9
mar
Seneste opdatering: 10/3-13 kl. 0803
121 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Av Julia Caesar

Copyright Julia Caesar, Snaphanen och HRS. Citera gärna delar av texten men iaktta gott bloggskick och länka till Snaphanen!

milld

Det pågår en ekonomisk och demografisk jihad mot Europa och de europeiska befolkningarna. Våra välfärdssystem håller på att tömmas av främst muslimska invandrare som anser att de enligt islam har rätt att bli försörjda av icke-muslimer. De sinande trygghetssystemen är en tickande ekonomisk och politisk bomb som snabbt leder mot välfärdsstaternas sammanbrott. Men politikerna som själva har skapat den vill inte låtsas om den. Sverige är särskilt illa ute på grund av landets extrema invandringspolitik.

Det finns 50 miljoner muslimer i Europa. 80 procent är arbetslösa och lever på bidrag.

“De är tiggare. De lever på bidrag från befolkningen i Väst. Om de stannade kvar i sina muslimska hemländer skulle de dö. Inte ens kor och getter kan överleva i den muslimska världen” säger den frispråkige egyptiske islamforskaren Ali Abd al-Aal i den här videon. Han är själv islamist men drar sig inte för att såga den muslimska världen jäms med fotknölarna.

Det är din skyldighet att försörja muslimer

Och du som tillhör Europas urbefolkningar och ska finansiera invandringen från underutvecklade länder i tredje världen – hur är ditt liv som försörjare? Du stiger upp tidigt på mornarna, åker till ditt arbete och arbetar minst åtta timmar. Åker hem, tar hand om barn, familj och hem. Samma visa år ut och år in. Kanske drömmer du om att något gott ska komma ut av det, någon form av belöning för att du är så flitig och laglydig.

Enligt islam är du en löjlig figur – men du är den idealiske icke-muslimen. Du är en kuffar, en otrogen. Därför är du skyldig att arbeta i ditt anletes svett, inte bara för att försörja dig själv utan också försörja muslimer som har viktigare saker för sig än att arbeta. De har sitt jihad (krig mot icke-muslimer) att tänka på, en religiös tvingande plikt för varje rättrogen muslim. Det är kanske inte vad du har planerat, men med dina skattepengar finansierar du deras jihad mot oss i Väst och bidrar till att islam får allt starkare fäste.

Västs politiker iscensätter sina egna länders undergång

Det är ingenting som sker slumpmässigt – det sker i enlighet med islam. Genom att låta missbruket av bidragssystemen fortgå obehindrat iscensätter politikerna i Väst sina egna länders undergång. Den politiske analytikern Soeren Kern avslöjar i en artikel på den New York-baserade tankesmedjan Gatestone Institute´s nätsajt  en rad exempel på hur utnyttjandet ser ut i praktiken.

Självklart är det inte enbart muslimer som utnyttjar de europeiska trygghetssystemen för att kunna leva ett behagligt arbetsfritt liv. Och självklart utövar inte alla muslimer denna form av jihad. Men det är bara muslimer som kan anföra religiösa skäl att låta sig försörjas av andra. Enligt profeten Mohammed, alla muslimers stora förebild, är plundring, rån och utpressning att föredra framför att slita ut sig med att bruka jorden eller ägna sig åt annat hederligt arbete. Han sa:

“Jag får mitt uppehälle under skuggan av mitt svärd.”

“Sluta arbeta, lev på bidrag, ägna er åt jihad”

Anjem_choudaryMohammeds nutida lärjungar för hans budskap vidare. Den radikale islamistiske imamen Anjem Choudary, född 1967 i England, är en före detta advokat som länge har drivit kampanjer för sharialagar i Storbritannien och övriga Europa. Han sa nyligen att

“muslimer har rätt att ta pengar från icke-muslimer. Det är normalt att ta pengar från kuffar. Du arbetar. Vi tar pengarna, Allahu Akhbar.”

Själv lever han gott på bidrag från den brittiska välfärdsstaten och har filmats när han uppmanar sina åhörare att säga upp sina jobb och utnyttja arbetslöshetsersättning så att de får mer tid att ägna åt “heligt krig” mot icke-muslimer.

Utdrag ur talet, publicerat i Londontidningen The Sun den 17 februari har väckt häftig debatt om det snabbt växande problemet med invandrare som i takt med invandringen från muslimska länder dränerar de europeiska välfärdssystemen. Och vi ska definitivt inte slå oss för bröstet i de nordiska länderna. Alarmerande siffror visar att samma sak pågår här.

“Muslimer ska bara arbeta en eller två dagar per år”

För Anjem Choudary är icke-muslimer enbart värda förakt. Han drar sig inte för att förlöjliga hårt arbetande människor som sliter för att försörja honom och hans stora familj.

“Människor är upptagna av att arbeta hela livet. De vaknar klockan sju. De går till jobbet klockan nio. De arbetar åtta, nio timmar per dag. De kommer hem klockan 19, tittar på Eastenders i tv och sover – och de gör det i 40 år av sina liv. Det är slaveri. Vad är det för sorts liv? Det är kuffars liv.”

Muslimer ska lära av de vördade förebilderna i den islamiska historien, anser Anjem Choudary. De arbetade bara en eller två dagar per år. Resten av året var de upptagna med jihad. Han hävdar att muslimer är berättigade till bidrag just för att de är muslimer. Bidragen är en form av jizya, en extra skatt som icke-muslimer är tvingade att betala i muslimska länder och en påminnelse om att icke-muslimer alltid är underlägsna och underordnade muslimer.

Det Anjem Choudary säger är helt i överensstämmelse med koranen, hadither och sharia. Att suga ut värdsamhället kan ses som en form av jihad på låg konfliktnivå, eftersom det försvagar kuffar-staten. Målet är att “eliminera och förstöra den västerländska civilisationen inifrån så att Guds religion görs segerrik över alla andra religioner”. (Ur “Memorandum”, bilaga till Shariah the threat to America).

Får minst en halv miljon per år för att göra ingenting

Choudary är gift och har fyra barn. Han njuter av ett bekvämt liv som de brittiska skattebetalarna betalar notan för, år efter år. The Sun har rapporterat att han kvitterar ut mer än 25 000 GBP (drygt 242 000 SEK) per år i försörjningsstöd. Bland annat får han 15 600 pund (= 151 164 SEK) per år i bostadsbidrag för ett hus värt 320 000 pund (= 3,1 miljoner SEK) i Leytonstone i östra London. Han får också 1 820 pund (= 17 636 SEK) i kommunalt bidrag, 5 200 pund (= 50 388 SEK) i inkomststöd och 3 120 pund (= 30 233 SEK) i barnbidrag.

Anjem Choudary cashar med andra ord in minst en halv miljon kronor per år på att göra ingenting – utom att uppmana till krig och våld mot dem som försörjer honom.

Många mjölkar välfärdssystemen på pengar

Eftersom hans bidrag är skattefria motsvarar de en årsinkomst på 32 500 pund (= 314 925 SEK). Som jämförelse var snittlönen 2012 för en heltidsarbetande i Storbritannien 26 500 pund (= 256 785 SEK). Anjem Choudary är långtifrån ensam om att hårdexploatera Storbritanniens välfärdssystem. En lång rad uppmärksammade fall visar att många invandrare sätter i system att mjölka de sociala trygghetssystemen på så stora summor som möjligt, och att de dessutom anser att det är deras rättighet – helt i enlighet med islam – att bli försörjda och få luxuösa bostäder på skattebetalarnas bekostnad.

Den palestinska flyktingkvinnan Manal Mahmoud fick i augusti 2012 en ny flott fastighet i London, betald av skattebetalarna, sedan hon och hennes sju barn hade gått loss på och förstört ett viktorianskt hus för 1,25 miljoner pund (drygt 12 miljoner SEK) i Fulham i västra London. Huset i Fulham hade renoverats för 76 000 pund (= 736 440 SEK) innan familjen flyttade in. Mahmoud kom till Storbritannien 2000 med sin man, som hon nu är skild från. Hon säger:

“Jag har rätt att bo i ett sånt här hus även om jag inte betalar för det utan lever på bidrag. Det är rättvist att regeringen håller oss med bostad.”

Somalier fick 20-miljonershus i Kensington

kensingtonDe somaliska asylsökandena Abdi och Syruq Nur och deras sju barn har fått ett 2,1-miljonershus (drygt 20 miljoner SEK) i Kensington, en av Londons mest exklusiva adresser. De hade klagat på att deras bidragsfinansierade hem i Kensal Riseområdet i Brent låg i ett “fattigt” område.

Huset i Kensington kostar skattebetalarna 8 000 pund (= 77 520 SEK) i månaden. Sedan Nur 2009 förlorade sitt arbete som bussförare (där han tjänade 6,5 pund i timmen) lever familjen helt på socialbidrag. Deras nya hem anses vara ett av de dyraste hus som någonsin har betalats med statligt bostadsbidrag. Och familjen handlar helt rätt enligt islam: samtidigt som de sitter hemma deltar de i jihad genom att underminera ekonomin i det land som har tagit emot dem.

Årshyra 775 000 kronor för arbetslös sexbarnsmamma

Essma Marjam, en arbetslös sexbarnsmamma, får mer än 80 000 pund (= 775 200 SEK) per år från de brittiska skattebetalarna till hyran på en fastighet för närmare 20 miljoner kronor i närheten av Paul McCartney´s hus i en exklusiv Londonförort. Marjam får dessutom ungefär 15 000 pund (= 145 350 SEK) per år i andra bidrag, bland annat betald hjälp med att ta hand om barnen, i åldrar från 5 månader till 14 år.

“Jag flyttade hit eftersom jag har rätt till ett hus med fem sovrum. Jag hade ett kommunalt hus med tre sovrum men behövde mer utrymme när min nya baby föddes. Så kommunen gick med på att betala 1 600 pund i veckan till en privat hyresvärd eftersom de inte hade något hus som är tillräckligt stort. Det här huset är stort och underbart, men jag har inte tillräckligt med möbler för att möblera det” säger Marjam.

Två miljonbostäder till samma familj

I ett luxuöst femvåningshus för 1,8 miljoner pund (= 17,5 miljoner SEK) i centrala London bor den somaliska asylsökande Nasra Warsame, hennes sju barn (mellan två och sexton år gamla) och hennes gamla mor.  Årshyran som de brittiska skattebetalarna står för uppgår till nästan en miljon kronor: 83 200 pund (= 806 208 SEK). Warsame´s make Bashir Aden och ett av barnen bor i en separat fastighet i närliggande Camden. Han säger att de lever åtskilda för att familjen är för stor för att få plats under ett tak. Hans tvårumslägenhet betalas också av skattebetalarna. Båda bostäderna är lyxigt utrustade med skinnmöbler, flera platt-tv och datorer.

300 000 muslimer lever i förbjuden polygami

Trots att polygami är förbjudet i Storbritannien uppskattar brittiska experter på social välfärd att det finns åtminstone 20 000 polygama muslimska äktenskap i England och Wales. Om genomsnittsstorleken på en sådan “familj” är 15 personer kan det röra sig om 300 000 personer som lever i polygama familjer i Storbritannien. Genom att ha en rad fruar i separata hushåll och kräva bidrag som är avsedda för ensamstående mödrar och deras barn kramar muslimska immigranter tiotals miljoner pund ur staten. Kvinnorna i de polygama relationerna är berättigade till fullt bostadsbidrag – som uppgår till 106 000 pund (= drygt 1 miljon SEK) per år i vissa delar av London – och barnbidrag med 1 000 pund per år (= 9 690 SEK) för det första barnet och 700 pund (= 6 783 SEK) för varje barn därefter. Ju fler barn de föder, desto mer bidrag.

Dömd islamist har kostat oräkneliga miljoner

kronik 2Europas skattebetalare håller ett okänt antal islamister och terrorister under armarna på offentlig försörjning. Storbritannien borde ha dragit slutsatser av bland annat terrorbombningarna i London den 7 juli 2005 som kostade 52 personer livet och skadade 700. Samtliga fyra islamistiska självmordsbombare var brittiska medborgare, uppvuxna i England. Men brittiska myndigheter fortsätter att vräka pengar över islamisterna som om ingenting hänt.

En av dem är den egyptiskfödde enögde och enarmade islamistiske imamen och hatpredikanten Abu Hamza al-Masri.  I oktober förra året utlämnades han till USA efter beslut i London High Court. Han är dömd till sju års fängelse i Storbritannien för att i den radikala Finsbury Parkmoskén i London ha uppviglat till mord på icke-muslimer.

I USA är Abu Hamza åtalad bland annat för att ha försökt bygga upp ett träningsläger i Oregon för al-Qaida, ett projekt som också den svensk-libanesiske terroristen Oussama Kassir var involverad i och dömdes till livstids fängelse för av en amerikansk domstol i maj 2009.

Frun har bott i högstatusområde i 15 år

Abu Hamza har kostat de brittiska skattebetalarna oräkneliga miljoner. Bara i bidrag beräknas han och hans familj ha kvitterat ut mer än 338 000 pund (= cirka 3,3 miljoner SEK). Han har också fått 680 000 pund (= cirka 6,6 miljoner SEK) i rättshjälp för att “av humanitära skäl” överklaga utlämningen till USA. Kostnaden för att ha honom i brittiskt fängelse sedan 2004 uppskattas till 500 000 pund (närmare 5 miljoner SEK).

Hans marockanskfödda andra hustru, den niqabdraperade Najat Mostafa, 53, har sedan 1995 bott i en miljonvilla med fem sovrum i ett av Londons mest välbeställda bostadsområden, tillsammans med parets åtta barn. Alltsammans på skattebetalarnas bekostnad.

Rån och plundring av icke-muslimer är OK

Det finns nu närmare tre miljoner muslimer i Storbritannien – ungefär 5 procent av befolkningen.

“Men det handlar om mer än bara siffror. Hela den brittiska infrastrukturen ändras. Moskéer, islamiska skolor, shariadomstolar och muslimskägda företag har blivit delar av det brittiska landskapet” skriver Soeren Kern.

Anwar_al_Awlaki_1Det brittiska välfärdssystemet tillåter alltså ett gränslöst överutnyttjande. Ur västerländskt perspektiv är det helt otroligt med vilken förslagenhet och inrotad kravmentalitet många skrider till verket och kramar så mycket pengar som möjligt ur systemen. De vet att politiker och tjänstemän har svårt att säga nej till deras krav av rädsla för att stämplas som “rasister”. Och de har ideologiskt stöd i ryggen – islam rättfärdigar parasiterandet på fienden, icke-muslimerna. Imamen Anjem Choudary citerar den inflytelserike imamen och al-Qaidaledaren Anwar al-Awlaki, som dödades av CIA:s drönare i Jemen i september 2011.

I en predikan från 2006 med titeln “Allah förbereder oss för seger”  säger al-Awlaki att rån och utpressning av icke-muslimer är den strategi profeten Mohammed föreskriver för att genomföra islams centrala uppdrag, jihad:

“Lämna arbetet med att bruka jorden åt bokens folk (judar och kristna). Du sprider Allahs lära (genom jihad); de kommer att bruka jorden och föda dig; de kommer att betala jizya (extra skatt), de kommer att betala Kharaaj (tribut). Om profeten fick sitt uppehälle genom Ghaneema (plundring) måste det vara det bästa.”

Malmös bidrag spränger miljardvallen

Med expressfart är de nordiska länderna på väg åt samma håll som Storbritannien, och Sverige leder utvecklingen. Invandringen från främst muslimska länder spränger socialbudgetarna i den ena kommunen efter den andra. I Malmö, en av Europas mest muslimtäta städer, når kostnaderna för försörjningsstöd snart miljardgränsen. Förra året landade summan på rekordhöga 0,9 miljarder kronor fördelade på ungefär 9 000 hushåll. Enligt socialförvaltningens tjänstemän är situationen ”mycket bekymmersam”, eftersom det utbetalda stödet utgör en betydande del av Malmös budget på totalt cirka 14 miljarder kronor.

”Vi ser tyvärr också en allt större permanentförsörjning genom det här stödet”, säger en tjänsteman.

Somalierna sänker Borlänges ekonomi

I Borlänge, en stad med drygt 49 000 invånare, betalade kommunen förra året ut nära 100 miljoner kronor i försörjningsstöd. Socialnämnden gick med 29,1 miljoner kronor i underskott.  2011 tog 2 237 hushåll emot försörjningsstöd, men antalet ökar i takt med den somaliska invandringen. Borlänge har 13 procent invandrare, lägre än riksgenomsnittet.

Jobben

Men arbetarstaden har i den internationella solidaritetens namn tagit emot flera tusen somalier. Prislappen håller på att sänka Borlänge. I bostadsområdet Tjärna Ängar har två och ibland tre lägenheter på Borlängebornas bekostnad fått byggas ihop för att hysa de barnrika somaliska familjerna. Kostnaderna för försörjningsstöd kör stadens ekonomi i botten.

Nyligen kom ännu en smäll för Borlänge. Eftersom allt färre svenskar läser papperstidningar skärs tillverkningen ner i pappersindustrin. Stora Enso minskar produktionen i Kvarnsvedens pappersbruk, en av Borlänges två största industrier. 175 jobb försvinner.

Invandrarkvinnor på permanent försörjningsstöd

I Danmark avslöjar Jyllands-Posten att var fjärde invandrarkvinna lever på permanent försörjningsstöd. I praktiken har systemet kommit att fungera som ett parallellt system för förtidspension.Av de 24 000 personer som de senaste 15 åren har levt på socialbidrag i tio år eller mer är 6 000 invandrarkvinnor. Invandrarkvinnor från icke-västliga länder utgör bara 3,4 procent av befolkningen mellan 16 och 64 år. Att 25 procent lever på långvarigt försörjningsstöd är alltså en massiv överrepresentation. Både forskare och politiker ser siffrorna som ett misslyckande för det danska socialbidragssystemet.

mandag 026 (3)

“Kontanthjälpen är avsedd som ett tillfälligt säkerhetsnät och inte som permanent försörjning. Det är ett misslyckande när den fungerar som borgarlön eller parallell förtidspensionering” säger Jon Kvist, professor i statskunskap vid Syddansk universitet.

“Välfärdsstat eller invandrarland – vi måste välja”

“Kontanthjälpen har blivit konstanthjälp” skriver författaren Mikael Jalving. “Vi närmar oss med andra ord ett vägskäl. Vi måste välja. Vill vi ha en välfärdsstat eller vill vi vara ett invandrarland? Man kan inte få båda samtidigt.”

I en ledare kallar Jyllands-Posten invandrarkvinnornas överrepresentation i bidrag “en sjuk kultur” och skriver:

“Att denna utveckling styr direkt mot ett sammanbrott och ekonomisk katastrof säger sig självt, men erfarenheten visar att avgrunden ska vara inom synhåll innan det visar sig någon politisk vilja att ingripa.”

Invandrarna är det nya frälset

I Sverige eldar politikerna extra både under den tickande bidragsbomben och växande sociala motsättningar genom att ha generösare bidrags- och pensionssystem för invandrare än för svenskar. Invandrarna är det nya frälse som allt skall varda givet, och ursprungsbefolkningen tvingas betala notan. Alla som har satt sina fötter på svensk mark och fått uppehållstillstånd omfattas av socialtjänstlagen (2001:453), som tillförsäkrar alla en “skälig levnadsnivå”; bostad, mat, kläder, hygien, tv, sjukvård, resor, hemförsäkring, tandvård med mera. Detta gäller oavsett om man har betalat in ett öre i skatt. Sverige erbjuder med andra ord perfekta förutsättningar för ekonomisk jihad.

När avgrunden är synlig är det för sent

Politikerna har förvandlat Sverige till hela världens socialbyrå, en inbjudande magnet för bidragsinvandrare från u-länder i tredje världen. Hur den ansvarslösa invandringspolitiken och de generösa bidragssystemen bäddar för en kollaps i svensk ekonomi är inte ens uppe till verklig diskussion i regering och riksdag, och flertalet invånare verkar inte ha något emot att plundras. Med sömngångaraktig säkerhet är Sverige i full färd med att underminera sin ekonomi och sitt välstånd genom att på historiskt kort tid vräka ut den välfärd som har arbetats ihop av flera generationer svenskar. Den enda merit som krävs av mottagarna är att de har kunnat betala människosmugglare för att ta sig till jordens största bidragsparadis. En prestation som verkliga flyktingar aldrig kommer i närheten av.

Avgrunden måste som sagt vara inom synhåll innan det blir politiskt intressant att ingripa. Då är det dessvärre för sent.

Litteratur: Nils Dacke: Islam under slöjan.
Koranen.

Af Julia Caesar

Tidligere kronikker af samme forfatter

0 0 votes
Article Rating


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

121 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Lena Svensson
Lena Svensson
11 years ago

Du nämner “Västs politiker iscensätter sina egna länders undergång”. Frågan som jag inte sett besvarad av någon mer än flyktigt, är “varför”? Några säger att detta är politiskt styrt från högre order från bankherraväldet som styr bakom kulisserna. Syftet är till synes att orsaka en ekonomisk kollaps. Sådana kollapser har bara kommit hand i hand med världskrig. Jag skulle vilja se någon, även om det är svårt att hitta information, skriva om just VARFÖR detta egentligen händer. Det verkar ha planerats under en väldigt lång tid. Det verkar vara något oerhört viktigt i görningen för “the powers that be”. Frågan… Read more »

trackback

[…] Ett känt ordspråk lyder: ”Bit inte den hand som föder dig” Men man har onekligen ett annorlunda sätt att visa sin tacksamhet på till dom länder som står för deras försörjning, i detta fallet USA. I Sverige får ta del av tacksamheten genom att bl a utsättas för rån, mord, självmordsbombare, misshandel, gruppvåldtäkter, bilbränder, stenkastning mot räddningspersonal osv osv. Man beräknar att det finns ca 50 miljoner muslimer i Europa och att ca 80 % av dessa lever på bidrag. Något som dom själva anser vara deras rätt:  “Muslimer har rätt att ta pengar från icke-muslimer. Det är normalt att… Read more »

trackback

[…] Caesars senaste söndagskrönikor, Europas ekonomiska jihad och Till fest med […]

trackback

[…] föräldrar till invandrare som har det bra där de är. I mejlen bifogas bland annat en krönika där invandringen till Sverige och Europa beskrivs som en ekonomisk jihad. – “Jag har inte läst igenom den så noga, den är tänkt som ett debattinlägg sen får […]

chainmail
chainmail
11 years ago

Det är dags att helt strypa bidrag och tillgång till välfärd för utomeuropéer, rumäner, bulgarer och ex-jugoslaver. Därefter måste ett ambitiöst återvandringsprogram inledas där det görs fullkomligt klart för dessa att de inte är välkomna här längre och att de inte har någon som helst framtid. Hjälper inte detta får vi offra religionsfriheten och stänga moskéer, synagogor och buddisttempel (svenska kyrkan har valt sida så deras verksamhet kan också avslutas). De som inte lämnar frivilligt efter detta ska kunna gripas och sättas på valfritt resesätt ut ur landet. De länder som vägrar ta emot sina medborgare ska få bistånd indraget,… Read more »

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago
Reply to  chainmail

@chainmail Om bara viljan, och en solid riksdagsmajoritet, finns skulle vi kunna genomföra merparten av vad du föreslår. “Det är dags att helt strypa bidrag och tillgång till välfärd för utomeuropéer, rumäner, bulgarer och ex-jugoslaver” Inga problem, utom vad gäller de som är EU medborgare. Många länder har regler som begränsar rätten till olika typer av bidrag för icke-medborgare.En praktiskt lösning som är vanlig är att helt enkelt villkorar alla uppehållstillstånd med krav på dokumenterad förmåga att försörja sig själv och sin familj samt att inte på något sätt ligga välfärdsystemen till last. T.ex gör Schweiz så. Men även vad… Read more »

Cavatus
11 years ago
Reply to  Utlandssvensk

Vad gäller islam, kan den omdefinieras från religion till ideologi, som man har gjort i Italien. Då kommer dess utbredning i en helt annan dager.

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago
Reply to  Cavatus

@Cavatus,

Har du några bra länkar angående vad de gjorde i Italien?

För övrig har det landet infört flera väldigt konstruktiva åtgärder för att minimera inflödet från MENA. Bland annat sponsrade man en form av medborgargarden vars uppgift var att hitta illegala (i Sverige kallade papperslösa) immigranter. Vill man så kan man!

san_ell
san_ell
11 years ago
Reply to  Cavatus

Du har satt huvudet på spiken då det stora problemet är att islam i vårt land anses vara en religion och den omfattas därmed av religionsfrihet. Kan vi klassa den som en politisk ideologi så kan islam stoppas med lagar och regelverk och då är halva slaget vunnet. Nästa steg är att helt stoppa flödet av bidragspengar till ideologin islams anhängare då kommer de snart att frivilligt lämna vårt land.

Ulimus 10
Ulimus 10
9 years ago
Reply to  san_ell

Och vem ska göra det?

Ulimus 10
Ulimus 10
9 years ago
Reply to  Cavatus

Och vad händer då?

trackback

[…] I förra inlägget noterades att kostnaden för invandringen till Sverige ligger i storleksordningen 110 miljarder kronor per år. Det är alltså ingen engångsutbetalning med dina skattepengar det handlar om. Per år var det. Av muslimtäta Malmös totala budget på 14 miljoner kronor närmar sig försörjningsstödet i socialbudgeten nu 1 miljard-strecket (dvs 1 000 000 000 kronor), vilket kommunens ekonomer lakoniskt betecknar som ”bekymmersamt”. En miljard, tja, det är ju pengar det med. ”Invandringen från främst muslimska länder spränger socialbudgetarna i den ena kommunen efter den andra” skriver Julia Caesar i sin söndagskrönika ”Europas ekonomiska jihad”. Du som hoppas på… Read more »

Hans Lindh
Hans Lindh
11 years ago

Man måste nog ändå konstatera att de excesser som förekommer i England med inkvarterande av
socialbidragsfallen i lyxvillor och lägenheter i 20-miljonersklassen inte är något som förekommer (ännu)
i övriga Europa. Inte undra på att UKP ökar starkt i England.

Roland Gustafsson
Roland Gustafsson
11 years ago

Det vi ser dagligen och som utmärkt beskrivs i denna krönika får mig nu att tänka på Danmark och Norge under andra världskriget som blev invaderade av en annan totalitär ideologi och som försåg sig med vad de ansåg sig behöva utan att fråga om de fick lov. Det var plundring och det är det vi ser pågå nu också. I princip ingen skillnad annat än att det är religiösa ledare utan ett lands krigsförklaring som leder den nuvarande plundringen mot militära tidigare. Och med de politiker vår majoritet, i hela EU, valt åt oss är vi helt försvarslösa.

Johan
Johan
11 years ago

Dags att göra en Kemal Attaturk. Han moderniserade Turkiet bl.a genom att se till att muslimerna fick hålla sig på mattan med sina s.k “multikulturella” traditioner.

Hucklena försvann över en natt – då lagen föreskrev att endast prostituerade fick bära dem.

Att Islam är en religion som utgör ett hot mot sann västerländsk demokrati blir allt mer tydligt.

Ulimus 10
Ulimus 10
9 years ago
Reply to  Johan

Det har väl ändå aldrig varit oklart för någon eller?

Sansear
Sansear
11 years ago

Tyvärr är Sverige landet som går emot. I princip alla länder i övriga EU accepterar faktumet att illegala immigranter är i ett land olagligt och skall utvisas. Sverige bryter mot EU regler såsom Dublinförordningen, förbudet mot arbetsgivare att anställa illegala immigranter samt återvändardirektivet. De går kort sagt emot EUs vilja att minska den illegala immigrationen och även att underlätta för återvändandet tillbaks till hemländerna även av folk som fått medborgarskap. Tyvärr finns en osjälvkritisk grupp mediafolk som så fort någon argumenterar emot detaljgranskar personen ifråga för att klämma åt den och tvinga honom/henne till att ta tillbaks det som skrivits.… Read more »

joffe
joffe
11 years ago

Tack Julia. Denna krönika borde postas till varje svenskt hushåll!.

SkyNet-kommentaren här ovan är ett skrämmande men tänkbart scenario då svenska väljarkåren tycks helt fördummad.

Politiker styr dessutom MOT folkets vilja och journalistkåren granskar ICKE fakta och ljuger i
press och etermedia.
En fräsh och opartisk debatt om invandring och islam är helt omöjlig att genomföra. I andra länder råder fri och öppen debatt så läsare och tittare kan följa vad som VERKLIGEN händer.

Jag har som avflyttad följt politiska förfallet under 30 år och det finns föga framtidshopp.

Argus
Argus
11 years ago
Reply to  joffe

Så uppgiven får man inte vara Joffe, men visst är det bråttom..Vi behöver inte alls vänta ända till valet 2014. Förra gången islam fick fotfäste i Europa var efter Romarrikets sammanbrott, året var 711. Inom bara fem år hade större delen av Iberiska halvön tvingats till underkastelse under islam. Ordet betyder som bekant underkastelse Även om morerna sällan utgjorde mer än fem procent av befolkningen domínerade de politiken i nära 800 år. Återerövringen, la Reconquista, skedde stegvis från år 722 fram till år 1492, då moren drog sin sista suck i Granada. Kristendomen hade till sist besegrat islam. Det var… Read more »

Tony
Tony
11 years ago
Reply to  joffe

Alla Julias krönikor borde komma alla Svenskar till del!

Angela
Angela
11 years ago
Reply to  joffe

Javisst man kan bli väldigt desillusionerad ibland och känna hopplöshet men det är som Argus säger vi kan rädda vårt land bara viljan finns och tillägger jag, inte är så förtvivlat konflikträdda. Kommer att tänka på arabiska våren där folk gång på gång sa att de inte var rädda längre. Rädslan är förlamande. Vi måste lära oss att skratta åt våra motståndare. Lagar är till för att förändras. När jag haft motgångar och känner besvikelse så är det skönt att läsa andras tankar. Då får man titta in här. Då får man gnistan tillbaka. Tack Julia, om jag inte sa… Read more »

nobody
nobody
11 years ago

Läs detta och fråga er sedan i vilken diktatur denna politiker lever i.

“När folket röstar fel är författningsdomstolen sista utposten”: http://debatt.svt.se/2013/03/10/nar-folket-rostar-fel-ar-forfattningsdomstolen-sista-utposten/

Något för Julia Caesars nästa krönika?

Svend Andersen
Svend Andersen
11 years ago

OT: Nu er det åbenbart også ‘racistiskt’ at fyre med ved i Sverige. Lars Mytting har udgivet en populær bog: “Ved: allt om huggning, stapling och torkning – och vedeldningens själ” Expressen skriver i sin anmeldelse følgende: Några bedömare pekar på att framgången för hans bok kan hänga samman med grumliga politiska strömningar i tiden. Vedhuggning är ju en utpräglad manlig syssla och vednostalgin går tillbaka till gamla urnordiska seder. Jonas Engman, etnolog på Nordiska museet, anser att det “inte är oproblematiskt att det skapas bastioner som står i strid med ideal om jämställdhet och integration”. – Det handlar om… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 years ago
Reply to  Svend Andersen

Det finns inte på denna jord ett dummare och fegare folk än svenskingarna, de tåler vilka förolämpningar, som helst utan att reagera det minsta på dessa provokationer. De har bara en sak för ögonen och det är att, komma under sin säng där de känner sig trygga. Det är bara att, konstatera att, detta land är räddningslöst förlorat. Svenskingarna har kapitulerat villkorslöst utan ett skott avlossats och det är inte första gången de gjort detta. samma sak hände under “hjälte kungen” Karl XII när en hel armé kapitulerade inför en liten rysk expeditions styrka, utan ett skott eller fäktning. Vilket… Read more »

SkyNet
SkyNet
11 years ago
Reply to  Anonymous

Anonymus; åtskilliga årtionden av åsiktsreglering, fördummande skolutbildning, propaganda-TV, propagandatidningar och propagandaradio, tiotusentals lagar och förordningar, oräkneliga förbud och ett oöverträffat överförmynderi har gjort svenskarna osäkra och tandlösa… Väldigt likt “kejsarens nya kläder” m.a.o.

SkyNet
SkyNet
11 years ago

Jag har en bekant som har jobbat som polis i Rosengård. Få vet vad som händer där var och varannan natt, nämligen flera bränder / upplopp i veckan, likaså skjuts det mycket ofta med pistol och automatvapen mot polisstationens väggar och fönster. Polisstationen är klädd med pansarplåtar på insidan (inget får ju synas på utsidan eftersom det kan avslöja vad som händer där egentligen). Polisen har också flera mörkblå hjullastare som är förstärkta med skottsäkert pansarglas och skottsäkra pansarplåtar. Jag har fått flera bilder på detta skickade till mig från min vän. Inte någonstans har jag sett eller hört talas… Read more »

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago
Reply to  SkyNet

Angående din framtidsvision så låter det, tyvärr, ganska realistiskt. Fast jag tror att du kan byta ut “20 – 30 år framåt i tiden” till “5 – 10 år framåt i tiden”. Dessutom tror jag inte att det kommer vara helt lätt att flytta till Finland då.

SkyNet
SkyNet
11 years ago
Reply to  Utlandssvensk

Ska vi kompromissa och kanske säga 10 – 15 år fram i tiden? Du har förmodligen mer rätt eftersom detta redan pågår i Malmö. Sen har mycket riktigt Finland stängt sina gränser helt vid det här laget, så någon hjälp från annat land lär vi inte få. Det finns alltså bara en enda möjlighet att stoppa detta skenande vansinne, valet 2014! Hoppas danska och andra utländska kontrollanter finns på plats i vallokalerna då med.

SkyNet
SkyNet
11 years ago
Reply to  steen

Steen; det tror jag inte är någon omöjlighet. Han är tjänstledig och ska så småningom tillbaka dit. Jag ska prata med honom, kanske också ska be om lov att publicera några av de bilder jag fått…

Maja Dacke
Maja Dacke
11 years ago
Reply to  SkyNet

Vi är många som hoppas på detta.

Ulimus 10
Ulimus 10
9 years ago
Reply to  SkyNet

Du har säkert rätt så här kommer Sverige – och svenskarnas framtid att se ut.
Fruktansvärt!

Diktaturens Kreatur
Diktaturens Kreatur
11 years ago

Krönikan med tillhörande kommentarer är av det slaget att man får ont i magen och ångest av att läsa. Mycket känns hopplöst och hur mycket vanvettigt raseri kokar under ytan? Ska man säga något som kan inge hopp får det bli att vi måste gräva där vi står. Prata med arbetskamrater och vänner. Har du en granne som är kommunpolitiker – ta mod till dig för fram din oro. Även kommunens fritidspolitiker har barn, familj och vänner. Vädja att de ska bromsa mottagandet av flyktingar till lägsta möjliga nivå så att man inte drar olycka och katastrof på sig själv… Read more »

KKurtan
KKurtan
11 years ago

Sverige kan räddas om den politiska viljan finns det är jag övertygad om! Det finns inget internationellt avtal som inte kan ändras eller brytas om det står ivägen för att rädda landet! Det finns inga lagar i Sverige som inte kan ändras. Även grundlagen kan ändras som vi har sett tydliga exempel på (mångkultur). Allt som krävs är den politiska viljan och att det svenska folket ger sitt godkännande!!! Men ett avtal som om det bryts kommer att få ödesdigra konsekvenser är vad vi ser nu nämligen avtalet med det svenska folket som 7-klöverns politiker tillsammans med media och det… Read more »

Ulimus 10
Ulimus 10
9 years ago
Reply to  KKurtan

Men en sak är säker majoriteten av svenska folket måste sluta att ge sin röst på 7-klövern annars kommer massinvandringen fortsätta tills vi är i avgrunden.
Hur svårt kan det vara att fatta det som etnisk svensk?

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago

Vad gäller Europakonventionen kan man, som vanligt, notera är att rapporteringen i svensk media är minst sagt selektiv. Man älskar att häva ur sig påstående som ofta saknar realistisk juridisk förankring när det handlar om deras prioriterade “värdegrundsfrågor”. Den senaste uppståndelsen kring REVA projektet är ett utmärkt exempel, där sannolikheten för att erhålla en fällande dom i Europadomstolen torde vara noll. Å andra sidan skriver man knappt alls om de många fall när svensk lagstiftning uppenbarligen står i strid med konventionen eller när fällande domar har utdelats, vilket har skett ofta. Av intresse i detta sammanhang är möjligen att svenska… Read more »

PisseNisse i Hökarängen
PisseNisse i Hökarängen
11 years ago
Reply to  Utlandssvensk

Ja, utanför “rättighetssektorn” (=svennebanan är ond och ska ta hand om allt och alla, be om ursäkt och betala skadestånd) är Sverige är faktiskt en riktigt opålitig part i internationella sammanhang och har vägrat följa flera bilaterala avtal som träffats med andra stater, sk treaty override.

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago

Nu när vi ändå pratar konventioner kan det vara interessant att ta en titt på denna:

The Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide

http://en.wikipedia.org/wiki/Convention_on_the_Prevention_and_Punishment_of_the_Crime_of_Genocide

Tyvärr börjar denna konvention framstå som allt mera relevant givet utvecklingen i Sverige…..

PisseNisse i Hökarängen
PisseNisse i Hökarängen
11 years ago
Reply to  Utlandssvensk

Exakt! Nu har ju Sverige på senare år faktiskt avdelat några enstaka Kling et Klang åt detta, tidigare var det ingen alls. Det torde finnas många krigsförbrytare som gömmer sig i Sverige. Då det är så lätt att “tvätta sin identitet” (slänga ID-handlingar och ljuga ihop en ny identitet, sk rebirth) i Sverige, och kontrollen så extremt slapphänt är landet givetvis en magnet för alla sorters förbrytare som behöver “en ny start”. I motsats till vad många tror är det inte så lätt att byta identitet ute i världen – på de flesta håll vill man veta vem man har… Read more »

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago
Reply to  Utlandssvensk

@PisseNisse i Hökarängen “Sveriges nu närmast anarkistiska mentalitet på identitetsområdet (vad vill du heta och komma ifrån?)” Ja, det är dagens sanning. Immigration utan identitetskontroll har, som de flesta här säkert vet, pågått under mycket lång tid i Sverige och omfattar nästan alla som har sökt asyl i Sverige de senaste 20 åren. Vad svenska läsare kanske inte är lika medvetna om är att detta har varit en stor fråga i flera andra europeiska länder och att man där genomgående har infört skärpta regler för att förhindra just denna typ av immigration. I Schweiz hade man t.o.m en folkomröstning angående… Read more »

Tony
Tony
11 years ago
Reply to  Utlandssvensk

Man kan hänvisa till vilka konventioner man vill, men när det gäller uppförandet av dom många brottslingar som kommer hit, så hade Sverige haft möjligheter att stävja detta med att ställa krav på vederbörande,t.ex. om det begås brott två gånger, en kraftig varning, vid tre gånger utvisning, med återvända förbud för livstid. Att som det görs idag att släppa allt fritt, då blir utgången precis det vi ser idag, att personer kan begå vidriga mord och mass våldtäkter utan utvisning som följd. Än har vi väl inte övergett allt självbestämmande, så det där med att hänvisa till konventioner som regeringen… Read more »

Ole Burde
Ole Burde
11 years ago

I England har man EDL , i Danmark DDL , selv i Norge har man NDL …. hvorfor mon der ikke er nogen SDL ?

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago
Reply to  Ole Burde

@ Ole Burde

Ingen fara, det finns visst en SDL!

Goggla på “swedish defence league” så hittar du deras hemsida. De förefaller ha ett nära samarbete med EDL men annars känner jag inte till något om dem.

christina wegel
christina wegel
11 years ago

@utlandssvensk Grattis till din jur kand! Internationell rätt (folkrått) är ju dock som bekant inte någon större del i en svensk jur kand ( eller juristexamen som det numera heter) Oavsett vad du tror, är dessvärre diskriminering mht till medborgarskap inte alltid godtagbar, inte ens enligt vår RF. Och ICCPR ( International Covenant on Civil and Political Rights) och ICESCR ( International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights) har en del att säga i saken. Föreslår att du läser in dig på ämnet. Men det är klart att bryta mot dessa internationella åtaganden kostar enbart en smäll på fingrarna… Read more »

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago

@christina wegel,

Som jag nämde har jag läst mycket folkrätt, dvs. utöver minimikraven för en svensk juristexamen.

Du däremot har uppenbarligen inte den blekaste aning om vad du pratar om. Om du nu anser dig ha bevis för att Sverige, via undertecknade internationella konventioner, har förbundit sig att upprätthålla identiska regler vad gäller socialförsäkringar för både medborgare och icke-medborgare, var då så vänlig att redovisa detta. Lycka till…..

PisseNisse i Hökarängen
PisseNisse i Hökarängen
11 years ago

“Vi kanske skall göra som UK, där Cameron lovar sina backbenchers i Tory ( och för förhindra blödning till UKIP), att de skall frånträda Europakonventionen.” Det tycker jag var ett utmärkt förslag! Och nog det bästa jag läst från “christina wegel” här i rännan. Jag har ju någon gång tidigare här tvingats redogöra för mitt nom de guerre. Brukar inte vara ofin nog att fråga andra, men kan i detta fall inte låta bli att fråga hur Du kom fram till din pseudonym? För Du heter ju inte christina wegel på riktigt, eller hur? Ber om överseende för min framfusighet… Read more »

Tony
Tony
11 years ago

Fredrik Reinfeldt och hans regering, kan utan tvivel betraktas som rent krim- inella med sitt beteende gentemot väljarna. Bara för att dom fått mandat att styra landet, så har man ingen rätt att dränera landet på tillgångar så som sker idag. En så stor och viktig fråga som invandringen, ja där borde folket få rätt att visa vad man tycker i en extra folkomsöstning, när det gäller så stora intag av folk, som dessutom inte själva kommer att bidraga till sin försörjning. Inte hade folket gett Fredrik Reindeldt rätt till denna extreminvandring som dessutom skiljer sig så stort från andra… Read more »

Ulimus 10
Ulimus 10
9 years ago
Reply to  Tony

Min fråga är varför ger man en sådan förrädare som Reinfeldt mandat att styra Sverige rakt ner i avgrunden i åtta år?
Alla visste vilken politik Reinfeldt med bihang stod för men det hjälpte inte.
Inte en enda vågade öppna käften utan ställde sig i de tystas kö.
Tvi för vilket folk!

Hans K Nilsson
Hans K Nilsson
11 years ago

Jag har sen barnsben med stolthet burit det Lutheranska oket på mina axlar. Sen mitten av 70 talet har jag blivit TVINGAD av landets Regeringar och politiker att även bära ett solidaritetsok för den invandrande NYADELN till landet. Det sistnämda har jag aldrig upplevt vara bekvämt att bära. Efter att ha läst denna klargörande krönika blir det till slut så för Sverige och Svenskarna att VI blir aldrig befriade från detta tärande OK utan våld. De Svenskar som inte ser och hör vad som pågår runt om i landet och därmed inte har minsta susning om varåt det barkar är… Read more »

elm
elm
11 years ago

Det är för sent nu.

Invandrare1957
Invandrare1957
11 years ago
Reply to  elm

Tyvärr så sant. Tar så lång tid att bygga upp. går så fort att förstöra. tror inte svensken är bered på ett inbördeskrig för att ta tillbaka makten i sitt land. det räcker inte med val längre. Vad gör man lägger sig ner och dör eller???

Tom Saekk
Tom Saekk
11 years ago
Reply to  Invandrare1957

Definitivt.
Det är därför jag förespråkar samhällelig hjälp till avlivning för dom som önskar sådan.
Det är den enda åsikt som jag verkligen kan förankra inom mig.

Den “domedags”-stämning som odlas här, och som jag varmt uppskattar,
är bara en lätt skrapning på ytan
av det jag ibland kallar verkligheten
men har praktiskt taget ingen sinnlig kännedom om längre
då jag ägnar all energi åt att undvika så kvalfyllda plågor.

Ulimus 10
Ulimus 10
9 years ago
Reply to  Invandrare1957

Inte en enda tanke på sina barn och barnbarn!
Hur är man som föräldrar när man sviker sina nära och kära?

Nielsen
Nielsen
11 years ago

Islam er problemet. Og islams tilhængere har besat store dele af Europa. Det tegner ikke lyst for Europas oprindelige befolkning..

christina wegel
christina wegel
11 years ago

@arvid falk: En förbättring skulle ligga i att vi tillämpar gällande utlänningslag med större noggrannhet. Merit Wager ger på sin blogg ett otal exempel på hur handläggningen i dag försummar de mest elementära kontroller. Redan en stramare tillämpning- inom ramen för gällande rätt- skulle dämpa flödet. Samtidigt måste den institutionella handfallenheten i hanteringen av utagerande unga invandrare upphöra. Skola och socialtjänst bör bli normbeivrare – ja, mera disciplin i skolan-och polisen tillåtas att var just det och inte stöpas om till dialogmysande velourvarelser som ingen respekterar. Vi kan inte tillåta att delar av våra förorter blir polisfria zoner, dvs. områden… Read more »

Olav
Olav
11 years ago

Overraskende gode realpolitiske forslag, Wegel!
Meget konstruktivt.

JensH
JensH
11 years ago

Den Britiske indenrigsmister Theresa May mener, at Storbritannien bør overveje at droppe den europæiske menneskerettighedskonvention, fordi den forstyrrer regeringens evne til at bekæmpe kriminalitet og kontrollere indvandring:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/03/09/0309231957.htm

På Daily Mail spekulerer de nu om hvorvidt Theresa May er en kommende leder af The Tory Party:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2290915/The-British-Merkel-eye-Camerons-job-Could-Theresa-May-really-lead-Tory-Party.html

Nu har vi jo hørt den slags (fornuftige) tale fra Europæsike mainstream.-politkere før, men hver gang løber disse både fornuftige og nødvendige forlag ud i sandet, Mon ikke det samme sker denne gang???

Jörgen
Jörgen
11 years ago
Reply to  JensH

Den europeiska människorättskonventionen bör givetvis omförhandlas eller frånträdas. Det märkliga är att vi lever i en tid när man slå sig för bröstet och säger, tack och lov att vi har gjort upp med kyrkan och religiös vidskepelse, men samtidigt omfattar FN, EU, människorättskonventionen med en närmast religiös fundamentalism och utan varje spår av förnuftig distans och kritisk hållning. Jag lämnar till var och en att avgöra om bytet var till det bättre. För egen del håller jag den kristna vidskepelsen för att vara betydligt förnuftigare än människorättsvidskepelsen. En annan sak men inte helt ovidkommande är att man låter uppgörelsen… Read more »

Andvare
Andvare
11 years ago
Reply to  Jörgen

I det sammanhanget kan det vara intressant att läsa följande debattartikel:

http://debatt.svt.se/2013/03/10/nar-folket-rostar-fel-ar-forfattningsdomstolen-sista-utposten/#comment-824639004

Nicklas Åkerman
Nicklas Åkerman
11 years ago

Tack för en mycket bra beskrivning över de problem som vi har och framförallt kommer att få inom kort. Framtiden ser inte bra ut! Redan nu ser vi hur man krymper sjukvården till dödligt låg nivå och i område efter område skärs det ned för att spara, ja då inte inom invandringen förstås, där är kassakistan fortfarande bottenlös. Av skattemiljarderna som den arbetande svensken drar in till statskassan, finns snart bara en svag doft av pengar kvar, som kan komma den etniska svensken tillgodo. Det är lite förvånande att det svenska folket inte sätter ned foten, och säger att det… Read more »

olga
olga
11 years ago

jag är inte svensk men älskar Sverige. När jag bodde i ett område med massor asylsökande, fick jag Inse hur folk missbrukar svensk system.Många inte hade något dskäl att söka assyl i Sverige, de sparade bidrag och bodde som på lyxhotelet i flera år. de fått advokater, gratis sjukård och skolor med uppläring på modersmål. Många av dem blev utvisade, då kan man fundera på hur mycke kostade varje familj som aldrig gjorde nåt nytja för Sverige. Några kom hem och kjöpte hus i sitt hemlandpå de pengarna de sparade under sitt uppehällei Sverige, några renoverade sina lägenheter med skattebetalarens… Read more »

Nostradamus_i_norr
Nostradamus_i_norr
11 years ago
Reply to  olga

Av din nick att döma så härstammar du från Ryssland men jag kan ju ha fel. Har rest mycket i Ryssland i mitt arbete och känner till den ryska mentaliteten, där ryssar vid jämförelse med svenskar är mycket mer skeptiskt inställda till allt som kommer från ”överheten”. Ryssar boende i Sverige är t o m är skeptiska till att vara medlemmar i fackföreningar. Det har jag full förståelse för med tanke på erfarenheterna från Sovjetunionen. Jag har lärt känna ryssar som mycket trevliga och gästfria människor som har stor omsorg om familj och vänner. Majoriteten av dem som har flyttat… Read more »

olga
olga
11 years ago

People in Erope never read Koran, they should do that, more you read more you understand how dangerous to have radical muslims in Europe. Just sitting with your friends and drinking beer can cost you life, just have a fine dress for a womrn can cost her health , poeple in Europe must wake up and understand that radical islam is dangerous for theirs lives.

Arne Kjellberg
Arne Kjellberg
11 years ago

SIC TRANSIT GLORIA MUNDI! ( Helige Fader, så förgår världens härlighet! ) Ärligt talat, vad är det som fått större delen av Sveriges befolkning att gå med på detta? Är dom dumma i huvet, eller röstar man bara “som man alltid gjort”? Det kan ju knappast vara karisman hos Alliansens ledare, eller för den delen, vår s.k opposition. Nej, jag tror att flertalet röstar som dom alltid gjort, för dom vet inte, ser inte, fattar inte vad som händer. Folk sitter framför sina TV -apparater och tror att dom är trygga i Sverige, för där finns ju oberoende SVT, som… Read more »

Nostradamus_i_norr
Nostradamus_i_norr
11 years ago
Reply to  Arne Kjellberg

Troligtvis inte dumma i huvudet eftersom IQ fortfarande ligger strax under 100 men som av förklarliga orsaker är i dalande. Alltför många röstar slentrianmässigt som de alltid har gjort men frågan är komplex och det finns många andra orsaker: – de är vilseförda av sina ledare som har tappat bort sin ideologiska kompass och vars planeringshorisont sträcker sig till nästa valdag – folkuppfostrande och skattefinansierade massmedia som domineras av röda och gröna kommunister som väljer vad som skall informeras om, undanhåller information, redovisar halvsanningar och ibland rena lögner – ett skolsystem som i allt mindre utsträckning förmedlar kunskaper men allt… Read more »

Robin Shadowes
Robin Shadowes
11 years ago
Reply to  Arne Kjellberg

Precis så.den lilla tösen i tv-nyheterna som ansåg att gick det inte att leva tryggt i sina egna länder skulle alla få komma till Sverige och bo här istället. Inte en enda kritisk fråga. Om tösen lärt sig detta av föräldrarna eller på dagis/skolan eller bägge delarna. Men redan kulturmarxist i så unga år var hon med om att demonstrerar för att låta “papperslösa” få stanna. Föräldrarna är förmodligen lika hjärntvättade multikulti som dottern.

Andvare
Andvare
11 years ago
Reply to  Arne Kjellberg

Jag tror det största steget är att släppa tron på att staten, myndigheter och politiker, är goda och vill vårt bästa. Och att inse att de medvetet kan försöka mörka stora skeenden istället för att åtgärda dem. Åtminstone var det så för mig. Men här leker också etablissemanget med elden. För visst är det bekvämt att ha ett förtroendefullt folk som ogärna misstror det styrande skiktet, utan biter ihop och fogar sig när snaran dras åt. Men samtidigt finns det ingen vrede så stark som hos den som blivit bedragen av just dem han gav sin lojalitet till. För att… Read more »

san_ell
san_ell
11 years ago
Reply to  Arne Kjellberg

Svensken matas fortfarande dagligen med att Sverige är ett föregångs land inom mångt och mycket. Kommer ihåg reklampelarna där det stod “Sverige har världens bästa skola” och “Sverige har världens bästa sjukvård” . På bara ca 15 år är detta ett minne blott och frågan är väl om det någonsin har varit sant. Svenskarna eller åtminstone ca 90% av dem är indoktrinerade i sann socialistisk anda att tro på makthavarnas intentioner att vilja göra det bästa för landet och befolkningen. Sanningen är snarare att de flesta politikerna är inkompetenta, har ringa kunskap om de beslut som fattas och de är… Read more »

Steinadler
Steinadler
11 years ago

Och de har ideologiskt stöd i ryggen – islam rättfärdigar parasiterandet på fienden, icke-muslimerna. Meget mulig. Men de har utvilsomt også ideologisk støtte i underliggende tankestrukturer som styrer og driver de europeiske samfunn. Det som er iferd med å skje synes nærmest å være en oppfyllelse av Nietzsches verste profetier. Supposing one were able to view the strangely painful and at the same time coarse and subtle comedy of European Christianity with the mocking and unconcerned eye of an Epicurean god, I believe there would be no end to one’s laughter and amazement: for does it not seem that one… Read more »

Maria Magdalena
Maria Magdalena
11 years ago

Det näst sorgligaste är att Reinfeldt & Co är medvetna om vad de håller på med, och är helt klara över konsekvenserna.
Det mest sorgliga är att 90% av svenska folket inte ens kan addera matematiken som ligger framför dem och skapa en bild av framtiden som väntar deras barn och barnbarn.

Man undrar om evolutionen har ett finger med i spelet.
Är svenska folket helt enkelt för dumma för att överleva?

Naymlap
Naymlap
11 years ago

Jag är inne på samma tankegång, som du att, svenskarna just 90% är inte bara dumma utan mycket onda människor. Som i sin ondska och sitt storhetsvansinne bara tänker på sig själva för att, blott en kort stund få spela Allan, som den goda fen. Medan deras barn, barnbarn, släkt och vänner offras utan betänkligheter. I många länder har svenskarna avslöjats, som ett av jordens dummaste folk. Så inom detta är vi inte ensamma och de räknas inte i miljoner utan i miljarder, som har samma åsikt, som vi.

Naymlap
Naymlap
11 years ago

Jag är inne på samma tankegång, som du att, svenskarna just 90% är inte bara dumma utan mycket onda människor. Som i sin ondska och sitt storhetsvansinne bara tänker på sig själva för att, blott en kort stund få spela Allan, som den goda fen. Medan deras barn, barnbarn, släkt och vänner offras utan betänkligheter. I många länder har svenskarna avslöjats, som ett av jordens dummaste folk. Så inom detta är vi inte ensamma och de räknas inte i miljoner utan i miljarder, som har samma åsikt, som vi.

elwee
elwee
11 years ago

Jag får inte ihop Reinfeldt rent logiskt. Han har vuxit upp i ett land där han tagit sig till den, officiellt sett, högsta posten man kan få, nämligen den att som statsminister kunna verka för att Sverige utvecklas på bästa sätt. Så vad gör han då när han nått nämnda position? Jo han gör sitt bästa för att förstöra sitt land. Han arbetar målmedvetet och aktivt för att de som byggt och bygger upp landet ska marginaliseras till förmån för invällande massor av kravmaskiner som inte har en tanke på att göra rätt för sig. Det finns ingen logik i… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 years ago
Reply to  steen

Jo den är bra steen.
Här är annars originalet
http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

elwee
elwee
11 years ago
Reply to  steen

Ja den är bra steen.
Här är annars originalet
http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Arvid Falk
Arvid Falk
11 years ago
Reply to  elwee

@ elwee Dina förslag 1 – 3 (hot, muta, sinnessjukdom) är ett svar på frågan: Vad *finns* hos Reinfeldt, som förklarar hans beteende? Fråga i stället: Vad *saknas* hos Reinfeldt, som förklarar hans beteende? Svar: Reinfeldt saknar skrupler och är därför totalt hänsynslös. Eftersom Reinfeldt anser, att det är till fördel för honom själv (och hans politiska agenda) att “arbeta målmedvetet och aktivt för att de som byggt och bygger upp landet ska marginaliseras till förmån för invällande massor av kravmaskiner som inte har en tanke på att göra rätt för sig” – så arbetar han beslutsamt för det. Det… Read more »

Tony
Tony
11 years ago
Reply to  elwee

@elwee… Jag tror inte att det handlar bara om Fredrik Reifeldts hjärnsläpp, han är bara en del i ett större sammanhang, som merparten av Svenska politiker har varit med om att bestämma tillsammans med ännu större utländska aktörer, att mångkulturen ska skölja över oss. För minns vad nippertippan Mona Sahlin sade vid ett tillfälle om Sverige,”att det är lika bra att Svensken vänjer sig, för det gamla Sverige kommer alldrig tillbaka” Hur kunde hon uttala sig så, då hon bara var ledare för ett oppositionsparti, om hon inte visste något som vi andra bara kan gissa oss till,? För hon… Read more »

pk
pk
11 years ago

For nogle år siden læste jeg , at Saudi Arabien, OFFICIELT, var ophørt med slaveriet i 1962.
1962 ,mine damer og herrer; tænk på hvordan vi levede i Skandinavien dengang.
Og NU er slaveriet kommet til os, og det forsvinder ikke. Reinfeldt og andre ønsker ikke
det skal forsvinde.
Vi er slaver nu.

Tidl. kunne man gå og jamre over, at man, måske, var lønslave osv, men nu er vi rigtige slaver.

christina wegel
christina wegel
11 years ago

Nej, scenariot är inte upplyftande. Vad göra? Stänga gränserna helt? Sänka nivåerna i bidragssystemen för alla? Det är ogörligt att enbart sänka för icke-svenska medborgare. Det vore intressant att ta del av JC:s förslag sedan nu domedagsscenariot presenterats.

Tom Saekk
Tom Saekk
11 years ago

Statens Institut För FRivillig Avlivning?
Med ett minimum av trauma för patienten.
Öppna sedan gärna en filial i Mogadishu också.

Cavatus
Cavatus
11 years ago

Varför skulle det vara omöjligt att bestämma att bidrag endast är avsedda för landets medborgare? Jag ser inget konstigt i det. Snarare ser jag det som fullständigt vanvettigt att det ska vara tillåtet att skänka skattebetalarnas pengar till utlänningar. Vad är problemet anser du?

Som lagen är utformad eller tolkas nu är det ju helt okej. Men jag anser att denna lag måste ändras.

Arvid Falk
Arvid Falk
11 years ago
Reply to  Cavatus

“Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Österrike oroas att rumäner och bulgarer ska utnyttja deras sociala trygghetssystem när de sista restriktionerna för dem att arbeta i resten av EU försvinner den första januari 2014. … Theresa May [brittisk inrikesminister] söker stöd hos de tre andra medlemsländerna för att sätta press på kommissionen för att kunna begränsa sina sociala trygghetssystem för andra EU-medborgare. Hennes tyska kollega är inne på samma spår. … Den svenska justitieministern Beatrice Ask (M) har inte fått någon förfrågan från Storbritannien att ställa sig bakom deras initiativ. … Jag har inte tänkt förorda några särskilda begränsningar, säger Beatrice Ask… Read more »

Cavatus
11 years ago
Reply to  Arvid Falk

Fast i Sveriges fall handlar det ju inte i första hand om européer utan om människor från tredje världen (afghaner, somalier, mellanösternbor) som utnyttjar bidragssystemen till bristningsgränsen. Bara att ändra lagen som infördes 1974 som säger att alla som sätter sina fötter på Sveriges mark har rätt till socialbidrag torde väl ändra förutsättningarna radikalt, eller?

christina wegel
christina wegel
11 years ago
Reply to  Cavatus

Jo, det går bra att diskriminera – om vi är villiga att också frånträda de många internationella instrument (bl.a Europakonventionen och ett antal FN-konventioner) som vi nu är bundna av eller bryta mot dem – och vår egen regeringsform. Allt som är möjligt är inte lagligt, men det kanske vi skall bortse från?

Arvid Falk
Arvid Falk
11 years ago

Den strukturella konflikten mellan the Executive och the Judiciary tillhör det som är TABU i Sverige. Enl. the Judiciary ska lagen följas – kosta samhället, vad det kosta vill. Lagen ska följas, om så landet går under på kuppen.

Hur skulle du själv vilja tackla det konkreta problem, som Julias krönika handlar om?

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago

@ christina wegel, “Jo, det går bra att diskriminera – om vi är villiga att också frånträda de många internationella instrument (bl.a Europakonventionen och ett antal FN-konventioner) som vi nu är bundna av eller bryta mot dem – och vår egen regeringsform.” Jag har en svensk jur kand och har även läst mycket folkrätt och ovanstående påstående är rent nonsens. Det går utmärkt att tillämpa helt olika regler i socialförsäkringssystem beroende på om man är medborgare eller inte och många västländer har sådana regler. Sen finns det inom EU speciella regler som framtvingar likabehandling av samtliga EU medborgare i vissa… Read more »

PisseNisse i Hökarängen
PisseNisse i Hökarängen
11 years ago

Får (som vanligt) instämma med Utlandssvensk. Det finns en underlig övertro på internationella överenskommelser av olika slag i Sverige. Det blir nästan lite rörande – som om man hade med små dagisbarn att göra – när FN-konventioner åberopas. Som om FN:s polisstyrka skulle komma farande och arrestera Sverige. FN under Ban Ki-moon är ett mycket svagt och extremt korrupt organ, och det går utmärkt att använda FN-konventionerna till toalettpapper, precis som de flesta diktaturer gör dagligdags. Det krävs helt andra saker, som tex hot mot andra medlemmar med kärnvapen för att FN möjligen ska reagera med kraft. Indraget socialbidrag är… Read more »

Tony
Tony
11 years ago

Det är ju inga problem att diskriminera till exempel Svenska fattig pensionärer i förhållande
till äldre invandrare när båda uppbär ÄFS, men med den skillnaden att invandraren har sin
hyreskostnad betald upp till 6,500 kronor medan Svensken bara har sitt äldreförsörjningsstöd.
Så visst går det att diskriminera, bara föremålet är Svenskfödd!

Hans K Nilsson
Hans K Nilsson
11 years ago

Är DU politiker inom 7Klövern? Det ser så ut på inehållet i din text.

Cavatus
11 years ago

Mycket intressant om Storbritannien och Europakonventionen:

http://www.friatider.se/storbritannien-vill-saga-upp-europakonventionen

Angela
Angela
11 years ago
Reply to  Cavatus

I början av 1960-talet fanns det ingen “förståelse” för utlänningarnas krav! LO och socialdemokrater i stort var starkt negativa. Inställningen var:”Tror ni Sverige och svenska folket skall skänka bort det vi jobbat ihop”? Den inställningen uttalades av socialdemokratiska ministrar offentligt. Det var ingen hemlighet. “De får bli svenskar eller åka vidare”, sa utrikesminister Torsten Nilsson, s, (10/9 1964). Bland de styrande socialdemokraterna fanns alltså många uttalade motståndare till mångkultur och alltså även mot den frikostiga invandringspolitiken som det egna partiet förde. Den politiken ansågs inte ligga i det svenska folkets intresse utan vara framdriven av massmediala och finansiella intressen. Den… Read more »

Angela
Angela
11 years ago
Reply to  Cavatus

Kan också nämna att på 1960-talet var invandrarfrågan en icke-existerande politisk fråga för centern och vänstern (dåvarande Kommunisterna). Kommunisterna var helt passiva och centern var emot. Så att påstå att liberalismen eller “öppna gränser” för invandring är att återgå till centerns rötter som liberalt parti är ren lögn och historieförfalskning. Centern har aldrig varit ett liberalt parti eller för invandring. Centern har varit en folkrörelse alltså ett klart populistiskt parti för svenska folket. Milöjöpartiet och Kristdemokraterna existerade inte. I Folkpartiet var meningarna delade, lite tja, men då var det assimilation som gällde för det “tjaet”. Endast två personer, Olle Wästberg… Read more »

Nostradamus_i_norr
Nostradamus_i_norr
11 years ago
Reply to  Cavatus

Problemet är att det inte går att särbehandla pursvenskar och nysvenskar som har erhållit medborgarskap. Tyvärr finns det så väldigt många ekonomiska lycksökare och bidragsparasiter i landet som har fått detta medborgarskap. Ett medborgarskap som delas ut lika frikostigt som figurer och bilder i barnens paket med frukostflingor. Sverige befinner sig som vanligt även här i toppen vad avser dårskap. Temporära uppehållstillstånd i kombination med strikta krav och regler för erhållande av medborgarskap skulle ha medfört att problemen kunde ha lindrats. Tyvärr, klockan är nu sannolikt fem över tolv och det finns inget som kan förhindra ytterligare rasering av systemen… Read more »

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago

@ Nostradamus_i_norr,

Vi skulle kunna ogiltigförklara merparten av de medborgarskap som har delats ut pga. asyl och anhöriginvandring de senaste 20-30 åren. Många västländer har regler som innebär att medborgarskap som har erhållits med hjälp av falsk eller vilseledande information kan dras tillbaka. Detta torde gälla nästan alla som har kommit till Sverige via asylsystemet, eftersom de genomgående har slängt sina id handligar och sen ljugit om det.

Anonymous
Anonymous
11 years ago

Till Utlandssvensk: Kanske en teoretisk möjlighet men sannolikt inte praktisk med tanke på att drygt 1,5 miljoner PUT har beviljats mellan 1980 och 2011, varav en del på falska grunder. Att utreda vad som har beviljats på falska grunder för upp till 30 år sedan och på ett något så när rättssäkert sätt, förefaller att vara ett gigantiskt projekt. Med tanke på att 90 till 95 procent av alla asylsökande inte har uppvisat giltiga identitetshandlingar blir problemet ännu större. Varken i Utlänningslag, Utlänningsförordning eller så vitt som jag kan dra mig till minnes, i annan lag, finns det stöd för… Read more »

Nostradamus_i_norrr
Nostradamus_i_norrr
11 years ago

Till Utlandssvensk: Kanske en teoretisk möjlighet men sannolikt inte praktisk med tanke på att drygt 1,5 miljoner PUT har beviljats mellan 1980 och 2011, varav en del på falska grunder. Att utreda vad som har beviljats på falska grunder för upp till 30 år sedan och på ett något så när rättssäkert sätt, förefaller att vara ett gigantiskt projekt. Med tanke på att 90 till 95 procent av alla asylsökande inte har uppvisat giltiga identitetshandlingar blir problemet ännu större. Varken i Utlänningslag, Utlänningsförordning eller så vitt som jag kan dra mig till minnes, i annan lag, finns det stöd för… Read more »

Utlandssvensk
Utlandssvensk
11 years ago

@Nostradamus_i_norr Jo, jag inser självklart att det inte är direkt troligt att vi börjar återkalla hundratusentals medborgarskap. Det jag ville påtala är endast att det är fullt möjligt om vi hade den politiska viljan. I praktiken skulle man kunna lösa frågan genom någon form av omvänd bevisbörda, dvs asylinvandrarna skulle åläggas att själva bevisa vissa, eller samtliga, uppgifter som en gång i tiden låg till grund för deras PUT. Visst, det är inte snällt men juridiskt sett finns det knappast något som förhindrar att något åt det hållet införs. T.ex bygger hela skattesystemet i Sverige på omvänd bevisbörda. Dessutom är… Read more »

Andvare
Andvare
11 years ago

Det finns tyvärr ingen enkel (läs smärtfri) lösning, eftersom vårt välfärdssystem är uppbyggt på solidaritet även över generationerna. Det är föräldrar och far-morföräldrar som betalar via skatten för barnens skolgång och sjukvård. Det är barnen som betalar pensionerna till föräldrarna. Så det räcker alltså inte med att betala skatt som kriterium för att få välfärd för att det ska fungera. Idag står 40% av de högst betalda för en konstlat hög levnadsstandard hos resten. Som alltså är betydligt större totalt än 60%, eftersom den också innefattar alla som inte har jobb. En invandrad person MED jobb, som inte placerat sig… Read more »

Vrille
Vrille
11 years ago
Reply to  Andvare

Håller med. På lite sikt kommer vi få se interna flyttströmmar i landet. En process som redan börjat i UK (London). Det finns länder i Europa med värre problem av samma slag, t.ex. Franskrike och UK. Det som skiljer till deras fördel är att det finns någorlunda fungerande polisväsenen och ffa ett militärt försvar. Var och en bör fråga sig: Vad finns det för beredskap i Sverige?

Invandrare1957
Invandrare1957
11 years ago

Tack det är på det här sättet man måste ta debatten genom ekonomi. Men vad hjälper det när media skriker rasist. Släktingarnas dotter 21 år gammal med i FP ungdomsparti skriker på Facebook att man ska ta bort gränserna i världen för det finns så många fattiga i världen som vill ha det bättre och få en framtid genom att komma till Europa och Sverige. Svensk ungdom har nog skolan bara hjärntvättat och glömt att utbilda dom. Världen är sjuk. Det som slår mig är att islam påminner mig om Harekrisna fast 10 gånger ondare.

XY
XY
11 years ago

Fy helsicke så förda bakom ljuset svenskarna är. Bakom ord som mångkulturellt samhälle, berikning, mångfald, tolerans och utfästelser om invandringens nödvändighet ska svenskarna fås att tro på det goda med den sanslösa massinvandringen. Den som vill kan naturligtvis lita på sina egna intryck och minnas vad som varit, se den förändring som pågår hela tiden. PK-medierna, som är överens med riksdagens sjuklöver i beskrivning av verkligheten och problemformuleringen, kommer inte att vara behjälpliga att rannsaka invandringens fiasko och hur dyrt det står de svenska skattebetalarna, och vilken subversiv, samhällsfarlig, rörelse det är. Ett fullständigt sänke av välfärden och bärkraft, korrupta… Read more »

Erik Andeman
Erik Andeman
11 years ago

Avgrunden syns och det är sedan länge försent att gör någonting åt det. Sveriges välfärdssystem befinner sig redan i en dödsspiral där utgifterna växer exponentiellt och inkomsterna minskar. Det är flera stora skillnader mellan Storbritannien och Sverige varav storleken på landet i förhållande till invandringen är den största. Om Storbritannien skulle ha lika många asylsökanden som Sverige per capita så skulle de behöva ha sju gånger fler asylsökanden. Det är bara asylsökande. Jag vet inte vad det blir om man räknar in anhöriginvandrare men en gissning är att skillnaden blir större. Det är inte heller bara invandringen som suger ur… Read more »

Vrille
Vrille
11 years ago
Reply to  Erik Andeman

Det är inte industrin som ensam ger välfärd. Vår exportindustri skall finansiera vår import, resterande varor och tjänster producerar vi själva och konsumerar själva. Tyskland är inte heller något bra exempel på land att flytta till för att slippa klansamhället. Tror du får läsa på lite där. I övrigt håller jag med!

Göran Malmgren
Göran Malmgren
11 years ago
Reply to  Vrille

Bäste Vrille,

Det finns importerade komponenter i allt. Om du tänker bort allt som Sverige importerar hamnar du på stenåldern.

Vrille
Vrille
11 years ago

Vet inte vad du vill ha sagt med det? Jag ifrågasätter inte behovet av import, utan fixeringen vid exportindustri när välfärd diskuteras. Alla länder kan inte ha ett handelsöverskott och de flesta välfärdstjänster är inte industriporducerade. Minskande social tillit, sänkt skattemoral och ett systematiskt fusk, det är de stora hoten mot vår välfärd. Allt orsakat av en invandring som tillåtits gå fullständigt överstyr.

Anonymous
Anonymous
11 years ago

Eftersom det inte går att svara på Vrilles inägg nedan, gör jag det här. Du skriver att “Vår exportindustri skall finansiera vår import, resterande varor och tjänster producerar vi själva”. Men praktiskt taget allt som produceras inom landet innehåller importerade komponenter eller är beroende av importerade bränslen för att kunna tillverkas och/eller distribueras. Utan importerad konstgödsel och importerade bränslen omöjliggörs den nuvarande svenska livsmedelsproduktionen. Sjukvården reduceras till medeltidsnivå, osv. Vi producerar praktiskt taget ingenting “själva” i betydelsen oberoende av import. Det du kallar “resterande varor och tjänster”, i betydelsen att de är oberoende av import, räcker bara till en stenålderstillvaro.… Read more »

Nostradamus_i_norr
Nostradamus_i_norr
11 years ago
Reply to  Erik Andeman

Enligt Försäkringskassans statistik var kostnaden för personliga assistenter ca 21,5 mdr kr under 2012. Det utgör 2,4 procent av statens budget och är ofantligt mycket pengar och ungefär hälften av kostnaden för försvaret. I tillägg är kommunernas kostnad för systemet ca 4,5 mdr, d v s den totala kostnaden för skattebetalarna är 26 mdr kr. FKs egen kostnadsprognos för 2016 är 26 mdr kr. År 2002 fanns 11 063 brukare som nyttjade i genomsnitt 89 timmar per vecka och 2012 fanns det 16 341 brukare (1,7 promille av befolkningen) som nyttjade 116 timmar per vecka. Det betyder att antalet brukare… Read more »

Julia Caesar
Julia Caesar
11 years ago

@ Nostradamus i norr:

Jag har skrivit en krönika om bedrägerierna med personliga assistenter. Den finns här:
http://snaphanen.dk/2010/11/28/s%c3%b8ndagskronik-systemfel-feghet/

Vänliga hälsningar
Julia Caesar

Nostradamus_i_norr
Nostradamus_i_norr
11 years ago
Reply to  Julia Caesar

Tack för ännu en utmärkt krönika. Jag har läst dem alla, inklusive den om assistansbedrägeriet och sent varje lördag kväll eller söndag morgon besöker jag snaphanen för att se efter om någon av dina artiklar finns publicerade. De är baserade på logiska resonemang och fakta och inte på löst tyckande, vilket jag storligen uppskattar eftersom jag är verksam inom forskning/ingenjörsvetenskap, är skrivna med stringens och med en behandling av det svenska språket som majoriteten av svenska journalister inte kommer i närheten av. Det var efter det att jag hade läst ”Exit Folkhemssverige – En samhällsmodells sönderfall” av Björkman, Elfverson, Friedman… Read more »

Anonymous
Anonymous
11 years ago
Reply to  Erik Andeman

Erik Andeman,
Oerhört bra sammanfattning, klartänkt, välformulerad och lagom komprimerad. Jag tar mig friheten att kopiera den och sprida den i vänkretsen. Föreslår att andra överväger att göra detsamma.

Goran Malmgren
Goran Malmgren
11 years ago
Reply to  Erik Andeman

Erik Andeman,

Oerhört bra sammanfattning, klartänkt, välformulerad och lagom komprimerad. Jag tar mig friheten att kopiera den och sprida den i vänkretsen.

OBS! Denna kommentar gäller Erik Andemans inlägg ovan. Jag har två gånger placerat min kommentar där, men “systemet” placerar den under Nostradamus i norr:s i och för sig också utmärkta inlägg. .

Erik Andeman
Erik Andeman
11 years ago
Reply to  Goran Malmgren

Tack Goran! Nu får vi se om denna respons hamnar rätt… Om du ska sprida min kommentar kan det vara bra att ha lite fakta och referenser till mina påståenden. Statistiken om att Storbritannien tar emot sju gånger så många asylsökanden kommer från Affe. http://affes.wordpress.com/ Det jag skrev om att handikappade (eller rättare sagt, de kriminella bedragare som gömmer sig bakom dem) kostar motsvarande 7% av statsbudgeten; där menar jag LSS vilket kostar 66 miljarder per år. Se Anna Dahlbergs krönika i Expressen. Det är ca 65000 som utnyttjar det och det är ca 7 promille av befolkningen. http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/varningslamporna-blinkar-kring-assistansersattningen/ Att… Read more »

Angela
Angela
11 years ago

Jag fokuserar på tre saker …. “De vet att politiker och tjänstemän har svårt att säga nej till deras krav av rädsla för att stämplas som “rasister”. Det vill man i alla fall få folk att tro. Det är mycket utstuderade manipulationer. Men detta gäller inte för de där “uppe”. De är inte ett dugg rädda eftersom de är “författarna” och “regissörerna”, iscensättarna. De vet vad det är frågan om. Inget händer utan att någon har bestämt det. Ledarna i väst är marionetter men likväl medskyldiga. De kan säga nej! Och lämna EU! Men nej, medvetet styr de mot målet.… Read more »

VoD
VoD
11 years ago

Jag förundras ofta över människors inställning när man pratar om samhällsproblem. Det är få som inser att vi just nu lever den sista skälvande tiden innan västerlandets slutliga undergång. Vi lever mitt uppe i förfallet dagligen, och invandringen är det mest påtagliga och bidragande orsaken även om den är symtom på vår egen dekadens. Ändå ser folk inte. Vi talar om romarriket och andra civilisationers undergång, och hur det kunde ske, utan att inse att vi bevittnar vår egen undergång mitt i detta nu. Folk har slutat slutat höja på ögonbrynen inför mord, rån, våldtäkter mm. Det pågår en våldtäkt… Read more »

Fredrik
Fredrik
11 years ago
Reply to  VoD

Människan är expert på att anpassa sig. Anpassar sig till ett samhälle där ökad frekvens av våldtäkter, personrån, skottlossningar och gettofiering av städer och förorter osv. Anpassningarna i folks medvetande sker rätt snabbt dessutom. Den som är uppväxt under tiden före mångkulturialismens inträde, då i princip det mesta blomstarde i Sverige, tiden före massvåldtäkter, skottlossningar, getton och utanförskap osv. borde egentligen se mer kritiskt på utvecklingen än vad man gör. Men har anpassat sig. Förmodligen tror man heller inte att det är globaliseringen, den stora invandringen och mångkulturens inträde, som är de främsta skälen till en negativ utveckling. För väldigt… Read more »

H B
H B
11 years ago

Att någon enda tänkande människa kan undgå att se den framväxande katastrof som utspelar sig framför våra ögon idag är för mig en fullständig gåta.

Utflyttad svensk.
Utflyttad svensk.
11 years ago
Reply to  H B

Inget undra på att dem kallar oss svenskar för “blockheads” här i USA.

Arvid Falk
Arvid Falk
11 years ago

Tack för en ny, utmärkt söndagskrönika!

Daily Mail beskriver (till skillnad från svensk press) hur välfärdssystemet mjölkas i Storbritannien. Jag skulle tro, att det är en bidragande anledning till, varför det finns ett stort stöd för de reformer av socialförsäkringssystemet, som f.n. rullas ut.

http://www.itv.com/news/update/2013-01-08/iain-duncan-smith-benefit-cap-is-about-fairness/

http://www.bbc.co.uk/news/uk-19665083

121
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x