

      • SteLin64

        Skillnaden är att jag inte ljuger, hotar och skriver rasistiska böcker under min psedonym. “Julia Caesar” använder sitt alias för att kunna näthata. Jag använder det för att skydda min familj från sådana som “Julia Caesar” som inte drar sig för att publicera namn och telnummer på oliktänkande och uppmana sin svans att agera. Nu får foliehatten Barbro smaka på hur det är att säga samma saker i offentligheten. Kanske därför det är så tyst. Det är inte lika lätt att vara hatisk och dryg under eget namn.

  • Pingback: Söndagskrönika: Hämnaren i Marieberg « Snaphanen.dk()